• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Питане относно товари

Започната от v1977, Неделя, 17 Ноември, 2013, 13:18:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

v1977

Здравейте колеги!
Днес гледах едно филмче по Дискавъри,и ме озари следният въпрос ???
Да речем,че товариш желязо от държава "Х" за държава "Y".Товародателят решил да забогатее по бързият начин и решава,между желязото да сложи стока която се преследва от закона.Нищо не подозиращият шофьор се качва в камиона и тръгва.На границата митническият контрол се усъмнява и тараши товара и оооо небеса ужас......
Та мисълта ми е какво случва с шофьора при такава неблагоприятна ситуация? Кой ще отнесе пешкира?

v1977


Красимир Тодоров

Имаш задължението да си гледаш товара докато се товари, все пак ти ще го транспортираш. Ако е в кашони и палетизиран, естествено няма как да знаеш какво има в кашоните и това не е твой проблем, вижда си че е фабрично опаковано. Винаги има следи ако си добавил нещо.
Разбира се винаги можеш да пишеш в ЦМР в 18 графа твоите резерви, например  "Не съм присъствал на товаренето" или Не съм запознат със съдържанието на товара, или бройките или каквото се сетиш, на родния си език ако не знаеш други. А ако е бутнат долу в празнините под палетата, ами гледаш баце.
Ако пък ремаркето е пломбирано и пломбата е здрава - боли те оная работа какво има вътре.

Красимир Тодоров


v1977

ок гледаш си товара,оглеждаш какво ти качват,но въпреки това винаги може да те нагласят без да можеш да го видиш.Мисълта ми е как може човек да се застрахова от такива простотии,които биха ти обърнали живота с краката на горе?

ivopifeca

Цитат на: v1977 - Неделя, 17 Ноември, 2013, 15:56:55
ок гледаш си товара,оглеждаш какво ти качват,но въпреки това винаги може да те нагласят без да можеш да го видиш.Мисълта ми е как може човек да се застрахова от такива простотии,които биха ти обърнали живота с краката на горе?
Красимир ти го е написал,но според мене дано ни пази Господ от такива товари.

v1977

Да колега дано пази Господ,че като гледах предаването и косата ми настръхна!

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

v1977

Да то така стана и в предаването. Да ни пази Господ!

loshdancho

ЧМР Конвенция
Член 8
1. По време на приемането на стоката за превоз, превозвачът е длъжен да провери:
а) точността на данните в товарителницата относно броя на колетите, маркировката и номерата им;
б) видимото състояние на стоката и опаковката й.
2. Когато превозвачът не разполага с необходимите средства за проверка на данните, посочени в параграф 1, буква "а" от този член, той вписва в товарителницата възражения, които трябва да бъдат мотивирани. Той трябва да мотивира също така всички възражения, които прави по повод видимото състояние на стоката и нейната опаковка. Тези възражения не обвързват изпращача, ако той не ги е приел изрично с товарителницата.
3. Изпращачът има право да изисква от превозвача да провери брутното тегло или изразеното по друг начин количество на стоката. Той може да изисква също и проверка на съдържанието на колетите. Превозвачът може да поиска заплащането на разноските по проверката. Резултатът от проверката се вписва в товарителницата.
Член 9
1. Товарителницата удостоверява, до доказване на противното, условията на договора и получаването на стоката от превозвача.
2. При невписване в товарителницата на мотивирани възражения от превозвача се презюмира, че стоката и опаковката й са били в добро състояние по време на приемането й за превоз от превозвача и че броят на колетите, маркировката и номерата им отговорят на данните в товарителницата.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

v1977

Благодаря колега!
Значи при приемане на товара трябва голямо внимание и бдителност от страна на шофьора!
Иначе........

Бриги Магнито

Цитат на: v1977 - Неделя, 17 Ноември, 2013, 20:34:01
Благодаря колега!
Значи при приемане на товара трябва голямо внимание и бдителност от страна на шофьора!

И наличие на ренгенов поглед не е излишен,защото има много места се товари без присъствие на шофьора .Тъй че баце съмняваш ли се,пиши ,,не съм присъствал на товаренето"


loshdancho

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 17 Ноември, 2013, 20:40:25
И наличие на ренгенов поглед не е излишен,защото има много места се товари без присъствие на шофьора .Тъй че баце съмняваш ли се,пиши ,,не съм присъствал на товаренето"
Което трябва да е написано и на първият екземпляр:
ЦитатТези възражения не обвързват изпращача, ако той не ги е приел изрично с товарителницата.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

v1977

Благодаря колеги за ценното инфо! Това е много важно за нас начинаещите,за да няма кофти изненади!

loshdancho

От зад на гърба на ЧМР-то са написани примерните възражения  по стоката  и начина на товарене, на български, английски , немски и френски.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

v1977

Много полезно колега!
Благодаря!

Красимир Тодоров

Аз обикновено пиша в 18 клетка няколко варианта:

Не бях допуснат до товарното  помещение.
Не съм присъствал на товаренето
Не съм запознат с точната бройка на колетите
Има повредени опаковки (ако има повредена стока, директно се звъни в офиса и не се приема докато шефа не ти каже "да" и пак пишеш в ЧМР)
Стоката е натоварена от изпращача (много е важно да го пишете)
Стоката е натоварена и обезопасена по схема предложена от изпращача
Не съм съгласен с разположението на товара, схемата е предложена от изпращача
Палетите нямат ЕUR печат и много от тях са повредени (това ми е от сегашния товар)
Пишете на родния език, той е официален в ЕС. Е, ако знаете, може на някой от популярните.
И още нещо. Снимки на повредена стока или опаковки извън товарното помещение нямат стойност за рекламация срещу превозвача.
Случвало ми се поради мое недоглеждане да има надраскана пералня. Казвам им да ги разтоварят и да ги снимат в халето, че е по-светло, в ремаркето е тъмно... и после чао с усмивка.



Красимир Тодоров