• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Напрежение на бушоните.

Започната от loshdancho, Събота, 07 Декември, 2013, 23:34:48

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: gadinka - Вторник, 10 Декември, 2013, 00:18:08
Доколкото знам, се делят ватовете на волтажа и се получава ампеража. Тоест имаш крушка 10 вата мощност на 12 волта напрежение и получаваш 0,83А. Сумират се всички възможни мощности, захранвани от даден предпазител, делят се на волтажа и не бива да надвишават указаните ампери на предпазителя.

     На тези които им харесва по-правилното изразяване. Бих обърнал внимание, че величини - волтаж и ампераж, няма. Има сила на ток, напрежение и мощност. Всичките тези величини са кръстени на учени и се изписват с главни букви. Андре-Мари Ампер, Александро Волта, Джеймс Уат (Ват)!
     Инсталацията (кабелите) се подбира според консуматорите. И вече предпазителя е да защити инсталацията, най-вече от "късо" съединение. Което може да доведе до пожар или унищожаване на инсталацията.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

gadinka

Опитах да го обясня така, че всеки да разбере. Не е въпрос да се правим на умни и интелигентни, а да сме си полезни.

gadinka


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: gadinka - Вторник, 10 Декември, 2013, 01:55:49
Опитах да го обясня така, че всеки да разбере. Не е въпрос да се правим на умни и интелигентни, а да сме си полезни.

     И не винаги добрите намерения са достатъчни. Особено ако държим, че сме само шофьори и отдавна знаем всичко!

     Това че съм те цитирал не значи, че намеквам нещо. Ако все пак така го приемаш, можеш да се успокояваш като някой, че съм само тролейбусен шофьор и едва ли зная какво говоря!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Красимир Тодоров

Милко, аз се пошегувах за дупката.
всъщност електричеството се движи през сечението на проводника, тази равнина която се получава при мислен сряз на проводника. не по повърхността му.

ето как става>
Протичането на ел. ток през твърди материали е възможно ако има свободни електрони. Например при медта повечето електрони н са свободни.Те са здраво свързани към отделните  атоми, но все пак има свободни такива, които да позволяват протичнето на ток. Обикновенно движението на свободните електрони е хаотично, но при прилагане на напрежение в двата края на блок мед те се насочват към единия край. Този край е с по-високия потенциал и се нарича положителен. Другият е с по-нисък потенциал и се нарича отричателен. Затова и предназначението на батерия или друг източник на ел. ток е да създаде и поддържа потенциална разлика между полюсите си. Батерията прави това като "концентрира" електрони на отрицателния си край, за да компенсират тези които го напускат в посока на положителния и абсорбира електроните идващи на положителния си полюс.

Някой го е обяснил много просто, аз не мога така добре, затова го копирах.
Затова зарядното за акумулатор дава ток с по-голямо напрежение от батериите, както и генератора.. за да протече и да иде където трябва.

batalov80

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 00:45:43
     На тези които им харесва по-правилното изразяване. Бих обърнал внимание, че величини - волтаж и ампераж, няма. Има сила на ток, напрежение и мощност. Всичките тези величини са кръстени на учени и се изписват с главни букви. Андре-Мари Ампер, Александро Волта, Джеймс Уат (Ват)!
     Инсталацията (кабелите) се подбира според консуматорите. И вече предпазителя е да защити инсталацията, най-вече от "късо" съединение. Което може да доведе до пожар или унищожаване на инсталацията.

Така е.Напрежението,което се ползва е 12 или 24 волта/за автомобила/.Това е опасно напрежение/за разлика от напрежението ползвано в къщи/ ,защото при него тока на консумация може да скочи до 100 ампера.Затуй и бушоните трябва да са точни за определен консуматор.

Красимир Тодоров

Минко, извинявай че ти станах кръстник, требва да ти заколям петел... ;D

Roshko

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 00:45:43
     На тези които им харесва по-правилното изразяване.

Правилното изразяване за краткост се нарича грамотност. Харесва ли ни или не - факт!

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 08 Декември, 2013, 00:14:27
    С по-голямо напрежение и при същия ток можеш да включиш по-голям консуматор. Затова на камионите и автобусите е 24 Волта инсталацията, за да бъдат токовете наполовина по-малки и съответно, сечението на проводниците.


    На 12 Волта и 5 Ампера бушон ще издържа консуматор 60 Вата, съответно на 24 Волта - 120 Вата. Обаче все си е 5 Ампера. Напълно са заменяеми и могат да се използват и при двете инсталации.


    Не съм сигурен каква роля играе напрежението. Няма значение и определено няма разлика между 12/24 Волта.


    П.П. Предлагам да променим в заглавието "Волтаж" в "Напрежение"  - по е правилно!

Що се касае до техническата част - перфектно! Кратко, точно и ясно! Само в предложението за заглавието не го схванах, ама това вероятно е защото вече е сменено... :)
Случайно ми попадна темата и няма как да не аплодирам! Дън си помисли някой, че аз нихилист спрямо Минко.  
За напрежението, за напрежението ясно е споделил Краси. То е туй нящо де предизвиква протичането на електричество между две точки с различен потенциал. Затова далекопроводите са в киловолти, а не напр. 220 или 12 волта...  ;D






















ceko1969

Да ползвам темата да попитам - с мой приятел по някога си разменяме ремаркетата, той няма проблеми, но на моя бус като закачим неговото ремарке започва да ми се топи  бушона на левия габарит. На какво се дължи това?

Roshko

Цитат на: ceko1969 - Неделя, 05 Януари, 2014, 16:21:40
Да ползвам темата да попитам - с мой приятел по някога си разменяме ремаркетата, той няма проблеми, но на моя бус като закачим неговото ремарке започва да ми се топи  бушона на левия габарит. На какво се дължи това?

На първо четене лош контакт в куплунга. Бушоните на двата буса еднакви ли са като стойност?

ceko1969

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Неделя, 05 Януари, 2014, 16:24:42
Бушоните на двата буса еднакви ли са като стойност?

Би трябвало да са (една и съща марка са), моите със сигурност са както трябва да са по книжка понеже ги проверих, а на колегата не съм се сетил да го питам.

loshdancho

Хлабави контакти на клемата на бушона (куплунга) както е писал колегата.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ceko1969

Сигурно е от това, то тия куплунги са толкова калпави, че ги връзвам с един кабел да не мърдат. Благодарим ви за съветите ;)

Rammbon

MAN TGA 2006г. Трябва да намеря 12 v  от някъде, освен от единият акумулатор, за да си вържа новото радио и радиостанцията. Има ли бушон на таблото с 12 волта на този МАН или да търся от другаде да пусна 1 кабел?
В долната част на таблото има малка бяла  букса за 12 волта , но кабел до там не отива.

МИНКО ИЛЧЕВ

#29
Цитат на: Rammbon - Събота, 15 Февруари, 2014, 10:13:46
MAN TGA 2006г. Трябва да намеря 12 v  от някъде, освен от единият акумулатор, за да си вържа новото радио и радиостанцията. Има ли бушон на таблото с 12 волта на този МАН или да търся от другаде да пусна 1 кабел?
В долната част на таблото има малка бяла  букса за 12 волта , но кабел до там не отива.

     Автоматичен е бушона и ако прекъсне се изключва ключ-масата за малко. Така че само да имаш въобще такъв преобразувател може и без бушон - защитен е!



П.П. За ТГХ е 100% така, сега видях, че е за ТГА питаш.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

#29
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!