• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

За кого сте на Дакар 2014?!

Започната от Hino, Петък, 03 Януари, 2014, 22:23:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Hino


Едва след няколко часа палят машините и започва филма наречен Дакар. Хрумна ми да направя тема за тазгодишното представяне. Общо взето нека всеки си каже предпочитанията, мисля, че ще е интересно.

Фаворитите тази година са следните, основно заводски екипажи. Чагин както всички знаем се отказа още миналата година, но продължава да помага с невероятният си опит на наследниците си.

КамАЗ - Едуард Николаев, Айрат Мардеев, Андрей Каргинов. Това са само пилотите от всеки троен екипаж. Това е официалният т.н. заводски отбор, тоест - ТЕЖКАТА АРТИЛЕРИЯ на братята от Небережний Челни. С КамАЗ ще се пуснат още и екипажи с пилоти - Антон Шибалов, Дмитрий Сотников.

ТАТРА - чехите с традиционно уникалната ТАТРА (дори и в базова обикновенна версия), въпреки финансовите проблеми на компанията ще стартират с пълен екипаж. Имат дори и частници. Основно отбора е от - легендарният чех Алекс Лопраис, както и от Мартин Коломи, Томас Вратни, Ян Томанек, ..... частниците - поляка Ян Роберт Зустковски ( или нещо такова), холандският екипаж начело с Пиер Блом, казако-чешки смесен екипаж с пилот Артур Ардавициус ( много доказано име), словака Роберт Касак който ще кара само с един навигатор ( позволява се в по-ниският клас) - австриеца Крис Ватман (ама не на тролей  ;D).

IVECO - станало вече традиционно от няколко години, първи пилот и екипаж ще е така известният холандски евреин Де Рой ( син). В официалният отбор влизат още и известният - Ханс Стеиси, Пеп Рока Вила, а подкрепяни заводски, но с други лицензи ( ако добре съм разбрал, което не е гаранция де) са - Джо Адуа (Франция) и екипа му. Като цяло тази година Ивековците са много малко - едва 4 екипажа!!!

MAN - Заводският отбор са - Питър Верслуис ( Холандия) , Марсел Ван Влийт ( да, същите са като спедицията), Рене Куйперс ( с испански и белгийски навигатори) , ...... + 12 други екипажа (последният от който само кара с един навигатор, всички други с двама).

GINAF - Кръгло 10 екипажа. На 100% холандски. Мисля че половината от който са и собственици на спедиции. ГИНАФ е специализирана фирма за нестандартни и/или специални машини ( основно 5/6 мостови самосвали) базирани почти 100% на ДАФ. Естествено 100% Холандска. Между другото, машините им се подготвят в базата им в Едервийн ( влизко до централата им във Венеендаал) , а на 50 метра от там е може би бензиностанцията с най-ниските цени на горива, и особенно на червена нафта в Холандия  ;D!

MERCEDES - 9 екипажа. На 100% БЕЗ официален отбор пратен и подкрепян от Шутгарт. За мен това е СРАМ ВЕЛИК за тази марка, но както и да е. Особенно на фона на съседите им от Машиненфабрик Аугсбург-Нюрнберг, който за поредна година пращат техен си заводски отбор + частници директно подкрепяни на местно ниво. Една част около 1/3 от екипажите с Мерцедес са аматьори, при това с един навигатор.

Дафинка Спасова  ;D - 8 екипажа. Малко спорен въпрос е колко са точно заводски. Официално си има 3 ( ако добре съм разбрал ) заводски екипажа. Последно имаха някакви проблеми с финансирането ( според всички - поредните оправдания, предварително наложени, реално нямало нищо такова), но продължават да са заплаха. Най-малко заради опита които имат. Всички екипажи ( или поне на 95%) са холандски. Също има и частници и аматьори. Има и представители на спедиции.

  ЛИАЗ - чехите не се отказват. Освен ТАТРА, атакуват и с ЛИАЗ. Само като се замисля, че Чехия е колкото България, и какво имат и как в тези времена участват за пореден път в Дакар...... простооо... А не е като да нямаме доказано добри шофьори (принципно), който да могат да участват достойно на едно такова предизвикателство. Отплеснах се . Участници - Ярослав Валтр, ВластимиЛ Вилдман. Скромно, но от сърце......

МАЗ - Белорусите отново са на линия тази година на Дакар. Шапка им свалям за което - АлексанДР Василевски, Сиархей Вязович (така ли се изписва.......?) , АлексанДР Палишчук.

RENAULT - три екипажа, 100% частници.

  HINO - мойте хора. Участват от много години като заводски подкрепян екипаж в ниският клас до 10.000 куб. Спокойно може да се каже, че това е най-заслужаващият да му се обърне внимание тим, след КамАЗ. Представени са с два екипажа - баща и син. Интересен е бащата - Юшимаса СУГАВАРА. Той е на 72 ( словом - седемдесет и две ) ГОДИНИ!!! Първият му Дакар е през 1983. 1980 чете за Дакар и след 3 години участва за първи път. Оттогава, САМО ПРЕЗ 2008 година ( поради лекарска забрана) пропуска. Започва с мотор ( КТМ мисля) и първите му 3 участия са само отпадания. След това кара кола десетина години само с едно отпадане!!!. Оттогава е на камион. Има много 2-ри и 3-ри места ( предимно втори, както и доста класирания в топ 6). Досега първи не е бил. С камион има ЕДНО ЕДИНСТВЕНО ОТПАДАНЕза всичките тези години - 2010 година. Ако не ме лъже паметта, кара почти винаги само и единствено ХИНО!!! Просто ПОКЛОН за този човек.....толкова години, такива резултати и завършвания.... Тази година, пак за втори екипаж е сина му. И двата екипажа карат само с по един навигатор!!!

И така това е което си спомням и пиша на прима виста. За мен е изключително интересен факт, как доказани във всяко отношение марки като ВОЛВО, СКАНИЯ неискат и да помиришат Дакар. Или не им трябва имидж, или неискат да влизат в схемите на французите, след нееднократните скандали около организаторите, свързани с комерсиализацията и двойният стандарт, години наред. Друго - Мерецедес за разлика от МАН участват само, че без особенна, да не кажа почти никаква заводска подкрепа. Нещо ги е страх явно, а това е смешно на фона на това какъв концерн е Бенц. Те са ДЛЪЖНИ да покажат технологичната си сила и цялостната мощ на концерна си ТОЧНО на място като Дакар.
Големи, дори огромни почитания на фирми като ХИНО (особенно), МАЗ, ТАТРА, ЛИАЗ, дори и ГИНАФ. Малки (относително, на фона на голямата седморка) компании, който не се отказват и участват. Какво ще са резултатите няма значение. НИКАКВО, Факта е, че са ТАМ и се БОРЯТ. За ПОРЕДНА година. Евала.
Други участници - откъм Азия, освен титана Хино ( но представен с малката си серия 500), нито един друг Японски концерн не участва. Което е жалко. А не , че немогат - ISUZU, UD Diesel ( Nissan Trucks, въпреки че вече са Волво) FUSO ОСОБЕННО ( Mitsubishi - мега концерн, гигант в сравнение с 3/4 от всички изброени до момента)....... Китайците очаквам съвсем скоро да направят това което направиха с Греат Уол при колите. Концерни като FAW, Howo и още 3425  :D знайни и незнайни фирми от "Пийпъл Републик оф Чаина"  е въпрос на време да се включат. Ако не друго, поне ще е интересно. А какво да кажем за "великите" хАмериканци? Кръгла нула, пък нали са най-великата нация?!?!



И така, пак стана дълго. Та нека всеки да си каже, за кого е на тазгодишният Дакар. Надявам се скромната ми презентация да е била поне малко интересна....  ;)

P.S. - националността изписана на отделните състезатели съответства на ЛИЦЕНЗА с който се състезават. В отделни случай той може да е с друга националност. В смисъл състезаваш се за италиански отбор, а си българин = лиценза ако е италиански и ти ставаш италианец, нищо, че си с българска фамилия  ;).
P.S. 2 - възможни са неограничен брй грешки в писаното нас един час от мен мнение. НЕ гарантирам за абсолютна точност  :D.
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

loshdancho

Винаги Татра ми е била слабост, особено сега с новият Феникс..Но откакто Камаз участват без окачване на кабината няма кой да ги стигне.




Гледай само с какъв екип са се запътили.

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca


SEMPER

И аз смятам, че тази година Де Рой ще е сред големите фаворити.

Татрите изобщо не са за подценяване, с нов двигател са, и много балансирани машини.

Хегемонията на КАМАЗ се очертава да приключи тази година. От тази година има доста сериозни ЕКО изисквания. Старите Ямзки двигатели естествено не отговарят, и не са успели да ги преработят задоволително и ще  карат с двигатели на Либхер. Всъщност не знам точно, дали всичките са с Либхерите, или ще има и машини с преработените двигатели.

Пилотите им са само новобранци, и единственото предимство им остава отборният дух,които Чагин ще опита да задържи и тази година.



П.С.  Порових се малко и се оказа, че само два Камаза ще са с либхерите. Наистина не им се очертава много розово представяне.

http://www.off-road.bg/kamaz-master-zalaga-na-dvigateli-liebherr-za-rali-dakar-2014/


Каквото и да говорим обаче, тройката ще е между ИВЕКО, ТАТРА и КАМАЗ.

Останалите участници са просто пълнеж, и ще имат шанс само ако всички машини от горните три марки отпаднат.

Какво да се прави - комерс, отдавна състезанието не е за мъжество и издръжливост.


Между другото, и тази година има (пра)българско ;D участие.

Миналогодишното ни БМВ X3 е претърпяло козметични промени, изрязали са му маската с бъбреците,присадили са нова решетка и нови фарове и  тази година ще е на чертата като FIAT Freemont.

Да им стискаме палци да завършат.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

sush1978

Умирай трудно

Hino


Малко от мен за мойте хора от HINO. Дядо Сугавара и на 72 пак е на линия...... просто без коментар!!!

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

RFF

Едно интересно видео!



При автомобилите, фаворит ми е Роби Гордън!
И Българският екипаж Орлин Алексиев и Пламен Николов!
При камионите Камаз и Хино.

Това е линк към предаването по Канал 1
http://sport.bnt.bg/index.php/drugi/rali-dakar/rali-dakar-dnevnik-epizod-1

Тик дават подиумът директно от Росарио - http://www.tvpublica.com.ar/vivo/
0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Hino


И така преди малко завършиха вторият ден. Изненадите - първите 3 екипажа на КамАЗ със средно представяне досега. Един от тримата топ пилоти на КамАЗ Айрат Мардеев малко по-рано днес е имал много сериозен проблем. Обърнал е камиона. Де Рой е спрял да му помага да излязат от кабината и след това да обърнат камиона по гуми. Това е коствало на Рой около 15 минути. Припомням, че вчера същите спукаха гума и горе долу само това е причината да не бяха първи за вчерашният ден.

Днес ако не беше и това време загубено в тази помощ ( евала за което) със сигурност щяха да са първи с Ивекото си. Мардеев пък едва се опитва да се добере до сервиза ( още не го е направил до момента в който пиша този пост). Според мненията, вероятността да успеят да оправят машината са минимални.....имали здраво нагънат ролбар.....
 
В КамАЗ изненадата е силното представяне на т.н. " втори пилоти". И двата им екипажа ( те са със старите мотори, а не с Либхер-а) са абсолютно еквивалентни на колегите си, като днес Шибалов взима победата в етапа, което се счита за изненада!!! Останалите от КамАЗ са не малко назад, на 6-то, 7-мо и 8-мо място (Николаев, Каргинов, Сотников) на около 13 минути за етапа от Шибалов, което дори и за Дакар не е никак малко време за един етап.

Другите интересни неща - много добро представяне за втори пореден етап за белорусина Вязович с МАЗ. Днес до първото ЧК е ВОДИЛ на Шибалов с над 3 минути и е бил на 1-во място в генералното :o!!! Втората част от етапа е била пълна "месомелачка" и на финала Вязович е 9-ти с цели 18 минути изоставане от руснака. Интересна подробност е, че вече трети ден, от пресцентъра на Дакар, упорито пишат навсякъде, че Вязович е БЪЛГАРИН, а не от Беларус  ;D!!! От екипа им били бесни на това  ;D.

ТАТРИТЕ имат проблеми също. И вчера и днес. Днес Лопраис е давал отлични времена до втората част на етапа, когато губи 32 минути!!! Това е много време, но незнам какво е станало. Вторият заводски екипаж, този на Коломи дава 5-то време в днешният етап, което е перфектно постижение. Най-малкото понеже е точно пред носа на три КамАЗ-а ....

ИВЕКО - за Де Рой казах, вече втори етап , реално той би трябвало да е първи, но не е поради обективни причини. Съотборника му Ханс Стеиси  днес на финала е на смешните 11 секунди след Де Рой. Тези две Ивеко-та са 3-ти и 4-ти.

МАН - много добре се представя и вчера и особенно днес Ван Влийт. Днес е втори на почти 2 минути зад КамАз-а на Шибалов, но това е идеално време на фона на това какво става СЛЕД ТЯХ. Всички след тях са на от около 10 до над 30 минути изоставане.... А като цяло другите МАН-ове са ......на "майната си" в класирането :-)).

Все още не са завършили всички, така че може да има отклонения от класирането. Макар, че е малко вероятно, понеже остават само аматьорите.

ХИНО - Сугавара младши финишира на 13-то място в генералното за етапа днес, точно пред ТАТРА-та на Алекс Лопраис. Мисля, ако не бъркам, това е 2-ро време в класа ( до 10.000 куб.) , което е супер постижение. Сугавара старши обаче, още не ги виждам дали и къде са завършили......


Между другото, говори се, че на супер известният и с огромна история на Дакар, мотоциклетист Улевалсетер....са му ОТКРАДНАЛИ МОТОРА  :o !!!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

RFF

0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

Hino


Абе да ги махаш тези евреиски ГМО-та  ;D ;). Между другото заслушай се какво обясняват в коментара и какво показаха. Това хюмне журналиста обясни, че имали "проблем с навигацията", ОБАЧЕ в кадрите ясно се чу къде е проблема --> навигатора продиктува: "5 ОТВАРЯ", а после каза: "съжалявам, това трябва да е 3 затваря".......  разликата е огромна, дори и при камионите......
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

bochopz

#11


Обръщането на камаза.


Редактирана Ютуб връзка!

SEMPER

#12
Нашият екипаж леееекинко отпадна. >:( >:(

С много добре подготвен автомобил ... (Great wall  се представят много добре с почти еднакви на нашата машини)

В един много тежък етап, където доста сериозни пилоти  отпаднаха или получиха тежки наказания за навигационни грешки, нашия отбор отпадна заради менте нафта,заредена незнайно къде непосредствено след слизането от кораба.

Гъбата в резервоара,която се слага против плацикането на гориво, се е разяла от хубавата нафта и постепенно е задънила цялата горивна система.

Хубава работа, ма българска- някои много се дразнят на тази прказка, но ...

За мен е цяло чудо, че успяват да намират спонсори при убийствено некадърния мениджмънт на отбора.

Всичко това изглежда безумно при обещанието на FIAT Италия при успешно завършване - догодина да поемат цялостната издръжка за Дакар, и при някакво прилично представяне след две години да са един скромен, но заводски отбор.


За сега прогнозата ми за де Рой още издържа.  :)
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

RFF

Дакар и тази година взе жертва!

Рали Дакар за съжаление не успя да избяга от славата си на състезание, което всяка година взима тежък кръвен данък. И тази година, за огромно съжаление на всички, състезател намери смъртта си на трасето в Южна Америка. За пореден път, животът си изгуби мотоциклетист – белгиецът Ерик Палант (стартов номер 122, Honda).

Тази сутрин около 8:30 часа местно време, камионът-метла е пристигнал на позицията на тракера, според която се е намирал Палант, на 143-ия километър от етап 5 на рали Дакар 2014 и е открил пилота мъртъв. Все още не са ясни обстоятелствата около смъртта на състезателя, чието тяло е предадено за аутопсия на лекари от местната болница в Катамарча. Палант не е изпратил сигнал за бедствие или повреда до организаторите, а следобед е бил зареден с вода от екипите по трасето, така че версията за обезводняване за момента се отхвърля.

Петдесет и една годишния Ерик Палант застана на старта на своето 11-то рали Дакар и се надяваше да победи при аматьорите. Той познава състезанието много добре и с годините се е превърнал в един от символите на аматьорската страна на надпреварата. През 2007 година, белгиецът оцелява след жестока травма при падане в една от отсечките на провеждащото се тогава в Африка състезание. След инцидента, Ерик заявява, че вече е разбрал рали Дакар и успешно завършва три от латиноамериканските му издания.

Днес стана ясно и, че вчера на трасето са загинали и двама аржентински журналисти, отразяващи рали Дакар 2014, след като автомобилът им паднал в дълбока пропаст. За съжаление, тазгодишното издание на надпреварата не успя да се превърне в първото без жертви, за което силно се надяваха организаторите, и за което бяха взети сериозни мерки.

Препечатано от тук - http://www.off-road.bg/sastezatel-zagina-na-rali-dakar-2014/

Ето и неспортсменско поведение от Шибалов с Камаз!

0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

abator

Цитат на: SEMPER - Петък, 10 Януари, 2014, 22:54:52
... убийствено некадърния мениджмънт ...
е проблем на цялата ни държава.  >:(

abator