• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Осови натоварвания

Започната от Красимир Тодоров, Неделя, 12 Януари, 2014, 10:19:02

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Красимир Тодоров

         --------------------------------
О              О                 |  О О О

Ако предположим, че ремаркето е натоварено равномерно с 33 палета плътно от отпред до отзад (аз слагам 1 тройка някъде между втора и трета ос на ремаркето) Та и с 22 тона да съм пак няма да претоваря диференциала
Там дето съм нарисувал вертикалната линия, около средата на ремаркето, да речем че е кантара. Тоест ремарекето трябва да е малко по-натоварено към задната част, заради това, че повече оси носят товара.
От друга страна, разстоянието от предния борд до оста на диференциала и от трета ос на ремаркето до задния капак е горе-долу еднакво и натоварването може да е еднакво.
Извода е, че ако не сложиш товар на опашката на ремаркето, можеш да претовариш и с доста по-малко общо тегло.
Когато се мерех на границата бях равномерно натоварен над 20 тона... и при пускането на ремаркето и двигането на дифенециала кантара олекна. (обратното на това което колегите твърдят, че като буксуваш трябва да вдигнеш възглавниците на диференциала)
И обратно, като изравних ремаркето (дори не го вдигах) и пуснах диференциала до край, кантара отмери 500 кила повече. Горе-долу това е

Красимир Тодоров


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 12 Януари, 2014, 22:05:28
    Този ефект за разтоварване на двигателната ос се получава, ако изобщо има товар от трите оси на полуремаркето и назад. При спускане на влекача се товари първата ос на ремаркето и всичко разположено по-назад облекчава. Има гондолни ремаркета разкачени стоят без пуснати крака, поради тази причина. На много от влекачите на които окачването е ресор-възглавница (двигателния) също се измества оста назад и предния мост поема, а при влекача той няма как да се претовари.

    Към този момент не мога да се съглася много с написаното. Наистина малко се облекчава при спускане на предната част на полуремаркето, но тя е забележима при празно. Съществено намаляване на товарът върху двигателния мост идва когато конструкцията е такава, че лафетът си променя разстояние до този мост и част от товара отива да натиска на първия мост. Вероятно за не всички влекачи важи това, защото имат различна конструкция.


Цитат на: Бриги Магнито - Сряда, 15 Януари, 2014, 21:21:09
Илчев за тройните гуми и диференциала не съм компетенция бацин,но га имаше двойни гуми немаше коловози по-пъто,повниш ли или нечеш да повниш тез времена

    Не открих да съм писал тройни гуми, ама има група оси (тройни). Като не съм сигурен, че не е руска дума и като не знам как да я кажа на български, а пък май и по форумите не могат да се открият шофьори да питам. Май бях 5 години по-голям от теб, има логика да помня, ама дали? Това дали са много на брой гумите не значи да правят по-голяма контактна площ, а тя изцяло зависи на какво налягане е гумата. По-малко налягане - по-голяма площ и асфалтът се пази повече. При двойни гуми всяка носи по-малко товар и може би това е причината. На трактори също слагат двойни гуми, което не прави мачкането на пръстта по-малко, освен да се кара на по-малко налягане. Обикновено 0,5 бара е допустимо, ама не съм убеден, че се спадат от например 2,5 бара за шосе на толкова. Като текезесарче можеш да ме светнеш. Но поне двойните гуми при трактора, разпределят в два реда.
    Онова време какъв асфалт правиха, не може да издържи по 40 и няколко години - некадърници. Дали това не е по-същесвено?


Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 20 Януари, 2014, 14:22:28
Ако предположим, че ремаркето е натоварено равномерно с 33 палета плътно от отпред до отзад (аз слагам 1 тройка някъде между втора и трета ос на ремаркето) Та и с 22 тона да съм пак няма да претоваря диференциала.

     Ако са са 33 Европалети и са подредени от един ред от 3 палети до 11 по 3 реда, колко по-различно от 13,2 метра ще бъде целият товар? Ако са еднакви въобще няма да промени натоварването, дали ще са по два нашироко или три надълго, за осовото натоварване няма въобще значение. За брезент е подходящо защото странично са най-стабилни по две нашироко и на последните колони, три надълго.

    Да не си помисли някой, че очаквам отговор, все още не съм като дъртият педофил (Жое Биден по шофьорски) да се поздравям с духове. Ако имам зор ще намина през Форумът на свободните шофьори. Само да проработи, че май има разлика да приказваш и да направиш нещо, въпреки че е много лесно се прави форум? Както и деца често лесно стават, ама после...

    Да не се усъмни някой, че злорадствам? Както казваше Стефан Данаилов на Асен Кисимов във филма "От нищо нещо": - сигурен бях, не се съмнявах.
    Та не се съмнявайте ЯКО злорадствам, то покрай такива "светци" като шофьори и всичко, какъв да бъда?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!