• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Осови натоварвания

Започната от Красимир Тодоров, Неделя, 12 Януари, 2014, 10:19:02

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Красимир Тодоров

Колеги, пускам тази тема, понеже не видях такава и ми се струва важно да се напишат някои неща.
Например как да се редят палетите, колко тона до кой капак на полу-ремаркето (различно е за ремаркета и люлки), или когато буксуваш да вдигнеш или пуснеш диференциала?
Ето например, аз съм се играл на един кантар на една граница, да вдигам и пускам диференциал и ремарке и да гледам какво отчита кантара и се оказа, че фактите се разминават с това което твърдят много колеги.

Красимир Тодоров


Бриги Магнито

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 12 Януари, 2014, 10:19:02

Ето например, аз съм се играл на един кантар на една граница, да вдигам и пускам диференциал и ремарке и да гледам какво отчита кантара и се оказа, че фактите се разминават с това което твърдят много колеги.
И какво толкова твърдят тез колеги,че чак толкова да ти се разминават фактите с твърденията ?

За да имаш някакъв ефект от пускане или вдигане на възглавници се съм си мислил ,че е много обвързано и свързано с разположението на тежеста из ремаркето или с други думи не можеш да очакваш еди кво си всеки път само поради факта,че си вдигнал или пуснал някаки си възглавници,даже понякога ефекта е точно обратен на желания,тъй че мъцни кой ,какво ти твърди и най-вече при какви условия ,така наизуст кой,каквато и да твърди е нормално да не е достоверно


Бриги Магнито



Boroman21

Ефект има от вдигане на окачването но е ограничен , по-силно изразен е при мега композиция. Иначе осовите натоварвания са 7100-11500-7100-7100-7100 говорим за максимално допустимите. Аз ползвам следната схема 5единички+3двойки+1единичка+3двойки+1единичка+2двойки+1единичка=24палета и няма никъде претоварване.

Бриги Магнито

Цитат на: Boroman21 - Неделя, 12 Януари, 2014, 18:49:29
Ефект има от вдигане на окачването но е ограничен , по-силно изразен е при мега композиция. Иначе осовите натоварвания са 7100-11500-7100-7100-7100 говорим за максимално допустимите. Аз ползвам следната схема 5единички+3двойки+1единичка+3двойки+1единичка+2двойки+1единичка=24палета и няма никъде претоварване.
Баце респект,но ефект има навсякъде и при вдигане и при пускане ,а тва с единичките,двойките,5 тона до еди къде си си го ползвайте,претоварване може да ти даде винаги поради ред причини,но при твойте 24паленца с по тон да кажем шом си нямаш грижи дерзай,но говориш неща на изуст ,а така ефект няма и няма и да има


Mystang

За полуремаркето съм правил следното.До краката на ремаркето макс 4.5 т. ако след последната ос на опашката има повече от 2 т....Колко по малко има за опашката толкова по малко слагам отпред.За кантара ако съм сигурен че прескачам с малко разрешеното си играя с възглавниците.За да покаже по малко пускам надолу и то малко преди да стъпят гумите на кантара.Но това е игра за около 200-300 кг разлика.За повече няма смисъл.
Ха сега да ви питам за друга композиция.
Колко и как се товари композиия от камион с боге и двуосно ремарке.Лошото е че тарата е 17 т. защото е за контейнери.Та барабар с празните контейнери е толкова.Колко в камиона?Колко в ремаркето?Имали значение по тежкото къде е?

Boroman21

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 12 Януари, 2014, 18:56:23
Баце респект,но ефект има навсякъде и при вдигане и при пускане ,а тва с единичките,двойките,5 тона до еди къде си си го ползвайте,претоварване може да ти даде винаги поради ред причини,но при твойте 24паленца с по тон да кажем шом си нямаш грижи дерзай,но говориш неща на изуст ,а така ефект няма и няма и да има

Тая схема не съм я измислил аз , този схема се дава от една солна мина в Австрия .Там всичко са разчели и претоварване няма , факт е че кантара не лъже.Единствено проблеми съм имал с ремаркета KRONE дето са подсилени и са мулде /тежат по 7,7тона/ и като го комбинирам с 8,5тона актрос и ставам 41+тона

Бриги Магнито

Цитат на: Boroman21 - Неделя, 12 Януари, 2014, 19:10:33
Тая схема не съм я измислил аз , този схема се дава от една солна мина в Австрия .Там всичко са разчели и претоварване няма , факт е че кантара не лъже.Единствено проблеми съм имал с ремаркета KRONE дето са подсилени и са мулде /тежат по 7,7тона/ и като го комбинирам с 8,5тона актрос и ставам 41+тона
Окей,както казах щом ти върши работа дерзай,но прочети и кво ти е написал и Мустанг,това което е написал е вярно а пък пуска,а не вдига нещо да ти идва на ум.
Мустанг тез 4,5тона за фриго ли имаш впредвид ,щото малко малко ми идват при 2 тона на опашката


American

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 12 Януари, 2014, 10:19:02
Ето например, аз съм се играл на един кантар на една граница, да вдигам и пускам диференциал и ремарке и да гледам какво отчита кантара и се оказа, че фактите се разминават с това което твърдят много колеги.

Има манометри които могат да се монтират на въздушните възглавници и много добре служат за ориентация какво е положението с претоварването.
Някой от влекачите при нас ги имат монтирани заводски на таблото, на ремаркетата ги монтираме допълнително (отзад непосредствено до възглавниците).
Прост манометър върши работа за груба ориентация.
Това нещо вероятно го изчислява в pounds:
http://www.airtecaustralia.com.au/mass-management-truck-scales/truck-scales-digital-gauges/axl300-axle-load-gauge/

С надуване и изпускане на възглавниците нищо не става. Или товара се мести или осите се местят, или лафета се мести.
smoking gun

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: American - Неделя, 12 Януари, 2014, 20:36:13
Има манометри които могат да се монтират на въздушните възглавници и много добре служат за ориентация какво е положението с претоварването.
Някой от влекачите при нас ги имат монтирани заводски на таблото, на ремаркетата ги монтираме допълнително (отзад непосредствено до възглавниците).
Прост манометър върши работа за груба ориентация.

     Тези камиони Скания където съм се качвал/карал имат вътре, обикновен манометър разграфен в тонове или на дисплея на компютърът. При спускане възглавниците на влекача и почти максимално натоварване показва с 300-500 кг по-малко.



Цитат на: American - Неделя, 12 Януари, 2014, 20:36:13
С надуване и изпускане на възглавниците нищо не става. Или товара се мести или осите се местят, или лафета се мести.

     Естествено така е най-добре. В Европа рядко има влекачи на които да се мести лафетът, а оси съвсем не знам да има.
     Този ефект за разтоварване на двигателната ос се получава, ако изобщо има товар от трите оси на полуремаркето и назад. При спускане на влекача се товари първата ос на ремаркето и всичко разположено по-назад облекчава. Има гондолни ремаркета разкачени стоят без пуснати крака, поради тази причина. На много от влекачите на които окачването е ресор-възглавница (двигателния) също се измества оста назад и предния мост поема, а при влекача той няма как да се претовари.


     При повдигане на полуремаркето осите се изместват напред и би следвало да разтоварят лафета?! При една проба която правих на осова везна с свален влекач и повдигнато ремарке показа повече на двигателната ос с около 200 кг., т.е противоположното на теорията.

     Моля тези които имат изведени на таблото такива уреди да направят проби и споделят!

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Rammbon

На гондола WIELTON / 2005 г / има манометър разграфен до 14. Свързан е с  с възглавниците на всяка ос на полуремаркето. При отчитане 12 , товара е 40т , а когато показва 6.5 - товара е 25-26т.
Бордови камион с боге и с 2-осно ремарке съм товарил по следния начин. В камиона 2 палета, после 1, после пак 2, 1-накрая още 2. В ремаркето пак така за останалите 8 палета. А иначе си го товарих 13 палета в камиона и още 12 в ремаркето. Тарата ми беше 13200 и никога нямаше как да се претовари с палетите от 1тон всеки.

American

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 12 Януари, 2014, 22:05:28
В Европа рядко има влекачи на които да се мести лафетът, а оси съвсем не знам да има.

Значи задължително трябва да имате манометри. За да нагласите още при товаренето.
smoking gun

Mystang

Щора.Мега композиция.Така съм гледал да съм натоварен когато товара е около 20те тона.С по малко ако съм не слагам повече от 3 т. отпред.Тази беше сега съм с друга композиция и ми е малко незнаино как да я товаря.Камион с буге и двуосно(каруцарско) ремарке.За контейнери.

Бриги Магнито

 :D  Интересна темичка се заформи,излиза,че трябвало манометър да си слагам-хмм интересна идея

Илчев това дали да пуснеш или да вдигнеш зависи от натоварването на тъй наречената опашка,бацин(да знааш да се не излагаме)

Мустанг баце аз не ги разбирам мноо нещата,но ми се струва,че до 15т поставени с акъл във влекач с буге не би трябвало да покажат претоварване,където и да било или поне така съм чувал.

Чуда се какво правите ако покаже претоварване на ос на полуремаркето,оти и те тва се случва,гаранция закачането на влекача изодзадзе дава най-арен ефект,ма пусто лафета ми се мести ма бронята на полуремаркето не,па и царски болт забравили да заварят


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Бриги Бичкията - Вторник, 14 Януари, 2014, 19:40:36
Илчев това дали да пуснеш или да вдигнеш зависи от натоварването на тъй наречената опашка,бацин(да знааш да се не излагаме)
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 12 Януари, 2014, 22:05:28
      При спускане на влекача се товари първата ос на ремаркето и всичко разположено по-назад облекчава.

     Христов, удебелил съм да ти е по-ясно. Можеш да цъкнеш няколко пъти "Ctrl&+" да си уголемиш шрифта. Аз съм от незнаещите, тези "компетентни" по всички въпроси да му мислят за излагане! Нали бацин?!

     На двигателният мост дават по-голямо допустимо натоварване! Защото е с двойни гуми или за да има теглителна сила? Има и ремаркета с двойни гуми, при тях защо не е завишено?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Бриги Магнито

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 15 Януари, 2014, 02:28:00
     Христов, удебелил съм да ти е по-ясно. Можеш да цъкнеш няколко пъти "Ctrl&+" да си уголемиш шрифта. Аз съм от незнаещите, тези "компетентни" по всички въпроси да му мислят за излагане! Нали бацин?!
Илчев да си признаем правилно си предположил,че туй твое писание съм го проспал,ма познай въпреки ,че си го задебелил не е баш вярно,въпреки,че си близко до топлата вода. ;)

Илчев за тройните гуми и диференциала не съм компетенция бацин,но га имаше двойни гуми немаше коловози по-пъто,повниш ли или нечеш да повниш тез времена


Бриги Магнито