• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Има ли забрана за движение в Австрия и Германия събота и неделя?

Започната от Добромир Денков, Петък, 31 Януари, 2014, 18:41:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Има ли забрана за движение в Австрия и Германия събота и неделя?

Има
3 (60%)
Няма
2 (40%)

Общ брой гласове: 5

Гласуването приключено: Понеделник, 03 Февруари, 2014, 18:41:56

admin

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 03 Февруари, 2014, 09:37:58
     Определено забраната която в случаят е само в неделя за Германия и тя е зад над 7,5 тона. За Австрия е между 15,00 в събота и 22,00 часа в неделя и тя е за над 7,5 тона. И забраната за изпреварване е обичайно за над 7,5. В Австрия си с машинка за плащане, в Германия не се плаща.



     Интересно е дали глобата за управление без тахограф, е по-малка за състав до 7,5 тона. Мисля ще е същата, ако си сваля тахографа от камиона и си карам. Много голяма!

Чaк сегa видях, че той искa дa пътувa без тaхогрaф! Човече, ще си нaвлечеш големи неприятности, aко те спрaт някъде! A и колкото пъти те спрaт, толковa глоби ще плaтиш. Aко въобще ти позволят дa продължиш пътувaнето без тaхогрaф! Не ми кaзвaй сaмо, че и лиценз нямaш!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Добромир Денков

Здравейте и благодаря на всички за отговорите!
Вчера се прибрах и за щастие не са ме спирали никъде.В Румъния се заплаща винетка като за камион 7.5 тона,тоест 4 евро за един ден.В Унгария всички които продаваха винетки твърдяха че общото ми тегло с ремаркето (5.5 тона) се заплаща като за камион,тоест на километър.Платих го и излезе от Ценад до Никелсдорф 70 евро.На връщане рискувах с винетка.Отново на Ценад,щом ме видя унгареца и веднага ми поиска винетка.Каза че не е такава,но 5 евро в паспорта му спуснаха перде на очите.В Австрия преди и щом влезеш на границата има табели и на тях е указано че коли с ремаркета заплащат винетка,така направих и аз.Утре вечер отново тръгвам по същия маршрут и да се надяваме да няма проблем.Най много се страхувам от Австрия и Германия.Все пак ако още някой знае,нека да сподели.Благодаря ви предварително!


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Добромир Денков - Петък, 07 Февруари, 2014, 21:57:54
Здравейте и благодаря на всички за отговорите!
Вчера се прибрах и за щастие не са ме спирали никъде.В Румъния се заплаща винетка като за камион 7.5 тона,тоест 4 евро за един ден.

    Бусовете до 3,5 тона са с по-скъпи винетки отколкото за леки коли. Напълно нормално.



Цитат на: Добромир Денков - Петък, 07 Февруари, 2014, 21:57:54
В Унгария всички които продаваха винетки твърдяха че общото ми тегло с ремаркето (5.5 тона) се заплаща като за камион,тоест на километър.Платих го и излезе от Ценад до Никелсдорф 70 евро.На връщане рискувах с винетка.Отново на Ценад,щом ме видя унгареца и веднага ми поиска винетка.Каза че не е такава,но 5 евро в паспорта му спуснаха перде на очите.

    С една дума авантюрист си. На колега му бяха направили таксата по Интернет и го писали с 2 оси - голям камион. Не само 500 евро е била глобата, за около 100 км., а и с полиция са го гонили. Няма да мине много време ще споделиш колко е глобата при теб.



Цитат на: Добромир Денков - Петък, 07 Февруари, 2014, 21:57:54
В Австрия преди и щом влезеш на границата има табели и на тях е указано че коли с ремаркета заплащат винетка,така направих и аз.Утре вечер отново тръгвам по същия маршрут и да се надяваме да няма проблем.Най много се страхувам от Австрия и Германия.Все пак ако още някой знае,нека да сподели.Благодаря ви предварително!

    Къмпер над 3,5 тона е с машинка. Щом си видял, може и да е така. И за предпочитане е в Германия да те глобяват - по е "тънко"!



    Успя ли да минеш без тахограф? И колко още ще опитваш?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

SEMPER

Цитат на: AxL - Неделя, 02 Февруари, 2014, 21:49:45

В Германия, ако теглещото е регистрирано като N1/Товарен/LKW  нямаш право да теглиш ремарке в неделя и официалните почивни дни от някакъв час сутринта до 22:00 вечерта по АУТОБАН,

Информация от първа ръка, получена от човек от TUV, провеждащ шофьорски изпити.

Колегата е абсолютно прав. С N1 и ремарке си спазваш забраната за празничните дни.

Обаче има подробностни - забраната важи за частни ремаркета и такива извършващи транспортни услуги.

Забраната не важи за каравани и ремаркета на производствени фирми. Моето ремарке попада в тази категория, и затова мога да си го карам по всяко време.  :) Не че се натискам много да карам в неделя де. Освен това може да се дърпа без тахо.

Още една подробност - мога да карам с тези облекчения само в радиус на 80 км от седалището на фирмата. Ако се кара на по голямо разстояние си става все едно ремарке за транспорт. Трябва да се дърпа с тахограф, да се спазват забрани, часове и всичко как си му е реда.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

naum4o

Цитат на: SEMPER - Вторник, 11 Февруари, 2014, 14:23:54
Забраната не важи за каравани и ремаркета на производствени фирми. Моето ремарке попада в тази категория, и затова мога да си го карам по всяко време.  :)
Колега, моля те, дай пример за такова ремарке. Бързоразваляща се стока или нещо друго? Не го схванах, а ми е много интересна темата.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

AxL

Законово нещата са така.
Но като ги гледам из Германия колко бусове обикалят всякакъв вид до 3,5т с всякакви ремаркета мога да се обзаложа, че 90% от тях нямат никаква идея какво е това тахограф. По едно време имаше едно битуване около бг доставчиците на употребявани коли - единична платформа без тахограф, двойна със. Не знам и аз какво да си мисля. На мен също ми трябва ремарке, че често не ми достига малко място, но пък не ми се рискува и не закачам.
Или се правят на разсеяни или нещо такова. Ходил съм в БАГ, спирал съм, официално съм ги питал и отговорът е:
Vehicles that are used for goods transport: If the motor vehicle is used with a trailer and then the gross vehicle weight exceeding 3.5 tonnes, you need to install a control device. It does not matter whether the vehicle is loaded or empty - even the vehicle is carried to take goods.

Please look at the link fo the European Commission:
http://ec.europa.eu/transport/road/index_en.htm

With kiind regards

Wolfang Seifert

  Sachgebiet Ordnungswidrigkeiten-Verfahren

*     Bundesamt für Güterverkehr
           A u s s e n s t e l l e   M ü n c h e n
         Postfach 40 02 49       Winzerer Str. 52
         80702 München           80797 München


От друга страна в Австрия ме спряха на Линц. Бях взел едно Ивеко под наем двойна гума, но N1 регистрация с  мое ремарке до 2600 кг. Тахографа не работеше. Празен тежи 2700. Кантара удари 7100, 1000 кг отгоре. Карах американски пикап на ремаркето отгоре. Всички други гледам бяха извадили шайби и кой каквото има. Мен не ме питаха нищо за тахографи, лицензи.
Общо финиширах с 1600 евро глоба и ремонт в австрийски сервиз на задна главина.
Минах през всички села къде що има само и само да избегна БАГ и Пасау. Тъкмо се качвам на Мегенхофен на аутобана и мига 2,5т вдясно... Пуснах волана с 20 км/ч и се чудя да влизам ли да не влизам ли... Като гледам как ги изкарват нередовните и за какви глоби става въпрос, си викам дано да ме пропуснат, но бг номер на кантара, не ти посочва към изхода, тресачки ли са какво са тия платформи там. Гуми, дори на ремаркето бях с чисто нови товарни зимни, да не поднесе... спирачки, жила, светлини ...
Главината беше тръгнала, но всичко останало си беше чист рекет. Ремаркето беше като ново, но три болта били тъмни, чете се якостта им, 3х100 евро. Килограмите и там още някакви глупости, за които не исках да слушам.
Та в тоя ред на мисли като гледам какви ръждилници обикалят по аутобаните из Германия, особено полските стигам до извода, че май не им се занимава много много да ги спират. Защото спрат ли нещо подобно глобата е гарантирана.

По едно време теглих с Додж Рам 3500 08, в Германия често ги мислят за джипки и не ги закачат. Но колко пъти дремя неделите да стане 22:00 и да тръгна. Ще ме спрат за нещо друго и става интересно. Той не е виждал никога тахограф, до 3,5т е регистриран.

Относно забраните - те като цяло не се отнасят за бързоразвалящи се продукти. Всяка държава си има допълнителни условия. Търси по държави в интернет и ще разбереш къде какво може и не може да се движи. 

Хората изнесоха огромни количества гуми, техника и какво ли не, и продължават. Някои правят и по два курса на седмица. И никой, никога не ги е спирал да ги тормози с тези регламенти.
Последен пример е един познат, малко по-арогантен кара бус ремарке със 120. 120 евро глоба само за скорост.

В заключение:
От моя опит и на тези, които познавам - само в Германия искат със сигурност тахограф за товарен бус и ремарке. Но дали ще те спрат няма кой да каже. Другите или не го изискват, или не искат да се занимават. В Германия са опасни за такива като теб масовите проверки, където затварят един цял паркинг, от там няма измъкване, а и по ZDF може да те дават. Има някакви варианти, че нещата са лично твои примерно, не са за продажба, употребявани неща може да ти се размине.
Хайде, че голямо писане падна. Успех с пътуванията.


SEMPER

Цитат на: naum4o - Вторник, 11 Февруари, 2014, 15:39:31
Колега, моля те, дай пример за такова ремарке. Бързоразваляща се стока или нещо друго? Не го схванах, а ми е много интересна темата.

Не, не става дума за бързоразвалящи се или други спешни товари.


Всяка фирма, занимаваща се с производство или услуги, независимо дали става дума за дребен земеделец,бояджия, градинар или за заводите на БМВ има право да си тегли ремарке ремарке без да се слага тахограф, без да се спазва регламент и забрани, независимо че композицията е над 3,5 тона. Единственото ограничение, което трябва да се спазва е да не се надвишава допустимата обща маса на композицията - в интерес на истината обаче и това не се спазва много много. Теглещото МПС естествено трябва да е под 3,5 тона

Тези облекчения важат единствено в радиус от 80 км от седалището на фирмата. Ако се излиза извън този периметър, вече те хващат всичките ограничения и задължения.

Това е направено за облекчение, в Германия ремаркенцата са доста популярни и де факто всяка фирма разполага с такива. Дето се вика, германеца да си пренесе една лопата си закача ремаркето.  Представяте си каква суматоха би станала ако трябва да се отчитат карти, или пък задължението да се оправят 28 поредни шайби, при условие че ремаркето се закача от дъжд на вятър.


;D AxL  , не леж много на това че караш джипка, определено БАГа не пасат трева. Ако се случи случка едва ли ще те пропуснат.
Аз съм карал Нисан пикап с дигитално тахо.


И да обобщя - в Германия случайните проверки са много редки. Шанса да те спрат е много малък и почти граничи с нулата. Обаче ако те спрат, проверката винаги е много обстоятелствена и като цяло резултатите почти винаги са неприятни. Единствено около границите на държавата контрола е много по завишен.

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

AxL

За Додж-а имах предвид, че въпреки, че прилича на джип и в повечето случаи се води като такъв, този беше товарен. Та по тази причина съм чакал да мине забраната. Заради ЛКВ плюс ремарке.
Ако регистрацията ти е М1 лек автомобил можеш да си теглиш каквото и както си искаш. Може да ти направят забележка и т.н. в Германия, но до там. Има таблица на АДАС за това кой до колко може да тегли. Но това е друга тема. Например Спринтер 2 и 3 серия за до 2т.
Пример пътнически спринтер плюс платформа е ок в неделя, товарен спринтер не е.
Туарег, РейнджРовер, Ауди Кю7 и други подобни мога да дърпат без проблем ремарке до 3,5 тона, когато си пожелаят. Цуласунга трябва да е ПКВ, а не ЛКВ на теглещото. Тогава може и без тахограф, и в неделя и по всяко време.

Специално аз съм шест от всякъде. Един път бях с един приятел, бивш в шофьор в Октопод. Спряха ни германски полицаи. Той леко се спече, незнайно защо. Всичко провериха - документи, номер шаси, товар, пътна книжка - немска и т.н. Накрая казаха, ако немските шофьори са изрядни като теб няма да имаме никакви проблеми. Аз моите проблеми съм ги имал с чужди МПС-та, в Австрия например и в Гърция, че спедицията не ми даде фактура, но бързах много и те твърдяха, че нямало проблем. Накрая глобата отиде при тях както си му е реда.
Сега карам Германия-Франция-Англия. Често ме спират, защото съм с българска регистрация. Гледат каквото ще гледат и продължавам.

Мен темата с ремаркетата и товарни МПС до 3,5т ме вълнуваше до преди няколко дни, защото все не ми достига малко място и губя сериозни суми от това. Но поради някои лични причини ще трябва да огранича пътуванията, защото не се прибирам към България по 30-50 дни. Работа имам доста, но е къртовски труд. Ако пък взема по-голямо МПС няма да мога да влизам до повечето точки, които са до 3,5 т, докато с ремаркето си влизам. 

А за Австрия го дадох като пример, защото никой не ме попита за тахограф. А си беше класическа товарна композиция.

В Унгария преди не искаха по-висока такса, когато имаш платформа.  Но това беше 2012 при мен. От тогава съм само соло бус.

naum4o

Цитат на: SEMPER - Четвъртък, 20 Февруари, 2014, 14:46:13
Не, не става дума за бързоразвалящи се или други спешни товари.


Всяка фирма, занимаваща се с производство или услуги, независимо дали става дума за дребен земеделец,бояджия, градинар или за заводите на БМВ има право да си тегли ремарке ремарке без да се слага тахограф, без да се спазва регламент и забрани, независимо че композицията е над 3,5 тона. Единственото ограничение, което трябва да се спазва е да не се надвишава допустимата обща маса на композицията - в интерес на истината обаче и това не се спазва много много. Теглещото МПС естествено трябва да е под 3,5 тона

Тези облекчения важат единствено в радиус от 80 км от седалището на фирмата. Ако се излиза извън този периметър, вече те хващат всичките ограничения и задължения.

Това е направено за облекчение, в Германия ремаркенцата са доста популярни и де факто всяка фирма разполага с такива. Дето се вика, германеца да си пренесе една лопата си закача ремаркето.  Представяте си каква суматоха би станала ако трябва да се отчитат карти, или пък задължението да се оправят 28 поредни шайби, при условие че ремаркето се закача от дъжд на вятър.
Благодаря за информацията!
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

naum4o

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!