• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Обръщане на самосвал

Започната от motto_man, Вторник, 04 Февруари, 2014, 21:52:01

« назад - напред »

0 Потребители и 6 гости преглеждат тази тема.

motto_man

Още от както започнах работа на самосвал,колегите ме предупреждаваха за възможност от обръщане.Аз се чудех как е възможно толко голяма машина да се катурне ,до момента в който не го изпитах.Не бе както го очаквах с гръм и трясък,изведнъж ,но съм късметлия че спрях първичния си инстинкт към бягство и оцелях,оставайки в кабината.Тук предлагам да споделяме опита си и видяното в подобни ситуации.
Любовта към себе си не е егоизъм. НЕлюбовта към себе си е плод на егото, което иска да бъде харесвано или одобрено отвън, защото не знае, че собственикът му е пълноценна личност, заслужаваща любовта си

motto_man

Любовта към себе си не е егоизъм. НЕлюбовта към себе си е плод на егото, което иска да бъде харесвано или одобрено отвън, защото не знае, че собственикът му е пълноценна личност, заслужаваща любовта си

Люси

Усещането не е много приятно,аз не съм обръщал целия камион но ми е падал легена и на камиона и на ремаркето и една гондола на колега е падала на 1 метър от кабината ми,това е за три годишния ми стаж като самосваладжия!!!

Люси


pumix

Цитат на: motto_man - Вторник, 04 Февруари, 2014, 21:52:01
Още от както започнах работа на самосвал,колегите ме предупреждаваха за възможност от обръщане.Аз се чудех как е възможно толко голяма машина да се катурне ,до момента в който не го изпитах.Не бе както го очаквах с гръм и трясък,изведнъж ,но съм късметлия че спрях първичния си инстинкт към бягство и оцелях,оставайки в кабината.Тук предлагам да споделяме опита си и видяното в подобни ситуации.
Особено чичовите самосвали дет са обръщани по 100 пъти и легена се вдига на една страна, не трябва да си магьосник да ги катурнеш.Ама като Иво и брат му Юри изправят шасита и легени на обърнати камиони така ще е. ;D
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

SEMPER

Едно наборче от казармата, от тея по чернокраките, де населяват южните склонове на града ,дойде да кара самосвал в двойката във Варна.

Нищо и никаква работа уж - ЗИЛ самосвал. И в казармата си караше 130.

Да, ама не - успя да го обърне във варненското езеро.  ;D ;D ;D ;D

Точно срещу ДАП-а, де постояно се изсипват строителните отпадъци. ;)


Ма тогава нямаше айфони и цифрови фотоапарати   :P
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

dimich87

#4
Зил да се обърне е по-трудно, да не казвам невъзможно. Трябва да си неграмотен, за да стане. Проблемът е при дългите самосвали и гондоли. Центърът на тежестта се вдига много на високо и при най-малкия наклон се обръща. Един познат разтоварва на едно криво място, където окачването силно се деформира. Имаше хоросан и като вдигна коша, не падна товара. Цялото шаси се изкриви, но не се обърна. Става въпрос за газка. На мен ми се е случвало да падне коша от задното ухо при шкода мадара. Там при вдигане на страни, в задния край се ограничава с една шайба хваната на 2 болтчета. Болтчетата скъсани и коша в задния захват се изсули. Това стана на сметището. Трудно го наместих, за да се прибера. Добре, че баща ми носеше в камиона по 2-3 крика за смяна на гуми и ми помогнаха.

Люси

Е при мен беше по-лесно,като ми падна легена на 4-оската на обекта имаше кран който разтоварваше тухли та го закачихме и го вдигнахме да го наместиме,а легена на ремаркето и гондолата паднаха в бетоновия възел и ги вдигахме с фадромата!!!

valzar

При разтоварване на по-дългите самосвали и гондоли трябва да са на равен терен иначе е голям проблем,може да го обърнеш настрани,по тази тема има доста клипове в раздела Гондоли и самосвали.

bochopz

При нас назначиха нов колега които цял живот работил пазач,изкарал C-категория и започна работа.Самочувствието му беше до небето,кой като него ще кара камион и му дадоха зила. Първи курс - скална фракция до обекта(около километър беше пътя), може и да неми повярвате но беше качил 10 тона и при опита да изсипе заяжда задния капак и както беше вдигнал(през цялото време държеше газта почти в дъно за да вдигне) до половината и айде на една страна.

След седмица го черпихме че е бракувaл Зила.

kobrata-kalugerovo

Да споделя и аз виждал съм различни случай( де са вика да не дава господ) но най интересния беше преди години в КЦМ - Пловдив  На цинковия концентрат две гондоли се  паркирали в съседни клетки за изсипване и на едната залепи товара и при падането бутна и другата направо луда работа ??? ???

dimich87

Цитат на: bochopz - Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 16:55:03
При нас назначиха нов колега които цял живот работил пазач,изкарал C-категория и започна работа.Самочувствието му беше до небето,кой като него ще кара камион и му дадоха зила. Първи курс - скална фракция до обекта(около километър беше пътя), може и да неми повярвате но беше качил 10 тона и при опита да изсипе заяжда задния капак и както беше вдигнал(през цялото време държеше газта почти в дъно за да вдигне) до половината и айде на една страна.

След седмица го черпихме че е бракувaл Зила.
Как ги е качил тези 10 тона скална фракция. Аз с шкодата не съм качвал повече от 8т и то като се има предвид че на шкодата самосвала е по-дълъг. Второ че крика максимум първия пръстен да му се вдигне и ако не започне да пада няма шанс да се вдигнат другите. На газка съм качвал 3 кубика бетон, скъса болтовете на кардана към скоростната кутия на 3 метра от мястото за разтоварване. Мъчихме се да вдигаме и не се помръдна. Разтоварваха малко на ръка, докато сменим скоростната кутия. Като я сменихме, бяха хвърлили единия кубик и разтоварихме останалото.

motto_man

Цитат на: dimich87 - Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 09:25:13
Добре, че баща ми носеше в камиона по 2-3 крика за смяна на гуми и ми помогнаха.
Колега,крик в кабината или каквото и да било не е идея в самосвал.Аз гледам да изхвърля всичко от нея.Че един колега при обръщане беше син у главата с едно  крикче.Как оцеля не знам.От опита ми на табан знам колко е гадно изсипването.Особено със сегашния ми МАЗ 551605 ,големи бараки,подлагаш от едната страна,той се люшне към другата,спускаш.Затова съм виждал самосвали с опцията за много бавно спускане на легена.Това ме спаси при едно ВМС ,където не се отвори задния капак,иначе като пуснеш изведнъж не е приятно.По едно време бях отишъл при шефа да се кача на булдозер,защото точно заради тях ни се случват тия беди.И най-важното е че непретоварен камион трудно ще се обърне,но пак си зависи от задкормилното устройство,затова трябва всичко нови да започват да карат на табан
Любовта към себе си не е егоизъм. НЕлюбовта към себе си е плод на егото, което иска да бъде харесвано или одобрено отвън, защото не знае, че собственикът му е пълноценна личност, заслужаваща любовта си

dimich87

Има си сандъци за инструмент точно зад кабината. Баща носеше доста инструмент там. Отделно под коша имаше голям сандък за вериги и допълнително инструмент. При газките имахме сандък за инструменти под коша. Това са все камиони с къси кошове и няма голяма опасност от преобръщане. Падане на коша става при вдигане на страни от задния захват, понеже е недомислен. При задно разтоварване коша няма къде да отиде. В гората съм карал с вдигнат кош за да не буксува камиона и не съм имал проблеми.
От 4 години не се отървахме от камионите, а от 2 години не съм се качвал на камион. Вече не искам и да чуя да работя като шофьор. Единствено лека кола или за мене да си свърша работа с един трактор и ремарке.
Много интересен е казуса с трактор и ремарке. Нямам С+Е, но за трактор с ремарке не правят никакви проблеми. Спирали са ме 2 пъти за проверка.

Люси

И аз 4-оската съм карал с вдигнат леген като затъна някъде!!!

bochopz

Цитат на: dimich87 - Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 20:01:03Как ги е качил тези 10 тона скална фракция. Аз с шкодата не съм качвал повече от 8т и то като се има предвид че на шкодата самосвала е по-дълъг. Второ че крика максимум първия пръстен да му се вдигне и ако не започне да пада няма шанс да се вдигнат другите. На газка съм качвал 3 кубика бетон, скъса болтовете на кардана към скоростната кутия на 3 метра от мястото за разтоварване. Мъчихме се да вдигаме и не се помръдна. Разтоварваха малко на ръка, докато сменим скоростната кутия. Като я сменихме, бяха хвърлили единия кубик и разтоварихме останалото.

Ми качва ги като има надстройка 60-70 см,крика на коша беше от Ивеко,фракцията беше 0-63мм. и няма как да се образуват кухини, товариш докато започне да пада и кантара показа 9910кг.нето.

loshdancho

А Аз, като не съм обръщал..... с какво да се похваля? :-[
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.