• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Избор R400 или R420 ?

Започната от tomakara, Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 00:25:17

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Избор на Scania

R400?
3 (12.5%)
R420?
21 (87.5%)

Общ брой гласове: 24

tomakara

Колеги, ще си копувам Скания и искам да ме посъветвате.
Спрял съм се на 2 автоматика  евро 5-ци - R400 декември 2008г. около 550 000км и R420 януари 2008г. около 750 000км. Курсовете са до западна Германия около 4200 - 4500км с товар 20 - 22 тона.
Посъветвайте ме с кой ще имам по-малко проблеми , по-добър разход и по-лесна експлоатация.
Благодаря предварително.

tomakara


Mystang

При такъв товар ти трябва 460-480 кончета за по малък разход.

Mystang


loshdancho

Цитат на: Mystang - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 10:32:04
При такъв товар ти трябва 460-480 кончета за по малък разход.
Как го реши това?
А към колегата, който пита- Не може да се каже така наизуст при камиони втора употреба.
Трябва си гледане на място, или си плащаш и им правиш диагностика в някой сервиз на SCANIA.
Отделно си имай в предвид, че показанията на тахографа нищо не означават.
Насока може да ти даде  тоталният разход(горивото минало през дюзите от както е произведен камиона). Ако знаеш как и можеш да видиш този показател.   Налагаш го на изминалите километри, това би ти дало насока колко са верни показанията от тахото.  Даже съвета ми е да вземеш тази, която е похарчила по-малко гориво от както е произведена.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Тариката

  Те са еднакви 400/420/440 к.с.-12740cm³, купуваш тази на по-малко километри кото гледаш да отговаря на на фактическото състояние. Ако говориш за другия мотор той е по-слаб и за по-леки товари 380/420/460 к.с.-11705cm³.       

tomakara

Колеги благодаря за мненията,
Влекачите са от сервиз на Скания и са на реални километри - R400 е с двигател 12740 см3 а R420 е с 11705см3
има един R440 2009г. на 660 000км , но цената му е по-висока

ivopifeca

Вземи тази на по малко километри,а и 400 коня не са малко,кво като товарите са над 20 тона-нема да караш старата Игуменица...

loshdancho

Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 18:04:09
Вземи тази на по малко километри,а и 400 коня не са малко,кво като товарите са над 20 тона-нема да караш старата Игуменица...
За това мнение те признавам, прав си абсолютно.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Крарал съм 112,113-ки само Гърция,какво като бяха по 320-360 коня,вървяха си прилично на всякъде.И сега като се сетя,колко по истински бяха...то кабина,то звук на мотор-истински Скании.

Mystang

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 11:14:48
Как го реши това?
А към колегата, който пита- Не може да се каже така наизуст при камиони втора употреба.
Трябва си гледане на място, или си плащаш и им правиш диагностика в някой сервиз на SCANIA.
Отделно си имай в предвид, че показанията на тахографа нищо не означават.
Насока може да ти даде  тоталният разход(горивото минало през дюзите от както е произведен камиона). Ако знаеш как и можеш да видиш този показател.   Налагаш го на изминалите километри, това би ти дало насока колко са верни показанията от тахото.  Даже съвета ми е да вземеш тази, която е похарчила по-малко гориво от както е произведена.
Как ли?Общо известно е че повечето коне харчат по малко.Аз дори съм го изпитал лично.За мен 480 кончето е най-добрия мотор относно коне и харчлък.

ivopifeca

Цитат на: Mystang - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 19:57:14
Как ли?Общо известно е че повечето коне харчат по малко.Аз дори съм го изпитал лично.За мен 480 кончето е най-добрия мотор относно коне и харчлък.
За Скандинавия-Скания,420-ка е най-добре коне харчлък ;)

loshdancho

Цитат на: Mystang - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 19:57:14
Общо известно е че повечето коне харчат по малко.Аз дори съм го изпитал лично.
Това е само според теб. Науката говори друго.
Има оптимално съотношение според  цена, време разход и релеф= 100кг/HP.
Останалото е ЕШК.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

420 е най-икономичен на Сканията,като цяло.

Красимир Тодоров

Предния курс ходих до Гърция, голямата круша я качих на 10-та с 24 тона бира
Малката круша също на 10-та... карам R420 при това евро3, на милион и отгоре. Даже с едни колеги по станциите си говорихме, а те викат "Вашия само осмаци ви купува, знам аз", пък имаме 3 само къде не са осмаци и аз карам едната.

Chefo(SCANIA)

Бих избрал 420 но ако ставаше въпрос за нов камион, в случая зависи състоянието на камиона, но като марка на камиона си се ориентирал  ;D

emilpopoff

Колкото и да звучи банално при избора на употребяван камион всичко е късмет и низ от компромиси поне според мен.
Аз лично бих избрал R400  защото е по-нов като поколение мотор и с по-голям обем от 420(12.7 л с/у 11.7 л) , по-ново поколение комънрейл (работи на по-голямо налягане), турбо с променлива геометрия, и на по-малко километри от 420-ката, но само при условие, че и в по-добро състояние. Пък 20-кс по-малко в днешно време срещу скромна сума(спря му цената на камиона) могат да бъдат преодолени т.е "чип тунинг"  ;) .
Малко извън темата за съжаление никога не съм карал Скания, но съм голям фен на марката и преди години имах оферта да изоставя леките автомобили и да започна работа за тази марка, но ме хвана шубето и си останах на сигурното, макар че понякога .....  :)

emilpopoff