• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

МAН ТГА - губи антифриз

Започната от Nachinaesht, Четвъртък, 20 Февруари, 2014, 14:16:22

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nachinaesht

МAН ТГА губи антифриз. От никъде няма теч. При отвиване на капачката на антифриза има сериозно налягане. Камиона стоя два дни на паркинг и като отвих капачката си имаше голямо налягане. Дали е от въздушен компресор или от някоя глава? Може ли да е нещо друго?

Nachinaesht


wial

Здравей колега изолирай компресора и виж дали пак ще надува радиатора, а така също провери бутилките за въздух ако е компресора възможно е да има антифриз.

wial


IvanovIvan

И аз имам същия проблем от капачката фучи се едно има спукана възглавница .

MagnuM

Това е често срещано при TGA. Ние го имахме този проблем, карахме го къде ли не и накрая решението с по малко губене на антифриз беше капачката да бъде малко отвита, за да може да излиза налягането което създава. Дори продупчихме капачката и на нея сложихме медна тръбичка и с маркуч в едно шише за да се събира антифриза. Много казаха, че е компресор, отворихме го, нови бутала, сигменти, гарнитури затваряме го, нова капачка (непродупчена и затегната както си му е реда), системата отново се наду и доведе до пукане на радиатора  ;D Най добрия вариант според мен, е с леко отвита капачка с тръбичка и шише.....  :D :D
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

Mystang

Виж си  EGR.Когато спука някоя тръбичка и почва да се пълни.Когато запалиш изгорелите газове напъват в водната система.А антифриза бега през ауспуха.

loshdancho

Цитат на: MagnuM - Четвъртък, 20 Февруари, 2014, 18:26:46
Това е често срещано при TGA. Ние го имахме този проблем, карахме го къде ли не и накрая решението с по малко губене на антифриз беше капачката да бъде малко отвита, за да може да излиза налягането което създава. Дори продупчихме капачката и на нея сложихме медна тръбичка и с маркуч в едно шише за да се събира антифриза. Много казаха, че е компресор, отворихме го, нови бутала, сигменти, гарнитури затваряме го, нова капачка (непродупчена и затегната както си му е реда), системата отново се наду и доведе до пукане на радиатора  ;D Най добрия вариант според мен, е с леко отвита капачка с тръбичка и шише.....  :D :D
Само щуротии правите.
EGR най-вероятно,  компресор глава , гарнитура на главата, гарнитура на водната пома, При някои модели и (D2867 ако не бъркам) ангренажна плоча, тръби на интардера.  Малко вероятно парно или радиатор или преливно казанче.
  Почне ли Ман да губи вода-   не  е добре положението.
Много вероятно е да е точно това което ви казва Мустанг.


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kron

Като за начало колега би ли споделил с какъв мотор е тоя Ман че то тъй да гадаем не става ;D ;D ;D ;D.Сега ако е компресор(на д28 правят бели при д20 не съм срещал) като угасиш мотора се чува в казанчето да бълбука(това от опит го знам) или пълни бутилките с антифриз.Може да е агиера там го разбираш сутрин като тръгнеш пуши бяло(пара) и като развиеш тръбичката отзад на агиера има влага това сутрин.Може да е плочата в предния край на мотора там е с една стоманена гарнитура и прави бели,вкарва антифриз в маслото и ако е малко го изпарява и не се разбира,където влиза гърловината за наливане на масло в картера на чупката прави бяло ако е от там(това важи за стария мотор д28,при д20 е решен проблема).Може да е глава или риза на мотора щом  казваш че има налягане и ако надува виж дали не хвърля по малко антифриз от клапана на радиатора.И като цяло почваш да гадаеш,изолираш компресора ако не е от там,надуваш Агр-а и тогава се захващаш с сериозния ремонт,а камиона грее ли прекалено малко информация си дал,ако е с интардер и скоро си сменял съединение прегледай ги да не капе някое.

Nachinaesht

Мотора е 2866. Не загрява. Няма ретардер. Само моторна. От никъде няма теч на антифриз. При загасен двигател, като отвия капачката на казанчето и се чува бълбукане. Налягането, което изпуска системата не е малко, но не е и много голямо. Форсирам двигателя на място /от темпомата до 1500 об/мин./, слагам си ръката на гърловината и не мога да усетя да надува. Агренажната плоча съм сменял преди 3 години.

Mystang

Значи налягането във водната система е ок,търси течове някъде.Сложи малко цветен туш във водата и ще видиш ясно от къде бяга.А колко вода харчи?

Nachinaesht

За м.януари съм долял около 15 л. Но сега се засили загубата и за последните 1400 км. съм долял 12л.

loshdancho

Направи една проба.
Като отвиеш капачката на студен мотор  и напълниш вода до горе.
След което го палиш и го  държиш на около 800-1000об/мин   да загрее.
Щом напипаш топли маркучи и радиатор гасиш.
Системата ще е вдигнала налягане и ако тече извън мотора или радиатора ще покаже веднага капки или теч по земята.
Повечето пъти когато работи мотора не се вижда теча поради засмукването на въздух от перката. Така да се каже самият вятър  суши  водата(антифриза).
Ако не покаже нищо- водата отива  цилиндрите(което е малко вероятно тъй като да е направил воден удар до сега).
Компресора- ще са пълни бутилките с вода (антифриз).  И ще надува и изхвърля водата от казанчето.
Ако отива в картера- както ти е казал Kron ще има отлагания покрай капачката за наливане на маслото.
Тогава търси причината в  ангранажната плоча.
Ако е EGR пак Kron ти е дал информация как да го откриеш.

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mystang

Намирисва ми на водна помпа.Разгледай хубаво двигателя отдоле след като се стоял цяла нощ.Нем начин да не се види теча.Ако искаш когато го оставяш вечерта му бодни един картон под моторя да видим къде тече.

kron

От това което си написал направо си провери АГР-а,това е много антифриз няма къде да отиде толкова много антифриз без да се вижда освен през Агр-а в ауспуха или в цилиндрите,не е голяма играчката изкарай отзад тръбичката и в предния край също защото отзад може да е сухо но в предния край да е мокро.

IvanovIvan

Нормално ли е като свалиш ЕГРа да има 3-4 капки като конденз при положение ,че не е пален от предишния ден .

kron

Не е нормално,там трябва да е сухо.

kron