• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

MAН 18.480 2004 година

Започната от ivan 80, Неделя, 02 Март, 2014, 17:46:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivan 80

Здравейте колеги...Може ли някои да ми обясни принципа на този комънрейл мотор говоря за дюзи и "помпа" как работи къде и кое е разположено..гледам мотора външно е като старите мотори с помпа 6 глави отделно...и тука в БГ как са тези мотори с тази наша нафта...

ivan 80


kron

Да колега това е стария мотор на МАН но различното е в горивната система иначе всичко е едно към едно.Дюзите са различни забележи към всяка дюза ходи кабел,помпата за високо налягане се намира в задния край на мотора където на този мотор който ти е познат е хваната редовата помпа,но разликите са очевидни трябвало е да ги забележиш.За нафтата няма ядове че  е българска само да е читава не някой бъркоч и другото сменяй редовно горивни филтри не са толкова скъпи.

kron


Mystang

6 години карах тоз двигател.Няма такова животно.Много върви,малко харчи.Никви ядове  за близо 700 хил. километра.Малко е по шумен и има по големи вибрации но се преглътва.

IvanovIvan

За да ти харчи по - малко прави по често реглаж на клапани ,

ivan 80

Да, и аз така чух по често трябва да се регулират....а при по стария мотор пак ли е така голям разход ми дава MAN TGA 460 2002година шофьор го кара.. GPS монтирах и пак или наистина харчи  или шофьора не може да го кара.. дърпам гондоли  30-35 тона дава разход 48-50-55/100km.

IvanovIvan

Не съм карал стария  мотор ,но съм чувал , че харчи повече от комонреала но все пак това което казваш ти не е нормално въпреки тонажа . Щом казваш , че шофьора не може да го кара предполагам е с ръчни скорости , пробвай го ти един-два курса да видиш какъв разход ще ти даде но за по сигурно направи една диагностика и ако има някакъв проблем ще ти покаже .

Rammbon

Цитат на: ivan 80 - Вторник, 04 Март, 2014, 17:48:05
Да, и аз така чух по често трябва да се регулират....а при по стария мотор пак ли е така голям разход ми дава MAN TGA 460 2002година шофьор го кара.. GPS монтирах и пак или наистина харчи  или шофьора не може да го кара.. дърпам гондоли  30-35 тона дава разход 48-50-55/100km.
Може и от мотора да е, но най-вече е от задкормилното човече. Карах МАН TGA 430 и  480, модели 2006 и 2007 г. С 430 с 35т, свалих разхода до 36л/100км / пътя Плевен Варна и обратно / в едната посока с 35т а обратно с 27т. С мотора 480 стигнах до 39л/100к със същия тонаж и път. Каране октомври -ноември, температура 10-25 градуса. Но тези машини си повишиха разхода зимата, под 40л/100 немога да ги сваля. Има значение и горивото. Само веднъж допълних 350л от Shell , а резервоара ми 400л и с 27т успях да сваля на 32л/100км , пътя София-Русе, през Плевен.

MagnuM

430 е по ново поколение Common Rail на MAN, нормално е да гори по малко.
460 е мотор който гори повечко от останалите (опит) минимума който сме сваляли на този мотор е 34/100 с 22 тона София -Атина- Кардица- София 20 тона
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

loshdancho

Цитат на: ivan 80 - Вторник, 04 Март, 2014, 17:48:05
Да, и аз така чух по често трябва да се регулират....а при по стария мотор пак ли е така голям разход ми дава MAN TGA 460 2002година шофьор го кара.. GPS монтирах и пак или наистина харчи  или шофьора не може да го кара.. дърпам гондоли  30-35 тона дава разход 48-50-55/100km.
Ако не е от едното, е от другото. Факт разхода е голям.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: ivan 80 - Вторник, 04 Март, 2014, 17:48:05
.. GPS монтирах и пак или наистина харчи  или шофьора не може да го кара.. дърпам гондоли  30-35 тона дава разход 48-50-55/100km.

     Този камион където карам с такова натоварване и много внимателно каране би горил 35-40 л/100 км., но е доста по-нов .
      Това че шофьорите на всичко викат GPS е едно. Ама ако ти не знаеш какво точно си сложил на твоите камиони?! Слагане на устройства за контрол биха успокоили само безпокойството "че ме крадат". Инак и двете страни са недоволни! И какъв интерес има шофьора от нововъведенията? Как е по-добре, да има норма камиона 45 л/100 км. И всичката разлика да я плащаш на шофьора по цена на която я купуваш, като естествено не се коригира впоследствие? Или толкова да си гори, например 55 л/100 км. - но си сигурен?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Mystang

Аз съм карал стария 460 и да ти кажа си похапва повечко.Стария мотор с роторна помпа.Карах по 20-24т и се движеше около 40 на 100.С полуремарке.Бг -Greece-Бг.

Mystang