• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Автобусите Ikarus

Започната от Trucker_Boy, Понеделник, 16 Май, 2011, 19:44:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy


Икарус е производител на автобуси и тролейбуси разположен в Будaпеща, Унгария. Компанията е създадена през 1895 като Uhri Imre Kovács- йs Kocsigyártó Üzeme.
След Втората световна война работилницата за автомобили е национализирана и слята с авиационния производител "Ikarus", чието име приема новото обединено предприятие. "Икарус" бързо се налага като един от основните производители на автобуси в Източния блок. Като член на СИВ, Унгария се специализира в производството на автобуси и става един от най-големите производители на автобуси в света. През 1955-56 с новите модели Икарус 620,630 международните продажби се увеличават и са насочени към станите от Източна Европа, Китай, Египет. След 1971 година най-голям износ се извършва в СССР и ГДР След 1999 компанията е собственост на Ирисбус, френско-италиански холдинг.





Това е най-попуярният и познат модел "Икарус 280"





Двойно-съчленен Икарус. Такъв в България не е имало.

Една легенда на градския транспорт си отива

Ето и един Икарус 260


Назад във времето: Икарус 620





Икарус 211

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

tcvetan161

Икарус е бил хубав за времето си. :)

tcvetan161


tcvetan161

През 1949 г. работилницата за автомобили е национализирана и слята с авиационния производител "Ikarus", чието име приема новото обединено предприятие. "Икарус" бързо се налага като един от основните производители на автобуси в Източния блок. Като член на СИВ, Унгария се специализира в производството на автобуси и става един от най-големите производители на автобуси в света. През 1955-56 с новите модели Икарус 620,630 международните продажби се увеличават и са насочени към станите от Източна Европа, Китай, Египет. През 1962 г. "Икарус" е избран за основен производител на автобуси в рамките на Съвета за икономическа взаимопомощ. С оглед на разширяващото се производство, през същата година влиза в експлоатация нов завод в град Секешфехервар. През 1963 г. е представен съчлененият модел градски автобус "Икарус 180", който е призван да задоволи нуждите на бързо разрастващите се градове в страните от социалистическия лагер. От средата на 60-те години до 1973 г. този модел и неговият единичен вариант "Икарус 556" се изнасят в големи количества в СССР, ГДР, България (само моделът 180), Румъния. Нов етап в развитието на предприятието започва през 1967 г., когато е представен нов концептуален модел туристически автобус "Икарус 250". Притежаващ съвременен дизайн (дело на фирмения дизайнер Ласло Финта), новият модел печели няколко награди на международни конкурси. "Икарус 250" се певръща в "баща" на цяло семейство модели с различно предназначение и унифициран дизайн. През 1971 г. на базата на този модел са представени новите градски автобуси "Икарус 260" (единичен) и "Икарус 280" (съчленен), които се явяват наследници на моделите 556 и 180. През 1973 г. започва серийното им производство и износа за страните от СИВ, както и някои несоциалистически страни като Перу, Тунис, Венецуела, Турция, Гърция и др. През 1977 г. се появява и съчлененият модел "Икарус 286", предназначен за американския и канадския пазар. "Икарус 286" се произвежда през 80-те години съвместно с американския и канадския производители, съответно "Crown" и "Orion", които монтират двигателя и вътрешното обзавеждане на салона. Краят на 70-те години е времето, когато "Икарус" въвежда практиката на окончателно сглобяване на готови машинокомплекти в някои от държавите, където изнася продукцията си. Такива са Ирак, Ангола, Либия. За тези страни с тропически климат "Икарус" разработва редица модели с различно предназначение и капацитет, като повечето от тях се снабдяват с агрегати (двигатели, скоростни кутии, климатици и др.) на западни производители, с установени традиции в съответната държава. Съществува и практиката на изготвяне само на каросерии, пригодени за монтиране на шасита "Рено", "Мерцедес" и др. Редица модели се появяват и във варианти с десен волан за държави като Мозамбик и Танзания. През 80-те години "Икарус" разработва нови унифицирани като дизайн серии градски и междуградски/туристически автобуси съответно "400" и "300". Създават се новите модели с понижен под и задно разположение на двигателя "410", "415", "435" (съчленен) и др. Същевременно се появява богата гама от високоподови туристически автобуси. В сътрудничество с многобройни чужди производители "Икарус" навлиза и в нишата на "миди" и "мини" автобусите. Пример за това е и прототипът на малкия автобус "Икарус 543.70", проектиран съвместно с "Балканкар" през 1983 г., предназначен за българския пазар, който обаче не влиза в серийно производство. Въпреки сериозните постижения в разработването на нови модели, заради непазарната стопанска логика в социалистическия лагер и засилващите се икономически проблеми през 80-те години, "Икарус" не успява да ги въведе в серийно производство, за сметка на което продължава масовата продукция на остарелите вече модели от серията "200". "Икарус" посреща икономическите и политическите промени от края на 80-те години със значителни дългове от страна на СССР, които предизвикват и началото на упадъка на фирмата. Сигурните до този момент пазари на Източна Европа се свиват драстично. Фирмата е раздържавена. Епизодично се произвеждат малки серии автобуси за Турция, Иран, Тайпе, Полша, Швеция, Норвегия, Великобритания, Нова Зеландия, САЩ, Канада. В Тунис започва сглобяването на модела "283" със специфичен дизайн на каросерията. През 90-те години и първите години на 21 век Русия продължава да бъде основен клиент на "Икарус", като се сключват и няколко договора за сглобяване на автобуси по готови машинокомплекти на територията на Русия. От 1999 г. компанията е собственост на Ирисбус, френско-италиански холдинг, който разполага със значителни мощности в цяла Европа. На "Икарус" новите собственици отреждат производството на малки и средни автобуси. Фирмата, значително намалила обема на продукцията си, се съсредоточава в производството на моделите "Е13", "Е14", Е15", "Е91", купувани главно от клиенти от Унгария и скандинавските страни. На 11 декември 2007 г. от завода в Секешфехервар излизат последните три автобуса на вече над стогодишния автобусопроизводител, който прекратява дейност. След няколко безуспешни опита да се откупят акциите и правата над марката, през 2010 г. 18 от нароилите се междувременно малки унгарски автобусопроизводители, обявяват, че купуват марката и започват да произвеждат моделите на фирма "ARC" под марката "Икарус". Така се появяват моделите "V134", "V187", "E127", "E134".

SOLAR

Двете теми за Автобусите Ikarus и histori са слети. Основание:

7. При наличие на еднакви теми по-новата ще бъде отстранявана. Създадени теми с еднакво съдържание в различни раздели ще бъдат отстранявани. Създадена тема в неподходящ раздел ще бъде премествана. Създадени теми с близко съдържание в един раздел ще бъдат обединявани под общото заглавие на най-късно създадената.

Считам, че втората тема "Икарус history"  е интереса и затова не я отстранявам.

ЛЕКИ ПЪТИщА !



Trucker_Boy

Цитат на: SOLAR - Понеделник, 16 Май, 2011, 20:56:42
Двете теми за Автобусите Ikarus и histori са слети. Основание:

7. При наличие на еднакви теми по-новата ще бъде отстранявана. Създадени теми с еднакво съдържание в различни раздели ще бъдат отстранявани. Създадена тема в неподходящ раздел ще бъде премествана. Създадени теми с близко съдържание в един раздел ще бъдат обединявани под общото заглавие на най-късно създадената.

Считам, че втората тема "Икарус history"  е интереса и затова не я отстранявам.

ЛЕКИ ПЪТИщА !





Благодаря ,че ги сля.
Обясних на колегата всичко за темите ,но все още е нов тук. :)
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

MAN-305

Поздравления за труда

Механик-водач

Да споделя и моите спомени от унгарската легенда...
Първият е някъде от 1971 година когато 3 годишното хлапе го взе баща му да се повози в кабината на модела 180 .Вратите ги управляваше кондукторка ,седяща на отделна платформа в задната част на Икаруса .Автобуса с номер в колона 144 се движеше по сегашната пешеходна зона на град Русе - улица Александровска , спирката му беше пред  Съдебна палата .Оттогава доста подобни минаха през ръцете ми ,като последния през 1999 година замина за Вторични суровини .
Сега карам модерни машини ,отговарящи на екостандарти 3,4,5 ...,но ми липсва сладникавия мирис на недоизгорели въглеводороди от стария автобус ..... :( :( :( :( :( :(
Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!

Бриги Магнито



Тариката

           
Ikarus E91 градски 18+1места ДВГ+скорости Бенц 120/180к.с.-4249 cm³   

bojo

Бриги,тея отвън правостоящи ли се водат? :D
Божо

Люси

Тия се водят правовисящи!!!
Това е все едно гледам 85 линия в София час пик през 1995 година!!!
Имал съм честа да карам Икаруса на баща ми,беше върхово постижение на технологията даже тоя на баща ми беше с 6 скорости нещо нечувано за тия години!!!

MIMO MS

Никаде не споменавате че Икарус 211 е с двигател ИФА W50 4 цилиндров

MIMO MS

Ето малко снимки и от мен.

MIMO MS

И още

Тариката

 Шофьорите на икаруси казват:"Това е най-здравия автобус в света,защото нищо не му се чупи и няма електроника.Е вярно няма никакъв комфорт,ама това е друг въпрос!"

Тариката