• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Започване на работа като шофьор без стаж

Започната от kalahan81, Неделя, 23 Март, 2014, 18:05:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kalahan81

Здравейте в момента карам курсове за С+Е и като чета обявите за работа навсякъде искат трудов стаж! Я сега ми кажете  от къде да го извадя този стаж и как се започва работа като шофьор в моето положение? Също така ще карам и АДР. за цистерна! Моля за сериозни коментари!!!

kalahan81


venco

При мен стана така: Изкарах Е категория обадих се на фирма ПИМК взеха ме веднага (без стаж),направих три курса в европа за по 20дни и смених фирмата.Сега съм в друга фирма която като разбра,че съм работил в ПИМК ме взеха също веднага!  ;D

venco


kalahan81

Цитат на: venco - Неделя, 23 Март, 2014, 19:09:24
При мен стана така: Изкарах Е категория обадих се на фирма ПИМК взеха ме веднага (без стаж),направих три курса в европа за по 20дни и смених фирмата.Сега съм в друга фирма която като разбра,че съм работил в ПИМК ме взеха също веднага!  ;D

Значи има все пак някаква надежда! Понеже нямам познати в тази професия а много ми се кара затова пуснах темата тук с надежда някой да сподели как стават нещата!

BG-Trans

Безплатно училище за шофьори са ПИМК и Формула 2. После ако изкараш там 2-3 месеца, ще те вземат навсякъде, като разберат че си карал за тях  ;D

rider777

Значи егати школата е ПИМК щом за 2-3 месеца прави от някого шофер,,,, трябва да мина през нея, че вече 27 години карам камион а още не съм се научил по другите фирми как се кара ,,,,,,,,,,,,,  Между другото не знам дали Де Вахтер взима с малко стаж, но аз преди да почна там имах над 10 години на камион и като отидох там може да се каже, че Уекинко се понаучих да карам ,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

scaniavolvo

Колеги едно приятелче иска да се учи и ме пита вчера къде да отиде да се учи в ПИМК или в ЮРОСПИЙД(и там имало май некви курсове ли е какво).Някой ако знае моля споделете ,за да знам какво да му кажа.

hunter_75

В ПИМК май ще е по-добре,за Юроспиид се чуват страшни неща.На старите им бангии едва ли ще се научи много

vasko_iq

Аз онзи ден звънях в ПИМК защото,нямам никакъв стаж и аз и наи интересното бе какво ми казаха,питаме имам ли стаж,аз казвам не,и той ми отговори ние търсим хора които са карали поне малко в България,и да ги обучаваме за чужбина и не взимаме без никакъв стаж.Това ми казаха на мене и повече не сам питал нищо друго. ;)

venco

След няколко дена звънни пак.И при мен така стана :) Първият път ми казаха,че търсят само със стаж,споделих го тук във форума и някой ме накара да опитам пак.И вече втория път ме викнаха на ,,изпит,,  ;D

driver1

   След като изчетох малко от коментарите тук, реших и аз да споделя собствения си опит, нека знаят новобранците, че има път да се измине, а не, както те искат - от учебния автомобил, направо в четиридесеттонната композиция, по възможност и да е нова.
  Навремето, когато реших да стана професионален шофьор, вече имах няколко години "стаж" като любител, категория "Б". Та взех аз мечтаната професионална книжка и кандидатствах за шофьор във предприятието в което работех в момента. Не без ходатайство. В резултат - посочиха ми едно шаси от микробус "Ниса", (по старите колеги знаят що за автомобил е това), качено на дървени магарета и ми казаха, да съживя мъртвеца и мога да карам! След месечно лежане под развалината, успях да я върна към живот, оборудвах я с "луксозни" седалки от автобус на "Балкантурист", мокет, вградени пепелници, абе - събрах им очите. И това чудо го карах с ентусиазъм и гордост из цяла България! Можете да си представите как е било с неговите три скорости...
  После, последователно на "ЗИЛ", "Авия", "Шкода-Мадара", "Шкода-Европа", ведомствен автобус, и - о, Боже - първия ми камион за международен транспорт беше един "Супер-МАЗ" с двигател от "Краз" с цели 330к.с. успешно покоряващ по равното 85-90км/ч.
  След това имах шанса да започна в единствената по онова време транспортна частна фирма, успешен конкурент на мощния тогава СО.МАТ. Там вече мога да кажа, че усвоих висшия пилотаж в професията.
   Разказвам ви всичко това, не за да се похваля, а за да илюстрирам чрез бегло маркиране на биографията си дългия път, който трябва да се измине, преди да седнеш зад волана на мечтания голям камион от престижна марка.
   Защото тук прозира стремежа на млади колеги да скочат веднага зад волана на камиона за межд. транспорт, защото са чули,че там бил келепира...Ми по-кротко бе, колеги, живота е пред вас, имате време за всичко. Имате време да стигнете и до това, имате време да стигнете до крайни точки на Европа, имате време и да ви писне от всичко това и да си дадете сметка, че сте се лишили от здравето си, заради пари, че децата ви са израснали без вас, че не сте живели пълноценно...
   Разказах ви това, не че имам надежда, че ще ми повярвате и ще ме разберете. Просто реших, че трябва да го кажа. Бяха ми го казвали и на мен. Но не вярвах...

dimich87

Драйвер1, мога да ти кажа че този пост е чудесен. Просто е най-доброто описание на начина на развитие. Сега болшинството от шофьори нямат опит с малък камион, записали се и изкарали С+Е и хайде да стават шофьори да търсят големите пари.
Лошо е че при нас няма фирми, които да наемат шофьори на малък камион за вътрешен транспорт. Дори и да има, документите за шофьора са същите и струват същите пари през няколко години. А със заплатка от 500лв не може да се отделят пари за документи.

naum4o

Цитат на: dimich87 - Вторник, 25 Март, 2014, 20:56:26.
Лошо е че при нас няма фирми, които да наемат шофьори на малък камион за вътрешен транспорт. Дори и да има, документите за шофьора са същите и струват същите пари през няколко години. А със заплатка от 500лв не може да се отделят пари за документи.
Всъщност такива фирми има. Карат до 10-12т., но наистина заплатите са малки(1000-1500лв). Зареждат главно големите вериги с продукти от производството си(лютеници, олио, млека и пр.).
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

Jack77

Ти работа ще намериш лесно, въпроса е дали парите ще те устройват. Скоро ще права 25, взех "С" 2009 и си карах само солото. Всякакви с щора, бордови, с кран и т.н. , като най - далече съм ходил до Румъния. Февруари месец тази година взех "Е", официално си взех книжката от КАТ на 13 март и на 16 се качих на курс, фирмата я намерих от нета. Бях на двойка със шефа на фирмата, курса продължи 5 дена като застъпи и 1 час от шестият. Парите 450 лева на сам човек, следователно след като бяхме двама се разделиха на две. Началника ми каза, че направо може да ме пуска сам от следващият курс, който тръгваше след един ден и му казах, че парите и времето, което отделям не ме устройват, и му казвам чао. Мисълта ми е, че аз със соло си изкарвах до последно по 1,2 - 1,3 като макс 2 дена ме няма в нас и просто не виждам смисъл за още 500 лева от горе да ме няма почти постоянно. От началото на тази седмица имам проведени вече 3 интервюта и на трите искаха да ме вземат веднага, но на всякъде дават между 1,6 - 1,8 и те няма по поне 5 дена от седмицата. Мен това не ме устройва и с усмивка на лицето им казвам, че ще обмисля предложението и си тръгвам. От другата седмица най - вероятно ще започна на едно място където се кара хладилен хенгер само в България, като те няма във вас само един ден, защото се ходи един път седмично до Варна, през останалото време се ходи само по централни складове, които са близко. Дават 1,5 заплата и на толкова те осигуряват. Мисълта ми е, че работа лесно се намира, но дали те устройва ? Аз поне не виждам смисъл да се пътува на дълго, защото просто не дават пари. Да кажем, че взимаш 1,8 и пътуваш на вън, като само 1 ден седмично си във вас. Ще дадеш около 500 лева за храна и напитки, 100 лева за цигари, станаха 600. Прибираш се и имаш 100 лева ток, 30 лева вода, 150 лева парно, 30 лева тв и нет, 30 лева телефон, станаха 940. Отделно като се прибереш пак трябва да купиш едно друго за вкъщи и като теглиш чертата излизаш на 0, за това казвам, че няма смисъл поне за мен. А като си караш само България имаш много по малко разходи и от 1,5 след сметки и глупости пак можеш да заделиш, а и не само това, имаш и свободно време, което за мен си е доста важно. Така, че колега работа ще намериш, но не се превръщай в бял роб, избор винаги има.

Leon

Колега,нов съм във форума.Били споделил малко по-подробно какво представлява изпита,защото мисля и аз да ходя да се пробвам....Въпроса ми е към колегата venco

kalahan81

Моите уважения и почитания към по възрастните и стари шофьори така да се каже, разбирам ви чудесно и сте абсолютно прави за всичките перипети. Но все пак сме 2014г. има изисквания за камионите и така нататък далече съм от мисълта че някои ще ми даде нов камион да карам, просто питам как стоят нещата със започването на работа. Мисля да карам или в Германия само или ако ще е в България най вероятно цистерна!!! Определено не ми се спи по камиони, и да чакам по граници с дни!

kalahan81