• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Започване на работа като шофьор без стаж

Започната от kalahan81, Неделя, 23 Март, 2014, 18:05:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

driver1

Цитат на: Leon - Събота, 29 Март, 2014, 12:36:34
Чета с интерес всички постове и по написаното стигам до извода,че в най-скоро време транспортния бизнес ще "залезе".Като се понсионират старите"пушки",кой ще кара?Явно за вас всички млади са:надъхани,некомпетентни и некадърни.

   Не, транспортния бизнес няма да залезе. Просто сегашните "надъхани, некомпетентни и некадърни" ще станат стари пушки и ще почнат да твърдят същото.

driver1


Leon

Цитат на: driver1 - Събота, 29 Март, 2014, 12:46:04
   Не, транспортния бизнес няма да залезе. Просто сегашните "надъхани, некомпетентни и некадърни" ще станат стари пушки и ще почнат да твърдят същото.
Мисля,че разбра смисъла който вложих в написаното. :)

Leon


Красимир Тодоров

Цитат на: hunter_75 - Събота, 29 Март, 2014, 12:08:56
Според мене Краси,пак няма да е удачно.Я си представи ако са и двамата супер надъхани,както са почти всички нови колеги,какво ще се получи?Дали ще могат да се надприказват?Според мен двойка може да се кара само с много близък приятел,и пак не е сигурно колко ще изкарат
Мене ме въвежда в професията много близък приятел, но пак се изпокарахме.. може би щото и аз бях точно така надъхан... знам ли, не мога да не се обвиня и себе си отчасти за разправиите...

hunter_75

 ;)Ами аз си мисля че няма начин някой да не е бил такъв в самото начало.Аз лично тръгнах в професията с един приятел който беше с два курса до Австрия преди мене,направихме два курса пак до там на двойка,и това ми беше карането на двойка.Самоук съм.Имало е голямо тичане напред-назад по границите,това забрава,онова забрава,тичай пак до камиона,и така,но смятам че накрая се получиха нещата.С маневрите назад същата работа,мръдна половин метър,слизам,гледам и така...Важното е да си упорит и да не ти пука много-много.Но вече според мен не си струва,на тоя етап никога не бих започнал

d_dimitrov

Никои, не се е родил научен,всичко е практика навремето ни даваха камиона и казваха там требва да си и немаше мобифони гпс и други тем подобни и пак стигахме и се връшаме и семеиства гледахме,и си бачкахме,Ама оттам се народиха разни,,шефове,, които и сега не знаят къде са и защо са .Е те така е сега колеги има интернет. чететеи не се хващаите на разните обещания.Дао да попаднете на някои по коректен.УСПЕХ.

scaniavolvo

Аз като се качих за първи път бях с напълно непознат човек,на 40-тина год.беше просто супер човек-да е жив и здрав,не се скарахме или обидихме нито веднъж.

ivopifeca

#66
Цитат на: driver1 - Вторник, 25 Март, 2014, 19:18:50
  След като изчетох малко от коментарите тук, реших и аз да споделя собствения си опит, нека знаят новобранците, че има път да се измине, а не, както те искат - от учебния автомобил, направо в четиридесеттонната композиция, по възможност и да е нова.
  Навремето, когато реших да стана професионален шофьор, вече имах няколко години "стаж" като любител, категория "Б". Та взех аз мечтаната професионална книжка и кандидатствах за шофьор във предприятието в което работех в момента. Не без ходатайство. В резултат - посочиха ми едно шаси от микробус "Ниса", (по старите колеги знаят що за автомобил е това), качено на дървени магарета и ми казаха, да съживя мъртвеца и мога да карам! След месечно лежане под развалината, успях да я върна към живот, оборудвах я с "луксозни" седалки от автобус на "Балкантурист", мокет, вградени пепелници, абе - събрах им очите. И това чудо го карах с ентусиазъм и гордост из цяла България! Можете да си представите как е било с неговите три скорости...
  После, последователно на "ЗИЛ", "Авия", "Шкода-Мадара", "Шкода-Европа", ведомствен автобус, и - о, Боже - първия ми камион за международен транспорт беше един "Супер-МАЗ" с двигател от "Краз" с цели 330к.с. успешно покоряващ по равното 85-90км/ч.
  След това имах шанса да започна в единствената по онова време транспортна частна фирма, успешен конкурент на мощния тогава СО.МАТ. Там вече мога да кажа, че усвоих висшия пилотаж в професията.
   Разказвам ви всичко това, не за да се похваля, а за да илюстрирам чрез бегло маркиране на биографията си дългия път, който трябва да се измине, преди да седнеш зад волана на мечтания голям камион от престижна марка.
   Защото тук прозира стремежа на млади колеги да скочат веднага зад волана на камиона за межд. транспорт, защото са чули,че там бил келепира...Ми по-кротко бе, колеги, живота е пред вас, имате време за всичко. Имате време да стигнете и до това, имате време да стигнете до крайни точки на Европа, имате време и да ви писне от всичко това и да си дадете сметка, че сте се лишили от здравето си, заради пари, че децата ви са израснали без вас, че не сте живели пълноценно...
   Разказах ви това, не че имам надежда, че ще ми повярвате и ще ме разберете. Просто реших, че трябва да го кажа. Бяха ми го казвали и на мен. Но не вярвах...
Такова си е било за времето,нормално.Вече е по иначе...и аз някога много след годините,за които ти говориш че си почнал,все още имаше такъв стил шофьора да си "гледа"камиона....но се съгласи,че и годините някак са били леко по весели :)


Редактиран цитат!

driver1

Цитат на: ivopifeca - Събота, 29 Март, 2014, 19:28:25


  Пифец, най напред ще те помоля да внимаваш повече, когато цитираш, защото така, както го правиш не става ясно на другите докъде е моя коментар и от къде започва твоя...
  Отлично си давам сметка, че времената са се променили и се съобразявам с това и мисля, че съм в крак горе-долу. А че времената бяха и романтични си спомням и с малко тъга - още помня как, когато товарехме мебелите от КАРАНСЕБЕШ, а и от другаде из Румъния за Англия се събираше цялото село за да гледа новите, лъскави камиони. А на Бавария-та в същия този Карансебеш бяхме като у дома си и ни гледаха в очите...Но - минало-бешело. Сега румънците ни тряснаха в земята и карат къде-къде по-добри и нови камиони от нас българите.

     П.П. Офф, сега видях, че и аз не съм успял успешно да цитирам точния абзац, но мисля, че ме разбра какво имам предвид.

ivopifeca

Цитат на: driver1 - Събота, 29 Март, 2014, 19:45:49
   Пифец, най напред ще те помоля да внимаваш повече, когато цитираш, защото така, както го правиш не става ясно на другите докъде е моя коментар и от къде започва твоя...
   Отлично си давам сметка, че времената са се променили и се съобразявам с това и мисля, че съм в крак горе-долу. А че времената бяха и романтични си спомням и с малко тъга - още помня как, когато товарехме мебелите от КАРАНСЕБЕШ, а и от другаде из Румъния за Англия се събираше цялото село за да гледа новите, лъскави камиони. А на Бавария-та в същия този Карансебеш бяхме като у дома си и ни гледаха в очите...Но - минало-бешело. Сега румънците ни тряснаха в земята и карат къде-къде по-добри и нови камиони от нас българите.
Не камионите...може би самочуствието им е вече повече от на нас,обяснимо е за жалост,иначе караме и ние нови лъвове..само снимки да си правиме,с друго не може да се похвалиме за разлика от тях.

naum4o

Цитат на: scaniavolvo - Събота, 29 Март, 2014, 19:10:31
Аз като се качих за първи път бях с напълно непознат човек,на 40-тина год.беше просто супер човек-да е жив и здрав,не се скарахме или обидихме нито веднъж.
И аз имах такъв късмет, веднага след казармата се качих при ,,старата пушка" Сашо - Газката от ,,Овча Купел". Минаваше 60-те, но всичко ми обясняваше, научи ме на много неща и накрая ми стана като баща. Мир на праха му, истински човек беше.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

d_dimitrov

Е само ще си спомняме за преди,младите сега са ентусиасти,но,наи лошото е че,сега вече няма никаква романтика,пари и други нвща които правеха професията престижна сега само се вдига прах и това е за съжаление.

rider777

Никакъв спомен нямам някога тази професия да е била престижна,,,,, доходна ДА беше ама свърши това отдавна,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Красимир Тодоров

Дайте да не се лъжем, може би под 1% стават шофьори заради тръпката от това. И то е пак до време.
Всички останали сме се хванали заради парите и гоним именно тях, с цената на всичко - мизерия, далеч от дома, сам, скука, нерви, страх, притеснения, стрес, риск, опасности, тежък и дълъг труд, глад понякога... но пусти пари..

Rammbon

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 31 Март, 2014, 11:05:37
Дайте да не се лъжем, може би под 1% стават шофьори заради тръпката от това. И то е пак до време.
Всички останали сме се хванали заради парите и гоним именно тях, с цената на всичко - мизерия, далеч от дома, сам, скука, нерви, страх, притеснения, стрес, риск, опасности, тежък и дълъг труд, глад понякога... но пусти пари..
Много точно казано, за едните пусти пари сме далеч от семейства си и се лишаваме от всичко, за да има за тях по-добър живот.

d_dimitrov

Спомени за доходна и престижна имам беше много отдавна,ама сега е нямам думи и все пак ещо трябва да се работи , но не съветвам младите да се насочват в тая посока.

d_dimitrov