• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Започване на работа като шофьор без стаж

Започната от kalahan81, Неделя, 23 Март, 2014, 18:05:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

abator

Цитат на: drago_pavlov - Петък, 04 Април, 2014, 13:07:16
С тия стотинки на километър има много уловки и поле за пазарлъци...

Съгласен съм. Най-добре е на твърда заплата плюс командировъчни. За съжаление в България още дълго време няма да се заплаща така.

abator


Rammbon

Цитат на: drago_pavlov - Петък, 04 Април, 2014, 13:07:16
С тия стотинки на километър има много уловки и поле за пазарлъци...
Празни/пълни километри; стотинките, стотинки ли са или евро центове; основна заплата; осигуровки; отпуски; транспорт; работно облекло...
Накрая може да се окаже че работещ за 20 стотинки реално получава повече от този дето работи за 30...
Преди бях в една голяма фирма с над 110 камиона. В тази фирма се почваше на 15 ст на километър и като направиш 1 г  стават по 18 ст на километър  пълен и празен. Винаги, ама винаги без слънчогледа се караше с над 35т, че и до 41т нето. Глоби ако имаше  се плащаха от боса. От тези 15 ст, се вземаха по 1.5 ст уж за осигуровка, от останалото се вземаха още 20% за нещо си там и още 7% за монтьорите. Оставаше по 10.5 ст на километър, каране колкото може, ако можеш и 25 часа в денонощието. Ако закъсняваш или товариш по-малко от 30т , те набелязват и ти търсят цаката. За останалите , които караха на 18 ст, е удържаше само 1.5 ст за осигуровки, но ние правихме по средно 12000км на месец, или 12000 по 1.5 ст прави 180лв, а ни осигуряваха на 420лв. Или пак имаше една кражба от шофьора. Има и още, там не се плащат отпуските, платената годишна  20 дневна отпуска не се плаща въобще !!!
Сега фирмата разпусна шофьорите и разпродава камионите. А тези , които бяха на 15 ст си точиха доста от горивото , за да компенсират, за тези 12000км едни 250л/300л са си 500/600лв отгоре и накрая пак ставаше 18 ст.
10.5 ст на километър, ограбване на шофьора. Фирмата е Формула 2 !

Сега съм в по-добра фирма, заплата +% от навлото, или спрямо Формула 2, сега получавам 80% повече на месец.

Rammbon


naum4o

Цитат на: abator - Петък, 04 Април, 2014, 20:57:42
Съгласен съм. Най-добре е на твърда заплата плюс командировъчни. За съжаление в България още дълго време няма да се заплаща така.
Без съмнение това е най-добрият вариант. Но трябва да се вдигнат командировъчните. Сега официално за чужбина са към 15-25 евро на 24h., което е малко(25 евро е голяма рядкост). Също така, червените дни в календара, трябва да се заплащат процентно отгоре.
Сигурното си е сигурно, казала монахинята и сложила презерватив на свещта. :D
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

drago_pavlov

Цитат на: naum4o - Петък, 04 Април, 2014, 21:38:16
Но трябва да се вдигнат командировъчните. Сега официално за чужбина са към 15-25 евро на 24h., което е малко(25 евро е голяма рядкост).
Официално командировъчните са 27 евро/ден при единична езда и 21 евро/ден при двойна езда и това е регламентирано тук:
http://lex.bg/laws/ldoc/2135485996
Тези стойности са минималните, а по преценка на работодателя командирочъните може да се увеличат до два пъти тези стойности.

Красимир Тодоров

При това положение нищо няма да изкараме. Аз примерно един полски курс (до близкото) го правех за 2 дни в БГ= около 10 евро и 3 дни навън = 63 евро - демек нищо пари. Реално ми плащаха 350Е. БГ заплата отделно...
Значи всичко е както се договориш..

blajiv

driver1, извинявай, че толкова късно се включвам да ти отговоря. В измислената фирма ПИМК работят над 80 испанци! Радвам се, че си един малък полиглот и ти пожелавам приятна, лека и доходна работа в Испания и скорошно изплащане на кредитите! Между другото съм в предизвестие, напускам ПИМК, но съм безкрайно благодарен за това което съм научил тук за шофьорската професия!

driver70

Цитат на: drago_pavlov - Четвъртък, 17 Април, 2014, 09:52:36
Официално командировъчните са 27 евро/ден при единична езда и 21 евро/ден при двойна езда и това е регламентирано тук:
http://lex.bg/laws/ldoc/2135485996
Тези стойности са минималните, а по преценка на работодателя командирочъните може да се увеличат до два пъти тези стойности.

И е вярно,и не е вярно.Обърнете внимание на таблицата с командировките,горе в дясно пише ,,до,,.Това може да значи,мнооого неща............

enerdji

Не зная защо се пише с толкова ирония и насмешка за шофьорите от фирма ПИМК. Все от някъде човек трябва да започне трудовия си стаж като шофьор и това е един от начините.
А сега към автора на темата информация от първа ръка, не че не е писано вече за това: В ПИМК има едномесечен обучителен курс за шофьори без стаж и там за разлика от Юроспийд и тнт, не се заплаща. Кофтито е, че подписваш 3 г. договор, но пълно щастие няма. Първите няколко курса си със старши и получаваш 15 Е на ден за времето, в което караш. Второто кофти е, че ще си караш на двойка докато ти падне шапката, тоест, докато преценят, че можеш да се оправиш сам с документи, карти за зареждане, къде как и с какво се плаща, адреси, митници и прочие. Хубавото е, че се плаща винаги навреме, ако не крадеш, не потрошиш инвентара и спазваш каквото ти кажат, нямаш удръжки, камионите са нови и не ставаш монтьор. Това е. А живот и здраве като станеш про, можеш да имаш претенции за големи кошници с пари и да налагаш своите изисквания.
ПП Първите 3-4 месеца докато се завърти колелото някакви сериозни постъпления недей очаквай.

M.Traykov

Най-сетне и аз мога да напиша 2 реда.
От другия месец почвам като ученик в една Пловдивска фирма (не е ПИМК) за международен превоз.Карат хладилници в Германия,Австрия,Белгия,Дания,Швеция,Италия,Швейцария и много рядко Англия.Обучението е към месец ако ми е нужен още един и следващия може да бъде обучителен.Парите който ми е обещал като свикна са 1500евро стартово.Повече зависи от мен.
3 месеца каране 1 месец почивка.БГ заплата и командировки.Няма км,няма %ти.
За обучителния период парите са 1ви-600евро 2ри-475евро.
Нямам никакъв стаж в Европа и се учудих доста че ме взе,но ето че и на мен ми излезе късмета и няма да го изпусна,пък каквото сабя покаже.

Boroman21

Успех колега ,
дано се видим някъде по паркингите .

M.Traykov

#100
Благодаря колега, ще се видим, няма как.
На новобранците като мен ще кажа - да не се отказват, има надежда.
Причина за редакция: Пунктуация.

driver1

Цитат на: Drifter - Вторник, 27 Май, 2014, 14:15:30
Най-сетне и аз мога да напиша 2 реда.
От другия месец почвам като ученик в една Пловдивска фирма (не е ПИМК) за международен превоз.Карат хладилници в Германия,Австрия,Белгия,Дания,Швеция,Италия,Швейцария и много рядко Англия.Обучението е към месец ако ми е нужен още един и следващия може да бъде обучителен.Парите който ми е обещал като свикна са 1500евро стартово.Повече зависи от мен.
3 месеца каране 1 месец почивка.БГ заплата и командировки.Няма км,няма %ти.
За обучителния период парите са 1ви-600евро 2ри-475евро.
Нямам никакъв стаж в Европа и се учудих доста че ме взе,но ето че и на мен ми излезе късмета и няма да го изпусна,пък каквото сабя покаже.

    Колега и от мен да знаеш - опитите за дрифт с композиция завършват неприятно. :-)

naum4o

Цитат на: Drifter - Вторник, 27 Май, 2014, 14:15:30
Най-сетне и аз мога да напиша 2 реда.
От другия месец почвам като ученик в една Пловдивска фирма (не е ПИМК) за международен превоз.Карат хладилници в Германия,Австрия,Белгия,Дания,Швеция,Италия,Швейцария и много рядко Англия.Обучението е към месец ако ми е нужен още един и следващия може да бъде обучителен.Парите който ми е обещал като свикна са 1500евро стартово.Повече зависи от мен.
3 месеца каране 1 месец почивка.БГ заплата и командировки.Няма км,няма %ти.
За обучителния период парите са 1ви-600евро 2ри-475евро.
Нямам никакъв стаж в Европа и се учудих доста че ме взе,но ето че и на мен ми излезе късмета и няма да го изпусна,пък каквото сабя покаже.
Успех! Дано е стабилен работодателят.
Ако присъстваш при товарене, гледай по възможност да не са набити хладилниците. Нагледал съм се на удряни с мотокар или палетна количка, най-често ниско долу. Кашонът/опаковката е повредена и си личи.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

M.Traykov

Ааа дрифтове само на пистата,не по улиците.Арабите са царе на дрифта с камиони какви неща съм гледал в нета.Благодаря за съветите ще са ми необходими.
Казаха ми че сменят композициите на 3 години с нови и са били под рента.

Embolado

Цитат на: Drifter - Вторник, 27 Май, 2014, 14:15:30
Най-сетне и аз мога да напиша 2 реда.
От другия месец почвам като ученик в една Пловдивска фирма (не е ПИМК) за международен превоз.Карат хладилници в Германия,Австрия,Белгия,Дания,Швеция,Италия,Швейцария и много рядко Англия.Обучението е към месец ако ми е нужен още един и следващия може да бъде обучителен.Парите който ми е обещал като свикна са 1500евро стартово.Повече зависи от мен.
3 месеца каране 1 месец почивка.БГ заплата и командировки.Няма км,няма %ти.
За обучителния период парите са 1ви-600евро 2ри-475евро.
Нямам никакъв стаж в Европа и се учудих доста че ме взе,но ето че и на мен ми излезе късмета и няма да го изпусна,пък каквото сабя покаже.

Как зависи от теб кога парите ще са повече от 1500 евро?Нали нямат значение километрите и процентите?
Поздрави!

Embolado