• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Хайде към Англия!

Започната от Красимир Тодоров, Вторник, 01 Април, 2014, 14:13:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Красимир Тодоров

Привет от У.К.
След много перипетии, колата се чупи и то сериозно (правих се на майстор... ама съм си майстор де), и почти целия път карах натам и то с десен волан.. та стигнахме
Посрещнаха ме, хапнахме, пийнахме, на другия ден си наех квартира, тая сутрин ходих на битак, да видя малко циганиика, ама поне си купих ефтино картофки и от утре по задачи.
Да си издиря NIN-a, че не си го помня, да се регистрирам в агенциите (имало много позиции за шофьори), да си извадя нова банкова сметка, че старата отпреди 10 години е невалидна и да видя вярно ли е това дето всички го пишат. Пак ще ви пиша  ;D

Красимир Тодоров


batalov80

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 27 Април, 2014, 21:01:41
Привет от У.К.
След много перипетии, колата се чупи и то сериозно (правих се на майстор... ама съм си майстор де), и почти целия път карах натам и то с десен волан.. та стигнахме
Посрещнаха ме, хапнахме, пийнахме, на другия ден си наех квартира, тая сутрин ходих на битак, да видя малко циганиика, ама поне си купих ефтино картофки и от утре по задачи.
Да си издиря NIN-a, че не си го помня, да се регистрирам в агенциите (имало много позиции за шофьори), да си извадя нова банкова сметка, че старата отпреди 10 години е невалидна и да видя вярно ли е това дето всички го пишат. Пак ще ви пиша  ;D

Пожелавам ти успех на острова.Дай малко повече информация като се устроиш напълно.

batalov80


Красимир Тодоров

Днес като за първи работен ден в УК - имах доста стрелби във вратата, но ударих все греди. Разпратих сума ти CV-та и почти толкова ми се обадиха, но искат опит, да съм карал в Англия... година, две.. по изисквания на застрахователите.
Май ще правим българската работа, пооправих си документите, вече съм с опит дори над 2 години.. ай ще им се не види и грозниците! Утре имам интервю наблизо в едно градче, ама кола още не съм купил, та ще ходя с рейса (да се таковам в драйвъра ;D). Служителя ми каза, че плащат най-добре и да не съм се чудел ами да ги посетя, имало автобус.. викам, на такава покана не мога да откажа, утре съм при вас. Тази специално оферта е от 10.50 до 16.40 паунда на час. В зависимост кой ден и коя част на деня се работи. Примерно неделя вечер най-платено. Ама де да видим...

Между другото, тук масово нямат и тепърва карат професионална компетентност, та на много места дават по-малко на който я няма и паралелно кара и курса. Почти всички обяви са така.

batalov80

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 28 Април, 2014, 23:56:06
Днес като за първи работен ден в УК - имах доста стрелби във вратата, но ударих все греди. Разпратих сума ти CV-та и почти толкова ми се обадиха, но искат опит, да съм карал в Англия... година, две.. по изисквания на застрахователите.
Май ще правим българската работа, пооправих си документите, вече съм с опит дори над 2 години.. ай ще им се не види и грозниците! Утре имам интервю наблизо в едно градче, ама кола още не съм купил, та ще ходя с рейса (да се таковам в драйвъра ;D). Служителя ми каза, че плащат най-добре и да не съм се чудел ами да ги посетя, имало автобус.. викам, на такава покана не мога да откажа, утре съм при вас. Тази специално оферта е от 10.50 до 16.40 паунда на час. В зависимост кой ден и коя част на деня се работи. Примерно неделя вечер най-платено. Ама де да видим...

Между другото, тук масово нямат и тепърва карат професионална компетентност, та на много места дават по-малко на който я няма и паралелно кара и курса. Почти всички обяви са така.

Бива колега.Никъде няма месено и обесено...

Красимир Тодоров

Така, докъде стигнах...
Онзи ден в една друга тема за Англия отбелязах, че съм сключил договор.
Та, да го впиша и тук. Плаща се грубо между 10-16 на час, в зависимост от компанията в която ще караш. Най-високата ставка е например за почивен ден през нощта.
Плащат и пътя до работата. За коли 45 пенса/миля, с колело 25 пенса. С градски транспорт е 3.75 паунда/ден и в края на седмицата си представяш разходите и ти ги плащат. Например сега работата е на 10 мили грубо, значи за деня ме компенсират с 9 паунда. Плаща се цялата ангажираност за деня, не само карането. Като самонаемен е с 1 паунд повече, ама не ти плащат отпуск, който тук е 31 работни дни - бая повече от месец, близо два. Аз за това избрах да съм си обикновен работник, те да ме осигуряват, а не аз сам.
Отпуска се плаща като се смятат средните доходи на ден за последните до 12 месеца и това взимаш през времето на отпуската.
Иначе живота е прекрасен тук, вчера си купих колело да си джиткам наблизо, сега съм се заоглеждал за кола, че в малкия град без кола не става... ама пусти застраховки много скъпи, та ми трябва документ от БГ застраховател, че не съм имал щети. Обикновено не ги признават тия документи, та ще получа помощ от приятел, някакъв ги прави фалшиви за 50 паунда, и тях ги признавали.. шилета британски, нямам думи просто :)
Искам и да добавя, че във фирмите никой не ти вика, това че съм българин изобщо не пречи, няма отношение, много са спокойни, възпитани и услужливи. Чак да ти е кеф да идеш на работа!


ivopifeca

Браво!Хубаво е,че си доволен от условията,че не си отишъл напразно-заслужавало си е.

Красимир Тодоров

Ами колеги, вече е факт, от няколко дни работя, днес съм почивка, от утре надявам се пак..
Работата е много лека, направо не мога да повярвам!
Взимам ключовете от влекача сутринта, дават ми един таймшита (документа в който си вписвам часовете) и превозните документи, слагам картата, намирам си ремаркето в гаража, зацепвам и газ. Досега максимум 300 км съм карал, 1-2 адреса.. Много лесно се намират с навито ми, всичко е егаси тип-топа!
Относно карането - ехехехе... първия ден се сцепих да рипам по бордюрите, ама после нема ядове.. Просто всичко е огледално и е малко зор... на кръговите гледаш надясно, вместо наляво да не идват коли, завиващите наляво са с предимство пред тия надясно... ама повече внимание и се свиква.. на магистралата вече е ясно, държа си най-лявата лента и си свиркам...камара биометаджии и други нашенци ме изпреварват, ама те все бързат...
Не си давам зор, нема вече газ до ламарината, пускане по инерция със 120, като ми плащат на час си карам как требва и спазвам ограниченията и така. А, камионите са с блутут вградени хендсфрита и е яко да си говориш по телефона. Плямпам яко, че минути бол за без пари..
Ебаси кефа, казвам ви...
Вечерта оставям разкачвам ремаркето, оставям си таймшита и се прибирам с автобуса.. деня го приключвам с около 100-110 паунда в джоба. Ако спиш кабината допълнително плащат 25 паунда. Има много англичани си правят паузите в камиона, това са още 525 на месец
Ми това е, който иска да идва, ще съдействам с каквото трябва. Учете езика малко поне да го знаете!

mishuk

Това със 110 паунда в джоба е малко преувеличено,няма лошо да си хвалиме работите,ама като дългогодишен жител на островното царство,винаги съм държал да се казва истината като цяло,не само част от нея ,защото се създават не реалистични очаквания. Та преди да влезат в джоба ще платиш минимум 29% процента такси,и джоба изтаня значително,имал си възможност да започнеш като самонает ,не си го направил,твое решение но като дръпнеш калема ще разбереш че заради платената отпуска ще платиш доста повече като данъци ,отделен е въпроса че като дойде и семеиството заплата престава да е голяма,поне за моята жена не е де ;-)

Красимир Тодоров

Е добре де, що да е преувеличено, нали говорих с колегите те толкова взимат средно.
Един уелсец например вика че стигал до 750 на седмица, говоря за чисто, но никога по-малко от 490

batalov80

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 11 Май, 2014, 19:14:46
Е добре де, що да е преувеличено, нали говорих с колегите те толкова взимат средно.
Един уелсец например вика че стигал до 750 на седмица, говоря за чисто, но никога по-малко от 490


Дано ти върви.Щото на мен не ми провървя.Не бих отишъл пак там.Разбира се-питай патило.Но това е друга история.Дано не стане нещо със здравето ти.Успех!

long

Искам да попитам колегата Краси Тодоров,с българска книжка ли шофира в Англия и ако е така ,нужно ли е на шестия месец да се сменя с английска ,и т.н. Също така българска професионална компетентност валидна ли е за Англия?

SEMPER

Със застраховките е много по различно от колкото в БГ
Това че си професионален шофьор, че имаш милион километри, че ежедневно работиш като шофьор - не трогва никой застраховател. Интересува ги единствено каква застрахователна история имаш.

Бележката помага наистина малко, но не очаквай чудеса. При мен се отрази само с 200 евро на година надолу.

Въпросника, по който определят колко да те обръснат е към 3-4 страници, и всичко дава отражение. В гараж ли си държиш колата или под навес да речем  ;D  Колко километра минаваш на година - декларираш предварително,и ако ги надхвърлиш плащаш повече,отколкото ако предварително си декларирал повече. Освен всичко комбито по принцип е с по ниска застраховка,отколкото аналогичния седан. И още стотина такива "подробности" Като цяло не е ненормално месечната вноска за застраховка да надхвърля, или да е колкото месечната вноска за самата кола.

Голяма тежест дава и марката на автомобила. При мен Фолксваген,БМВ и Мерцедес са забранени марки -  ;D ;D ;D Застраховката е над два пъти по голяма отколкото на Фиат, или Пежо да речем.


Като понатрупаш история застраховката става поносима. Естествено, ако нямаш щети. Ако направиш катастрофа по твоя вина (даже и с съвсем минимални последствия) - жална ти майка,като си видиш последващите вноски и почваш да ревеш. И няма мърдане -застрахователите имат обща база данни и да се прехвърлиш при нов - все тая.

Че това за застраховките - проучи при някой агент кои са най безрисковите марки и модели, и на какви години и се насочвай към такава. Заеби всякакви български предрасъдъци кои коли са най здрави. ;D

За това кое е по изгодно - да си на щат или самонает - отговора е зависи.
Ако смяташ трайно да се установяваш - по добре е да си първоначално на щат, а чак като ти светне добре кое,къде и за какво - тогава може да се пробваш като самонает.

Данъците и осигуровките са неприятно големи,но ги внасят всички, не само ти - така че не може да се чувстваш прецакан.

Ако смяташ да си само за някой друг месец - по добре е да си самонает. Поне в Германия като си самонает има варианти да не плащаш изобщо здравни и някакви минималистични пенсионни осигуровки, и да не внасяш изобщо данък ако имаш много малък годишен доход. Обаче всичко това си дава последствия за в бъдеще. Примерно ако самонает остане без работа - духа супата - ангажимента да си осигурява работа е негов личен. Ако си на щат и си се задържал две години в една фирма, е много приятно да те съкратят - поне година няма смисъл да си търсиш работа, и може да се правиш на кръгъл  идиот на интервютата за работа де те пращат от бюрото по труда

Тук системата е добре измислена, добре работеща и ако се опитваш да я прецакваш - най вероятно прецакания ще си ти.

Естествено парите никога не стигат (колкото и да взимаш - винаги не стигат)  ;D ;D ;D Дали са много, или малко - не знам.

Но е добре за тези де очакват торби с пари да знаят, че заплатата на един шофьор в нормална държава е съпоставима с заплатата на медицинска сестра, или детска учителка да речем.

А защо в България шофьорската заплата се съпоставя с тази на лекар, или директор на гимназия е съвсем друга тема  :( :(


Всичко де съм го написал е на база опита ми в Германия, но важи за коя да е нормална Европейска държава.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Красимир Тодоров

Цитат на: long - Събота, 31 Май, 2014, 16:29:08
Искам да попитам колегата Краси Тодоров,с българска книжка ли шофира в Англия и ако е така ,нужно ли е на шестия месец да се сменя с английска ,и т.н. Също така българска професионална компетентност валидна ли е за Англия?
Да, колега, БГ книжка и БГ професионална, т.нар. CPC
Продължавам.
Колегата Семпер не може да е по-прав! Това е самата истина.. единствено мога да кажа, че с нашата професия може да се живее добре, дори да се пести. Аз вече пестя. Е не съм спестил кой знае кво, ама в БГ беше по-трудно.

Сега, при мен има раздвижване. На тия пингвини тука, явно съм им направил впечатление като работник, бачкам и нема лабало, и даже лично шефа се поинтеревувал кой съм и оня ден излезе да се запознаеме... Много странно, аз не че съм се прибил от работа, съвсем нормално..

Та по тоя повод имам предложение от агенцията в която работя да доведа колкото мога повече цитирам "работници като тебе". Пак уточнявам, че не съм кой знае какво...

На мен обаче ми хрумна нещо друго и скоро време може да ви изненадам с предложение. За сега който идва да заповяда, само да наблегне малко на езика...

batalov80

Красьо ти си оправен,но тук се мотаят из форума разни мързеливци-софиянци дето само се заяждат.Явно,че на теб не ти се опира никакъв проблем.Та има една приказка-който го може-го може и успява.

Пожелавам ти успех.

Красимир Тодоров

Езика помага. Колеги, запишете някакви курсове и учете тоя прост англииски. Толкова е прост в сравнение с повечето езици, че е срамота да не го поназнайвате. А на всякъде почти върши работа.

Отдавна не бях писал за условията.

Най-напред понеже темата ми е за Англия, да допълня Семпер, точно така е както го пише с минимални разлики, явно в Германия е малко по-различно. Тук застраховката ми излезе и то за първа година 411 паунда, но за да я докарам до тая цена ми съдейства един далаверист българин и ме одруса със 150 паунда в т.ч. и no claim discount. 20 паунда дадох на един друг, че картата ми не е англииска и не мога да платя онлайн.. Абе кой българин те хване тука все те клати.. жалко просто... Ама те клати мъжката... Както и да е.

Съветвам ви, който дойде да си идва с неговата кола с БГ регистрация. В пъти е по-евтино. Тук може да спори някой, че  трябвало да се пререгистрира, не съм го чел, така се говори, но практиката познава случаи хора да си карат колите с БГ регистрации без проблеми. Уж като си имал осигурителен номер не можело, но аз лично не виждам връзката. Каско и зелена карта и си пич. Аз съм с англиискии номера, ама при първа възможност няма да съм. Впрочем има какви ли не други регистрации, полски, литовски и т.нат. карат си ги и това е. Тук на мойта улица има 2 полски, карат си ги.

Работата. Писах ли, че ремаркетата нямат регистрация.. Първия ден закачвам ремаркето и газ, ходих тук-там, а гледам някакъв номер в джоба на вратата... викам си, некой го е прибрал за нещо... На втория ден тръгвам с друг камион и докато ме изпреварва един на аутобана, гледам на влекача регистрацията, после гледам на ремаркето - о Боже, еднакви са!!! Ясно Красимире, много си прост, ето защо е била оная табела във вратата... Та спрех на една отбивка, докато намеря къде е прибран номера за ремаркето... Сложих го и газ. Друг ден па сменявам ремаркета, откачи, закачи и айде.. след 100 км се сещам за номера, кур тате, останал на старото ремарке! Прибрах се без номер.. добре че не ме спреха. Та така, разбрах по трудния начин, че ремаркетата им немат регистрации.. нема кой да ти каже, братче!

Мислех, че маневрирането по рампите ще ми е трудно с обратен волан, нема, същото си е.

За още неща исках да ви пиша, ама сега не се сещам.
Ако някой се сеща за нещо, да пита.

А, предимство е да имаш документ за мотокарист. Примерно караш и си разтоварваш някъде.  Тук са много видове, най-популярния е counter weight FLT, демек нормален мотокар където тежи отзад. Искат и документ за  HIAB, това са тия кранчета по камионите, за саморазстоварване. Има много такива оферти. Всички документи от България важат тука! Или поне за тия неща.

Айде за накрая, знам, че много от вас имат съмнение за това колко добре говорят англииски. Всички тия съмнения ще изчезнат, като видите как един латвиец, прост като банатска гъска, води други трима латвиици, мути като пловки и тоя първия знае на англииски само йес, ноу и маоборо. Обаче се оправиха в офиса и аз бях свидетел. Милата диспонентка със триста зора намери общ език, обаче накрая се разбраха... аз само се хилих отстрани, ама не исках да му помогна, щот са много надути иначе. Това стана във Currie European, със сигурност ги знаете,  там бачкат много чужденци. Аз пристъпих, поговорих си и веднага ми дадоха телефон, имейл и форма за кандидатстване. Обаче като чух парите и изгубих интерес.
Ами такива случки се случват :)


Красимир Тодоров