Миналата седмица сменях дясната ос на задния мост. Състояние-игли от лагерите изобщо липсваха, оста беше доста поизядена и ръждясала, а лагерните черупки бяха успели да спасят носача от износване. Видимо дясното колело беше полегнало, здраво тракаше по дупките и имаше сериозен луфт при напъване с щанга.
На разглобяването няма да се спирам, има го из разни програми и каталози. Ще пиша само за това, което аз не можах да намеря из нета.
Навсякъде пише, че задна ос се сменя трудно и с много бой. Точно поради тази причина не ми се ползваха услугите на сервиз. И при мен се получи трудничко, но спестих доста от боя с направата на примитивни приспособления (тип "скоба"), и дори мина без нагряване. Преди да кача снимките, искам да уточня, че диаметърът на оста на лагерната шийка е 47мм, а на набитата част е 47.4 мм, което преди да се избие не си личи явно. Тоест, първо може да се извади конзолата, без да трие до края по шийката на оста, а след това да се извади и самата ос от тръбата. Оста я купих за 55 лв, а лагерите, комплект с уплътнителите-по 33 лв. броя.