• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

МАН ТГА 430

Започната от k.kirov, Понеделник, 28 Април, 2014, 10:12:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

k.kirov

Здравейте колеги , предстои ми купуване на  ,,нов ,, камион и в момента търся усилено. Прави ми впечатление ,че цените на MAN TGA (в конкретен случай 430к.с. автомат) производство 2006-2007(е3)  13000-15000евро са доста по ниски от тези на другите марки. Моля ,ако някой има логично обяснение да го сподели. А камиона ми трябва за вътрешен  транспорт. (досега не съм имал МАН и нямам никакви впечатления) БЛАГОДАРЯ!!!

k.kirov


Rammbon

Защо точно автомат? Разхода с TGA 430 ще ти е 2-3 л повече на километър, ремонта като всеки автомат е по-скъп. Ако камиона е до 650 000км ще е с оригинален съединител, ако не е попадал на дивак. Според мен е по-добре с ръчка със съединител на скоростният лост / води се КОМФОРТ и е голям кеф за каране /, макар че лоста е само на кабината, надолу към скоростната кутия са ел.кабели и 2 маркуча за въздух. Скоростите се изписват на таблото и неможеш да ги объркаш никога, дори да си на висок блок и да превключиш на малък , нищо не се случва, све едно си на свободна скорост. Експериментирал съм всичко с такава кутия, дори не хърка задната ако се объркаш нещо, пак нищо не се случва, само пищи един зумер. Модела беше 2006г.
Но решението е твое.

Rammbon


k.kirov

А какви са ти впечатленията за двигателя разход ,подръжка ,какви са му слабостите. Автомат защото такъв гледах. И защо са толкова евтини ? А за тга 510 имаш ли някави наблюдения?

kron

Колега ти сам си отговаряш,защото е Евро3 кой търси камиони евро3 почти никой.Това са пълни глупости че автомата гори повече от ръчката всичко зависи с какъв диференциал е камиона за добър разход има писано много и зависи какъв душманин ще му се качи да го кара ;D.За слаби места не повече от другите камиони,страдат от дюзи капризен е към кофти нафта,над 1 000 000км помпа за високото налягане,динамо след 700 000км,може и турбина макар че на един на 1 100 000 сменихме турбина.

loshdancho

Цитат на: Rammbon - Понеделник, 28 Април, 2014, 21:30:10
Защо точно автомат? Разхода с TGA 430 ще ти е 2-3 л повече на километър, ремонта като всеки автомат е по-скъп. Ако камиона е до 650 000км ще е с оригинален съединител, ако не е попадал на дивак. Според мен е по-добре с ръчка със съединител на скоростният лост / води се КОМФОРТ и е голям кеф за каране /, макар че лоста е само на кабината, надолу към скоростната кутия са ел.кабели и 2 маркуча за въздух. Скоростите се изписват на таблото и неможеш да ги объркаш никога, дори да си на висок блок и да превключиш на малък , нищо не се случва, све едно си на свободна скорост. Експериментирал съм всичко с такава кутия, дори не хърка задната ако се объркаш нещо, пак нищо не се случва, само пищи един зумер. Модела беше 2006г.
Но решението е твое.
да ти кажа културно....Не си прав абсолютно.
Нито в разхода, нито в устройството нито в здравината, нито в удобството.
  По-прости, по-здрави, по-добре включват. само факта,  че са по малко-на брой предавките и по-добре разпределят въртящият момент е фактор , който води до икономия. процеса на включване е автоматизиран и не можеш да ги ръгаш като на Газка.
А това, че са без синхрони говори, че има по малко възли и части за износване и подмяна. Тоест и ремонта е по- евтин.
Специално съм се интересувал и даже в сервиза в Григорево ми казаха точно това- Много по- хубави са от стандартната ръчка на ZF.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Rammbon

Съгласен съм с Вас, като колеги с много по-голям опит от мен. За ремонта правих сравнение в цените на Волво FH 2008г, защото за ремонт на автоматик ни взеха 15000лв в сервиз на Волво в Бургас, а за друг с ръчка, ремонта беше 9800лв, само корпусите не сменяха. Карах автомат и МАН и ДАФ 105, безпорено удоволствието след като се свикне, но при мен разхода и при двата беше повече, от ръчката.

bizzart

Цитат на: Rammbon - Понеделник, 28 Април, 2014, 21:30:10
Защо точно автомат? Разхода с TGA 430 ще ти е 2-3 л повече на километър, ремонта като всеки автомат е по-скъп. Ако камиона е до 650 000км ще е с оригинален съединител, ако не е попадал на дивак. Според мен е по-добре с ръчка със съединител на скоростният лост / води се КОМФОРТ и е голям кеф за каране /, макар че лоста е само на кабината, надолу към скоростната кутия са ел.кабели и 2 маркуча за въздух. Скоростите се изписват на таблото и неможеш да ги объркаш никога, дори да си на висок блок и да превключиш на малък , нищо не се случва, све едно си на свободна скорост. Експериментирал съм всичко с такава кутия, дори не хърка задната ако се объркаш нещо, пак нищо не се случва, само пищи един зумер. Модела беше 2006г.
Но решението е твое.
Колега скоростите са на хидравлика само Ман е с течност пентосин на 830 000 хвърли динамо и то само реле регулатора съединитела на 900 000 и общо взето това му е ремонта другото не го броя за ремонт тампони на ресиьори и възглавници разхода е 37 при мен.

IvanovIvan

Скоростите на Волво нямат нищо общо относно цените на части ЗФ се универсална кутия и се ползва поне от 3 марки. А Волвото винаги е било по-скъпо от другите камиони.

ivopifeca

Поредната глупост,че автомата на Ман е по добър от "ръчката",карал съм манове с ръчни скорости,и още толко с автомат-за ТГА става въпрос.Ръчката е по добра от автомата,може ли за 5 камиона с автоматик,да ми придърпват и да "сецат"при положение че са били под 1 милион?Аз съм за ръчката с копчето за комфорт!

ivopifeca