• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Закупуване на бус

Започната от Sirakov, Четвъртък, 05 Юни, 2014, 16:50:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Sirakov

Здравейте колеги . Искам да си купя бус ,но не съм карал до сега и не съм на ясно много с марки , модели и т.н. Трябва ми нещо надеждно със стъкла , но да има товароносимост поне 2 тона. Гледах доста бусове, обаче немога да избера. Спрял съм се на Опел Мовано , Мерцедес спринтер и Ивеко-те също били много надеждни. Моля дайте ми някво предложение и мнение по въпроса. Благодаря ви предварително.

Sirakov


Rammbon

Мованото е Рено, Ивекото  е компромис , от това към което си спрял е само Спринтер. Има доста писано по разните форуми за бусовете. Влизаш във форума на Мерцедес и разбираш всички слаби и  силни места , така и за Ивеко, или за Мовано/Трафик и т.н.

Rammbon


Sirakov

Благодаря за информацията :)

динко

Мовано-Мастер.Виваро-Трафик плюс Нисаните.От Мастера съм очарован разход като на лек автомобил,замести го Дукато и за мен не става,не икономично не удобно върви по слабо,не са само Мерцедес Спринтер бусчетата,зависи и за какво ще се ползва.Всеки автомобил си е със предназначението-от мен не подценявайте Рено-има си и то капани но по сиромашка кола е.

SEMPER

Динко, от де го измисли това че Реното върви повече  ::)

От една година всеки ден карам Рено и Пежо (Дукато  ;) )

Реното с мъка (не)поддържа 150, с Пежото разбирам че съм прехвърлил 170 като почнат да се тресат и вибрират страничните огледала.

На Реното беше драма докато му подложа достатъчно вестници и хартийки по пластмасите вътре в кабината, че да спре да резонира.

На Реното седалката изглежда по гъзарска и ергономична, но след повече от час вътре почва да ми се схваща гъза, на Пежото седалката е като фотьойл от социалистическа чакалня, обаче си ми е добре на нея. Това е субективно де, може и в моя задник да е проблема. Но все пак като новобранец,трудно се дореждах до Пежото, все Реното ми се падаше  ;D

За разход, и двете при душманско каране правят около 8,5 на 100

За повреди -никакви. Но Реното е само на година,Пежото вече стана на три години, досега са му горели крушките на късите само.

Не виждам какво може да харесаш на Реното пред Дукатото



Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

emilpopoff

Цитат на: SEMPER - Петък, 08 Август, 2014, 22:31:38
Динко, от де го измисли това че Реното върви повече  ::)

От една година всеки ден карам Рено и Пежо (Дукато  ;) )

Реното с мъка (не)поддържа 150, с Пежото разбирам че съм прехвърлил 170 като почнат да се тресат и вибрират страничните огледала.

На Реното беше драма докато му подложа достатъчно вестници и хартийки по пластмасите вътре в кабината, че да спре да резонира.

На Реното седалката изглежда по гъзарска и ергономична, но след повече от час вътре почва да ми се схваща гъза, на Пежото седалката е като фотьойл от социалистическа чакалня, обаче си ми е добре на нея. Това е субективно де, може и в моя задник да е проблема. Но все пак като новобранец,трудно се дореждах до Пежото, все Реното ми се падаше  ;D

За разход, и двете при душманско каране правят около 8,5 на 100

За повреди -никакви. Но Реното е само на година,Пежото вече стана на три години, досега са му горели крушките на късите само.

Не виждам какво може да харесаш на Реното пред Дукатото




Колега, ако имаш предвид Пежо Боксер III/Ситроен Джъмпер III и Фиат Дукато IV, приликите м/у двата буса свършват с купетата. Боксер 3-то поколение е с 3-и разновидности на фордовия 2.2(100/110 кс, 120/130, 150 кс) да правилно сте прочели фордов мотор от типа "PUMA"(същия като на Транзит) и много по рядкото изпълнение с 3.0 ,,hdi",  което си е Ивеко мотор, дори по реперите на двг-то пише Фиат или Ивеко. Фиат Дукато 4-то поколение само в първите 1-2 години се произвежда с 2.2 Форд и то само в на-слабата му версия 100 кс, дори тази модификация е само на малките бази 8 куб. м и 10 куб. м  масово Дукато 4-ка е 2.3 Ивеко мотор, както и 3.0 пак Ивеко.
Така относно Реното/Опела/Нисана от време оно т.е времето на Рено Маскот, рендаците ползват Ивеко мотори добрия стар 2.8 d, 2.8IDTD или 2.8 комънрел(в двете му версии с турбината променлива геометрия и тази с "нормално" турбо). Новите Мастари имат и 2.3 Ивеко и 3.0 ,,dci" ,което си е пак Ивеко. Вартим-сучем и пак стигаме до Ивеко мотори :-))))) .
Не мога да се съглася, че Боксер 3-поколение с 2.2 Форд мотор върви повече от 2.3 Ивеко(карал съм и двата мотора) а надежността 2.2 комънрейл Форд мотор тип "Puma" е пословична т.е никаква първите "пуми"(2006-2008 г) на Боксер/Джъмпер изкарваха около 100-150 хил км преди някое от буталата да има дупка с диаметър колкото моненета от 20 стотинки, следващите "пуми" изкарваха малко повече на около 300-350 хил км "биелите започват да излизат извън блока за да видят слънчева светлина" ;-). Лично аз не съм срещал 2.3 Дукато с прецакан двг, а иначе имам поне 2-3 извадени мотора 2.2, а съм най-новия на моето работно място(бил съм и зад волан и в сервиза), а едно време 2006-2008 колегите разказват, че постоянно вадели 2.2 "пума", като смяна на масло ;-) , накой ще каже, че това е монтьорски вариант на ЕШК, нооо работя в официално представителство на определена марка и гаранционите досиета от "лето"2006 насам още се пазят и работат хич не ЕШК.
Аз лично бих избрал Дукато 3-то поколение/Джъмпер/Боксер 2-ро поколение с 2.8 комънрейл железен мотор, но вече буса си по-остаря, ако ще е по-нов т.е евро 4, Дукато 4-ка с 2.3 мотор, изпълнение със 16 цоловите колелета, което е с усилено окачване, по-яки главини (сравнено с версията с 15" колела), по-големи спирачни апарати и дискове, а ако изпадне читав 3.0 комънрейл Боксера и Пежото също са оферта но пак да са усиленото изпълнение с 16" .

динко

Казвам го от личен опит,от РЕНО не очаквах това но ме изненадаха с един Мастер 120 коня с мотор 2464 кубика води се мотора- G9U.След инцидент с колега го смени ФИАТ Дукато 2,8, е неудобен не вървящ и консумиращ повече с две думи за мен е дърво как да кажа че е по добро.В SEVEL фабриката от която излизат тризнаците съм бил много пъти доста модели и все различни изпълнения,но туй което е във фирмата в която работя ме разочарова.ИВЕКО е друга бира,но това са компромисни варианти,за МЕРЦЕДЕС не говоря.За мен най важно е да не създава проблеми и да си върши работата,избора е на този кой го плаща.

emilpopoff

Цитат на: динко - Събота, 09 Август, 2014, 16:12:15
Казвам го от личен опит,от РЕНО не очаквах това но ме изненадаха с един Мастер 120 коня с мотор 2464 кубика води се мотора- G9U.След инцидент с колега го смени ФИАТ Дукато 2,8, е неудобен не вървящ и консумиращ повече с две думи за мен е дърво как да кажа че е по добро.В SEVEL фабриката от която излизат тризнаците съм бил много пъти доста модели и все различни изпълнения,но туй което е във фирмата в която работя ме разочарова.ИВЕКО е друга бира,но това са компромисни варианти,за МЕРЦЕДЕС не говоря.За мен най важно е да не създава проблеми и да си върши работата,избора е на този кой го плаща.
Колега, не съм много запознат със бусовете на Рено(карал съм по старите), но няма как сравняваме двата мотора 2.8 и 2.5, 2.5 на Рено е поне едно поколение по нов от 2.8 Ивеко мотора-този мотор е с един разпределителен вал-8 клапана, и си е вариация "разтърган" т.е с увеличен обем 2.5 Ивеко мотор(директния дизел) от средата на 90-те години на 20 в. До като 2.5 дци G9U и 2.2 дци G9T са от едно поколение и семейство имат минимални разлики и минимална разлика в работния обем - и двата са с по 2 рапред. вала- 16 клапана и т.н, съвсем друга генерация двигатели. Ако ще ги сравняваме с Ивеко мотори, нека да с 2.3 и 3.0 комънрейл 16 "волтовите", тези мотори са от поколението на G9U и G9T.
А пък колега, не си пояснил какъв тип е било 2.8 Дукатото( 2.8 директен атмосферен дизел, 2.8 турбо дизел-директен, 2.8 къмънрейл със "нормалното" турбо или 2.8 комънрейл с променливата геометрия на лопатките на турбото) защото първите два варианта не могат да се опрат на 16 "волтов" комънрейл, но пък последните два варианта(комънрелите) вървят прилично и пак са си старо поколения мотори преработени да бъдат с горивна с-тема комънрейл ? А относно разхода на гориво нормално 2.8 Ивеко да гори повече от 2.5 дци Рено. В реда на нещата е Реното да гори по-малко поради по-горе написаните причини- различни поколение мотори и по съвременната концепция на Рено мотора.
Нормално е и Дукато да е по неудобно вероятно(гадая-както казваше водещия на една телeвизионна игра от моето детство :-)))) ) е било Дукато III(БоксерII/ДжъмперII ), което си е почти непроменено Дукато II(което отговаря на близнаците му Боксер I / Дъжмпер I ), а тези бусове са си от средата 90-години на 20 в.
И между другото последните години Рено се понаучиха да правят прилични бусови двг-дълги години си сътрудничат с Ивеко и повече от 10 год. с Нисан. Затова,че не е чудно че вървят много добре моторите им.

динко

Не мога нищо да кажа за ДУКАТО за ИВЕКО казах е друга бира.Всички се борят за по-добро представяне на първичния пазар докато нас ни касае втора ръка-там е по-друго-много марки, как да си харесаме по-добрия вариант.Германските представители мисля че са по добрия вариант,поне тъй се получава.

naum4o

Имаме едно Рено Мастър 2010г. 2.5 двигател, събира 3 европалета на 1,90h. От 4 години всеки ден вози 1200-1400кг. Извън маслата, течностите и филтрите по сервизна книжка, един единствен път даде проблем - ,,изтекоха му водите". Много читава машина, удобна за каране и сигурна на пътя. Абсолютно успешен модел за работно магаре.
Но за шофьора не е помислено особено. Климатикът е пълен боклук, а зимата и в сериозен дъжд ситуацията е плачевна - огледалата са под много скапан ъгъл и задържат водата и леда, а подгряването в този модел е спестено. Или спираш да бършеш джамове през 5-10км., или си возиш компания, която бърше, или се натрисаш в някого при престрояване.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

emilpopoff

Цитат на: naum4o - Неделя, 10 Август, 2014, 19:26:02
Имаме едно Рено Мастър 2010г. 2.5 двигател, събира 3 европалета на 1,90h. От 4 години всеки ден вози 1200-1400кг. Извън маслата, течностите и филтрите по сервизна книжка, един единствен път даде проблем - ,,изтекоха му водите". Много читава машина, удобна за каране и сигурна на пътя. Абсолютно успешен модел за работно магаре.
Но за шофьора не е помислено особено. Климатикът е пълен боклук, а зимата и в сериозен дъжд ситуацията е плачевна - огледалата са под много скапан ъгъл и задържат водата и леда, а подгряването в този модел е спестено. Или спираш да бършеш джамове през 5-10км., или си возиш компания, която бърше, или се натрисаш в някого при престрояване.

Колега, както при камионите така и при бусовете ,,всичко е опция" затова, че за спестяването на подгрева на огледалата трябва да отправяте негодуванията си към човека поръчал и закупил въпросния бус  ;) , а че инженерите от Рено не са го до измислили е втори проблем  ;D . Според мен човека закупил буса надали си е давал сметка какво е да си зад волана целогодишно. Според мен опцията електрически управляеми, отопляеми и ел. сгъваеми(прибиращи се към купето) огледала е АБСОЛЮТНО
задължителна при закупуването на бус, пък още повече и било фабрично нов.

vasvvv

Колеги,
само човек ,който не е сядал в спринтер(905) може да каже ,че един фиат бил много удобен.имаме няколко спринтера 2009,сега тази седмица чакаме още 4бр.карат се постоянно.освен масла,филтри и накладки (на 65000-70000км) нищо друго.Вкабината на спринтера можеш да се изправиш,много висока и много просторна.мисля ,че  при по-продължително шофиране е важно.За разхода 10/100(говориме за 150 к.с.).Ако го караш с 120 разхода отива на 8.5/100.За боксер освен ,че ламарината е като вестник и се цепи.Вратите отзад се отварят,защото мърдат(загледайте се по боксерите из старната,които се движат по пътя).Моторите (говоря за 2.8 хди) наистина железен мотор и върви много.това са ми наблюденията върху бусовете ,които имаме.
 P.S.маме и едно ивеко 65Ц17,но то е на 20000км и нищо немога да кажа за него.Но както каза един колега:"В този живот  трябва да те е страх от две неща-Жена ку-ва и камион ивеко.
несъм го казал аз :)

emilpopoff

Цитат на: vasvvv - Понеделник, 11 Август, 2014, 21:27:40
Колеги,
само човек ,който не е сядал в спринтер(905) може да каже ,че един фиат бил много удобен.имаме няколко спринтера 2009,сега тази седмица чакаме още 4бр.карат се постоянно.освен масла,филтри и накладки (на 65000-70000км) нищо друго.Вкабината на спринтера можеш да се изправиш,много висока и много просторна.мисля ,че  при по-продължително шофиране е важно.За разхода 10/100(говориме за 150 к.с.).Ако го караш с 120 разхода отива на 8.5/100.За боксер освен ,че ламарината е като вестник и се цепи.Вратите отзад се отварят,защото мърдат(загледайте се по боксерите из старната,които се движат по пътя).Моторите (говоря за 2.8 хди) наистина железен мотор и върви много.това са ми наблюденията върху бусовете ,които имаме.
  P.S.маме и едно ивеко 65Ц17,но то е на 20000км и нищо немога да кажа за него.Но както каза един колега:"В този живот  трябва да те е страх от две неща-Жена ку-ва и камион ивеко.
несъм го казал аз :)
Колега сравняваш ,,кон с магаре", като сравняваш Мерцедес Спринтер с Дукато/Боксер/Джъмпер. Каква е цената като фабрично нов на Спринтера и каква е цената като нов Дукатото/Боксер/Джъмпер при сходна мощност, сходна база, сходни опции(екстри) ? Каква е цената на нормо часа при гаранционното обслужване(сервизиране-масла филтри, накладки, дискове и т.н) в официалния сервиз и частите(консумативите) при Мерцедес и Фиат/Пежо/Ситроен ?
На кой Боксер му е тънка ламарината, на този с 2.8 hdi ли? Защото ако е на него то това е Боксер II, който се произвежда от 2000-2005(а всъщност си Боксер I от 1995 г. ) няма как да го сравняваме с Спринтер от 2009 г. или с който и да е Мерцедес.
На Боксер III също му пропадат задните врати но след лека намеса от опитен тенекеджия всичко се оправя и повече няма проблеми, подсилват се слабите места, които са заводска слабост и всичко е Ок. Другия проблем е страничната плъзгаща се врата и там е решено нов подобрен(усилен) механизъм от официалното представителство и пак нещата са решени.
Проблема на БоксераIII/Джъмпер III са не сполучливите  фордови мотори 2.2(писал съм в по горния си пост) ако са 3.0 хди(160кс, ,180 кс ) (което си е Ивеко мотор всичко е на 6 ) . А Дукато IV страда от същите неща по купето като двете си близначета, а моторите му 2.3 са железни, 3.0 е същия като на Боксер III /Джъмпер III, е поне една класа над 2.2 спринтеровия мотор с двете турбини. Но като цяло тези бусове си остават средна ръка и не може да ги сравнява ме с премиум класа на Мерцедес Спринтер .

naum4o

В Англия карах Нисан Интерстар 2007г, 74KW,пълен ел.пакет. Много добър бус. Беше на 260 000км, а вървеше като часовник. Ако някога ми потрябва бус до 3,5т. бих си купил точно този. Отопляем, вентилиран, климатроник, предполагам почти два пъти по-евтин от спринтера, а като теглиш чертата страхотно работно добиче. Шаси и кабина почти като на Мастъра, но много по-добре е помислено за шофьора.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

SEMPER

Стига бе вие все едно сравнявате круши с орехи.

едното било 2,2 другото 2,8 мотор - ама било харчело повече  ;D ;D ;D

Моите сравнения са на два абсолютно еднакви буса - и предаване, и междуосово,и габарити, и обем на двигателя,и мощност,и като товароносимост

И със сигурност единия  е доооооста по-бърз от другия.

А,и да поправя Емил Попов - двигателя на Боксера не е Форд. Двигателя е разработен някъде в Англия, и се ползва както от Пежо/Ситроен, така и от Форд.  Със същия успех можеш да кажеш че Форда е с Пежо мотор . Между другото,има и Фиати с същия мотор. На Фиат основно слагат мултиджетите, обаче съм виждал и от тези.

Наумчо,тоя твоя дъргел колко вървеше ?

Моето Рено е 90 КW и  ги държи 150 само по нанадолнище.


И да - наистина върши същата работа като Спринтера, само че няма нищо общо  ;D ;D ;D

Като ми дадоха Реното първия път - гледам го -бонбонче. Току що излязло от магазина,наближавам го, и телефона ми се свързва с музиката вътре. Детска радост - бенгалски огън.
Като направих едно кръгче - Мамка ви, що ми пратихте ръждивия Спринтер за скраб.

На Реното -нито завиването му е завиване ( дето можех да си правя с Мерцедеса  обратните,с  Реното пак става,но му трябва маневра) Нито возенето му е возене.А като се качих на магистралата - и вървенето му няма абсолютно нищо общо с Спринтера.

Пежото също не може да завива,но поне вървежа  му е долу горе колкото на Спринтера.



Спринтера за който говоря - също отговаря по всичко на Пежото е Реното.

Единствено по разход ги биеше много, но все пак беше на 10 години. Предполагам новите са по икономични
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната