• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Забрани за 45 часа почивка в камиона - Франция

Започната от puhi70, Петък, 11 Юли, 2014, 21:02:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

puhi70

Първо да  Благодаря за приема.Колеги.получих имел от фр.фирма,в които ме уведомяват,че вчера 10.07.14 са приети нови правила относно 45ч.паузи във Франция.LOI N-2014-790 du 10 Julliet 2014.Споменава се за глоби от 2000е.до 10 000е.Някои запознат ли е?

puhi70


Красимир Тодоров

Бившия ми шеф ми звъня да ме пита дали в Англия е така, щото и той го чел. Тук 45 часа не се правят в кабината. Дори и 24. Само дневни паузи и това се заплаща
Нормално е и франсетата да се сетят, а дано скоро и по другите държави. А не да ми мрънка шефа да съм правел 45 в Букурещ, що там ми било се паднало. 45 ли, айде шефче на хотелче. Ама да кажат и колко звезди да е, барем 2 нека да е
;D

Красимир Тодоров


Boroman21

Това за всички ли камиони важи или само за тия с френска регистрация.

driver70

Цитат на: Boroman21 - Събота, 12 Юли, 2014, 01:02:04
Това за всички ли камиони важи или само за тия с френска регистрация.
Е,дори и не ми мина през ума,че ще бъде зададен такъв въпрос.Не колега,важи за всички товарни автомобили.И не е само Франция,първи бяха Белгия, и вече всички.Само дето в другите държави освен, Франция,Белгия и Австрия,има все още гратисен период,който обаче не гарантира,че няма да бъдеш санкциониран.Като за Австрия ще отворя скоба,там не признават 24ч.пауза,това можеш лично да го провериш,а в Белгия и Франция,е за пауза в кабината.Регламент 561.тепърва ще търпи промени,за които вече плащаме.А колко хубаво би било това да беше ЕШК,но не би.

Boroman21

Това как ще стане идея си нямам.  Един бърз чек на гуугъл излиза че най-близкия ми хотел е на 47километра е аджеба как да вляза у Вилаш с дръ.гела

naum4o

Трябва да има някакъв гратисен период - следобед ще почета и ще го намеря. Това да не е разписание на влак.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

loshdancho

LOI n° 2014-790 du 10 juillet 2014-Aucun document ne correspond à votre demande.
http://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000029217904
Вчера го имаше, днес вече не.
Има Два варианта:
-Да е партенка
-Да е премахнат- тъй като противоречи на Регламент ЕО 561/2006
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kron

Не вярвам да бъде премахнато,но вярвам че щом една държава го е въвела ще го приемат всичките държави в Европейския съюз което не е чак толкова добре за бранша.Моето мнение е че от една страна по добре за шофьора че ще има малко по човешки условия или повече прибиране в къщи,но от друга старана ще се намали заработката за месец работа.Всяка фирма ще прибира камионите по базите си и ако може да тръгнеш в четвъртък ще тръгваш в неделя което на доста колеги няма да им хареса ама такъв е живота.А относно новите правила в Белгия вече има глобени 1800евро.

Красимир Тодоров

Промените по регламента не стават така лесно, после трябва да се ратифицират от всяка страна членка.
От друга страна, според самия регламент във вида който го знам сега, дневни и седмични паузи се правят в камиона ако има легло и само ако шофьора желае. Тоест не противоречи съвсем на регламента. Шофьорите искат или не си спят в кабините, а според регламента има опция да не искат.
От друга страна е работа на спедициите да преценят докъде може да кара шофьора и да му организират почивка в хотел или квартира. Вече има доста фирми, които работят на тоя принцип, прочутата Ким Йохансен отдавна имат подобна практика, дори и една видинска фирма за вътрешно ЕС вече е с доста квартири в ЕС и карането ти е съобразено с местоположението на квартирите.
Има начини да се организира това.

loshdancho

Ами тогава намерете го пустият закон!!!
Ето ви линк на френският Държавен всетник: http://www.legifrance.gouv.fr/
Казвам ви вчера го имаше днес не!   Ако може някой да го намери в Сайта на вестника ЕВАЛа от мен, ...аз не мога.

Има  Европейски регламент, и върховенството е негово.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Красимир Тодоров

Цитат на: loshdancho - Събота, 12 Юли, 2014, 15:46:27
Има  Европейски регламент, и върховенството е негово.
По тежест са: Конституция, Закон, Регламент, Наредба. По-низшите не могат да противоречат с текстотете си на по-висшите

loshdancho

Цитат на: Красимир Тодоров - Събота, 12 Юли, 2014, 15:56:18По тежест са: Конституция, Закон, Регламент, Наредба. По-низшите не могат да противоречат с текстотете си на по-висшите
Ти щом караш по Конституция няма да имаш проблем.
Но регламента е с ранг на европейска конвенция, всички страни са длъжни да приведат законодателството си в синхрон с европейските директиви.  Ако има разминаване се прилага европейската практика. Как така една страна ще променя едностранно текстове от закон, който касае и е подписан от всички членки на ЕС? Какви ли глоби ги очакват франсетата в този случай? Освен това трябва да се обнародва, трябва да се доведе до знанието на всички транспортни асоциации на страните членки.... А какво казва АЕБТРИ??? някой въобще поинтересува ли се или всичко стана ЕШК.
Повтарям за Трети път!!!
Промяната  беше на сайта на френският държавен вестник на 11.07 но сега  я няма. Всички други публикации в нета са на база коментари и копи-пейст от френският Държавен вестник. Но сега там няма такъв документ!

А при търсенето на документа и четенето му през Гугъл, разбрах, че се забранява заплащането на км, тон и курс и т.н с оглед на безопасността. Тъй като това заплащане водело до опасност за участниците в движението.

Ето ви малко АЕБТРИhttp://www.aebtri.com/

ЦитатМерки срещу ползването на нормалната седмична почивка
в превозното средство

     Както вече съобщихме, с Кралски указ от 19 юни 2014 г. Белгия въведе глоба от 1800 евро, ако водач ползва нормалната си седмична почивка в автомобила. На 6 май 2014 г. френският сенат одобри законопроект № 397 от 2013 г., в който се предвижда въвеждането на такава забрана и във Франция със заложена глоба при нарушение до 30 000 евро и 1 година лишаване от свобода.
     АЕБТРИ полага усилия както да следи развитието на случая, така и да защити интересите на българските международни превозвачи. На 02.06.2014 г. асоциацията изпрати писмо до ИА "Автомобилна администрация", с което обърна внимание на българските компетентни органи към проблема, който засяга всички български транспортни фирми, извършващи международни превози на територията на ЕС, и помоли за тяхната намеса за защита на интересите на превозвачите.  АЕБТРИ представи становището си срещу тези мерки и негативните последици от тях за сектора в рамките на Конференцията на Euro Contrôle Route (ECR), проведена в София на 18 юни 2014 г. Представител на АЕБТРИ постави въпроса и на заседанието на Комитета за социален диалог в сектор автомобилен транспорт на ЕС, състояло се в Брюксел на на 4 юли  2014  г. с искане за получаване на конкретна информация за извършването на контрола на забраната, която вече е в сила в Белгия - дали се контролира само в момента на проверката или за предходните 28 дни, какво доказателство трябва да се представя, има ли достатъчно и кои са подходящите паркинги в засегнатите страни и т.н. На 7 юли АЕБТРИ изпрати официално писмо до Сим Калас, зам.-председател и комисар по транспорта на ЕС, изразявайки аргументирано категорично несъгласие с подобно тълкуване и прилагане на регламента и настоявайки за спешни  мерки за  спиране на опитите за разширяване на обхвата на регламента на национално ниво и въвеждане на правила и санкции с пагубни последици за автомобилния транспорт.  
    По последни данни френският законопроект, въвеждащ забрана за ползването на нормалната почивка на водачите  в автомобилите, още не е приет. След приемането му има голяма вероятност законът да бъде предаден на Конституционния съд, което би могло да забави влизането му в сила. Френските контролни органи в автомобилния транспорт не разполагат или разполагат с много ограничена информация относно тази инициатива. Като цяло те възнамеряват да насочат проверките към автотранспортни предприятия, които планират превозите си по начин, при който прекарването на нормалните седмични в кабината на автомобила е неизбежно за водача му. Към този момент е неясно как това би се  прилагало на практика към чуждестранните превозни средства, извършващи превози на френска територия. Европейската комисия (ЕК) е инициирала процедура срещу Франция по проекта EU Pilot (изискване за предоставяне в съкратени срокове на предварителна информация преди да започне процедура за нарушение съгласно чл. 258 от ДФЕС) във връзка с пропорционалността на предвижданите санкции, като е изискала от френските компетентни органи да представят информация за подготвяните мерки и обосновка на предложените тежки санкции.
    Секретариатът на ИРУ е влязъл във връзка с белгийското министерство на транспорта, откъдето са дали указание по отношение на процедурата по санкциониране на нарушителите. Потвърдено е, че глобата на мястото на откриване на нарушението е 1800 евро. В случай че тя не се заплати незабавно, контролните органи могат да блокират превозното средство, да изискат подлежащ на възстановяване депозит или, ако глобата не бъде заплатена в срок от 96 часа, да конфискуват превозното средство. При това положение може да се заведе съдебно дело, като при решение за виновност глобата може да достигне 60 000 евро.  Освен това на 12 юни 2014 г. Сeкретариатът на ИРУ е изпратил официално искане до Генерална дирекция "Мобилност и транспорт" на ЕК за правно становище по прилагането на чл. 8, т. 8 от Регламент 561/2014 г.: "По желание на водача дневните почивки и намалените седмични почивки извън базата могат да бъдат ползвани в превозното средство, доколкото то разполага с подходящи условия за спане за всеки водач и превозното средство е неподвижно.", което досега не е получено.
     ИА "Автомобилна администрация" е протестирала срещу мерките за забрана за ползване на нормалната седмична почивка на борда на автомобила и е поискала конкретна информация за извършването на контрола в Белгия на заседанието на Комитета по автомобилен транспорт към ЕК, състояло се на 30.06.2014 г. в Брюксел. Представителят на белгийските компетентни органи е обяснил, че проверки се извършват само на място в автомобилите по време на ползването на почивките на водачите, а допълнителни документи не се изискват. В последствие тази информация е потвърдена и по имейл. Протоколът от заседанието още не публикуван.
АЕБТРИ ще продължава да следи развитието на събитията и своевременно ще уведомява превозвачите за настъпили изменения.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

И как ще разберат къде съм прекарал почивката ?
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

dimich87

Ще се ходи по паркингите и ще се проверява. Важно уточнение е че глобата е за фирмата, а не за шофьора.

gadinka

Цитат на: godji - Неделя, 13 Юли, 2014, 12:31:21
И как ще разберат къде съм прекарал почивката ?
Ще искат квитанция или фактура от хотел. Но лобито на превозвачите е твърде обвързано с властите и законодателните органи, така че много трудно ще го прекарат.

gadinka