• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Закупуване на камион втора употреба от не-шофьор

Започната от predatorzzz, Вторник, 04 Ноември, 2014, 15:14:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

predatorzzz

Здравейте, наскоро дочувам разговори от приятели че инвестицията в камион се избивала бързо (година и половина) стига да няма големи ремонти. В тази връзка бих искал да ви задам няколко въпроса. (Аз нямам C+E и не разбирам от камиони)
Относно камионите
1. Мислите ли че с капитал от 20-30000 Евро (+оборотни от 6-7000 евро) може да се закупи камион (влекач за ремарке 22-24 тона), който ще бъде надежден и икономичен. Доколкото гледам по сайтовете това значи пробег 600-900 хил. На по прост език след тези 900 хил. още колко живот му остава?
2. Доколкото съм чувал Сканиите се славят като най-добрите, но за първи камион (втора употреба) бихте ли избрали нещо друго?
3. С какво ремарке бихте го комбинирали?
4. Какъв е средният разход на FLC натоварен камион? (доколкото чета около 37-42л./ 100)
Относно шофьорите
5. Ясно ми е че ми трябва шофьор C+E, но какво би било адекватното заплащане? На курс ли се плаща, на километър ли, твърдо на месец ли? Вие като шофьори какво предпочитате?
6. Какви са командировъчните на ден? (В ЕС, извън ЕС, в БГ)
7. При един курс в ЕС шофьорите къде спят? (В камионите или в Мотели, тъп въпрос, но не съм запознат)
8. Колко курса на месец са нормални и не твърде много за един шофьор? (може и в хил. км.)
Относно дейността
9. Мислите ли че с един камион, стига да се намират поръчки, може да се изкарват поне 1000 Евро чисто? (след подваждане на всички раходи, гориво, ремонти, консумативи, запалта на шофиор).
10. Какви са месечните разходи по подръжката, консумативи, ремонти, ако един камион минава по 7-8 хил. км. на месец? (колко често се сменят гуми консумативи и т.н.?)
11. От къде би могло да се намират поръчки? Кои са най-оборотните спедитори в България и ЕС които биха работили с фирма с един камион? Надеждни ли са сайтове за поръчки като cargoagent.net?
12. Какви такси и лицензи трябва да вземе една фирма за да може да регистрира камион готов за работа в ЕС? (сума на година)
Вашето мнение
13. Мислите ли че подобна стартираща фирма би могла да се справя и да взима поръчки така че да се избие инвестицията?
               -Кои направления мислите че биха били подходящи за такава фирма? (БГ–ЕС–БГ, вътрешни в БГ, вътрешни в ЕС, извън ЕС?)
               - Какъв тип транспорт считате че има потенциал? Автовоз, Хладилен, платформа за транспорт на техника, контейнер или стандартно ремарке?

Благодаря предварително и се извинявам за дългия пост ;)

predatorzzz


Chefo(SCANIA)

За 35-36 000 евро можеш да вземеш много хубава композиция,и да СКАНИЯ е най-доброто!За прави курсове(БГ-ЕУ-БГ) нормална заплата за шофьoр е около 2000-2200лв. но има и които работят за по-малко и за повече.Ако имаш работа можеш да изкарваш и тройно повече от един камион.За разхода е относително....зависи как се кара камиона,с колко товар и къде,но най-икономични са СКАНИЯ и ДАФ.Шофьора спи в камиона.Като имаш товари и не се чака камиона може да изминава около 10хил. км и повече.Най-много пари се изкарват на вътрешно в ЕС със твой камион и ремарке  ;) ;) ;) :) :)

Chefo(SCANIA)


driver1

Цитат на: Chefo(SCANIA) - Вторник, 04 Ноември, 2014, 18:30:16
За 35-36 000 евро можеш да вземеш много хубава композиция,и да СКАНИЯ е най-доброто!За прави курсове(БГ-ЕУ-БГ) нормална заплата за шофьoр е около 2000-2200лв. но има и които работят за по-малко и за повече.Ако имаш работа можеш да изкарваш и тройно повече от един камион.За разхода е относително....зависи как се кара камиона,с колко товар и къде,но най-икономични са СКАНИЯ и ДАФ.Шофьора спи в камиона.Като имаш товари и не се чака камиона може да изминава около 10хил. км и повече.Най-много пари се изкарват на вътрешно в ЕС със твой камион и ремарке  ;) ;) ;) :) :)


      Човече, (извинявай, не знам как да се обърна към теб - разбрах, че не сме колеги), като гледам на каква фаза е теоретичната и практическата ти подготовка, хич не мога да те насърча в начинанието!
      Трябва да изминеш толкова дълъг път по институции, фирми, гаражи, автокъщи...да се срещнеш с десетки хора, да спориш с тях, да се съобразиш с основателни и неоснователни претенции, да чуеш взаимно изключващи се препоръки и изисквания, че човек да се чуди как да ти помогне - то трябва учебник да напише, а се знае, че в практиката нещата рядко стават по учебник.
    В този смисъл - моята препоръка е да тръгнеш сам по пътя, консултирайки се по отделните проблеми със съвсем близки до теб хора, на които имаш доверие, а тук, ако искаш, можеш да споделяш до къде си стигнал и кави са възникналите проблеми. И тогава измежду многото спам и глупости, които ще прочетеш, може и да отсееш полезни мнения и съвети, които да са ти от полза. Защото парите са си твои все пак, а хората не раздават нищо друго по-охотно от съветите си...

bobikat

Предаторззз, можеш и да игнорираш съвета ми, но мисля, че като за начало можеш да се качиш с някой твой познат, който кара камион. Поне 1 месец, за да погледнеш нещата от другата страна. Мисля, че ще си отговориш поне на половината въпроси сам.

naum4o

Аз ще ти кажа нещо положително. Покрай всичките ядове, които ще береш в този бизнес, има един добър сценарий. Познавам спедитор, който работи само с един шофьор. Непрекъснато го товари за Англия, Ирландия, Холандия, Германия, Полша. Вече доста години работят заедно, имат си доверие и изкарват наистина добри пари заедно в екип. Наистина добри пари! Така че, за някои неща в този бизнес, си трябва и малко късмет. Оборотни спедитори има, товарите са повече от камионите! Работа има, стига дупе да има за тази работа. Желая ти успех, на по-напреднал етап мога да ти дам 1-2 жокера, от които да взимаш товари.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

admin

13. - Не! Закъснял си има няма с около десетина години в начинанието. Помисли върху някакъв друг бизнес, където да вложиш парите си, ако ги имаш въобще, разбира се. Ако пък си решил да стартираш с кредити, просто забрави за варианти с камиони и ремаркета. Вярно е, че транспортния бизнес е като женското сърце - винаги има място за още един, но ми се струва, че няма да успееш.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

monterei

Цитат на: Chefo(SCANIA) - Вторник, 04 Ноември, 2014, 18:30:16
За 35-36 000 евро можеш да вземеш много хубава композиция,и да СКАНИЯ е най-доброто!За прави курсове(БГ-ЕУ-БГ) нормална заплата за шофьoр е около 2000-2200лв. но има и които работят за по-малко и за повече.Ако имаш работа можеш да изкарваш и тройно повече от един камион.За разхода е относително....зависи как се кара камиона,с колко товар и къде,но най-икономични са СКАНИЯ и ДАФ.Шофьора спи в камиона.Като имаш товари и не се чака камиона може да изминава около 10хил. км и повече.Най-много пари се изкарват на вътрешно в ЕС със твой камион и ремарке  ;) ;) ;) :) :)
Аман от търговци. Predatorzzzz от тук полезна информация няма да получиш.

drago_pavlov

Цитат на: Chefo(SCANIA) - Вторник, 04 Ноември, 2014, 18:30:16
и да СКАНИЯ е най-доброто!
Рече и отсече!
Като кварталните разбирачи дето люпят семки по цял ден пред блока...
Аман от пишман-разбирачи ей...

Цитат на: monterei - Вторник, 04 Ноември, 2014, 23:03:49
Predatorzzzz от тук полезна информация няма да получиш.
Съгласен.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: monterei - Вторник, 04 Ноември, 2014, 23:03:49
... от тук полезна информация няма да получиш.
Цитат на: drago_pavlov - Четвъртък, 06 Ноември, 2014, 23:22:27
Съгласен.

     Може да получи, може да не получи! Къде ли се получава такава информация, да го препратим човекът?!?!?! Тези "съгласните", за тях не разбирам какво получават тук, та чак "настървено" коментират! Да...! Нещо по-ценно от информация?! Какво ли е то?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

rider777

Предаторзззз ,,, ако си от София към средата на Декември ми се обади да пием по бира,,,, иначе скайп ,,,,, ivaylo7771 ,,,, доста повече полезно инфо от това което ще се изпише тук.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

naum4o

Предполагам ще му кажеш, че българските спедитори и превозвачи са тотални цигани, че се цакат курвенската за 20 евро, че албанецът си цени труда и вози по-скъпо от българина, че по-евтин и прост от българина няма, че се чакат фактури по 60 дни, че и да не си простак, зорлем ще станеш и пр. красиви работи.
Кажи му го.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

dimich87

Цитат на: naum4o - Петък, 07 Ноември, 2014, 10:36:16
Предполагам ще му кажеш, че българските спедитори и превозвачи са тотални цигани, че се цакат курвенската за 20 евро, че албанецът си цени труда и вози по-скъпо от българина, че по-евтин и прост от българина няма, че се чакат фактури по 60 дни, че и да не си простак, зорлем ще станеш и пр. красиви работи.
Кажи му го.
Чувам че румънците карали на по-ниски цени от нас.

SEMPER

За спедициите не знам, но отскоро имам нов колега румънец, младо момче международен шофьор е бил последно в Румъния.

7 цента на километър, и 12 на двойка, това май ви звучи познато.  ;)

Осигуровката е върху нещо друго, не разбрах точно, но не е върху това което се взима реално - пак е познато, нали.  ;D

Знае перфектно на всеки камион къде се слага магнита  ;D и номерата с бележките.

В самата Румъния регламент е мръсна дума, и карането 30 дена в месеца се среща често.

Като пари - 1500 евра  му се е случвало някога да ги види на края на месеца, но такава цифра е била много рядко изключение.


Приликите с нас май са повече от разликите.

Разликите са, че там камионите са добре поддържани.
Парите с много редки изключения се взимат редовно.
Удръжките от фирмата са по скоро екзотика, отколкото редовна практика.

При тези обстоятелства ми се струва най нормално спедициите им да возят и те на нашенски цени.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната