Въпрос относно Категория 'C'
Форум на българските шофьори
Вторник, 27 Септември, 2022, 03:49:26 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Въпрос относно Категория 'C'  (Прочетена 5990 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Boyanskich
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 3
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« -: Сряда, 19 Ноември, 2014, 19:43:31 »
ОтговорОтговор

Здравейте,

Насочил съм се към професията '' междуанароден шофьор''.
И обмислям доста сериозно да карам курс за категория 'C',  (в последствие и 'C+E').
Но през тази една година,  която се води стаж,  искам да работя с наличната 'C'.
Бих искал да попитам, каква може да бъде максималната допустима маса на съответното МПС,  което би могло да се управлява с категория 'C'.


Благодаря предварително,


PS:  Надявам се въпросът ми да е разбираем и правилно зададен.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Сряда, 19 Ноември, 2014, 19:43:31 »

 Активен
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +67/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #1 -: Сряда, 19 Ноември, 2014, 20:25:34 »
ОтговорОтговор

Няма ограничение на масата. Ограничението е в зависимост от осите на камиона. На диференциална ос 11,5т, а на другите по 6,5т. И производителите си дават максимална маса на МПС-то като цяло, но тя е близка до съответната сумарно за осите. Примерно камион с боге може да кара 24т тотал. Ако е самосвал с 4 оси две диференциални може да кара 32т тотал, ако е с 5 оси, три диференциални 40т тотал.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Сряда, 19 Ноември, 2014, 20:25:34 »

 Активен
Boyanskich
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 3
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #2 -: Сряда, 19 Ноември, 2014, 20:54:14 »
ОтговорОтговор

Благодаря за бързият и коректен отговор.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1725/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1791
Теми: 100



Активност
1%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #3 -: Сряда, 19 Ноември, 2014, 21:12:14 »
ОтговорОтговор

Благодаря за бързият и коректен отговор.

     При поне 21 навършени години без ограничение. Между 18 и 21 години е до 7,5 тона, това е изменено от януари '13 година. Може и да има вариант за повече, не съм чел нищо конкретно.

Във връзка с промените на ЗДвП, обнародвани в ДВ, бр. 54 от 2010г., чл. 150а(2) и чл. 151, влизащи в сила от 19.01.2013г.:
Минимална възраст на водача за управление на МПС:
– 16 години – за управление на МПС от категория АМ;
– 16 години – за управление на МПС от категория А1;
– 18 години – за управление на МПС от категория А2;
– 24 години – за управление на МПС от категория А или:
а) 20 години – ако водачът притежава свидетелство за управление на мотоциклет от категория А2 от не по-малко от две години;
б) 21 години – за управление на триколесни МПС с мощност, превишаваща 15 kW;
– 18 години – за управление на МПС от категория С1 и С1Е;
– 21 години – за управление на МПС от категории С и СЕ;
– 24 години – за управление за МПС от категории D и DE;
Водач с право за управление на МПС от категория А2 има право да управлява и ПС от категория А1.
Водач с право за управление на МПС от категория А има право да управлява и ПС от категории А1 и А2.
За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на следните категории:
- категория А – мотоциклет без кош с работен обем на двигателя над 600 куб.см и с мощност не по-малка от 40 kW;
- категория А2 – мотоциклет без кош от категория А2 с работен обем на двигателя над 400 куб.см и с мощност не по-малка от 25 kW;
- категория А1 – мотоциклет с работен обем на двигателя над 120 куб.см и с допустима максимална скорост не по-малка от 90 км/ч.

П.П. Масово в България самосвали с 4 оси са до 40 тона допустима маса. И много от триосни с 32. На 5 оси са рядко срещани.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +67/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #4 -: Сряда, 19 Ноември, 2014, 21:58:59 »
ОтговорОтговор

     
П.П. Масово в България самосвали с 4 оси са до 40 тона допустима маса. И много от триосни с 32. На 5 оси са рядко срещани.
Много зависи колко моста са диференциални. В цяла европа допустимото натоварване на диференциална ос е 11,5т, а на останалите по 6,5т. Друг е въпроса че масово се претоварват. Аз съм виждал и 6 осен самосвал.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boyanskich
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 3
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #5 -: Четвъртък, 20 Ноември, 2014, 12:52:41 »
ОтговорОтговор

Аз имам годините, което е хубаво.
 Интересувах се,  защото ако започна с камион който може да се кара с категория 'C' .
След това,  мисля че няма да бъде проблем да се добави ремарке.
Поправете ме ако греша.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Embolado
Начинаещ
*

Рейтинг: +4/-2
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 19
Теми: 0



Активност
0%

« Отговор #6 -: Четвъртък, 20 Ноември, 2014, 16:57:06 »
ОтговорОтговор

За работа с Ц категория просто не си и мисли Усмивчица)) Основно ще си общ работник, счетоводител и товаро-разтоварач.Най-малко ще си шофер.
Това е най-масовата практика за жалост.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
valentino_88
Начинаещ
*

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 43
Теми: 6



Активност
0%


« Отговор #7 -: Четвъртък, 20 Ноември, 2014, 18:07:28 »
ОтговорОтговор

Абсолютно съм съгласен, с С кат. само разтоварач. Преди да изкарам С+Е и да стана наистина шофьор, 2 год. карах соло камион и разтоварвах по 10 тона стока всеки ден, а карането ми беше, за да си почина от работата  Намигване. Често се случваше да не си спомням как съм се прибрал от умора, пък като погледна шайбата само 5 часа каране за целия ден.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

I LOVE TRUCKS!!!
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #8 -: Петък, 06 Февруари, 2015, 16:18:16 »
ОтговорОтговор

Благодаря за бързият и коректен отговор.
Отговора на монтьора може да е бил бърз, но в никакъв случай не е коректен.
За диференциала е прав, но за другите оси не.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Milena
Начинаещ
*

Рейтинг: +4/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 21
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #9 -: Петък, 06 Февруари, 2015, 17:48:38 »
ОтговорОтговор

Понеже аз сега карам Ц , инструктора ми разказваше, че е пълно с работа, стига да представиш нужните документи в бюрата по труда-самосвали, разни почистващи машини, друг е въпроса какво е заплащането, а и колко е вярна неговата информация към днешна дата, но ако е така, поне ще се научиш да караш камион , докато дойде времето за Ц+Е

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
майн рид
Младши потребител
**

Рейтинг: +7/-8
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 61
Теми: 3



Активност
0%


Асен Георгиев
Ел. поща
« Отговор #10 -: Петък, 20 Март, 2015, 16:26:12 »
ОтговорОтговор

Извинявай" Милена" но ако ще караш "ЗА ЦЕ" и после във Бюрото по труда ще търсиш Работа. Явно този твой "Инструктор" гледа само да ти прибере кинтите?

А иначе работа има не само във Търговията "да товариш и сваляш ." Кашони по цял ден. Има Пътно Строителни,Карйери  където си прекарваш и те товарят с има няма 30т,инертни матеряли. Няма "джадаи" правиш си курсовете ,свикваш със тежеста на товара ,и след време С_Е .
А и посе когато Станеш "Шофер Интернационале" няма да се чудиш как да поткараш този Вагон"
Така че работа има" само да не е прекалено тежка за вас"

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не позволяваи на магаретата да ви четат
конскоо
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-31
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
Re:
« Отговор #11 -: Петък, 20 Март, 2015, 23:57:39 »
ОтговорОтговор

Може да уредим една двойка за колежката бре,  ще има работа споко и паузи ; )

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1725/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1791
Теми: 100



Активност
1%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #12 -: Събота, 09 Юли, 2022, 21:32:20 »
ОтговорОтговор

Здравейте,

Насочил съм се към професията '' междуанароден шофьор''.
И обмислям доста сериозно да карам курс за категория 'C',  (в последствие и 'C+E').
Но през тази една година,  която се води стаж,  искам да работя с наличната 'C'.
Бих искал да попитам, каква може да бъде максималната допустима маса на съответното МПС,  което би могло да се управлява с категория 'C'.


Благодаря предварително,


PS:  Надявам се въпросът ми да е разбираем и правилно зададен.

     Към днешна дата и дори от януари 2013 година, ако възрастта е от 18 до 21 години се кара "С1", ама ако се изкара малко по-скъпа "компетентност" (квалификация на водач на МПС - превози на товари). Тогава от 18 години направо "С". Въпросът е вероятно за каква допустима маса може да се кара с категория "С"? За категории: "С", "СЕ", "D", "DE", "D"+код 103 (тролейбуси), Ткт (колесни трактори), Ттм (трамваи) и дори "А" никъде не се споменава ограничения за маса. На практика всичко което се движи без ремарке или полуремарке може да се кара с "Ц".

     Да спестя мнения на великите шофьори, може до: 18, 24, 30 тона. Но тези неща са в "тайните общества на великите шофьори" и са толкова тайни, че се предават от уста на уста. Толкова тайно, че в Закона го няма НИКЪДЕ!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!