• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Товари за микробус до 3,5 т.

Започната от gpetev, Понеделник, 24 Ноември, 2014, 10:20:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pamuko

Да ама само си приказваме а икой не казва как ще се осъществи подобна идея .

pamuko


ivaton

Здравейте и от мен.Нов съм и в Бранша и във Форума.Имам също желание да карам бус из Европата ,засега само проучвам нещата. Харесва ми идеята за Сдружение. Мисля че първото което трябва да се направи е да се съберат всички които искат да се направи това сдружение на едно място.Да се избере момент и град и да се седне и да се говори по същество.Всички знаете по нещо за тази дейност и ще се намери решение. Идеята е Страхотна но да незабравяте че сме Българи;))))))))))

ivaton


М транс

Здравейте на всички, следя темата с интерес от известно време аз също се оглеждам за работа за 3,5 тонен бус!Идеята която колегите са предложили е доста интересна,и при добра реализация би била много ефективна.Мойте наблюдения по въпроса от досегашното ми търсене е,че само фирма с повече от няколко превозни средства има реален шанс за реализация на пазара.Досега където съм питал има търсене на минимум 4-5 буса за редовни курсове.Става въпрос за Германия,тук има така наречените куриерски централи които плащат между 30-45 цента за километър,обаче с един бус(ако фирмата ти е регистрирана тук) почти нямаш шансове да оцелееш.Аз също подкрепям идеята и съм твърдо за,днес например получих обаждане от такава централа с предложение за целогодишна работа!Но сам с един бус няма как да прескоча летвата,затова бройте и мен.
Пожелавам ви лека и безаварийна работа!

Rammbon

Тези бусчета ги срещам, често по Германия. Ремаркето представлява закрита платформа. Джантите на ремаркето са 10 цола.

American

и как се гърчите да спите в тея бусове ве хора ?
нямаш ли креват отзаде, не си е работа
smoking gun

Dilyan_Zagorchev

Няколко пъти засичам бусове с лого на Шенкер с бургаски номера.Фургони са като от снимката,а не бордови с джамия,какъвто би бил по-удобен

Dojogan

Пак ще кажа, че идеята на тоя транспорт е, че няма тахограф, което ще рече никакви ремаркета и товар над 2тона. Всичко останало те вкарва в контрола на камиона, включително и максималната скорост и всичко се обезмисля :)

Hino


Аз също преди време бях смятал такава дейност как би излязла и дори следях офертите в някой борси от време на време, когато имах време, понеже ми беше интересно. С уговорката, че не съм някакъв специалист в спедицията ми беше интересно.

При този вид транспорт, ползите определено са доста. Всички знаем - няма тахо, няма забрани, НЯМА ЛИЦЕНЗ ( много важно уточнение) и т.н. Реално погледнато ще си кажа мнението по темата, като изрично подчертавам, че тук със сигурност има 100 пъти по компетентни хора от мен, които най-малкото могат да дадат изключителн полезени съвети. Друг е въпроса, че явно се "скатават", да не би някой да им вземе "бизнеса"  ;D.

Първо, доколкото и аз знам, лиценз за 3,5т., няма. Само ЧМР застраховка и фирма регистрирана по ДДС. И двете не са проблем и се правят веднага. Нека някой да сподели колко струва ЧМР застраховката. Аз идея нямам. Би било полезно.

Второ - има ли някакви други изисквания - пътен лист, командировъчно, прегледи и т.н.

Трето - как се решава проблема с часовете. Доколкото аз знам, в Германия изискват т.н. "пътни листи" където всеки си пише часовете и т.н., практически като тахограф, само че на листи. При неспазване и/или нямане на такива, глобите доколкото поне аз знам, никак не са малки. Минимума ми се върти в главата нещо от рода на 180Е за един лист само..... Та, как се решава проблема с това? Защото ако това е необходимо условие, тогава значи няма как да се кара "колкото си искаш". А това е много важно по повод километрите на месец. Респективно доходността.

Четвърто - как се процедира с документите на товара? Какво се попълва и изисква? Попълва ли се ЧМР или го играят само на някакви фактури.....?

Доколкото аз знам, няма особен проблем човек да се регистрира с фирмата си в интернет борсите. Естествено с няколко изключения, начело с великият "мега таен" проект - спедитор.нет, където ако ББ не ти стане гарант, явно няма влизане при .."милионите"  ;D . Сега, друг е въпроса колко бързо и ефективно може да се взимат товари, като човек е с чисто нова фирма и как биха реагирали товародателите. Логично...

Аз това което гледах наскоро, ми направи  впечатление, че средната стойност, най най общо казано на товари до 1,2т за брезент ( без значение цял товар или групаж), се движи в средни граници 0,15-0,25е/км. Като реално погледнато по скоро е 0,17-0,18Е/км. Правя уточнението, че гледах различни борси БЕЗ да съм регистриран и реално на повечето места 90% от видимите офертите са без цени. А тези които са с цени явно са най-големите "дървета" :-). Немога да знам, само го предполагам. Нека по запознатите да споделят.
Сега, в зависимост от това колко километра РЕАЛНО може да се кара ( законово) на ден, аз бих направил следната сметка.:

- Вариант здраво каране, дълги курсове - 900км/ден. 6 дни в седмицата идва 23.400км/месец. Не е малко :-). Тук "уловката" е, че реално, при дългите курсове и липса на тахо, работните часове, най най общо казано, леко надвишават тези при ТИР. Тоест, при средна скорост 80км/ч (тоест поне 100, дори 110-120км/ч по магистралите) примерно, идва 11 часа. Това ако се кара здраво говорим. Ако предположим, че на ден имаме 800км пълни и 100км празни.... или казано с други думи 2 дни 1600км + 200км празни до нов адрес, то на месечна база идва следното:
 
Общ пробег - 23.400км, "пълен пробег" - 20.800км. Тези 20.800 да ги умножим по три стойности - 0,15/0,175/0,20 , идва тотал приход на месец - 3120Е/3640Е/4160Е. При това, важно е уточнението, че при такива курсове, едно че заплащането често е веднага, а и друго, че едва ли някой би лъгал с неплащане. Пък и да не плати ... 200-300Е да "изгори" човек, не е като да изгори с .... 10.000Е при отложено плащане за месец примерно при ТИР, нали  :-)

Така, а какви биха били разходите? Нека вземем , че буса е купен кеш, тоест няма лизинг. Разход гориво, средна стойност 10/100 обективно. При 0,75Е/л нетно към момента, идва към 1755Е за гориво. Заплата шофьор ( дори и да е собственик-шофьор, няма значение) 1000Е + 50Е "други" = 1050Е. Мисля обективна стойност за бусче до 3,5Т. И накрая едни 350Е за поддръжка и всичко от графа "други"......( сега незнам с точност дали това е реална стойност, но нека да предположим, че би била). Финално разходи = 3155Е.

Тоест, ако се кара по ТОЗИ начин, а средното навло е 0,15Е/км, на финала сме на МИНУС 35Е за месеца  :D. При 0,175Е/км вече сме на 485Е печалба, а при 0,20Е/км, на 1005Е месечна печалба. Точно заради това, считам, че под 0,2Е/км би било безмислено да се кара. Най-малко понеже трябва да има малко въздух за ...."фактор други". Отделно говорим за купен бус, а не нов на лизинг.....
Малко кръчмарска сметка идва, но нека по компетентните от мен да споделят.

Така, идва момента със спедитора. Според мен това е най, най важното в случая. Някакси, невиждам как шофьора, ако е и собственик, сам ще си търси товарите докато кара. Абсурд. Затова, всичко в този бизнес би зависило от спедитора. Успява ли да "захрани" с товари на добро навло..... става добре. Не успее ли ......безмислено е.

Иначе за това дали ще се тегли с ремърке. Аз и това съм смятал. На повечето места, ако си 3,5т отпред и буса ти позволява ЛЕГАЛНО да дърпаш 3,5т отзад ( тоест СЪСТАВА да е 7 тона!!!) пак става. Разбира се , трябва да се знае кристално, че вече се влиза по лиценз + тахо и т.н. Хубавото в случая е, че се печели от пътните такси. Тоест 3,5т + ремърке често са с винетка за 3,5т. или с минимално увеличение, което не е никакъв проблем. Другото хубаво е, че ремъркето в този вариант, представлява практически "втори бус", с полезен товар към 2,5 тона, може да е до 6 метра реално и всичкото това с цената на минимален преразход на гориво. Има смисъл да, но пак казвам - лиценз + още по добър спедитор ( а и шофьор). Че от групажи ще им се вземе акъла :-) . Но финансово, това е добър вариант определено.

За пътните такси.... винетки навсякъде където има и пей сърце. Това е много важно. Там където не става, най-често Италия, Франция - национали. Защото някакси, не ми се вижда реално, да се плати .... примерно 60Е за магистрала в Италия ( от Брегана до Вентимилля), при положение, че навлото за един произволен курс през там би било 200-250Е. Примерно де. Франция секса е още по-голям, знаем.

И така, това е от мен, нека наистина компетентните хора не се скатават и помогнат с информация. Нали затова е форума Ако всеки се стиска и мълчи........ Поне аз така мисля де. Поляците понеже са много умни, нали, "цепят мрака" от години с тези ...Мега Експреси....

  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Mandor

Харесва ми да чета постовете на Хино.
Сега малко додавка от мен.
1. Осигуровки и данъци. Колкото и да изкара като заплата шофьора, държавата му е ортак, и си иска своя дял. Докато бяхте наемници и ревяхте за икономиите правени от чорбаджиите, сега мисля да не ги забравяме. Че и пенсия ще искаме някой ден.
2. Спедитор. Също ще иска заплата. И държа да отбележа че от добрият спедитор зависи да има достатъчно добри товари, с добро навло.
3. Счетоводител. Може да спести доста, ососбено при навременно и точно подаване на цялата бумащина към институциите. Както и спедитора иска заплата.
4. Абонамент за товарните борси.И там порядъка е 150 лв/мес.

И накрая малко за цепещите мрака поляци. Да започнем с бусовете, после няма проблем да се мисли и за лиценз, ремаркета за бусовете и дори за по-голями камиони.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Rammbon

За счетоводител от счетоводна къща, за ООД фирма на месец се плаща около 150лв, вероятно зависи и от града.
Спедитора може да е един, но може и да станат двама, ако бусовете са над 25, примерно, средно 2000лв за двамата.
Всеки може да работи със своята фирма към ново създадената Х за транспорт с бусовете. Там един колега ми спомена, за отдаване на буса на фирмата Y, на фирмата Х. Също и за отдаване под наем и на шофьора на буса.  Скоро научих, че има такива фирми, които си преотстъпват шофьори с наем към друга фирма, муждаеща се спешно от водачи.
Осигуровките на 1000лв са 270лв.
Аз мисля да вляза с 2 буса, един с фургон и един с брезент.
По мои наблюдния, най-скъпо сега се плащат пратките на DHL и стоките на автомобилостроенето.
Примерно от Yazaki Ямбол за 10 кашона, 1т стока, до Словения- Ново место, навлото беше 960Е, за спешна доставка.

Iliya

    От мой опит ако идеята е юнашко каране в сметките задължително сложете лизинг защото амортизацията е сериозна и машината с времето и се изяжда ресурса , а със стари разбити дрънгели е само наказило.  Отделно ако парите не стигат за реинвестиране няма смисъл от цялото начинание.
 

pamuko

вижда се , че интереса по темата не е никак малак !!! Хайде да си спретнем една среща и да обсъдим нещата.Нищо не пречи да се пробва .....

Rammbon

Вид спално на полски бус.

Hino


Ето ги основните вариации  ;) .
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino


Варианта с "цяла кабина" ( или поне аз така си го кръстих :-) ) , тоест НЕ горе, а отзад, но цяла, а не като тези автовозните дето виси горе ( използвайки технологичното място, където е стъкло на гърба на кабината, маха се и оттам е "входа") е доста интересен. Виждал съм такива с две спални места. "Долното" легло е сгъваемо на гърба и "пада" оттам, както при Волво ФЛ/Рено Мидлъм кабините. А горе има второ легло. Или обратното също може - долу "пейката" която се получава е едно легло, а падащото се явява второ.
Най-важното което трябва да се знае е, че за реализирането на такъв вариант, трябва т.н. "гола шаси кабина". Тоест БЕЗ задна преграда на кабината - отворена. Това е заводски вариант при караванните изпълнения например. Отзад = гърба е без преграда, празно пространство, заводско. И това се използва, за да се направи спалната кабина. Интересно е и е най-добрият вариант според мен. Белият Джъмпер от снимките е такъв. Губят се килограми, но според това което знам от проспектите на производителите, става дума за под 100кг общо ( в сравнение с кабина на тавана).
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)