• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

HuMor Transportvermittlung GmbH.

Започната от mercedes2014, Вторник, 16 Декември, 2014, 17:05:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hunter_75

Със CMR-то работата е ясна,но ако имаш и ТИР карнет,Т2L,препратница,или нещо друго?Не че няма да се оправиш,може и да успееш,но ако попадаш само на аджамии като тебе,а от друга страна си притиснат и от времето какво става?А това че маневрирането в реални условия и полигона докато си карал курса е едно и също може да го изтърси единствено човек дето е карал камион само в мечтите си

hunter_75


plwned

Колеги (ако мога така да ви нарека) Е категория нямам изкарал съм си Ц и чакам година до Е.. Пуснах си кандидатурата на ташак понеже видях до 7.5 тона. Баща ми е тираджия и се посъветвах с него веднага, но реших да пусна и тук да видя мненията Ви. Мнението на баща ми беше същото като на един от писалите след моя пост въпроса не е за карането и т.н въпроса е че не е препоръчително за първи път качване да съм съвсем самичък друг е въпроса, че аз самия не съм готов и ме е страх така да се каже.. Пускане изкачване и т.н аз експерименти отначало докато не опозная автомобила не си правя.. така че едва ли ще омятам камион и т.н понеже само ще преча по пътищата както се изразяват някой "специалисти"  ;D Карал съм бус в България колкото можеше 160 170 (не се правя на велик шофьор, но който е карал празен знае за какво люшкане става на въпрос все да е имам чувство за тия неща..)  и знам че буса си е кола с по-големи габарити и не трябва кой знае какво изнасяне докато с камиона докато изкарвах Ц видях какво е .. Благодаря за отговорите на колегите лека и безаварийна.. Засега оставям отворена вратата и ще продължа с баща ми на двойка догодина :) Как мислите да отговарям ли по някакъв начин на въпросния който ми се обажда?

plwned


M.Traykov

Няма какво да се чудиш колега.Ако ти трябва работа и пари защо да не пробваш,ако фирмата си струва.Всичко се учи,но се учи като си там в камиона.Няма да те огрее отгоре как да работиш с борда,с документите,със скоростите и как да караш камиона например.С по-опитен шофьор е по-добре разбира се ако има такава възможност.Аз не вярвам да те пуснат сам.
И запомни нещо от мен аз съм на 24 години-Камион със страх не се кара.Всичко може да стане на всеки никой не е застрахован.
Вчера например на М1 опитен шофьор беше изсипал един багер.

plwned

Това и се чудя дали си струва фирмата!? Аз и да се реша идва момента на това чудене с фирмата или да скачам в тъмното...

M.Traykov

От начало всеки е скачал в тъмното.Аз даже скачах два поредни пъти,но това ми беше от полза.
Пари не направих,но видях,че Нещата не са толкова трудни колкото ги описват.
И сега година по-късно съм в хубава бяла фирма.

martin stanev

Цитат на: hgv_driver - Вторник, 14 Юли, 2015, 15:15:04Аз не казвам, че знам повече... Но поне не се изказвам унизително като колегата martin stanev.

Колега ще ми станеш, след като няколко годинки ти повкиснат гащите некъпан по 5-6-7 дена и зимно време да си поучукаш пръстите от слагане на вериги тогава ще ми станеш колега......Точно на такива отворковци като ТЕБ им гледам много резилите по пътищата... правите магариите и после пищите, като чайки и се чудете и чешете какво е станало...Къде  по кой начин видя да го унижавам...защо изопачаваш думите ми? Просто му дадох насока на момчето. Не може от бус да се качи на 40-тонна композиция и да тръгне в Европа да се учи да кара, ако има старши с него съм съгласен. Това не е умрялото Атего на курса...камион 5-6 тона+ремарке 1-2 тона, тук говорим за автомобил с товар 40 тона. Коя спидиция ще търпи шефа му, че шофьорчето му се учи тепърва да кара. Къде ме видя да пиша, че трябва да кара 5 години соло камиона докато му загрее реотана, а умньо..къде?!
Писах да се качи да покара соло камион, да свикне с габарита с поведението на камиона и, след като е уверен в себе си 3, 4, 5 месеца, година това вече всеки си го приценява да се качи на ремарке, но тогава ще е понатрупал някакви знания и само ще трябва да се съобразява, че камиона е по дълъг. Тогава вече нека се пробва да работи в Европа и да гони срок доставки и да търси адреси. Никой горе на вътрешното няма да го търпи да се учи да кара. Нека е жив и здрав пича щом има мерак нека да кара...но всичко е поред силите и възможностите. Има млади момчета наперени, нахъсани дето скачат вироглавата и успяват. Курса за Е категория гледат да те пребутат по бързия начин и да ти вземат парите и не забравяй, че от дясно има човек, който всеки момент натиска спирачките преди да направиш некоя магария, а щом мислиш, че след курса си готов да тръгнеш в Европа с 40т. композиция, значи  си виждал камион не по близко от 300метра и то на снимка. За чувала с еврата имах предвид, че много хора изкарат категориите и другите документации и тръгват да вадят големите пари...слушат тук 1500е..там 1700е...а къде отиват и те самите незнаят. Кой в началото ще даде на шофьор без 5 дена трудов стаж тая заплата. Това имах предвид за чувала  ....нека да си ги взимат всички колеги дай боже да са всички живи и здрави и дори да им ги увеличат. Никой не се е родил научен...който е решил да става шофьор нека да става.Но в началото иска по полека да се кара...в смисъл не да кара като баба с 50...ами да се внимава да се оглежда. Винаги съм се отзовавал на колеги и съм помагал и пак ще го правя. Застраховка има камиона-да, но повярвай ми че българските изедници(работодатели) спират по 200 евра за 1 мигачле...завърти 1 вахта от 3 месеца и като се прибереш тук броня, тук мигач тук не знам какво и хоп назад си купчина парички...а пък ти си разправяй, че камиона е застрахован. За мен дали съм карал, че ме е било страх дерт недей бери, аз занаята едно време го чиракувах...ама това понятие на теб ти е много далечно да го разбереш. Бил съм 15-16 годишен сопльо, когато от мерак съм ходил да чиракувам на тогавашните чорбаджии, които се занимаваха с траспорт. Шофьор съм станал с такаламита в канала, свалял съм ресьори, обирал съм луфта на лагерите на главините на ремаркето и още куп други неща. Вместо да ходя на училище, аз се въртях покрай шофьорите от мерак и ми даваха по някой лев защото родителите ми нямаха възможност да ми дават пари като на другите деца....умирал съм си от радост някой батьо да ми даде да му запаля камиона да дигне въздух...спомням си първото ми местене на камион то беше 5-6 метра, ама така се радвах...все едно съм извършил нещо кой знае какво, бил съм лапешник и толкова ми бил акъла. Не казвам, че това е начина да се стане шофьор, но на мен така са ми протекли юношиските години. Така яко оспамихме темата с разтягане на локуми, че Админа май ще ни примести в пазни приказки.
Бъдете живи и здрави всички които ще стават шофьори, а и не само, но неприбързвайте и в началото я давайте по по лека и обмисляйте всяка ситуация на пътя, по граници, по митници, рампи и т.н., защото транспорта много е забързан в наши дни и всяко едно нехайство от наша страна коства много пари и нерви след това.

hgv_driver

Цитат на: martin stanev - Сряда, 15 Юли, 2015, 15:55:14

...Точно на такива отворковци като ТЕБ им гледам много резилите по пътищата... правите магариите и после пищите, като чайки и се чудете и чешете какво е станало...  
... Просто му дадох насока на момчето. Не може от бус да се качи на 40-тонна композиция и да тръгне в Европа да се учи да кара, ако има старши с него съм съгласен. Това не е умрялото Атего на курса...камион 5-6 тона+ремарке 1-2 тона, тук говорим за автомобил с товар 40 тона. Коя спидиция ще търпи шефа му, че шофьорчето му се учи тепърва да кара....

Леле... много майстори в този форум. И кво искаш да кажеш, че всички катастрофи и щети по камионите ги правят новобранци. Я проучи малко статистиката преди да говориш. Повечето катастрофи са с такива отворковци, дето си мислят, че много стаж имат.  Ей го снощи се обърнал нов автобус, на една година, в Унгария с 37 пътници... на магистрала, без видима причина - айде в канавката. Нали се сещаш, че не са дали нов автобус на новобранец. Бил е някой като теб такъв, дето много знае и съвети дава. Пък и глоби сигурно не отнасяш, а? Караш със златен талон като баба ми. Щети нямаш никакви... честно ли? Кой от кой по-перфектен тука...

hunter_75

Специалиста,и друго да те питам,предвид "богатия" ти опит се сещам в каква фирма ще попаднеш,и като ти кажат да караш само национали,каква мислиш че ще я свършиш?Но аз по принцип насърчавам такива като тебе,благодарение на феноменалните ви шофьорски изпълнения се надявам в най-скоро време нещата да си дойдат на място,и истинските професионалисти да започнат да получават това което заслужават

hgv_driver

Цитат на: hunter_75 - Сряда, 15 Юли, 2015, 18:43:48
Специалиста,и друго да те питам,предвид "богатия" ти опит се сещам в каква фирма ще попаднеш,и като ти кажат да караш само национали,каква мислиш че ще я свършиш?Но аз по принцип насърчавам такива като тебе,благодарение на феноменалните ви шофьорски изпълнения се надявам в най-скоро време нещата да си дойдат на място,и истинските професионалисти да започнат да получават това което заслужават

Прав си, и аз се надявам некадърните да отпадат и да останат само професионалистите. Естествен подбор трябва да има.

Цитат на: martin stanev - Сряда, 15 Юли, 2015, 15:55:14

и зимно време да си поучукаш пръстите от слагане на вериги тогава ще ми станеш колега....

Пробвай да слагаш ръкавици за веригите... да не си очукваш пръстите...

briko

Цитат на: martin stanev - Сряда, 15 Юли, 2015, 15:55:14


Колега ще ми станеш, след като няколко годинки ти повкиснат гащите некъпан по 5-6-7 дена

Здравейте на всички. Поздравявам Ви, за интересния спор, който се получи в тази тема. Регистрирах се, защото ще ви ставам колега и веднага искам да попитам martin stanev, това с гащите реална ситуация ли е или метафора  ???

hgv_driver

martin не го слушай. Той може и по един месец да не се къпе. От шофьор до шофьор има мнооооооого голяма разлика. За някои, критерият да си шофьор е да не си си прал гащите една седмица и да си се скъсал от слагане на вериги. Аз познавам колега с 10 годишен стаж, който никога не му се е налагало да слага вериги. Това според martin означава, че той не му е колега. :)
За мен критерият да си шофьор е примерно да знаеш как точно да реагираш, когато ти гръмне предна гума. Това е по-важно за начинаещия. Да "усещаш" камиона. Да познаваш устройството на автомобила - да,  но не да се хвалиш кой колко ресьора бил сменил и как обирал луфтовете на лагерите. Ти шофер ли си или автомонтьор?

martin stanev

Брико навсякъде по големите бензиностанции има душове...по фабрики, индустриалки. Може ли човек да не се окъпе...та нали живеем в тая кабина и ще стане страшно. Казах го образно ее на дриверчето де се е разкудкудякало...как теоритичето на "опитни колеги" с години опит им оправя документите...как усеща камиона и  сменява предна гума в движение и то преди да е гръмнала, а сигурно все още не знае къде се намират педалите в камиона. Дриверче казах ти за мен дерт недей бери дали съм шофьор или монтьор, ами погледни виж къде са педалите в камиона и къде се сипува нафта и къде адблу, че ее такива теоритици като теб ръгат пистолета за нафтата в адблуто и се чудят защо е толкова малка дупката на резервоара....Дриверче да вземем друже да те направим един диспечер направо..баш за там си, ще ни навикваш като другите спедиторчета,  къде си тръгнал колега да ми ставаш да сменяваш гуми и да се разправяш със смърдльовци като мен  :)

hgv_driver

Е щом започна и драйвър да ме наричаш, че ме признаеш накрая. Виж сега, ти мен не ме мисли как ще се оправя. Това си е мой проблем. Адблуто няма да го объркам. Но такива като теб съм виждал вода да сипват вместо адблу. Аз си знам възможностите и подготовката. Но такива като тебе ще започна да ги снимам със скрита камера вече, такива "опитни" с много стаж, да се видите в Youtube как се чешете по главите в някои моменти и се чудите откъде ви е дошло.
Не е важно колко години ти е стажа, а колко акъл имаш в главата.

briko

Цитат на: martin stanev - Четвъртък, 16 Юли, 2015, 15:53:58
Брико навсякъде по големите бензиностанции има душове...по фабрики, индустриалки. Може ли човек да не се окъпе...та нали живеем в тая кабина и ще стане страшно. Казах го образно ее на дриверчето де се е разкудкудякало...как теоритичето на "опитни колеги" с години опит им оправя документите...как усеща камиона и  сменява предна гума в движение и то преди да е гръмнала, а сигурно все още не знае къде се намират педалите в камиона. Дриверче казах ти за мен дерт недей бери дали съм шофьор или монтьор, ами погледни виж къде са педалите в камиона и къде се сипува нафта и къде адблу, че ее такива теоритици като теб ръгат пистолета за нафтата в адблуто и се чудят защо е толкова малка дупката на резервоара....Дриверче да вземем друже да те направим един диспечер направо..баш за там си, ще ни навикваш като другите спедиторчета,  къде си тръгнал колега да ми ставаш да сменяваш гуми и да се разправяш със смърдльовци като мен  :)

:) Питам, защото подготовката за сега ми е 0, обаче съм стар къмпингар и не се притеснявам от полеви условия. Случайно някой да използва като резервен вариант мобилна касетъчна тоалетна / кенеф-щайга/ ?

martin stanev

Дриверчо...много си ми притрябвал, че да те и мисля...ти си оправно момче специалист си :) Виж сега...в Румъния съм правя 45 часа и утре се прибирам в България, ще разтоварвам в София. Може се разберем да дойдеш ме понаучиш на някои неща..документите да ми прегледаш...а тъкмо имам гума де ми издиша по малко и тъкмо да ми я смениш с резервната..да обменим опит така да се каже  :) Пък ако решиш може да ме позаснемеш малко и да ме качиш в Youtube...знае ли се може станем известен, ама не съм къпан от 1 месец и бая ще понамирисвам...ама тъкмо докът  ме снимаш, ще се чеша по силно по главата и да се чудя откъде ми е дошъл сърбежа....

martin stanev