• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Бус + автоплатформа ?

Започната от juli76, Петък, 19 Декември, 2014, 18:51:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

juli76

Здравейте, мога ли да тегля с товарен микробус до 3,5 тона  автоплатформа за една кола със "С" категория или се иска и "Е". Трябва ли да ползвам тахографа на буса или не ме задължават както е по принцип до 3,5 тона ? Става въпрос от Европа към България.

juli76


Mandor

За категорията- твърдо не. Трябва си "Е". Може и само В+Е.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

valldis12

Тахографа също трябва да го ползваш щом закачиш платформа.

IPlayNaked

В+Е е с ремарке до 750 кг. Платформата с колата ще е над тези кг. предполагам, за това си трябва С+Е

SEMPER

Цитат на: IPlayNaked - Събота, 25 Април, 2015, 20:28:49
В+Е е с ремарке до 750 кг. Платформата с колата ще е над тези кг. предполагам, за това си трябва С+Е

Пълни глупости
С ремарке до 750 е достатъчно само В

В конкретния случай необходимата категория е В+Е, става и по висока.

Тахографа и регламента са задължителни в този случай.

Това е само в случай ,  че искаш да си изряден. Ако не ти пука,може да караш както ти е кеф, много е вероятно да се прибереш без проблеми. Но ако те хваме мечката в гората ще е много болезнено.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

IPlayNaked

явно четем между редовете. Mисля , че ясно съм се изразил. Прочети пак ...

ivopifeca

Ми ако я дърпа пеша-на рамо?Требва ли Е ???

emilpopoff

  Колега мисля, че е писано по тази тема и преди но за мпс с обща маса до 3500 кг ти е достатъчна и само В-категория, ако ремаркето ти е с обща маса до 750 кг и масата на състава не надвишава 4250 кг.(3500 кг+750 кг) . Но щом ще има лек автомобил на платформата тогава общата маса на платформата автоматично минава над 750 кг т.е дори и ТАТА НАНО  да влачиш ще ти трябва Е-категория  :D :D :D .
А относно тахото, за да си изряден ще ти трябва особено в ЕВРОПА.

ПРАВОСПОСОБНОСТ НА ВОДАЧИТЕ НА ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) (1) За да управлява моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г., в сила от 19.01.2013 г.) За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински букви:
1. категория АМ - мотопеди - двуколесни или триколесни превозни средства с конструктивна максимална скорост не по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, букви "б" и "г" (категория L1е и категория L2е), с изключение на тези с конструктивна максимална скорост, по-малка или равна на 25 km/h, и леки четириколесни превозни средства, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "л" (категория L6e);
2. категория А1:
а) мотоциклети с работен обем на двигателя не повече от 125 cm³, с максимална мощност не повече от 11 kW и с отношение мощност/тегло, което не превишава 0,1 kW/kg;
б) триколесни моторни превозни средства с мощност, която не превишава 15 kW;
3. категория А2 - мотоциклети с мощност, която не превишава 35 kW, и с отношение мощност/тегло, което не превишава 0,2 kW/kg, като удвоената реална мощност не е по-голяма от нетната мощност на двигателя;
4. категория А - мотоциклети и триколесни моторни превозни средства с мощност над 15 kW:
а) мотоциклети - двуколесни превозни средства без кош (категория L3e) или с кош (категория L4e), с двигател с работен обем над 50 cm³, ако е с вътрешно горене, и/или с конструктивна максимална скорост, по-висока от 45 km/h, както са определени съответно в чл. 149, ал. 1, т. 1, букви "е" и "з";
б) триколесни моторни средства - превозни средства с три симетрично разположени колела (категория L5e), с двигател с работен обем на цилиндъра над 50 cm³, ако е с вътрешно горене, и/или с конструктивна максимална скорост, по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "к";
5. категория В1 - четириколесни превозни средства (без тези от категория L6e) с маса без товар не повече от 400 kg (категория L7e) (550 kg за превозните средства, предназначени за превоз на товари), в която маса не се включва масата на акумулаторните батерии на електрическите превозни средства и които имат максимална нетна мощност на двигателя не повече от 15 kW, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "м"; тези превозни средства трябва да отговарят на техническите изисквания, които се прилагат към триколесни моторни средства от категория L5e, освен ако в нормативен акт са предвидени отделни технически изисквания за тях;
6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;

loshdancho

Ще влезете в ред, ама все още питате за не би щото ако...  сега и ако се научите и да ги укрепвате както трябва...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Hino

Цитат на: emilpopoff - Неделя, 26 Април, 2015, 15:06:00
 моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;[/b][/color]

Много интересна тема, въпреки, че е писано по нея.

По принцип, В категория си е мпс до 3,5т. бруто тегло (до 8+1места) + ремърке до 750кг! Ако ремъркето е ДО 750кг, никаква друга категория НЕ трябва!!! Апропо, каравана например също е ремърке, както всички знаем!

"С" категория, логично се явява един вид "надграждаща" на В, и респективно също няма проблеми. Тоест С+Е също става ( логично), така както и В+Е за конкретният случай по ТАЗИ тема!

В+Е е за ремърке НАД 750кг., но и ДО ТЕХНИЧЕСКО ДОПУСТИМОТО от теглещото мпс, обозначено в талона му!!! Това е много важно уточнение! Защо го пиша ли? Защото има РЕДИЦА случай, когато бус например, тегли платформа, да кажем с кола ( или с каквото и да е , все е ремърке), когато хем "привидно" буса си е в нормите за килограми, хем платформата също.

Пример: бус с бруто тегло 3,5т, от което (примерно) 2,2т нетно ( РЕАЛНО нетно, че то това е друга "деликатна" тема) + товар ( кола качена , или какъвто и да е друг товар... прилежно закрепен!) с товар 1,3т = тотал 3,5т. Дотук добре.
Отзад е закачена платформа с кола, или просто ремърке с товар. Имаме В+Е ( или С+Е) категория, тоест можем да "закачим" отзад поне 3,5т нали така? И закачаме примерно, двойна платформа за две коли ( или друг товар) , която си е до 3,5т бруто тегло. Да кажем, че полезният товар е около 2,5т ( защото нето теглото на такава платформа е около 1 тон най-често) . Да кажем и че двете коли ( или друг тип товар) ни се вместват в тези 2,5т ( с коли ВИНАГИ е проблем, защото РЕДОВНО са по-тежки, но това е друга тема). Тогава ПРИВИДНО сме наред, защото, хем "отпред" сме на максимума 3,5т, хем "отзад" също имаме 3,5т бруто, примерно говоря. Това е и най-честият вариант при автовозчетата за 3 коли ( една отпред, 2 на платформа отзад).

В този вариант, ни е достатъчна само В+Е категория ( естествено става и с С+Е, логично). Така, ОБАЧЕ..... тук ВНИМАТЕЛНО ----> ВИНАГИ ГЛЕДАЙТЕ МАКСИМАЛНОТО ТЕГЛО НА СЪСТАВ ОТ ППС, ОБОЗНАЧЕНО В ТАЛОНА НА МПС-то С КОЕТО ТЕГЛИТЕ!!!    . Защо го пиша това ли? Еми, от опит, затова!!!

Много често, тези бусчета до 3,5т бруто тегло, да те МОГАТ да теглят ремърке с бруто тегло до 3,5т, АМА САМО КОГАТО БРУТОТО НА СЪСТАВА е примерно..... 6 тона!!! Примерно говоря. Или с други думи, ако ще теглите ремърке с 3,5т бруто тегло, примерно,  то тогава "отпред" НЕМОЖЕТЕ да бъдете "пълни" !!! Разбирате ме нали? Просто защото да, и на буса може 3,5т бруто технологичо, и ремъркето може да е 3,5т технологично, ОБАЧЕ и НЕ ако и ДВЕТЕ са 3,5т.
Просто повечето масови бусчета, НЯМАТ възможността за 3,5+3,5=7,0т!!! По отделно да, но общо НЕ!!! Най-често общото е около 6 тона. Тоест, ако отпред се "фул", отзад трябва да сте на около 2 тона "фулл"!!! Запомнете го това.

Единственото камионче което досега почти не съм срещал проблем от ТАКОВА естество, чисто технологично и надлежно обозначено в документите и табеките ( хубаво е да знаете как да ги "разчитате") , то това е Ивеко Дейли. Болшинството от Спринтери, ЛТ-та и всякакви такива вариации - НЕМОГАТ да теглят на пълният "фулл" 3,5+3,5=7,0Т СЪСТАВ!!!
Дано това е полезно на хората четящи тук!!!

Друг пример, произволно ми идва сега на ум. Крафтър 50, тоест 5 тона бруто. Документално, шаси-кабината е 2 тона нетто, и 3 тона полезен. Като сложим надстройка ( каквато и да е, за коли например, защото има и вариант за 2 коли на камиона) , "чат-пат" можем да го докараме до някакъв приличен тонаж полезен. Когато обаче закачим ремърке.... и то е на 3,5т бруто ..... и потеглим..... трябва да знаете, че този Крафтър --> НЯМА ТЕХНИЧЕСКИ ДОПУСТИМА ВЪЗМОЖНОСТ за 5+3,5=8,5т бруто на състава, а само около 7 тона на състав!!! Разбирате ме нали???  И е ясно какво следва от това!!!

Така, че имайте на предвид и брутната маса на СЪСТАВА ! Това искам да кажа.


А иначе.... една друга подробност. Извън темата, но .... Вариант при който сме с бусче малко, джип нормален, или "нещо" си отпред, което тежи да кажем 2 тона бруто. То тогава, МОЖЕМ да закачим платформа/ремърке с ДО 2.250кг БРУТО тегло и тогава каквато и да е "Е" категория --> НЕ ТРЯБВА, защото бруто теглото на СЪСТАВА ни е ДО 4250кг!!! Естествено, трябва и да се съобразим с това дали технически теглещото мпс може да тегли тези примерни 2.250кг в конкретният случай.
Защото има джипове например, който могат да теглят 1200кг официално, както и такива които могат 3500кг (че и до 12т, ако имат спирачки на въздух, но това е вече съвсем извън темата) .... така че и това трябва да се "сметне" преди да се закачи каквото и да било.

Разбира се, превишите ли с ДО 10% теглата, обикновенно не се заяждат. Но е хубаво да се знаят тези неща, понеже на пътя ми се е случвало през годините, теглейки какви ли не "комбинаций" , да се опитват да ме "пробват" всякакви знайни и незнайни "герой"-ченгета, ама досега нито веднъж не им се е получило  ;D.
Тоест, не само на това което аз съм карал, ами и в случайте, когато съм наемал шофьори, дори и БЕЗ "Е" категория, но карайки например як джип + ремърке ( с 8 метрова лодка например :-))) , или двуосна каравана)  , но килограмите и сметките ми са наред и просто нямат шанс, колкото и да се опитват да си "лалат" ..."оооо, проблем". Проблем, чушки проблем  ;D :D !

За тахографа е ясно на всички....


P.S. -  loshdancho, много точна добавка. Аз преди бях писал по темата за укрепването на коли на платформи или автовози. Уви, сума ти и народ хал хабер си няма кое-как и най-вече ЗАЩО трябва да се укрепва по точно определен доказано правилен начин..... !!!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Цитат на: IPlayNaked - Събота, 25 Април, 2015, 20:28:49
В+Е е с ремарке до 750 кг. Платформата с колата ще е над тези кг. предполагам, за това си трябва С+Е

И двете неща НЕ са верни!!! Или поне аз така разбирам от написаното.

В+Е е за ремърке НАД 750кг, НЕ до 750кг!!!

Ако платформата с колата е над 750кг ( логично), и/или просто говорим за случай когато "отпред" е до 3,5т, а "отзад" е над 750кг (и тотала на състава е над 4250кг.!!!) , то тогава човека го устройва В+Е. Да, С+Е също, но в ТОЗИ конкретен случай, безпроблемно му върши работа и В+Е!!! 
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

admin

Цитат на: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 19:01:58
И двете неща НЕ са верни!!! Или поне аз така разбирам от написаното.

В+Е е за ремърке НАД 750кг, НЕ до 750кг!!!

Ако платформата с колата е над 750кг ( логично), и/или просто говорим за случай когато "отпред" е до 3,5т, а "отзад" е над 750кг (и тотала на състава е над 4250кг.!!!) , то тогава човека го устройва В+Е. Да, С+Е също, но в ТОЗИ конкретен случай, безпроблемно му върши работа и В+Е!!! 

Обърни внимание, че става въпрос за ремарке с допустима МАКСИМАЛНА маса, надвишаваща 750 кг. В документите на ремаркето пише колко е тази максимална маса и следователно в документите на теглещото превозно средство пише колко е и неговата максимална маса.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Hino


Админ, нищо неразбрах какво искаш да кажеш с това?  :-\

 
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

admin

Цитат на: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 19:20:23
Админ, нищо неразбрах какво искаш да кажеш с това?  :-\

 

То и аз не разбрах. :D
Искам да кажа, че ако закачиш ремарке към лек автомобил и на ремаркето качиш друг лек автомобил, за да не си в нарушение по отношение на ремаркето, колко трябва да бъде максимално допустимата маса на ремаркето и в съчетание с максимално допустимата маса на теглещото МПС няма ли да се надвиши изискването за 4250 кг?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Hino


  ;D

Така, вече мисля че те разбрах. Контекста ти е .... примерно за човек които е само с Б категория...... какво може и какво не, когато има ремърке, нали така?

"Отпред" ако имаме кола (бус/джип и т.н.) първото е най-важно нещо е , да проверим колко може да тегли по документи. Логично, колите могат много, много по-малко отколкото бусовете. Джиповете, особено ако са от рода на Ниссан Патрол например, могат МНОГО, тоест 3,5т бруто. Но и да не са, почти всички (истински джипове де, не "паркетни" измислици) джипове, могат да си теглят 2 тона ПОНЕ!
След това, никак не по маловажно е, да проверим колко е максимума при СЪСТАВ!!! Тука много хора бъркат, както и съм обяснил по-горе.

Така ето един пример, с чиято методолоия, всеки би трябвало сам да си изчисли "кое-как". Според мен де.

Караме бус Спринтер или джип някакъв. Примерно. Тяхното бруто тегло (нето + товар ...апропо хората и багажа СЪЩО са товар!!) е 2.500кг. Или примерно.... 2000кг нето тегло + 500кг - хора, багаж или ....палети с товар, без значение! Бруто сме 2500кг.

  Отзад закачаме платформа ( или товарно ремърке...някакво). Нетното тегло на платформата примерно е 600кг., а "качваме" кола (или какъвто и да е товар) с тегло 1400кг. Брутото ни на ремъркето е 600+1400=2000кг. Естествено, самото ремърке трябва да има документално полезен товар разрешен, тези 1400кг, или повече. Логично.

В този произволен случай.... отпред сме 2000кг нетто + 500 товар = 2500кг ( документално трябва да имаме 500кг право на товар, нали ! ) . Отзад сме - 600кг. нетто + 1400кг. товар, също разрешен документално, = 2000кг бруто. Или състав --> 2500+2000=4500кг. И при положение, че теглещото мпс, ИМА право да тегли ПОНЕ 2000кг бруто!!!

При тези 4500кг СЪСТАВ, сме ПОД 4750кг. така че "Е" категория от каквото и да е естество НЕ ни трябва!!!

Разбира се, ТРЯБВА чисто документално, в този конкретен случай, да спазваме както полезният си товар който Е разрешен, и "отпред" и "отзад", ТАКА И на състава ( внимателно.... максимума на състава го гледаме от документите или табелката на теглещото мпс!!!) .

Спазим ли ВСИЧКО по този конкретно измислен пример..... няма никакви проблеми!!
Аааа да, разбира се и точно укрепен/и товар/и !

Има наистина много вариации на тази тема. Просто ако хората разберат ПРАВИЛНО какво Е позволено, и какво НЕ Е , то могат сами да си "сметнат" всичко без проблем!!!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)