• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''

Започната от Николай Иванов, Сряда, 31 Декември, 2014, 12:55:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Как да кандидатстваме за работа?

Проучване
9 (75%)
Възможности
3 (25%)

Общ брой гласове: 12

Гласуването приключено: Петък, 30 Януари, 2015, 16:08:12

driver1

Цитат на: bad_kras - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:44:28
Не , не пак ме разбираш погрешно !   Нито скачам , нито се заяждам!  Просто обясних моята гледна точка !   И единствено това , че вместо да виждам някаква подкрепа в това , че сме решили да помогнем на пострадал колега и разбираш ли да давате дори някаква морална подкрепа , аз отново виждам негативност.  Както и да е ! От самото начало съм очаквал , че ще е много трудно и въпреки това продължаваме напред !
Весело посрещане на Нова година на всички колеги и техните семейства!

   Ами...какво да ти кажа - продължавайте напред! Не знам в какво, но продължавайте...:-)
   И мисля, че помогнах в правилна посока, като заострих отново вниманието върху случая с колегата. Дори, ако не се лъжа, тук съм единствения, който направи коментар по този случай. Не знам къде откри негативността по този повод? Ама пък и ако виках УРА, ДРУГАРЕ, май нямаше пак да съм полезен...

driver1


bad_kras

Цитат на: driver1 - Сряда, 31 Декември, 2014, 18:01:07
   Ами...какво да ти кажа - продължавайте напред! Не знам в какво, но продължавайте...:-)
   И мисля, че помогнах в правилна посока, като заострих отново вниманието върху случая с колегата. Дори, ако не се лъжа, тук съм единствения, който направи коментар по този случай. Не знам къде откри негативността по този повод? Ама пък и ако виках УРА, ДРУГАРЕ, май нямаше пак да съм полезен...
А не е така!  Адмирации към теб , ти беше единствения коментирал ПРИЗИВА за помощ.  Вметнах , че и добих някаква представа относно твоята ситуация в Испания. Все пак чета от край докрай , но пак казвам , ние сме много далеко от техния начин на структура и работа!  Хубаво е да се помага , дори със нагледни примери като теб.  Благодаря !
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

bad_kras

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

driver1

Цитат на: bad_kras - Сряда, 31 Декември, 2014, 18:06:41
А не е така!  Адмирации към теб , ти беше единствения коментирал ПРИЗИВА за помощ.  Вметнах , че и добих някаква представа относно твоята ситуация в Испания. Все пак чета от край докрай , но пак казвам , ние сме много далеко от техния начин на структура и работа!  Хубаво е да се помага , дори със нагледни примери като теб.  Благодаря !

     За нищо! А това, че сме далече от тяхната структура и начин на работа го обяснявай на пенявещия се бай Ганьо, който ги нарича цигани. Пък той - големия българин!?
       Весели празници на колегите и леки пътища през следващата година!
   Поздрави и на колегите, които са на път и ще останат за празника далече от дома!

Красимир Тодоров

Добре де, в крайна сметка, що за съюз е това? Що трябва да се кръщавате съюз на българските шофьори за да се събирате за нова година. Ей това не го разбирам. Добре, съберете се и без да сте съюз. Ако искате да помогнете на някой, важно ли е да сте се съюзили?

kron

Хайде и аз да драсна някой ред по темата за задълженията на шофьора,към започналия темата.Аз ли по други пътища карам или не ги срещам тея фирми където налагат на шофьорите си системно да нарушават регламента ама айде не съм догледал фирмите.Относно започването на работа поне при нас е така подписваш длъжностна характеристика какви са ти задълженията ако не ти харесва не започваш,ама забелязвам че започват колеги работа и никой не поглежда какви са му задълженията след това.А те са, сигурно има такива който им тежи да закарат камиона на автомивка,да вкарат камиона в сервиза да му сменят маслото,да му бъде извършена някаква сервизна дейност аз лично познавам такива хора.Доста колеги си мислят че задълженията им приключват с прибирането в гаража,а според мен не е така все пак лицето което кара даден камион автобус или велосипед трябва да сподели своите впечатления от машината за всяка промяна в дадена машина трябва да се уведомява собственика или ако фирмата е по голяма механика за да може да се реагира на време,за да не става лицето монтьор на пътя които качества при доста колеги липсват,нима смяната на гума не влиза в задълженията на шофьора.Някой са недоволни че са им направили забележка или са им наложили глоба за мръсна кабина,е няма как някой е дал 100 и кусур хиляди евро за камион и бай Ганьо си ляга с ботушите примери за това сте виждали много.В доста фирми се търси отговорност от шофьора за нанесени щети по камиона,ударени гуми и прочие ами няма как българина трябва да се научи да пази чуждата собственост а когато системно се чупи и се налага шофьора да плаща се оплакваме.По пътя срещам колеги които пазят поверените им камиони повече от необходимото похвално за такива хора,защо те не се оплакват от нищо а работят с години.Започналия темата какво значи да си докер на ръка разтоварваш чували,каси с бира ли в редките случай когато се е налагало да се товаря или разтоварвам е било на рампа с електрическа количка много рядко с друга и какво ти тежи това не знам да вървиш отзад палетната количка.Относно заплащането факт е че е по ниско от работещите в Европа но и като цяло транспорта в България е по слаб ако мога така да го нарека,и все пак се достига една прилична заплата, дори и в Европа в бранша не се получават тези хиляди евро за които се говори по форумите.Нещо друго се питам защо като има толкова недоволни от професията все повече хора се насочват към нея.Факт е че има доста некоректни работодатели но има и доста коректни попаднали на големи калпазани(шофьори).За синдикат добра е идеята но според мен в България неосъществима шофьорите сме единни само по софрите,а в последно време забелязвам че и там няма единство пък камо ли да се решават важни проблеми да се защитават интереси и прочие.Все по често ми се случва румънци,унгарци и други народности колеги да ме поздравяват по паркингите а българите се подминаваме без да се поздравяваме ако има някакъв проблем ще гледаме сеира как някой се мъчи примерно да смени гума на някой паркинг.Ако съм засегнал някой съжалявам това е моето мнение,нито се оплаквам нито се хваля просто си работя работата.

bad_kras

Цитат на: Красимир Тодоров - Сряда, 31 Декември, 2014, 22:40:53
Добре де, в крайна сметка, що за съюз е това? Що трябва да се кръщавате съюз на българските шофьори за да се събирате за нова година. Ей това не го разбирам. Добре, съберете се и без да сте съюз. Ако искате да помогнете на някой, важно ли е да сте се съюзили?

Е хубаво де , пак разбрали , недоразбрали !!!   
Обяснявам за пореден път :  Идеята за Новогодишен банкет дойде от една група във Фейсбук наречена : ТИРАДЖИИ БГ !!! Поканват се всички желаещи колеги ! Тази идея се породи , защото има доста колеги , които работят и в чужди фирми , във фирми с по 2-3 камиона български или по малко. Не виждам , защо трябва да ви учудва , че колеги от цяла България се събираме на Новогодишен банкет ?!!   Който има тази възможност и е присъствал е останал доволен ... от хората с които се е запознал , от обстановката в която е бил и от преживяните емоции.
Сега : дали съюз , дали не - пак има разминаване на термини!  Сдружението , което регистрирахме и основахме е с цел да се обединим и защитаваме правата си по законен начин!  Но явно , ще споделя мненията на Крон и драйвър1 - ние българите сме много скептични относно такива прояви и организации. Ние искаме , да щракнем с пръсти и магия да оправи проблемите ни.  Е такъв свят няма !   Затова няколкото колеги решихме да потърсим Неволята , ама тази приказка от детството надали сте я чели.
Научили сме се в годините на прехода , само да търсим в кого е вината , да се оправдаваме и оплакваме. А в крайна сметка нищо да не се прави.  Дали ще има промяна , дали нищо няма да стане , докато не пробва човек , няма как да разбере!
Честита да е Новата 2015 год и нека бъдем здрави и по добри!
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Fransa

Цитат на: SEMPER - Сряда, 31 Декември, 2014, 17:33:49
Fransa   що пък ще са мошенници от СИМА Троян.

Предложили са договори на твоите приятели, те са приели и подписали.

Къде виждаш мушенгийщина тук  ;D ;D ;D ;D


Аз поне виждам тотална незаинтересованост от страна на твоите приятели.
Предполагам са грамотни, или ..... Все пак две седмици за да разберат като какви работят ми се струва прекалено дълъг срок.


А си представи, че се бяха подписали за КОСМОНАВТИ, тогава какво правим, пак ли фирмата ще е мушенгийска  ;D ;D ;D ;D
Подписали са договор за шофьори международен транспорт, което са и работили. Но в НОИ са им пуснали договор за работници в автоработилницата. Ти ми кажи сега кой е мошеннника? Кой е казал на личният състав така да се пусне договора. Ами я си представи ти да си на тяхното място, да въртиш волана из ЕС поне година и да разбереш , че те осигуряват за III категория.
А защо са работили само 2 седмици и са напуснали, всеки сам може да си отговори, защо има текучесто на обучени кадри от разни фирми.

driver1

     Аз моля да бъда извинен, ако се окаже, че съм невежа в съвременното договориране за работа в България, затова ще попитам така:  Във НОИ не се ли изпраща именно оригинален екземпляр от договора, подписан от двете страни? Ако е така, няма начин назначеният да не знае на каква длъжност го назначават. Следва да се запознае и с длъжностната си характеристика за съответната позиция. Ако е така и не го е направил, то може да се сърди единствено на себе си, че не си следи документацията и се е предоверил.
     Освен това, доколкото знам, може през Интернет да провериш в реално време плащат ли ти вноските и в какъв размер.
     За работилите в товарния транспорт над 12т., както и за тези в превоза на пътници е много важно при напускане в трудовата им книжка да е записан точния период от/до в който са работили на позицията и ИЗРИЧНО да е отбелязано, че са работили за този период при условията на 2-ра категория труд. Това ще бъде решаващо при пенсионирането и изчисляването на стажа във 2-ра категория.

diyodi

Закона им дава вратичка да те назначат на две длъжности (примерно шофьор и космонавт) и в длъжностната характеристика ти пише да управлява повереното му МПС и да се вози из космоса. Работодателя решава на кое от двете да те осигурява. Ако за шофьор минимума е 414 лв месечно, а за космонавт 212,50 кое мислите че избират? Та така...

Fransa

Цитат на: driver1 - Събота, 03 Януари, 2015, 19:55:56
     
     Освен това, доколкото знам, може през Интернет да провериш в реално време плащат ли ти вноските и в какъв размер.
     
За жалост в реално време не можеш да провериш  кой как те осигурява. Можеш да видиш в края на месеца в предходния , кой , на колко и за каво те осигурява, за коя  категория. Или след дъжд качулка. Ако още пазят договорите и длъжностите си характеристики, ще ги сканирам и постна тук, дори и сканирано от НОИ, как да осигурени и за какво. Кода от НОИ е 83322006 Шофьор, товарен автомобил (международни превози).

Красимир Тодоров

Цитат на: diyodi - Понеделник, 05 Януари, 2015, 20:08:39
Закона им дава вратичка да те назначат на две длъжности (примерно шофьор и космонавт) и в длъжностната характеристика ти пише да управлява повереното му МПС и да се вози из космоса. Работодателя решава на кое от двете да те осигурява. Ако за шофьор минимума е 414 лв месечно, а за космонавт 212,50 кое мислите че избират? Та така...
Е това не го знаех!!!
Ако е така... кво се чудиме!

diyodi

Даааа. И заплатата която ти превеждат, на платежното пише "основание на плащането: АВАНС"!!! И после като ти удържат пари ходи ги съди, ако можеш. Те ти превели примерно 2000 лв като аванс, ти ги съдиш за заплата понеже сте се уговорили за 3000. Да ама по договор си на заплата 360 лв те са ти дали аванс, и какво се оказва: че ти им дължиш!!! За това съветвам всички да внимават, `щото си ни клецат ( админа да ме извини ама си е така) яко. И ако Ви висят с пари не се качвайте на курс.

Красимир Тодоров

Добре бе колеги,
ами ако съществува агенция, която да ви лансира на работа в транспортната фирма и която отговаря за вас, вие ще се навиете ли да се запишете и да ходите там, където ви изпратят? Щото това е практиката на някои места. Но в България законодателството не позволява точно... Но ако имаше такава възможност??
Щото аз предполагам, че повечето от вас ще кажат "да бе, тоя ще отговаря за мене, и ще печели от това, а го остави тоя, аз ще си кандидатствам сам"
Та това ми е интересно, колко от вас ще са съгласни да ги представлява някои и да ги лансира на работа?


diyodi

 Аз бих се записал. Първо: Ако фирмата иска да печели (в рамките на разумното) трябва да е коректна относно шофьорите. Само така ще привлече повече. Второ: За да ги задържи трябва да работи с лоялни транспортни фирми т.е. не с тия от "черния" ни списък. Така всички ще бъдат доволни. Но за съжаление фирмите ни не стават...