• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Превоз на кола с товарен бус от Германия ?

Започната от juli76, Събота, 10 Януари, 2015, 07:15:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

juli76

Здравейте, мой приятел е решил да купува товарен бус тип  фургон от Германия. Ще пътуваме двамата до там с колата му. На връщане е решил да качи колата вътре за да спести разходи.Буса е двойна гума но с регистрация до 3,5 тона.Според мен такъв превоз е незаконен по две причини първо претоварване и второ изменение предназначението на превозното средство.Разни уж разбирачи му споделят че нямало проблем за това без да отчитат посочените от мен по горе причини.Според компетентните тук възможен ли е все пак подобен превоз или не си заслужава риска ?

juli76


valldis12

Няколко държави в ЕС между които са Гърция и Унгария, преди няколко години приеха закон, който забранява превоз на автомобили с непригодени за целта товарни коли. А глобите са доста солени, доколкото зная.

valldis12


SEMPER

И кое му е неприспособеното на фургона за превоз на кола ?

Качваш колата, стягаш коланите,затваряш капаците и караш,какво има да му мислиш. Ако греша, някой да ме поправи,но аргументирано. Щото по тая логика фургоните на auto-siegl, къде превозват прототипи и всякакви модели много тайни автомобили, трябва да ги късат от глоби.

Законодателството в ЕС отдавна е уеднаквено, каквото е забранено,е забранено навсякъде, глобите само са различни,и стриктноста на контрола.


Цялата идея обаче е налудничава. Няма проблем да си докарате колата по този начин. Желателно е на границите да си я стоварвате и колата да минава на ход.
Няма проблем да минавате и натоварени,обаче всеки нормален митничар ще ви помисли или за изкукуригали,или по вероятно ,че нещо не съвсем в ред. Има голям шанс да се бавите излишно по границите, там някой може и да се сети че сте претоварени. С празен бус се минава бързо, само с едно здрасти.

Докато карате няма почти никакъв шанс където и да било да ви направят проблем за претоварване на бус до 3,5 тона. Просто не сте в обичайния таргет на проверяващите.

Глобите в държавите по пътя ви не ги знам какви са,но предполагам че са поносими,тъй като явно не събарят нашит джамбази с платформи, които винаги са в нарушение.
За Гърция наистина съм чувал, че глобите за претоварване са умопомрачителни,но вие нямате работа там.

И един личен съвет от мен. Най добре изобщо не тръгвай с този твой спестовен приятел. Щом търси идиотски начини да спести 150 евро за гориво, бъди сигурен че ще спестявате и от храна,и от спане.  ;)  По добре някой друг негов приятел да бере мизерията по пътищата вместо теб

Дай му един безплатен съвет вместо присъствието ти.
Вместо да тъпче колата в фургона по добре а събере стари гуми от боклука,или ръждиви хладилници и перални за БГ и ще избие горивото, може и горница да му остане  ;D ;D ;D

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

ivan*borisov

Цитат на: juli76 - Събота, 10 Януари, 2015, 07:15:38
Здравейте, мой приятел е решил да купува товарен бус тип  фургон от Германия. Ще пътуваме двамата до там с колата му. На връщане е решил да качи колата вътре за да спести разходи.Буса е двойна гума но с регистрация до 3,5 тона.Според мен такъв превоз е незаконен по две причини първо претоварване и второ изменение предназначението на превозното средство.
Здрасти,
зависи колко е тарата на въпросното камионче и колко е тежка /по голям талон/ колата.
Няма проблем ,стига колата да се събира във фургона. Вслучай че общото тегло отиде над 3.5т. ще трябва да взимаш го-боксове ,а в Румъния трябва да минаваш през граници където няма кантари....Транзитните номера - задължително "червени ! ;D

SEMPER

 ivan*borisov , дай да пробваме малко с математика на аба, и  да направим една груба сметка.

Колко може да е тарата на 3,5 т товарен бус ?

Да заложим 2300кг, че долу горе в тоя порядък се въртят.
Ако на някой му се занимава с подробности, да потърси технически данни за Ивеко и ЛТ, понеже аз други не се сещам да влизат в категорията двойна гума и до 3,5т

Има и едни много стари транзити, но не вярвам да бият толкова път за бус олдтаймер.

Да сложим наум още 100кг за фургона.

И останаха 1100 кг за колата. Само че кола с такова тегло  ще претовари задния мост.

Малко по лекичка трябва да е,за да няма никакъв проблем - нещо като смарт фор ту.

Но не вярвам да тръгнат за Германия с такава въшка.



Всичкото това го пиша,не за да се направя на умен, а за да не остане някой с грешно впечатление, че съществува възможност да се качи кола на нормално камионче до 3,5т и да не е претоварено.

Както и да ги смяташ, сметката не излиза добре.

Няма такава възможност,освен ако не става дума за някой микромобил.

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

ivan*borisov

Цитат на: SEMPER - Неделя, 11 Януари, 2015, 15:36:20
ivan*borisov , дай да пробваме малко с математика на аба, и  да направим една груба сметка.

Колко може да е тарата на 3,5 т товарен бус ?

Да заложим 2300кг, че долу горе в тоя порядък се въртят.
Ако на някой му се занимава с подробности, да потърси технически данни за Ивеко и ЛТ, понеже аз други не се сещам да влизат в категорията двойна гума и до 3,5т

Има и едни много стари транзити, но не вярвам да бият толкова път за бус олдтаймер.

Да сложим наум още 100кг за фургона.

И останаха 1100 кг за колата. Само че кола с такова тегло  ще претовари задния мост.

Малко по лекичка трябва да е,за да няма никакъв проблем - нещо като смарт фор ту.

Но не вярвам да тръгнат за Германия с такава въшка.
Всичкото това го пиша,не за да се направя на умен, а за да не остане някой с грешно впечатление, че съществува възможност да се качи кола на нормално камионче до 3,5т и да не е претоварено.
Както и да ги смяташ, сметката не излиза добре.
.
*SEMPER*  ,освен Ивеко за момента се сещам поне за две други марки ,Спринтер и Рено Маскот които са с двойни задни гуми и са под 2,300кг. тара с фургони.....иначе си прав ,среден клас кола е ок. 1300 кг.

Затова писах ако надхвърля теглото - да си прави сметка през кои граници ще минава ,за да няма глоби и *бакшиши*... иначе е безпредметно

Поздрави !

SEMPER

За  Реното се съгласявам веднага, забравих го.  ;)


Обаче много искам да видя Спринтер 2ра или 3та серия с двойна гума.  ;D ;D
Даже не да го видя,ами направо да го купя.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

AxL

Каква е колата? Ще се събере ли във фургона за да стъпят и четирите гуми. За затваряне няма да питам.
Проблем ще има при видимо неправилно укрепен товар, също така, ако е самосвал. Като за последното проблема е в Австрия - 5000ЕУР, за другите е на късмет. Го-бокс трябва, ако по документи е над 3,5 т. Ако е до 3,5 т и в някакви допустими граници има глоба за претоварване.  А тези допустими граници са някакво абстрактно понятие. Аз за три болта в Австрия, че не бяха бели платих по 100 евро на болт, не ръждясали, просто не бяха нови. На тях се четеше 10.9, а и бяха някъде назад, не е да да кажеш държат теглича. Рови, гледа, спирачки, клатиха ме на всички посоки и накрая болтовете... Всичко ми беше ново, гуми на ремаркето и то зимни, кой слага чисто нови зимни товарни гуми на ремарке?!? Нови жила, няма една точка ръжда никъде... Както и да е.
Аз понеже не съм в Европа от известно време, проверете и за някакви еко норми в Австрия и стикери, не за друго, а ми да не ви спрат за тях и по край тях да добавят и другите неща.

AxL