• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Maf Logistic GMbH Germany Freilassing

Започната от M.Traykov, Вторник, 20 Януари, 2015, 17:17:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

M.Traykov

Здравейте колеги.Искам да Ви споделя за въпросната фирма,в която работихме над 20 българи.Шефа е немец,договора е немски всичко е немско.Камионите са им Даф Евро 5 и 6 жълти с зелени надписи.Има и български преводач,които работи само с българите и превежда само каквото на него му изнася.Работи изцяло за интересите на шефа Маркус.
В момента сме тук на място да си вземем парите но не можахме да ги вземем.Не иска да ни ги даде ако не подпишем нов договор и не се качим веднага на камионите.Прекратява веднага договора автоматично след като слезнем да се прибираме за отпуска в България.
Измисля си какви ли не глоби и удръжки,за палета,за претоварване,за гуми и др.Удържа ги от шофьора.Нарушава се постоянно,слагат се магнити,вадят се карти и се кара в забраните в неделя дори.
Парите които дава като заплата са повече от смешни-1250Е + от 0.015 до 0.035 цента на километър.Максимума е към 1400Е.Реже по 1000-2000 км всеки месец.Има колеги които 3 месеца не са получавали никакви пари и ги търсят с дела,включително и ние в момента.Утре завеждаме дело в Берлин за неизплатените ни заплати и ще го съдим до дупка.15 човека не са получили нищо от него за последните 3 месеца.
Бягайте далече от тези измамници каквото и да ви обещават няма да стане реалност.
Дадохме всичките си пари за да дойдем с надеждата да си вземем парите и сега не можем да се приберем в България.Последните евра ще отидат в Берлин за делото и сме -500Е задна заради Маркус и българина Вихрен ,който играе ролята на преводач в фирмата.
Никога и по никакъв повод не се замисляйте да работите в Маф Логистик ще бъдете жестоко преебани винаги.

M.Traykov


admin

Искам да напомня, че публикуването на подобна информация, свързана с упреци и обвинения към определени фирми трябва да придружена от представяне на автора на публикацията!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SEMPER

По добре да остане темата

Вместо да се представи, автора е по добре да обясни някои работи. И да си напише двете имена, това няма да направи случая по достоверен.


Как успя да сключи "немски" договор с заплащане на километър. Според мен трябва да е проявил голям талант.
Трудовите договори тук се регистрират в бюрото по труда, и подобен договор е абсурд да бъде одобрен.


Как точно му прекратяват моментално договора. Тук предизвестието трябва да бъде с срок от един месец , Това важи и за двете страни - и за работодател, и за работник.
Няма начин да бъде накаран някой насила да приеме по къс срок. Ако работодателя държи да се отърве от някой веднага - трябва да плати, да речем три заплати компенсация, и все пак работника има право да не приеме.  


Как точно се правят удръжките - тук преди заплатата ти идва първо фиша. Вътре е невъзможно да има такива удръжки , каквито описва автора. Абсурдно е направо.


На мен ще ми е много любопитно да видя документи за тези неща, които описва автора
- арбайтфертраг-а на километър
- кюндигунг-а без месечно предизвестие
- лонабрехнунгцетелите с направените удръжки.




Защото най вероятно цялата работа ще излезе като вица, че всъщност не сме изнасяли компютри за Япония, ами сме внасяли компоти от Македония.

Това за нарушаване,каране в неделя и магнити - си е проблем на шофьора.
Възрастен човек - знаещ много добре какво е законно и какво не, не може да има оправдание за нарушения, които е извършил собственоръчно и в ясно съзнание .
Отгоре на всичко е минал психо - не може да претендира и за невменяемост


Ако човек много иска да се прецака сам,никой не може да му помогне по добре от него самия. Само че защо след това винаги се търси вината в някой друг.

А и още,нещо, което ще е от полза за повече хора да не изпадат в такива ситуации.

Нито е трудно нито е скъпо да се направи застраховка за адвокатски услуги.
Rechtsschutzversicherung - рехтшутцферзихерунг се казва. Струва 20-30 евро на месец
Покрива почти всички ситуации, в които може неволно да изпадне човек.

Ако имаше такава, автора просто трябваше да напише едно писмо до който адвокат си поиска, и да си даде номера на застраховката.  От там нататък адвоката си гони до дупка, а човека просто си чака резултата. Така според мен е по лесно.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

M.Traykov

Здравейте.Току що се прибрах от Германия.Казвам се Мариян Трайков от Перник.
Така в договора никъде не пише заплащане на километър такова нещо в Германия има но това се води допълнително възнаграждение нещо като бонус.Голяма част от вината има българският преводач,защото лично аз му казах,че договор на немски няма да подпиша докато не е преведен на български.Той ме увери,че това ще стане на другия ден.Е за 3 месеца не стана.Мисля,че тези договори са абсолютно фалшиви и утре ще ходя в НОИ да видя реално има ли осигуровка.
В договора също пише,че в 14 дневен срок трябва да пуснеш предизвестие (и за двете страни важи) ако решиш да прекратиш договора.Немеца ни отговори,че това него не го интересува и че пише също щом слезеш от камиона договора се счита за прекратен.Колега от СТ слезе края на месец ноември.Декември месец направи инсулт-лека степен и сега няма да вземе нищо защото няма договор,няма осигуровка.Дава ни един лист с километрите и курсовете и отдолу има графа с минуси(аванс,глоби и т.н) Така ни плаща гореспоменатите документи или ги няма или не стигат до нас.
Колкото за нарушаването аз не съм го правил никога и по никакъв повод.Казвам,че в фирмата това нещо се счита за нормално.
Излъгах.Веднъж съм правил 15ч и 10мин работен ден за да стигна до офиса да си взема парите иначе още седмица щеше да ги забави.Немците взимат 2600е твърдо ние до 1400Е не можем да ги докараме.При една и съща работа и натоварване взимат двойно повече.Да не говора,че си пълня ремаркето в Италия и те го презакачат за да се приберат за уикенда в Германия,а аз вися в Италия,щото видиш ли спя в камиона така или иначе и където съм няма значение.
Тези неща не ги казвам за да получа съчувствие или каквото и да било.Аз си знам,че най-страшно и на 100% ще изгоря с всичко.Немеца нищо няма да ми даде повече.Делото няма да го спечелим и така.Опитвам се да предпазя другите.Макар,че ги гледам колегите от Кърджали,Пазарджик и др. че и за 800Е ще ходат да му карат на глупака.И искрено и в очите им мога да кажа че са най-големите глупаци и идиоти на света.Аз в момента нямам и 200лв в мен,но няма никога повече да работя за такива измамници.2 измамни фирми за 6 месеца ми стигат.

penzata

ЦитатМакар,че ги гледам колегите от Кърджали,Пазарджик и др. че и за 800Е ще ходат да му карат на глупака.И искрено и в очите им мога да кажа че са най-големите глупаци и идиоти на света.

Това е жалката истина, докато има такива хора ще получаваме и токова отношение от всички работодатели.Много хора не си оценяват труда, а затова нещо патът всички останали.
Не парите правят мъж, а мъжът прави пари.

SEMPER

За да имаш трудов договор - трябва да си направил следните неща


- Адресна регистрация - ходи се ЛИЧНО в кметството, трябва да си се подписал на едно електронно устройство. Като си тръгнал да се връщаш е трябвало да се отпишеш.Ако не си - чакай изненади. Например с сигурност ти е дошло едно писмо че дължиш 150 евро такса на година-телевизор,радио,компютър. Да не се окаже че след 10 години дължиш .......... И доста други изненади може да очакваш.

Без адресна регистрация няма как да подпишеш договор.


- Социален номер - ако започваш за първи път работа в Германия - работодателя ти съдейства да си го извадиш. Може и сам да си го извадиш преди това. Ако не си - попълват се документи заедно с договора, и след седмица две получаваш писмо с този номер. Важи завинаги, и без такъв номер няма как да ти се внасят пенсионни и социални осигуровки. Без адресна регистрация няма как да получиш такъв номер

-  Здравна карта - една карта с чип и снимка, прилича на дигиталната,но е по шарена. Без договор с здравна каса също няма как да имаш договор. Възможно е да се попълнят документи заедно с договора, ако започваш за първи път работа. Трябва да си дал и снимка.  Без адресна регистрация няма как да получиш такава карта.


- Банкова сметка - това също се прави персонално с лично посещение в банка. Възможно е и да се направи по интернет,но става по бавно и тегаво, в крайна се стига до размяна на доста писма.  Без адресна регистрация няма как да си отвориш банкова сметка. Като я отвориш, след седмица по пощата ти пристига първо писмо с ПИН, и след няколко дни и дебитна карта
За да ти се активира картата - трябва задължително ЛИЧНО да се обадиш на телефонен номер.

Без банкова сметка няма как да си получиш заплата. Плащане на ръка се ползва само за на черно. Работодателя също няма финансова изгода да плаща на черно, без да броим съпътстващите неприятности. За работник пък е безумие да се съгласи на такива условия. Единствено хора от държави нямащи право да работят в Германия търсят работа на черно.
Плащане на ръка съм виждал само за селскостопански работници, които идват за по 10-20 дни за определени кампании.


Самия договор е елементарен, представлява половин напечатан лист.Може да е написан и на ръка. В него пише само че работодателя предлага, а работника приема да работи като еди какъв си. Не ти трябва преводач, за да го разбереш - важни са само цифрите

- Срок на договора - от кога до кога. Работодателя има право да сключи само два поредни срочни договора с един работник. Третият се счита за безсрочен, независимо какво пише в договора. Практиката е да се сключват направо безсрочни договори. За работника е неприятно да е на срочен договор, а работодателя има доволно много елегантни начини да прекрати безсрочен договор.

- Пробен период. Нормално е шест месеца, може да е и три. През време на пробния период и работодателя, и работника може да се откажат без да дължат предизвестие. Предполагам разбираш как са ви прекратени договорите.

- Време за предизвестие. Нормалния срок е месец  По къс срок е изгоден предимно за работника, а не за работодателя.

- Часове за месечно работно време. Тук работодателя може да ти го удължава, но до определени граници ( не съм сигурен, но мисля че са максимум 35 часа на месец) Тук стават врътки, ако си изработил повече от разрешените часове - ти се прехвърлят за следващ месец
Допълнителните часове може да си ги взимаш като пари, или като компенсация (отпуска) За предпочитане е да си ги вземаш като отпуска ( ако ги взимаш като пари данъците са такива, че излиза че си работил за тоя дето духа) Това е както се разбереш с работодателя, не се вписва изрично. Кофтито е че работодателя може да ти дава компенсациите когато не ги искаш.  Работодателя обаче е длъжен да ти осигури часовете,които са вписани в договора - няма начин да ти плати по малко часове на месец. Дори и да не си ги изработил си взимаш пълна заплата, а неизработените часове си ги изработваш в следващ период

- Часова ставка. Пише се еди колко си евро на час. От тази година има минимална заплата 8,50. Живо набутване е - тези пари може да са нормални само на север от Берлин Нормалното тук ако почваш за първи път работа е 12-13 евро. Естествено, ако си поискаш по малко ще ти се зарадват. Преди да въведат минималната заплата имаше практика от бюрото по труда да връщат договори за ниски часови ставки. ( не от филантропия, просто после ще им виснеш за помощи :)  )  За да получиш заплата - трябва преди това да си получил по пощата фиш за месеца (евентуално може и лично ) Там пише колко часа, какви пари, какви социални удръжки, каква пенсионна вноска, колко данък, такса солидаритет, църковен данък ако не си се сетил да кажеш че не искаш да го плащаш , други удръжки - край нямат  :( и най накрая пише колко имаш да взимаш.
Заплати тук се вдигат много трудно - каквото си се разбрал - това е. Ако не ти отърва - напускаш и си търсиш друга работа. Важното е какво си се разбрал, и какво си подписал. Напълно нормално е някой в фирмата да върши по малко работа от теб, а да взима повече. Просто е по ориентиран и знае как да се пазари. Пазара е преди да подпишеш - след това - късно е либе за китка
Тези заплати де си ги чул- 2600 - е възможно да ги стигнеш след 5-6 години работа.Като нямаш стаж в Германия те броят за новобранец, с всички нормални последствия от това.
Мен ми е чудно и как сте ги разбрали колко получават - липса на възпитане е да питаш някой колко получава, и за кого е гласувал. На такъв въпрос няма да получиш отговор, или ако попаднеш на някой по духовит - ще те излъже :)

- Отпуска - пише се само ако е договорена по голяма от нормалната

- Други бонуси - може да има всякакви , за повече свършена работа, за това че не си ползвал болнични и всякакви такива. В малките частни фирми обаче бонусите са мръсна дума. Нормални са за големи предприятия.


Ако ти прекратят договора - отиваш в бюрото по труда и се регистрираш.  Почваш да получаваш помощи за безработица, почват и да ти търсят работа. За шофьор е трудно да се клинчи, каквито и претенции да имаш ще ти намерят до дни. Ако си много талантлив може и години да изкараш на помощи, но парите не стигат, първоначално са около 2/3 ти от чистата заплата, след определен период (в зависимост колко си работил) падат още.

Ако си бил на 2-3 километра на север от Залцбург, вчера цъкнах в нета - последната седмица имаше 10 обявени места за шофьори. Ако се бяхте разходили до бюрото по труда - вече можеше да сте почнали друга работа, вместо да се прибирате.



На мен цялата работа ми се струва странна.Шефа ви е намерил хора да му работят без пари, а  ги гони. Не ми се вързва. Той би спечелил много повече ако му работите една година на такива пари, отколкото да ви гони за месец-два без да ви плати.
Освен всичко, тук толерантността към беззакония е около нулева. Няма значение дали си президент на Германия, или национален герой.
Ако с вас е минал номера, другаде няма да мине, и ще го яде дебелия здраво. Въпрос на време е.

И изобщо - друг път чуеш ли че има българин като преводач,диспонент или какъвто и да било посредник - бягай надалеч.При вас всичко може да е забъркано от вашия човек, още повече щом има германци които си работят както си му е реда.
Оня ден се видях с един нашенец от Разград - чакал някакви сънародници да го "уредят" да почне на 8,50 (без ремарке) Казах му директно че е луд. Той ме пита - Ми какво да правя.
Аз от къде да знам какво да прави - той се е вдигнал от 2000 км, предполага се че трябва да е бил наясно какво ще прави. Тук всеки мисли за себе си. Може да звучи егоистично, но е нормално. Аз бих помогнал на някой с съвет, с информация, но нищо повече.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Boroman21

На фамилия Аугустин нема да им работя за 1400евра никогаш.  По добре си седа у некоя Видинска фирма за пак толкова + на две седмици у нас.

славее

Качи снимка да видиме договора.

SEMPER

 ;D Днес се разминах с две композиции на въпросната фирма.

Нови Манчета двуосни жълти, и с жълти щори отзад. Нищо натруфено по тях, в напълно стандартен  вид.

Хванаха ми окото, защото бяха измити, лъскави, щорите и те изпънати, стегнати, чисти - светят направо.

Направо като слънце грееха,аз чак толкова  лъснати и спретнати камиони на пътя не съм виждал много. Като за изложба бяха.

Първо ми хванаха окото,и ми стана интересно каква ще е тая фирма да си държи така камионите.

И чета едни зелени букви - МАФ ЛОГИСТИК, шок направо.  :o
Викам си аз малко недоскиф може да съм станал, чета на втория  камион - същото,няма грешка.  :o :o :o

Все съм си мислил досега, че на мошениците камионите би трябвало да са по скоро мърляви
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

American

Да ви кажа честно, договорите за нищо ги нямаме, развалиме ли си отношенията бос-диспечер-шофьор вече нищо не става, по-добре да се разделим.
Имам чуството че на нас Българите очакванията винаги са мед и масло, цветя и рози, но казвам ви, няма идеално щастие.
И това че не говорите немски пък искате на немеца заплатата, е нали трябва да ви се назначи преводач, и неговата заплата трябва да се плати от вашата заплата ? Какво ривете, научете език пък тогава претенций.
smoking gun

M.Traykov

SEMPER Ако си видял Манове не са били МАФИЯ Логистик.Само Дафове има Маркус Евро 6 и да чисто нови са.А новите ремаркета ги карат само немците.Ние карахме боклуците.
Американ-Аз не искам на немеца заплатата.Дадох пример за каква разлика става въпрос.В Германия вече има минимална ставка на час и аз искам да ми се плаща както си му е реда.Аз съм на немски договор без значение какъв съм по народност и дали им знам смотания език.Щом се справям перфектно с работата не би трябвало да е проблем.
Колкото до заплатата на преводача аз няма да му я плащам,а Маркус ще му я плаща все пак не забравяй,че именно той искаше да работи с нас българите.Но също иска да му работим благотворително.
Сутринта ми се обади колега от фирмата 2 камиона са вече оставени в Германия.Хората не били взимали пари от 2 месеца.В петък им дал заплатите за 1 месец и те са си тръгнали.Дано остане без шофьори тоя мошеник-милиардер.

American

Цитат на: Drifter - Понеделник, 26 Януари, 2015, 00:51:14
Колкото до заплатата на преводача аз няма да му я плащам.

Както знаеш аз съм много далечен наблюдател. Нямам никакъв интерес да съм на една или друга страна, но ти казвам че не си прав за плащането преводача. Дори да ти кажа че като отиваш да товариш и разтоварваш на шипера вероятно мрънкаш там нещо на хората и им създаваш неудобства, защото не разбираш къде и как. Тези могат да повлиаят негативно на фирмата. Минал съм през това, видял съм проблемите с езиковата бариера. Плюс това си представяш живота на немците прекрасен, но и те имат проблеми, особенно като имат твойта конкуренция. Затова пак подканям всички да бъдат по-търпеливи и толерантни, особенно с хората с които всеки ден контактувате, това са диспечери-шефове. Диспечера е много важен играч, имам шофьор който знам че не е стока, но когато диспечера ми се обади да ми се оплаче от него, му казвам че ако вече немогат да работят заедно да ми каже да го махна, диспечера спира да ми се оплаква след това защото е на % и ще му падне заплатата. Просто се чудя кога чашата му ще прелее.
smoking gun

SEMPER

Надписа го прочетох внимателно.  ;D
Може и дафинки да са били. ;)
Те новите също имат  широка никелирана лайсна над решетката.


А за езика, поне моите скромни пет стотинки по въпроса.

Без език може да се работи на доста места. С малки затруднения,но е напълно възможно. Доста такива случаи знам.


ОБАЧЕ - без език е невъзможно да си договориш добри условия, добра заплата и да си изискваш каквото ти се полага.  Без да знаеш език - винаги си прецакан.


И изобщо не е добра идея да работите в Бавария за минималната ставка - 8,50.
Както каза Бороман - при това положение във видинска фирма е по изгодно.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

diyodi

  American колегата казва ПРЕВОДАЧ (аз им казвам субтитри), а ти говориш за диспечер или диспонент. Разликата между двата вида е огромна. Защото с тия преводачи понякога се получава играта "Развален телефон". Като най-кратък пример сега ще кажа само, че нашите си мислят че RING е кръгово(пак добре че не го мислят за пръстен).

SEMPER

Тук  ринг се ползва също - за кръгова улица.

За кръгово се казва крайсферкеер,но това са неща дето се учат за два дни.



Проблема не е в преводачите - от както има навигации няма нужда да те упътват като навигатори състезателен пилот  ;D


Като не знае език - не може да си отстояваш интереса, и се съгласяваш с всичко де ти кажат


Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната