Съвет за сервиз - МАН TGX 18.480 изтърва въздух
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 13:40:22 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Съвет за сервиз - МАН TGX 18.480 изтърва въздух  (Прочетена 7936 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« -: Сряда, 11 Февруари, 2015, 22:31:44 »
ОтговорОтговор

Колеги дайте съвет за съвет къде мога да го закарам за ремонт. За 20 мин изпуска въздух-а дори и без ремарке.
Благодаря предварително

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Сряда, 11 Февруари, 2015, 22:31:44 »

 Активен
SEMPER
Потребител герой
*****

Рейтинг: +282/-99
Неактивен Неактивен

Germany Germany

Публикации: 1266
Теми: 10



Активност
0%


« Отговор #1 -: Четвъртък, 12 Февруари, 2015, 00:03:55 »
ОтговорОтговор

Кажи от къде си, за да ти отговорят. Усмивчица
Без въздух май ти трябва сервиз доста наблизо до камиона  Ухилен Ухилен

Аз бих ти препоръчал един до Хохенкамер,на В13 - обаче не знам дали те устройва локейшъна

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Четвъртък, 12 Февруари, 2015, 00:03:55 »

 Активен
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #2 -: Четвъртък, 12 Февруари, 2015, 23:40:45 »
ОтговорОтговор

Извинявам се - камиона е в България в момнета.
По принцип той вдига и подържа въздух нормално докато работи, проблема е че огасен изтърва въздуха за 20 мин после вдигне ли нужното налягане докато работи няма проблем

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-2930
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #3 -: Четвъртък, 12 Февруари, 2015, 23:55:40 »
ОтговорОтговор

Извинявам се - камиона е в България в момнета.
По принцип той вдига и подържа въздух нормално докато работи, проблема е че огасен изтърва въздуха за 20 мин после вдигне ли нужното налягане докато работи няма проблем


    Колега, ти имаш ли свое обяснение как така "изтърва" въздуха, пък не се чува откъде го "изтърва"? Правил ли си опит да локализираш проблема изобщо? Бутилки, въздуховоди, кранове, спирачни апарати, възглавници, компресор, кран на паркинг-спирачката в кабината...
     За да "изтърва" въздуха само за 20 мин. от 10атм. на 6атм. и да блокира, значи някъде яко съска.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #4 -: Петък, 13 Февруари, 2015, 09:37:37 »
ОтговорОтговор

Ами ако беше толкова елементарно и очевидно сигурно щях да го отстраня. Не съска яко и определено не е възглавници, маркучи бутилки. То е ясно че все е от нещо но не е толкова очевидно. Затова питам за подходящ сервиз.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +165/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #5 -: Петък, 13 Февруари, 2015, 10:46:09 »
ОтговорОтговор

Колега без значение каква е машината след като не се чува от никъде да фучи въздух един от вариантите е да не затваря(държи) клапана на дехидратора и през компресора въздуха заминава и не се чува.Друг вариант е през някой кран при новите камиони на всеки кран има шумозаглушител ако мога така да го нарека и при малък теч на въздух не се чува.Ако си технически на Ти с машината вземаш едно шише със сапунена вода и започваш по крановете,веднага ще ти подскажа имаш два изравнителни клапана като се качиш отгоре на скарата и погледнеш към лафета от дясно на шасито се намират отгоре е пластмасова капачка с зегер има уплътнение от там няма начин да не изпуска и по вероятно от долу на тези клапани където има болче за регулиране доста често от там изпуска и доста и не се чува,вътре има едно клапанче продава се ремонтен комплект за цялото кранче 45 лв в Нелас.После провери ли четирипътния кран по средата на кранчето има отдушник(ако кранчето е Кнор) и от него пуска ако кранчето е Вабко има пластмасова капачка от корозията на алуминия изтърва.Варианти много но както ти казах сапунена вода и няма как да не откриеш теча за това сервиз не ти трябва поне така мисля,но щом е толкова голям теча започни от Дехидратора,успех в търсенето.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #6 -: Петък, 13 Февруари, 2015, 12:41:37 »
ОтговорОтговор

Мерси за съветите Усмивчица определено ще се постарая да потърся

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #7 -: Събота, 25 Април, 2015, 10:55:19 »
ОтговорОтговор

Все пак да споделя какъв беше проблема - основния основния проблем идваше от хидравличната система за гондолата - разпределителя за вдигане/пускане имаше проблим водещ до изпускане на въздух-а и въпреки че е в кабината не се чуваше Тъжен
Втория проблем беше едната възглавница на кабината.
Сега има малки течове от клапаните както Kron сподели, но не са толкова страшни за сега

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +165/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #8 -: Сряда, 16 Декември, 2015, 19:12:57 »
ОтговорОтговор

Пак да драсна по тази тема,тея дни се занимавам с едно от нашите манчета защото имаше доста течове на въздух което е недопустимо и е грешка когато се отлагат с времето защото на веднъж се хвърлят доста парици.Та да споделя падат ли ви възглавниците на диференциала погледнете си предните възглавници не че не може и от задните да падат но на два камиона вече по една предна възглавница сменям,това всеки може да си провери.На въпросния камион имаше теч на въздух от дехидратора който е запознат теча беше от капака където е регулирането на баланса и както при Волво така и при Ман там не се разглобява капачката е бертована да не се разглобява.Друго кранче което при доста камиони е неразглобяемо както при Ман релейния клапан не е много скъп което не е фатално около 230лв,може би и по добре защото с времето се получава износване и не си заслужава да се купуват ремонтни комплекти.Нещо което всеки се чуди какво скъпо има във възглавниците на кабината Ман е камиона с най скъпите възглавници за кабината цената за читави възглавници е 420-430лв за брой ако е Вабко,и 500 и нещо ако са Закс има и турски варианти но за по старите Тга до 2003г които имат отделно кранче за регулиране на нивото които не изкарват много.Течове на въздух може да има от доста места и е въпрос на желание да се отстранят,има хора на които не им пречи да пада въздуха и има други колеги шофьори и собственици на камиони които гледат да отстранят и най малкия теч Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #9 -: Сряда, 16 Декември, 2015, 19:38:42 »
ОтговорОтговор

Крон можеш ли да споделиш колко струва макферсона отпред и дали е възможно да се смени само възглавницата ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Nachinaesht
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +29/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 195
Теми: 18



Активност
0%


« Отговор #10 -: Петък, 18 Декември, 2015, 13:47:22 »
ОтговорОтговор

Колега, предната възглавница се сменя без проблеми. Купуваш само балон. Сваляш Макферсона. Отлепяш възглавницата от горната чиния. Буташ гумения тампон надолу. Развиваш горната чиния. Сменяш възглавницата и сглобяваш по обратния ред. Може и на място, но понякога стъблото на амортисьора не ще да се развие от горната чиния и се налага сваляне на целия макферсон.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +165/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #11 -: Петък, 18 Декември, 2015, 20:42:38 »
ОтговорОтговор

Да си кажа честно,нашите влекачи отпред са на ресьори и не съм сменял предни възглавници.Утре ще сменям задни и те са както е описал колегата само гумата,от долу е отворена няма кой знае каква философия при смяната.Долната камбана не се сменя ако не е изгнила,на вид предните не се различават много по спомен споделям.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #12 -: Петък, 18 Декември, 2015, 21:49:24 »
ОтговорОтговор

Преди като изполвзвахме марката имахме камион които изпускаше една от предните възглавници и се питах дали се сменя , все пак го продадохме преди да се наложи да търся решение . Иначе преди да го купиме бяха сменили 2 от възглавниците на кабината и те бяха Закс по спомен . Като проверих колко струва една ми стана лошо . Ухилен Ухилен Ухилен В доста отношения Сканиата е по-евтина за подръжка или поне на мен така ми се струва , ама това е друга тема .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +165/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #13 -: Събота, 19 Декември, 2015, 04:14:30 »
ОтговорОтговор

Ами спорен въпрос от към окачване на кабината Ман е с най скъпите възглавници тампоните по кабината са евтини даже вътрешните тампони са едно към едно със Скания с малки различия че при скания е плътен тампон но има и модел същите като на ман но не мога точно да го опиша не е целия плътен.Иначе за друг вид обслужване цените са горе долу приемливи като например турбина около 1100-1200лв,съединител комплект1200-1300лв,филтрите при ман също са евтини маслен 28-30лв,горивен 30-35лв според зависи за кой модел ман въздушен 60лв и това  са цени на марки филтри или Хенгс или МАнфилтър като вторите са 2-3лв по скъпи от първите при скания не знам как са цените за тези консумативи.Е има и по скъпи нещица при скания примерно датчик ABS при ман е от порядъка на 100-110лв а при скания има едни по 300 и отгоре лв абе горе долу повечето марки камиони се оеднаквиха от към цени за части но за възглавниците на кабината ман нямат стигане а преди 7-8 години една възглавница за кабината беше от порядъка на 700лв.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #14 -: Събота, 19 Декември, 2015, 18:54:06 »
ОтговорОтговор

При сканията масления и въздушния филтър може и да са по-обикновенна марка , но горивния задължително от скания . Датчика на абс 85 лева на Вабко от Актрос и се презапоява само буксата . Съединител комплект 1400 лева в Скания България с работата , комплект оригинални филтри около 145 лева . Оригинално масло 5 лева литър за 35 000 км . Иначе при сканията винаги има нещо разбито по кабината , отдавам го на това че е тежка (имаме само Топ Лайн) само възглавница между 60 и 80 лева а с амортисьора 130 лева , пълен ремотнтен комплект за окачването на кабината заедно с тампони и лагери около 200-220 лева . Сравнително скъпи датчици за налягагане на маслото около 300 лв (пука се и почва да теяе масло ) и този на всмукателния колектор около 250 лв . Почти няма Скания на която да не тече крика за вдигане на кабината и телескопите и често пука маркучите . Иначе като цяло идентична подръжка сменихме марката основно заради високия разход при Ман ,  проблеми с ЕГР клапата и значително по малкото електроника и проблеми с нея при Скания .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!