• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Еуфорбия- Пловдив

Започната от dinko_ferrari, Петък, 13 Февруари, 2015, 20:52:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dinko_ferrari

Колеги ще ви разкажа какво ми се случва в момента с тази фирма.В този момент съм на хотел в Белгия защото ме изгониха от фирмата(Еуфорбия_Белгия).Скарахме  се защото не са ми платили още заплатата а ми викат като се прибереш в България и като дойдеш в офиса ще го обсъдим.
Нека почна отначало.Работя за тази фирма от година и няколко месеца.На пръв поглед фирмата е почти идеална, но когато си вътре в нещата веднага ти става ясно , че не е така.
На 27.01 съм написал молба за напускане като се счита за предизвестие от един месец.Т.е. договора ми с тях ще бъде прекратен след един месец.Аз карам вътрешно и им казах ,че когато решат през този един месец могат да ме прибират за Бг.Имаме служебен микробус с който ни карат и ни връщат от Белгия.Командировани сме тук в една кланица и караме свинско трупно месо на куки.Работим за Еуфорбия България, но работата ни е от Еуфорбия Белгия.На всяко 10 число се плащат заплатите. Днес е 13 и като ги попитах защо не ми е преведена заплата още(като на другите днес са им ги превели) отговора беше-като се прибереш в Бг ще дойдеш в офиса да го обсъдим.Всички знаем че това означава ти си ела сега пък ще видим за парите.Аз естествено полудях защото нямам други пари и съм останал с 20Е в джоба а се прибирам в България без пари.
Тукашния шеф пък ми заключи камиона с багажа и документите вътре и ми каза да съм си намерил място да спя тази вечер някъде и утре като дойде буса за БГ да се махам.Аз естествено се обадих в полицията и като дойдоха той веднага извъртя нещата и каза че ще ми платил хотела тази вечер, а утре да си тръгвам за  БГ.Сега съм в хотела, утре трябва да си тръгвам но имам да взимам заплата и половина-4200-4300лв.
Може ли някой да ми каже на кой сега да се обаждам и какви видове жалби и при кого да ги пускам?

dinko_ferrari


driver1

   Бах'ти колко мъка...
   Колега, информацията, която съобщаваш тук е твърде оскъдна за да можеш да получиш адекватно мнение. По-скоро разказваш финала на трудовата си авантюра. Не става ясно какво те принуди да искаш да напуснеш - дали намери нещо по-добро, дали по лични причини, дали друго...
    При всички случаи, щом си сключвал договор с българския филиал на белгийската фирма, то всички претенции в бъдеще трябва да са в България, пред българските институции. Имай предвид, че стигне ли се до Инспекцията по труда, или съда, те работят изключително с документи и всяко твърдение ще трябва да го доказваш с материален носител, а не с думи. Прочети си внимателно договора и се увери, че е легитимен и редовен. Пропуснал си момента да обездвижиш трайно камиона си, за да имаш все пак някакъв коз, когато почнат да те изнудват у нас. Защото няма никакво съмнение - готвят ти тесла и няма да ти платят дължимото. Затова не са ти превели заплатата. Ти си знаеш дали имаш някакви ПТП, глоби и преразходи на гориво...Но в тази посока ще те клатят. Подготви се по всяка точка, по която смяташ, че си уязвим с ДОКУМЕНТИ! Предвиждам, че ще ти е нужен и адвокат по трудово право. Успех! Казвай как върви, че да предпазиш други колеги...

driver1


dinko_ferrari

Driver инфото е оскъдно щото в момента главата ми е пълна боза.Ако почна да ги плюя ще напиша книга в 3 тома.ще стигна и до там.Няма никакво значение кой защо напуска.Пуснал съм си молбата-искам да се махам -край.Ние сме 20-30 шофьора и за последния месец напускаме между 10 и 15 човека т.е. половината.Всеки си има неговите причини.Аз лично ще ходя да карам при Краси Тодоров в Англия.Тва с камиона и другите зулуми и аз ги знам, но нали  сме хора не ми се правеха чак такива циркове.А май трябваше защото колкото и да постъпваш човешки накрая няма файда.Пак си от е..та страна.

diyodi

Аз съм от колегите с предизвестия. Истината е че до август 2014 фирмата беше що годе читава. Септември взеха още 5 нови ДАФа (увеличиха се камионите) и се започна с простотията. Не не зачитат за хора. Прехвърляме редовно по няколко тона куки. Дори сега мога да се запиша на републиканското по вдигане на тежести. В защита на колегата мога да кажа че винаги сме се отнасяли коректно към работата си. Не случайно и той не е обездвижил камиона, бил е коректен докрай! Аз напускам след скандал първо с преводачката ни, която ми каза че докато ни товарели прасетата (по време на 9 часовата почивка) трябвало да си натоваря 36 палета (които са на 100 м от рампата) за да тръгна навреме!!! А тя не е виждала никога камион, още повече базата ни. А после и с мениджърката на транспорта. Защото когато е за тръгване и се иска да си тръгнал вчера, а за прибиране.....

dinko_ferrari

Никога досега не бяха бавили заплатите и това беше основната причина да се кара в тая фирма.Този месец понеже има много напускащи, а няма кой да дойде и се опитаха да си отмъстят като почнат да бавят заплатите.Измисляха си смешни оправдания на които никой от нас не вярваше. "Били преведени парите ама сигурно заради различните банки превода се бавел.""шефа го нямаше до днес в Бг но днес вече са пуснати."И така като те баламосват 3-4 дена и ти става ясно че и тука вече се развали работата.Щом взеха да не плащат навреме и да си гонят шофьорите когато си поискат заплатите мисля, че не ги чака розово бъдеще.За по-малко от 2 г.  са се извъртяли около 100 човека.Преди беше добра фирмата но вече не стават за нищо. Който иска да дойде да види, но ако някой ме попита за тези никога няма да ги похваля.На мен са ми се обаждали в 8ч. сутринта и ми викат -Можеш ли на обед да тръгнеш за Белгия? Естествено им казах че не мога. Само багажа не мога да събера дотогава.А и си бях и извън Пловдив така че не става.Но обратното ако ти искаш да слезеш и то не за друго ,а просто 3-те месеца ти са изтекли - тогава започва едно протаканее.Ма  тази сед. не може,после не си вдигат телефоните крият се като мишки.Одеве ми вика една там дето нящо и тя била няква си отговорничка след 15мин. ще то се обадя да ти кажа и си заминала от офиса,а ти си чакай отговор ако си нямаш работа.

Красимир Тодоров

Много съжалявам колеги. Аз мисля, че и двамата трябваше да идвате насам...
За пореден път сме свидетели на шефски произвол. Много искам да чуя защитниците на заплатодателите в лицето на едни двама от форума какво ще кажат сега.
Колегата коректно си е подал предизвестие. Дори и да е имало някакви щети по камиона, това е обект на застраховане, не е нужно да се спират пари, па и какво да е съсипал, та чак 4000 лв да струва.
Това бавене е изключително некоректно. И на мен ми се струва, че ще опреш до адвокат. На първо време иди в Инспекция по труда и пусни жалба с копие на договора, копие на предизвестието (което се обзалагам, че го нямаш, и няма да ти го дадат). Дано си го направил през електронна поща, това ще те спаси. Задължително дело, което като спечелиш, всички сметки на компанията ще бъдат запорирани. Разбира се "като" да се разглежда като "ако", макар че е сигурно според мен. Вероятно ще има и други ходове пред теб, ама нека някой друг да сподели какво може да се направи, а и най-вече адвоката. Те са си за това...
Ами наистина незнам.. гадно ви се получи и на двамата с diyodi. Дано се оправите, тук оствора няма да се подмести.

dinko_ferrari

1. В събота сутринта преди да си тръгна съм издал камиона в перфектно състояние.
2.Нямам катастрофи или някакви други ПТП за които да дължа каквото и да е било.
3.Имам една ударена врата на ремарке при маневра за рампа преди 3 месеца и ако мислеха да ми удържат пари за това трябваше досега да са ми казали.Вратата имаше леки щети и я оправиха в базата за нула време и си действа съвсем нормално.
4.Имам една счупена капачка на резервоар която ми я смениха в сервиза когато правех едно от гаранционните обслужвания на камиона и беше работа за 5 мин. която от сервиза казаха че няма да струва нищо.
5.Дори и да струва някоя от щетите нещо, да бяха ми казали и показали касова бележка за разхода и да ми кажат ето толкова дължиш.
6.Колкото и да струва някоя щета си има застраховка.
7.ДА имам оригинала от молбата ми за напускане-аз я пратих от базата в Белгия по факса(по тяхно изискване)
8.Всички  проблеми започнаха от момента в който си пуснах молбата.Както казах по-рано напуснахме около 15 човека за един месец и те са бесни и така ни го връщат.Казвам връщат защото има и други колеги които не са си взели "всичките" пари.Кои му спряли 100,200,400 евро и на всеки му викат като дойдеш в офиса ще го обсъдим.

yoci

Колега дай инфо за Краси Тодоров. Вътрешно в Англия ли карат

dinko_ferrari

Колега има Цяла тема за това-Хайде към Англия.Разгледай я и ако имаш въпроси ще знаеш към кой да ги зададеш. ;)

American

Цитат на: diyodi - Петък, 13 Февруари, 2015, 22:25:51
Прехвърляме редовно по няколко тона куки. Дори сега мога да се запиша на републиканското по вдигане на тежести.
- която ми каза че докато ни товарели прасетата (по време на 9 часовата почивка) трябвало да си натоваря 36 палета (които са на 100 м от рампата) за да тръгна навреме!!!

Колеги, ние шофьорите оувърдъроуд (over the road) сме но-тъч (no touch). Това означава че след като закараш товара, отваряш вратите, паркираш на дока, и друго не те интересува.
Товаро-разтоварването е от шипера- ресивера. Има случай когато се изисква някакво съдействие от драйвъра, но в този случай твоя диспечер трябва да те пита можеш ли да го направиш, и колко пари ще искаш за това.
Затова като започвате работа питайте по няколко пъти какво се прави :)
smoking gun

dinko_ferrari

Колега ,американец,
има малка разлика между теория(как трябва да бъде) и на практика как реално е .
Има и малка разлика дали работиш в Бг или работиш в някоя нормална държава.
Също така има разлика дали си на български договор и важи българското трудово законодателство или си в чужбина и си под тяхна юрисдикция.Също така има разлика дали бг синдикат и трудова инспекция ще се заемат с твоя случай или чуждестранните синдикати(чували сме от колеги в форума каква е разликата.
Разбирам, че всички искаме да правим само това за което сме наети, а за случаите на допълнителна работа да ни се доплаща, но тези неща трябва буквално да се извоюват.А не ти да кажеш -няма да правя това щото не ми е работа и никой не ми плаща , а зад теб колегата ти да отиде най-демонстративно да го свърши и да трупа точки колко е изпълнителен и как той може, а ти не можеш.
Това е един от най-редовните номера не само в тази фирма, а по принцип навсякъде.Аз също искам да съм само шофьор , но зад мене идва г-н лизача и върши всичко по всяко време и така е..ва майката на всички, но той нали си е заслужил благоволението на шефа и друго не го интересува.
Така , че има малка разлика колега американец....

driver1

Цитат на: American - Събота, 21 Февруари, 2015, 21:59:29
Колеги, ние шофьорите оувърдъроуд (over the road) сме но-тъч (no touch). Това означава че след като закараш товара, отваряш вратите, паркираш на дока, и друго не те интересува.
Товаро-разтоварването е от шипера- ресивера. Има случай когато се изисква някакво съдействие от драйвъра, но в този случай твоя диспечер трябва да те пита можеш ли да го направиш, и колко пари ще искаш за това.
Затова като започвате работа питайте по няколко пъти какво се прави :)


    Това е точно така! Когато за пръв път започнах работа в Испания, изрично питах тогавашния си работодател влиза ли товаро-разтоварната дейност в задълженията ми. Направих го, защото знаех, че испанските шофьори товарят и разтоварват доста често, но то е защото такъв е регламента им и получават пари за това.
    На мен ми беше отговорено, че изобщо не съм длъжен да товаря, а в задълженията ми влизат нормалните задължения на шофьор. Случи се така, че в една фирма трябваше да се товарят едни тежки сандъци по 1.2т. с някакви  отливки. Налице беше само мотокарист и някакъв началник. Качих се в ремаркето за да бутам с транспалетната количка. Но пода беше кофти и въпреки че бях пуснал на диференциала и повдигнал ремаркето, трудно вървеше и искаше много усилия. Помолих мотокариста да се качи и да ми ПОМОГНЕ да бутаме заедно, но той каза, че бил мотокарист, а не хамалин! Това ме нервира и слязох от ремаркето и отказах да товаря. Оня в канцеларията се направи на главен и взе да ме заплашва, че щели да откажат товара. Не му се получи, въпреки, че донякъде го разбирам - те си мислят, че получавам пари, а се правя на интересен и не искам да товаря.
  Стана скандал и наистина отказаха товара и се наложи онзи, дето не бил хамалин да бута обратно назад и да разтоварва седемте вече натоварени сандъка. Моето отмъщение пък беше, че докато не свърши не хоризонтирах ремаркето от възглавниците...
  Та думата ми е - трябва да си отстояваме правата и да работим за това, за което сме се спазарили.

naum4o

Американ, личи си, че много отдавна не си возил за български шефове. За съжаление наистина тук реалностите са други. И лизачи има, и колеги, които въобще не са запознати какво им влиза като задължение в длъжностната характеристика, и какво не. Регламентиран по закон шофьор  - no touch, за мен е показател за една отлично урегулирана структура. Защото товарополучателите знаят точно какво ще им трябва, за да свалят товара и са осигурили нужните  за целта реквизити - хора и машини.
На мен лично ми се е случвало и то често, да ме посреща хилавичък, самотен склададжия, който буквално буксува и изнемогва, докато бута количката. Ща не ща се хващам и аз, първо защото ми става кофти, като го гледам как се мъчи и второ защото с тези темпове на разтоварване ще тръгна утре. Самата организация куца - на шефовете въобще не им дреме как ще се свали стоката, целия персонал се е запилял някъде, никой няма никакво отношение към текущите задачи и трябва сам да се оправяш. Правил съм скандали и аз, на две места и беля щеше да стане, но като те поставят в екстремна ситуация, трябва бързо да решаваш как да излезеш от нея. Ние сме шофьори, а не хамали, но реалността понякога е плачевна.
Не сме дорасли още за организирано разтоварване на всеки адрес.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

Красимир Тодоров

Американеца не отдавна, а може би никога не е карал в българска фирма. Разбира се това не е порок.
Наумчо, колеги, темата с разтоварването не е за тук, ако искате отворете друга, има какво да се пише по въпроса, в това число, и че не само в България шофьора разтоварва.
Темата е за това, как колегата ще си вземе парите, от това зависи неговата и на още няколко човека съдба.
А защо не и на всички колеги, в крайна сметка. Спасението не е всички да се вдигнем и в чужбина като мен и някои други. Макар и от вън, аз работя и лобирам за по-добри условия на труд в България. По малко, както мога, редовно и с повторения.. Постепенно нещата ще станат.
Динко, имаш огромен шанс да си вземеш парите, дори и нещо отгоре, просто се иска време. Много добре ще направиш, ако често пишеш по тая тема и ни държиш информирани, за да има и други куражлии като теб да си търсят правата.
Закона е на наша страна, правораздаването ни е бавно, но светлина се вижда.

dinko_ferrari

Краси, тези освен да ми забавят парите друго не могат да направят.Нито ръцете, нито книжката ще ми вземат.Единственото е,че ще ми се променят плановете за в близко бъдеще,но и това не е болка за умиране.Адвокатката каза само да си взема док. за напускане,да не подписвам нищо на което пише за пари и после ще ги лекуваме както трябва.В договора ми ги има записани заплатата и командировъчните така, че ще си ги взема на 100%-въпроса е кога.
Има обаче и колеги които вече са се разписали на заповедта за освобождаване и сега разчитат на доброто желание на Герт Бернард(така се казва шефа на Еуфорбия-белгиец) да им преведе всичко дължимо.
Когато напускаш в тази фирма никога не знаеш дали ще си вземеш всичките пари-все ще измислят нещо да си спестят някой лев.На един 100 лв по-малко на друг 200лв. и така разчитат , че за толкова пари няма да се разправяш и ще си тръгнеш.Само за последните по-малко от 2 г. се извъртяха над 100човека.Има колеги с по един месец или няколко седмици и не са взели нищо.Удържали им разходи за пътя дето ги карали до базата в Белгия и т.н.

dinko_ferrari