• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Ерата на хибридите

Започната от naum4o, Неделя, 15 Февруари, 2015, 21:54:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

naum4o

Времето на хибридните двигатели настъпва с неимоверни темпове. Въпреки, че на този етап са ужасни скъпи, преимуществата им са безспорни. Кратко видео за новият Q7 E-tron, когото може да се каже сънувам.
http://vbox7.com/play:4131507fca
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

naum4o

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

Boroman21

Тока е истината,  Мъск е на вярната следа.

Boroman21


Красимир Тодоров

Цитат на: Boroman21 - Неделя, 15 Февруари, 2015, 22:29:24
Тока е истината,  Мъск е на вярната следа.
Мъск?! Той прави чисти електромобили. Нищо хибритно.
Иначе аз отдавна си мечтая за Приус, ама чакам сега новия малко да поефтинее и може да уважа един.
Най-добрите са. Нема други такива хибриди.

drago_pavlov

"Хибридите не са това, което са" ако мога да перефразирам  ;D
Преимуществата им изчезват в момента в който минеш табелата за край на населено място. Но пък недостатъците им са много - нито са икономични, нито са пъргави, нито комфортни.
За градско са ок, но само дотам. Това ги ограничава до позицията на втора кола в семейството. Никога не бих си купил хибрид, ако ще ми е единствената кола.

Относно Мъск и неговата Тесла, като изключим факта, че цената е голяма тесла, то пак сме доста ограничени извън града. Това което дават по каталог е много далече от истината. Много усилия трябва да положи човек, за да мине повече от 150 км с голямата батерия. За малката не ми се мисли...
Иначе ускорението е един път - ме можеш да мръднеш от седалката  ;D
И тук влизаме в противоречието - в града не е удачно да караш като луд, а на магистралата ако го правиш, минаваш под 100 км.

Тока ще е истината, когато дойде време батриите да се сменят за 5 мин., а не да се зареждат.

Красимир Тодоров

Хехе.. това грозде е кисело, рекла лисицата :)

drago_pavlov

Цитат на: Красимир Тодоров - Сряда, 18 Февруари, 2015, 13:06:45
Хехе.. това грозде е кисело, рекла лисицата :)
Типично по български, макар и написано от Острова...
Щом някой не харесва нещо, то веднага обявяваме, че гроздето му е кисело...
Ами, не, не ми е кисело гроздето.
Всеки ден карам служебни хибриди - аурис и приус. Мнението ми се базира на реален опит, а не на сапунисани реклами в интернет и псевно еко простотии...
Ауриса струва 38 000 лв стандартно в БГ, предлагаха ми го за 34, на лизинг и т.н.
Но за какво ми е тая кола?
Извън града гори 7 на 100 по магистралата, бензин. Това за 3 цилиндров мотор, 100 коня, който при 150-160 км/ч реве на умиране...
Човек над 175 см не може да седи комфортно на задната седалка - супер тясно е. В багажника повече от един куфар не можеш да сложиш. Ако си с малко дете забрави за количка, колело или други екстри.
В комбито събирам 2 куфара, количка, папагала с клетката и още други дреболии по дупките. Над 200 коня е, а при 160 км/ч на магистралата ми дава разход 6,5 на 100, дизел.
Кое ще ме накара да предпочета тясната, бавна, неикономична хибридна консерва?
Само и единствено за втора, градска кола. Извън града е мъчение...

Относно теслата - нямам щастието да карам такава кола всеки ден, но ми се е случвало веднъж. Това, което пиша е опита на много близък приятел, който ме "свали на земята". И аз се превъзнасях по нея, но е е това, за което я представят - изключително грозен и огромен сензорен екран по средата, евтини материали по интериора... И всичкото това за 130 000 евро - не мерси. Ако ги имах излишни щях да си купя Ферари, не тесла.
Ако мога да се позволя 10 коли в гаража - да ще има и тесла сред тях.

Boroman21

Че са скъпи ами скъпи са , че имат малък пробег все още да вярно е но бъдещето е в тока.  Като поизмислят добри акумулатори ще са супер. Всъщност половината от цената на електо колите е батерията другото е стотинки на фона и.

drago_pavlov

Цитат на: Boroman21 - Сряда, 18 Февруари, 2015, 21:00:18
Всъщност половината от цената на електо колите е батерията другото е стотинки на фона и.
И този мит за хибридите няма нищо общо с действителността...
Батерията на цитирания аурис струва 5600 лв без отстъпката. Ако върнеш старата батерия, новата ти излиза около 4000 лв, което е около 10% от цената на колата.
Освен това имаше и оферта за рециклиране на старата батерия за около 2000 лв, като получаваш 3 години гаранция.

Boroman21

Спецялно за приус/аурис и модел С акомулаторите са несравними.  То е все едно да сложиш едно до друго акомулатор за камион и стандартна 3ааа батерия.
85kwh-1.3kwh

drago_pavlov

Цитат на: Boroman21 - Четвъртък, 19 Февруари, 2015, 12:05:45
Спецялно за приус/аурис и модел С акомулаторите са несравними.  То е все едно да сложиш едно до друго акомулатор за камион и стандартна 3ааа батерия.
85kwh-1.3kwh
То и крайните цени на колите са несравними.
Не съм казал, че батерията на тесла струва колкото тази на аурис. Дадох пример, за да се види, че цената батерията е много по-малко от половината кола.

Конкретно за батерията на тесла намерих това в американски форум:
Tesla has said that the replacement cost is about $30,000. That being said, you can buy the pre-paid replacement option for $12,000.
Преведено на български:
Тесла обявиха, че подмяната на батерията струва около$30 000. Също така можеш да предплатиш подмяната за $12,000.

Тоест ако чакаш да ти се скапе батерията след 5-8 години и тогава си купиш нова - 30 бона.
Но ако си купиш новата батерия заедно с колата - 12 бона.
Та това е поредния маркетингов трик - батерията струва 12 бона, но ако искаш да я купиш след 10 години ще ти искат 30 бона. И това с цел да те откажат от нова батерия, за да си купиш нова кола за над 100 бона.

Красимир Тодоров

Ето ти и друга балканска мисъл "Намерил влаата п. , па му се видела рошава". Не си влах, па и не става въпрос за п.
Намерил, щото не ми се вярва да си извадил кеш и да си ги купил тия два хибрида. Даже не вярвам да си ги купил и лично ти за себе си дори на лизинг. Предполагам, че са на фирмата в която работиш и пак на изплащане. Опровергай ме, макар и да ме излъжеш, и ще ти се извиня.  Но разбира се, те хибридите са голям боклук, само дето като влезеш в такава кола трябва да ти е ясно, че не е направена за скорости от 170 км/ч. Все едно твоя шеф да си товари камионите със 80 тона на 5 оси и да мрънка, че не вървят и харчат и са егати боклуците. Па и гумите не издържат... абе не са измислени както трябва.
Ти направо отрече цяла индустрия, в която може би не знаеш, но пръст има (в приуса) един голям българин - Румен Антонов, изтъкнат инженер на скоростни кутии.
Разбира се, ти сигурно знаеш повече за хибридите, аз нямам допирна точка с тях освен форуми и статии.. е чак така напълно никъде не ги отрекоха. И като си осведомен, що ги караш  като състезателни коли, това не се кара с такива скорости. Твойте шефове знаят ли че техния аурис върви със 170?

Ако са толкова скапани коли, дай оферта, интересува ме Приуса. С удоволствие ще ти дам някакви увеселителни кинти, за да те отърва от нея. Ето ти реална оферта от острова

drago_pavlov

Много елементарно изказване, което ме кара да влизам в обяснителен режим...
Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 19 Февруари, 2015, 13:16:46
Намерил, щото не ми се вярва да си извадил кеш и да си ги купил тия два хибрида.
Не съм извадил кеш и не съм ги купил. И не са два, а малко повече - по няколко от двата модела.
Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 19 Февруари, 2015, 13:16:46
Даже не вярвам да си ги купил и лично ти за себе си дори на лизинг. Предполагам, че са на фирмата в която работиш и пак на изплащане. Опровергай ме, макар и да ме излъжеш, и ще ти се извиня.
Никъде не съм казвал, че са мои. Напротив, още в първото ми мнение казах "Всеки ден карам служебни хибриди...".
Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 19 Февруари, 2015, 13:16:46
Но разбира се, те хибридите са голям боклук, само дето като влезеш в такава кола трябва да ти е ясно, че не е направена за скорости от 170 км/ч.
Покажи къде съм казал, че хибрида е голям боклук и къде съм цитирал 170 км/ч.
Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 19 Февруари, 2015, 13:16:46
Все едно твоя шеф да си товари камионите със 80 тона на 5 оси и да мрънка, че не вървят и харчат и са егати боклуците. Па и гумите не издържат... абе не са измислени както трябва.
Нямам шеф, камионите си ги товаря аз, вървят, не харчат и гумите им издъжат, понеже са нови :)
Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 19 Февруари, 2015, 13:16:46
Ти направо отрече цяла индустрия, в която може би не знаеш, но пръст има (в приуса) един голям българин - Румен Антонов, изтъкнат инженер на скоростни кутии.
Нищо не съм отрекъл, а за Румен Антонов знам повече от теб, със сигурност.
Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 19 Февруари, 2015, 13:16:46
И като си осведомен, що ги караш  като състезателни коли, това не се кара с такива скорости. Твойте шефове знаят ли че техния аурис върви със 170?
Няма как да тръгнеш на 2000 км път и да караш със 100. И да, моите шефове знаят, че аурисите вървят със 198 км/ч - един колега си понесе заслуженото за експеримента  ;D
Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 19 Февруари, 2015, 13:16:46
Ако са толкова скапани коли, дай оферта, интересува ме Приуса. С удоволствие ще ти дам някакви увеселителни кинти, за да те отърва от нея. Ето ти реална оферта от острова
Както се казва: "Кога стана калайджия, кога ти почерня гъза..." Малко надменно звучи това с тия "увеселителни кинти", ама няма как - балкански манталитет  :)

Та да се потретя:
Хибрида е ОК за града - до работа, до мола, децата на градина и т.н. Гори сравнително малко - под 5 на 100. Въпреки, че има и доста малки дизели с разход под този...
За извънградско е пълен боклук - нито багаж събира, нито е икономична, нито върви, нито е комфортна.

И като се има предвид, че много малка част от населението в БГ може да си позволи 2 коли, градска и такава за пътувания, то стигаме до моя извод - хибрида не става. Не и когато е единствена кола.

naum4o

Малко за Тесла:
Едно от най-големите предизвикателства пред електрическите автомобили е постоянната тревога, че батерията може да свърши преди следващата станция за зареждане. Основателят на Tesla Илон Мъск обещава да реши това за шофьорите на Tesla със своята мрежа Supercharger, която вече се простира в САЩ и Канада, Азия и Океания и постепенно се разпростира в европейските страни, пише техническият сайт Digjitale.
Най-близката станция до нас е тази в Любляна, Словения, а най-близкият сервизен център е във Виена. Един поглед върху картата на мрежата в Западна Европа може да покаже сегашното ѝ състояние. При поглед върху картата и бъдещите планове, мрежата Supercharger на Tesla явно цели Турция да бъде следващият голям пазар за електромобилите. Плановете са за станция за зареждане в Хърватия и Словения, а после по две в Сърбия и България и накрая една в Истанбул. Така ще бъде завършен пътят на шофиране с Tesla през Европа до Турция.
За 2016 г. компанията планира също така да отвори станция за зареждане в Скопие и още няколко станции в региона, с което да позволи електрическото пътуване на Балканите. Това със сигурност означава, че повече компании ще се присъединят към тази инвестиция, за да популяризират електрическото каране в нашия регион.

Как работи?

Суперзарядните (Superchargers) се състоят от няколко зарядни за Model S, работещи заедно, за да доставят до 120 кВт постоянен ток директно в акумулатора. Работата със суперзарядните е толкова проста, колкото и с обикновен стенен конектор. Просто включваш, изчакваш 30 минути и имаш достатъчно енергия, за да стигнеш следващата станция. При това безплатно.

Настоящата структура на Балканите

Миналата година собственикът на автомобил Tesla Саша Цветойевич, предприемач от здравния сектор и първия собственик на Tesla в Хърватия, обиколи Балканите. Целта му беше да покаже, че бъдещето е на електрическите коли и да подчертае възможностите на колата и едновременно с това липсата на инфраструктура за поддръжка на такъв тип електрически коли, особено в южните балкански страни.

Хърватия има станции за зареждане на електромобили в градовете Копривница и Биоград. Това подчертава желанието на страната да насърчи по-чисти форми за придвижване. Станцията за зареждане бе изцяло финансирана по европрограмата ,,Интелигентна енергия" и е само една от мерките, предприети от Биоград за устойчиво бъдеще. Станцията в Копривница допълва наскоро започналата програма за споделяне на коли, която включва шест електромобила и два хибрида. Системата за споделяне на коли бе установена като част от финансирания от Европейския съюз проект Civitas Dyn@mo.

В други страни също има изследвания в тази посока. Македония също е част от проекта Civitas Dyn@mo. Нейната цел е да подкрепи инфраструктурата за зелен транспорт чрез средства от ЕС и местното правителство.

В Сърбия, Албания, Косово, Босна и Херцеговина и Черна гора няма движение по този въпрос засега.

България обаче се очертава регионален първенец, имайки над 10 станции за зареждане на електромобили в София и други градове. Частни компании като FullCharger Bulgaria вече са се заели със създаването на нужната електрическа инфраструктура за колите на бъдещето.

Страната цели да има 10% електромобили до 2020 г., по думите на Весела Шаранкова, генерален директор на FullCharger. Компанията наскоро откри станция за зареждане на електромобили в Добрич и обмисля откриването на още една в Балчик, съобщава сайтът Novinite.com.

Румъния също има прогрес по отношение на инфраструктурата за електромобили от 2010 г. В момента в страната се изпълняват проекти като e-Mobility Romania, които целят да увеличат употребата на електромобили и инфраструктурата им за зареждане.

Гърция цели да инсталира станции за зареждане от енергийния доставчик PPC. Някои от планираните места ще бъдат гръцкото Министерство на околната среда, енергетиката и климатичните промени, близо до енергийните регулатори и централата на PPC. Инсталирането на станциите е част от финансирания от ЕС проект Greek eMotion, който цели да подготви основата за масовото използване на електромобили в Европа.
http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/24420-superzariadnite-na-tesla-idvat-v-bylgariia/
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

Красимир Тодоров

Ало, Ломоносов,  добре че шефа ти купил некъв опикан аурис, та да можеш и ти да кажеш нещо..
А относно коментарите ти - ще си го преместя. Аз и още поне 5 човека, дето сме  силно респектирани от твоя ерудизъм.
Дано поне се чатнеш, защо те нарекох Ломоносов. Забравих да сложа кавички на една две думи, сети се на кои.

admin

Цитат на: drago_pavlov - Четвъртък, 19 Февруари, 2015, 14:06:29
Много елементарно изказване, което ме кара да влизам в обяснителен режим... Не съм извадил кеш и не съм ги купил. И не са два, а малко повече - по няколко от двата модела.Никъде не съм казвал, че са мои. Напротив, още в първото ми мнение казах "Всеки ден карам служебни хибриди...".Покажи къде съм казал, че хибрида е голям боклук и къде съм цитирал 170 км/ч.Нямам шеф, камионите си ги товаря аз, вървят, не харчат и гумите им издъжат, понеже са нови :)Нищо не съм отрекъл, а за Румен Антонов знам повече от теб, със сигурност.Няма как да тръгнеш на 2000 км път и да караш със 100. И да, моите шефове знаят, че аурисите вървят със 198 км/ч - един колега си понесе заслуженото за експеримента  ;DКакто се казва: "Кога стана калайджия, кога ти почерня гъза..." Малко надменно звучи това с тия "увеселителни кинти", ама няма как - балкански манталитет  :)

Та да се потретя:
Хибрида е ОК за града - до работа, до мола, децата на градина и т.н. Гори сравнително малко - под 5 на 100. Въпреки, че има и доста малки дизели с разход под този...
За извънградско е пълен боклук - нито багаж събира, нито е икономична, нито върви, нито е комфортна.

И като се има предвид, че много малка част от населението в БГ може да си позволи 2 коли, градска и такава за пътувания, то стигаме до моя извод - хибрида не става. Не и когато е единствена кола.

В крайна сметка имаш ли шеф или сам си товариш камионите? Нищо лично, просто си противоречиш.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!