• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Проблем с ниско налягане на маслото в двигателя

Започната от emil.milkov, Събота, 28 Февруари, 2015, 14:10:17

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

emil.milkov

Имам DAF XF 105.410. Колеги проблема ми е следния:
Налягането на маслото в двигателя е ниско със стойности 1.3 - 1.5. При ниски обороти светва лампата за маслото на таблото, при загрят двигател. След повишаване на оборотите на двигателя - угасва. Маслото е ново. Сменени са масления и центрубежния филтър. Как и кой може да помогне да отстраним проблема.

emil.milkov


kron

Не съм голям специалист по холандските машини но това не е добър признак,но не се плаши има няколко варианти като за начало не знам къде се намира на Даф клапана за налягане на маслото той е с една пружинка и в процеса на работа тази пружинка се износва и въпросния клапан не поддържа нужното налягане имали сме подобен проблем с Волво.Ако там всичко е наред трябва да провериш маслената помпа,и ако не е там проблема отиваме на варианта с лагери,не знам дали може да е грешка от датчика за налягането.

kron


American

Какъв е пробега колега ?
Интересувал ли си се колко ще излезе основен ремонт с нови цилиндри, бутала, лагери на колянов вал ?
smoking gun

Бриги Магнито

Колега,кво значи ново масло,има нови масла ставащи и неставащи.
За да ти го опростя,ще те питам със старото масло лампата светеше ли?

Крон,Баце кво ще кажеш за тази последователност
1 Мамка му,какво масло му ръгнах
2 Бе стегнах ли го тоя филтър и въобще къв филтър му ръгнах
3 Бе да взема да отвия тоя датчик и да видя с манометър кво ще покаже
4 Да взема да видя аз тая маслена помпа къв и е случая
5 Еми в края на краищата на всяко нещо му идва края,ше му врътнем един ремонт и газ
4


emil.milkov

Здравейте отново. Сменихме помпатга а и няма промяна. На въпросите по горе- маслото е Репсол 10W40. Пробега е около 500 хил. Може ли според вас проблема да идва от самото масло? Загледах по чужди форуми хората карат с Еxol. Какво препоръчва производителя. Вариантите са или да ходя в официален сервиз  или???? Дали според вас е уместно да пробвам с 15В40?
Благодаря предварително

J_L

Трябва според мен да се провери нивото на маслото и филтрите, Ако трябва пробвай с друго масло. Чувал съм за подобни проблеми на ДАФ, но с по- големия двигател и така са решени. Но първо прави най-евтиния вариянт, след което диагностика в сервиза и там вече няма как да не разрешат проблема.
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

loshdancho

Не казваш дали преди смяната е били пак така ниско налягането.
И кога въобще се появи проблема.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

Странно ако наистина е ниско налягането трябва да се е окозил вече.
Вижте датчика, и кабелите(маси) и пробвайте с външен манометър.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

emil.milkov

Здравейте  отново,
след  смяна на маслото с 15В40 лампата изгасна. Но при закачане на диагностика програмата отново отчита ниско налягане. След смяната са минати около 20 хил км. Дригият проблем е неработеща моторна спирачка. Включва и изключва веднага. Има  ли връзка между работата и и маслото.  Дайте идея тези помпи подлежат ли на ремонт. Втората помпа беше втора ръка. Двигателя не яде масло. Препоръчйте сервиз или някой зблъсквал ли се е е с подобен проблем, че така неможе да се кара.
Поздрави

emil.milkov

Здравейте отново, проблема с моторната спирачка се оказа елементарен. Беше разкачен маркуча който задейства буталцето за клапата на моторната спирачка. В движение при опит за задействане на спирачката се чуваше изпускане на въздух. След разговор с колега, който е имал проблем с това буталце преди време се загледах и видяхме каде се е разкачило маркучето. Точно зад гредата. Просто се бяха развили болтовете.
За другия проблем с ниското налягане..... не свети лампа за предупреждение. Уж само при закачане на диагностика специалиста каза че е ниско. Дайте съвет , да го закачам ли пак или що ли? Други грешки няма.
Благодаря предварително и дано съм бил полезен на някого.

American

По-горе три пъти ти беше споменато да отвиеш датчика за маслото и да завиеш манометър, и да видиш реално ли ти показва датчика.
Направи ли го ?
smoking gun

emil.milkov

Да това е следващото което, ще направя. Какви стойности са нормални, защото срещам такива в доста голям диапазон. От два до някъде 4 бара?

American

smoking gun

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: American - Събота, 04 Юли, 2015, 16:36:20
Ами на 1000 rpm, поне 50 psi

    1 pound per square inch (паунд, либра - 454 грама, на квадратен инч)=0.0689475729 bar

    Или при 1 000 завъртания за минута, към 3,4 бара.
http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

динко

Не само на ДАФ,а на всеки камион след определен пробег трябва да се смени маслена помпа и лагери колянов вал за да няма ядове с мотора.Тоя километраж е нищо за тая машина ако е обслужвана грамотно.За маслото питаш в оторизиран сервиз и не си правиш опити,карал съм три дафини от по старите и се е случвало като е загрял да присветва лампа но като се нормализира температурата си изгасва, но те бяха на неизвестни километри.

динко