Не подценявайте тракториста и комбайнера!
Форум на българските шофьори
Неделя, 29 Януари, 2023, 18:30:27 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Не подценявайте тракториста и комбайнера!  (Прочетена 9467 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
начинаещ
Младши потребител
**

Рейтинг: +19/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 58
Теми: 4



Активност
0%

« -: Неделя, 01 Март, 2015, 14:26:27 »
ОтговорОтговор

От скоро съм в този форум,защото съм вече и аз с категория "С+Е" и реших да се поинтересувам за професията шофьор на камион.Доста изчетох от темите и мненията на колегите,някои неща предполагам ще ми бъдат полезни някои не,ако реша  да си вадя хляба с тая професия.Много лошо впечатление ми направи отношението към някои колеги и нарицаването им на тракторист и комбаинер или ТКЗС-ар,като това май е синоним на некадърност и некомпетентност и несправяне с шофирането на камион.Лично мен ме засегна това оприличаване,защото и аз съм бил механизатор. Е не съм само ТКЗС-ар,просто когато завърших беха на изчезване и не съм работил в тях,но не смятам,че тракториста би бил лош шофьор.Незнам защо се подценява механизаторската работа в земеделието,може би останало от времето когато всички слаби ученици учеха в селско-стопанските у-ща,но колеги та то същото бе и с у-щата по автотранспорт Ухилен.За камионджийте не сядали на трактор да спомена само,че не е толкова просто да работиш с трактор и прикачен инвентар,още повече и комбайн.Вярно,че се движат по-бавно,но понякога се справяш с добри габарити.Не съм се замислял колко е дълга композиция комбайн влачещ 6-метров хедер отзад или трактор със сламопреса и две ремаркета пълни с бали.Тук ще кажете и тонажът е важен да така е.Но трактор с две ремаркета с по 8 тона пшеница пак не съм смятал колко е общата маса.Отделно доста от прикачният инвентар е около 4 метра ширина и с това понякога се движиш и по шосе за да стигнеш до нивата.Не мога да се съглася с вас,че от тракторист не може да стане шофьор.Със сигурност ще е по-добър от някой преминал набързо "В" след това "С",като тук незнам има ли някакво време за чакане между категориите,една година си седи в къщи пред компа и записва "С+Е" и е готов международен шофьор.
  Извинявам се,ако някой съм засегнал, също сори и за правопис и пунктоация но все пак съм възпитаник на СПТУ по СС. Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Неделя, 01 Март, 2015, 14:26:27 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-718
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #1 -: Неделя, 01 Март, 2015, 15:22:48 »
ОтговорОтговор

Има всякакви: трактористи, комбайнери,  сервитьори,старшини, че и полицаи даже. И всички са синоним за неграмотност, по простата причина, че на никой от тях това не му е основната професия, а е чул, че се изкарват пари и ....
Можеш ли да направиш разлика, за човек, имащ желание да се научи и човек дето не може и не иска да се научи.... е вторият е неграмотник. От  професията шофьор в младостта  си се отказват доста хора, на които явно не им понася  и остават старите кучета. Е кажи ми как сега един пенсионер военен или полицай на години ще се сравнява с човек, на който живота му е минал в черно-бяло. Тоя пенсионер  вече не може да възприема така както е бил на младини и трудно се учи.... как да го наречеш професионалист... Винаги щом стане дума и човек каже абе аз бях.... значи това в момента не е неговата работа и на дали ще  я работи с желание и ще му доставя удоволствие.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Неделя, 01 Март, 2015, 15:22:48 »

 Активен
начинаещ
Младши потребител
**

Рейтинг: +19/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 58
Теми: 4



Активност
0%

« Отговор #2 -: Неделя, 01 Март, 2015, 15:56:52 »
ОтговорОтговор

Има всякакви: трактористи, комбайнери,  сервитьори,старшини, че и полицаи даже. И всички са синоним за неграмотност, по простата причина, че на никой от тях това не му е основната професия, а е чул, че се изкарват пари и ....
Можеш ли да направиш разлика, за човек, имащ желание да се научи и човек дето не може и не иска да се научи.... е вторият е неграмотник. От  професията шофьор в младостта  си се отказват доста хора, на които явно не им понася  и остават старите кучета. Е кажи ми как сега един пенсионер военен или полицай на години ще се сравнява с човек, на който живота му е минал в черно-бяло. Тоя пенсионер  вече не може да възприема така както е бил на младини и трудно се учи.... как да го наречеш професионалист... Винаги щом стане дума и човек каже абе аз бях.... значи това в момента не е неговата работа и на дали ще  я работи с желание и ще му доставя удоволствие.
То най-хубаво е човек да изкарва пари от хобито си,но няма как всички да сме така.На мен също ми се е налагало да работя работа от която не изпитвам удоволствие, но това не ме е правило по-лош от останалите колеги,особено когато съм се стремял да схвана тънкости и да се науча.Навсякъде има стари кучета,едни ти споделят наученото с опит,други те оставят да стигнеш сам до правилното,
трети се страхуват да ги не надминеш ,просто има всякакви.Не виждам нищо лошо в това да искаш да си сменищ професията заради по-голямо заплащане.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1515/-3242
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #3 -: Неделя, 01 Март, 2015, 16:37:11 »
ОтговорОтговор

Оуу Баце,да те светнем,90% оттук присъстващите,те сложиха у графа,,поредният тракторист/комбайнер'' без да те познават
Но интересното е,че 50% оттук присъстващите не могат да превключат скоростите на трактор,камо ли да имат познания пък за работа с инвентар.
Апропо аз обратно на теб от некадърен шофер се опитвам да се науча за тракторист,тъй че не им се впрегай на господа шоферите,оти между тех има и образовани с висше образование,ми дай да си помагаме,кво знам помагам,кво знаеш помагаш,ко че каеш?

Апропо 80% оттук присъстващите не знаят как да си сменят спуканата гума в изорано ниве.  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-31
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #4 -: Неделя, 01 Март, 2015, 17:07:04 »
ОтговорОтговор

Колега не се впрягай на всяка дума де що чуеш , просто си го премести в другия крачол и газ напред. Аз например бих карал трактор с удоволствие нищо че ще ме викат тракторист или ткзсар Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
SEMPER
Потребител герой
*****

Рейтинг: +282/-98
Неактивен Неактивен

Germany Germany

Публикации: 1266
Теми: 10



Активност
0%


« Отговор #5 -: Неделя, 01 Март, 2015, 20:18:00 »
ОтговорОтговор

Аз  лично се научих на маневри с ремарке с завиваща предна ос точно на трактор. На принципа на неволята  Ухилен 
Трябваше да прибера двайсетина кубика дърва и имаше свободен само трактор с ремарке.
Ако не можеш да го караш назад , мъкни ги на ръка като нямаш друга работа  Ухилен Ухилен

А тук някои велики "европейски" шофьори гледам че избягват тези ремаркета, защото на маневра отивали накъдето сами си решат  Завърти очи  Ухилен Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-718
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #6 -: Неделя, 01 Март, 2015, 20:40:11 »
ОтговорОтговор

Вярвай или не опитвал съм и  друга работа. ми не е като основната, и не се удава така както това което ти е на сърце.
Ако стана някога тракторист на дали ще се науча и стана професионалист, ще ми викат шофьора обидно.
Имам книжка за мотокари и електрокари, но като си потърсих работа... отговора беше ми не ставаш, щот не знаеш.
За някой неща човек трябва да се примири.  Добрият тракторист ако е добър шофьор никой няма да му каже, че е тракторист. Но ако не става си остава тракторист, Колкото и да му е мъчно. Не , че аз знам как се сменява гума в полето или как се оре...Ми не ставам и точка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
m@n
Младши потребител
**

Рейтинг: +21/-5
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Maldives Maldives

Публикации: 64
Теми: 2



Активност
0%

« Отговор #7 -: Петък, 27 Март, 2015, 15:44:13 »
ОтговорОтговор

От скоро съм в този форум,защото съм вече и аз с категория "С+Е" и реших да се поинтересувам за професията шофьор на камион.Доста изчетох от темите и мненията на колегите,някои неща предполагам ще ми бъдат полезни някои не,ако реша  да си вадя хляба с тая професия.Много лошо впечатление ми направи отношението към някои колеги и нарицаването им на тракторист и комбаинер или ТКЗС-ар,като това май е синоним на некадърност и некомпетентност и несправяне с шофирането на камион.Лично мен ме засегна това оприличаване,защото и аз съм бил механизатор....
Колега, ако работата към която си се насочил, ти харесва и ти е на сърце - давай смело напред. И въобще да не ти пука какво мислят "големите професионалисти" тук. Когато човек си знае способностите и е уверен в тях, не трябва да се интересува от мнението на другите кой какъв бил. Като четох тази тема се сетих за една статия: българин скъсан 3 пъти на изпита за докторант в Софийския университет, става  докторант по право в Кембрийдж. http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=4665674
Такива сме си българите - като видим, че някой надигне глава, всички се втурват да го дърпат за краката и да му казват колко е некадърен. Важното е да имаш цел, да си я преследваш и да не ти пука.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
zufahrer
Младши потребител
**

Рейтинг: +7/-5
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 85
Теми: 2



Активност
0%

« Отговор #8 -: Петък, 27 Март, 2015, 19:02:25 »
ОтговорОтговор


 Но ако не става си остава тракторист, Колкото и да му е мъчно. Не , че аз знам как се сменява гума в полето или как се оре...Ми не ставам и точка.
     Мааа му стара, колегата ме хвърли в тежък размисъл, как по дяволите се сменя проклетата гума в оранта? Стигнах до лопата, големи и повече трупчета и крик. После щанги и изваждане на вътрешна гума на място. Но ако е безкамерна, вече нямам идея за процеса.
     В тая връзка се сещам за двама трактористи приятели от Костинброд. Сеят жито в полето и на обяд засядат под едно дърво да хапнат. Наяли се доволно и пийнали по винце, след което им се приспало яко. Полягат на сянката и се събуждат към 4 следобед, сещайки се че им останал един триъгълник незасят.  Да ама още махмурлии, забравили къде е точно и  посяли един два часа в посятото. Резултата лъснал след месец................................ Ухилен. Въпроса е това добри трактористи ли са или не?
      Също така и за двама американски пилоти на Боинг. Заиграли се на карти в кабината и подминали летището за кацане с 250 км. Добре че имали гориво  Ухилен.   

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1515/-3242
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #9 -: Понеделник, 06 Април, 2015, 09:39:14 »
ОтговорОтговор

Баце,а те засветлим мноо е от значение коя гума ще сменяш предна или задна  Намигване ,обикновенно в изорана нива трактора е закачил нещо ,това нещо има тегло  в единия случай пречи в другия помага,а трупчетата при трактористите са кът. Намигване
Апропо някой виждал ли е тракторист да сменя гума в изорано ниве  Ухилен Ухилен Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


zufahrer
Младши потребител
**

Рейтинг: +7/-5
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 85
Теми: 2



Активност
0%

« Отговор #10 -: Вторник, 07 Април, 2015, 12:29:19 »
ОтговорОтговор

         Е явно без чужда помощ нема да стане. А и трактора резервна няма, така че мислех за лепене на вътрешна без да се сваля външната (като на велосипедо). Имам впредвид трактар с еднакви големи гуми. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1758/-321
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1837
Теми: 102



Активност
2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #11 -: Вторник, 24 Януари, 2023, 16:15:47 »
ОтговорОтговор

Оуу Баце,да те светнем,90% оттук присъстващите,те сложиха у графа,,поредният тракторист/комбайнер'' без да те познават
Но интересното е,че 50% оттук присъстващите не могат да превключат скоростите на трактор,камо ли да имат познания пък за работа с инвентар.

     Мене ми се струва, ако имаш предвид превключване в движение по-малко от 50% са можели към онази година (2015). Сега след няколко поколения "велики шофьори" от трактористи нещо 20% или по-скоро 10% биха успели. А камионджии...? Може би, би могло да се намерят?! Дори си мисля, от тези с бакалавър шофьор, "само за "С" са учили 4 години", ако и за смяна на предавките са учили някоя година, може да се справят, евентуално?! Споменавал съм и преди как се прави, спира се и се включва предавката на която се кара 2-ра или 3-та и 5-та може, която включиш на нея тръгваш и караш. Много по-тихо е. Като дойде време за смяна пак се спира и тъй.


Апропо 80% оттук присъстващите не знаят как да си сменят спуканата гума в изорано ниве.  Намигване

     Още оттогава съм започнал да го мисля и с малки прекъсвания постоянно го мисля. Не останах с впечатление, че си го обяснил?! Ако натиснеш надолу с прикачения инвентар, най-вече плугове, не се ли освобождавана задният мост? Тези тежести най-отпред, ако се махнат, няма ли да се вирне предницата във въздуха, в определени случаи?

     Ако ги разбера тези неща, поне някой път за тракторист мога да мина. За шофьори всичко е заето и дори няколко години преди да вземат книжката са вече  в "клуба на великите" - направо нямам шанс там.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!