Покупка на камион от ЕС
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 17:02:31 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2] 3 4 5   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Покупка на камион от ЕС  (Прочетена 35100 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
J_L
Старши потребител
****

Рейтинг: +273/-81
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 288
Теми: 5



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #15 -: Вторник, 14 Април, 2015, 11:04:53 »
ОтговорОтговор

Можеш ли да подкрепиш това си твърдение с практически примери? Ако българският език, не се нуждае от превод в Съюза, то защо на мен българските институции ми искат превод на договор с европейския работодател, който е на английски от заклет преводач?
Това не бях го видял за което се извинявам. Да мога. Всичката кореспонденция примерно с HMRC или UK Border Police отнасяща се до някое дело, дори ти се изпраща на български. Ако имаш проблем с полицай и не можеш да се разбереш с него, то той трябва да ти осигури преводач. Така е навсякъде в Европа. Българските институции са обаче съвсем различна бира, която не ми се пие пък камо ли обсъжда. Така че те може и писмо от "началника" да ти поискат.

ПП. Сега като си помислих, преди години имаше такова официално изискване,в смисъл че работника трябва да разбира изцяло договора си с работодателя, та за това сигурно са ти го искали. Един вид за твоя защита. Заклетия преводач, пък им гарантира че превода ще е направен правилно и не подправен, като преводача е отговорен пред закона за това.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

When I say “capitalism,” I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Вторник, 14 Април, 2015, 11:04:53 »

 Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #16 -: Вторник, 14 Април, 2015, 18:15:08 »
ОтговорОтговор

И аз съветвам да не се товари , особено прз Сърбия . А иначе да минеш от там трябва да си приготвиш към 40 Евро за спедиция заради транзитните номера и да си платиш магистралите . Според мен през Сърбия е по-бързо и аз като докарвам от там се прибирам .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Вторник, 14 Април, 2015, 18:15:08 »

 Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #17 -: Вторник, 14 Април, 2015, 18:25:18 »
ОтговорОтговор

Вариант е да се извади унграски транзитен номер за 200 Е .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
славее
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +19/-2
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 112
Теми: 4



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #18 -: Вторник, 14 Април, 2015, 19:09:18 »
ОтговорОтговор

За фактурата знаеш,че е нетна задължително цолов номер,ако караш магистрала толколет,ЧЕХИЯ на първата бензиностанция 50е машинка и 50е ти вкарват в нея.....на излизане от Чехия я връщаш,Словакия като си с9 транзитен
номер винетка 12е  и на влизане в Унгария има спедииции дето попълват тол колета за Унгария 56е,и на Унгарската граница вече и господ не може да каже какво ще измислат маджарите.Румъния 13-14е винетка...за 24 часа........
единственото проблемно место е Унгария...на късмет може и да нямаш проблеми.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
combatbunny
Начинаещ
*

Рейтинг: +5/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 26
Теми: 7



Активност
0%

« Отговор #19 -: Вторник, 14 Април, 2015, 20:05:15 »
ОтговорОтговор

Благодаря на всички, които помагат с информация, особено на Hino, такива неща като за учебник направо ! Супер сте.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivan*borisov
Начинаещ
*

Рейтинг: +6/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 36
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #20 -: Вторник, 14 Април, 2015, 21:00:10 »
ОтговорОтговор

Здравейте,

За нуждите на фирмата ни ще трябва да си купим камион съответно какво трябва да направим, за да си го докараме до тук ?
Здравейте !
Мога да ви трансферирам превозното средство до Бг. ,стига да се договорим. С това се занимавам от десетки години.Едноличен шофьор съм ,не фирма.
Разбира се ,може би имате ваш готов  желаещ работник ,тогава ще бъде по евтино да изпратите него.
Ако проявявате интерес пишете ми на ivan62borisov@yahoo.com ,от Сф. съм .

Поздрави !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hino
Старши потребител
****

Рейтинг: +190/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 348
Теми: 6



Активност
0%

iYi


« Отговор #21 -: Сряда, 15 Април, 2015, 10:22:29 »
ОтговорОтговор


 Аз сега като се замислих имате и още варианти. Но едно по едно.

 "Славее" е споменал за нетната фактура. Това е една много деликатна тема и незнам доколко сте наясно с нея. В смисъл такъв, да най най добре е да се вземе на нетна фактура, понеже така си спестявате немското ддс, което е супер добре откъм финанси. ОБАЧЕ! Много хора го правят, но незнаят, че ако нямате по основна дейност на фирмата Ви описано и "внос и продажба на употребявани превозни средства" например, то тогава ...някога ( може и никога де) , може да имате проблем с данъчните в БГ. Случвало се е , макар и рядко, затова внимавайте. Това "нетно фактуриране" е предназначено ГЛАВНО ЗА ДИЛЪРИ, който го използват за да осъществят максимална печалба и това е залегнало в европейското законодателство. Използва се нетно фактуриране, и след това самият дилър плаща ДДС "на маржа", тоест 20% вече БЪЛГАРСКО ДДС.
 
 НО на т.н. "марж", тоест на стойноста на доказан=фактурно транспорт+печалба, или с други думи , добре познатият член 143 от ЗДДС!!!. Това ДДС е кардинално различно от това което е като стойност на самият камион/кола или каквото и да е превозно средство.
 
 Пример: - фактура на нетна стойност 10000Е, + 21% немско ДДС (2100Е) = 12100Е. Ако го купите нетто, плащате 10-те хиляди евро което е супер. След това, ако "играете" с фирмата Ви по чл.143 от ЗДДС, ситуацията е следната: - транспортни разходи 1000Е ( примерно де) , печалба 500Е ( пак примерно) и се получава една "междинна сума" от 1000+500=1500Е. ИМЕННО ВЪРХУ ТАЗИ СУМА, се начислява ДДС от 20% ( българско, защото сте българска фирма) , което съставлява 300Е. Тези 300Е са Ви ДДС-то което отчитате от вашата фирма, след като сте дилър. 300Е е по добре от 2100Е ( по примера) нали  Намигване? ОБАЧЕ, зависи дали сте регистрирани като дилър, и дали въобще фирмата Ви има по основна дейност такова "занимание" :-). Също така е много важно вашият счетоводител да е КОМПЕТЕНТЕН, за да Ви обясни тези неща. Защото може да се придържате към нормалното фактуриране, и въобще фирмата Ви да е по т.н. "нормален ред" ( счетоводителят Ви трябва да Ви го обясни това, а и Вие трябва да си го знаете де) , когато такъв вариант за "нетно фактуриране" НЕ върви. Вие тук в България си "оправяте" ДДС-то по друг "ред", и нетно НЕТРЯБВА да фактурирате. Въобще дълга тема. Аз лично, още преди години, когато се занимавах с това в БГ и имах салон, съм имал буквално СТОТИЦИ спорове, със знайни и незнайни счетоводителКИ, който разбираха ( по точно мислеха си, че разбират) от всичко друго, но не и от ТОЧНО ТАЗИ ЧАСТ от материята, наречена автомобилни ( включая и камиони разбира се) продажби и "реда" на фактуриране и т.н.
 
 Специфично е, така че внимавайте. Аз Ви го обяснявам законово как е ( надявам се няма законови промени последните 2-3 години.....) , а това дали някога ще имате проблем и от какво естество..... немога да знам. Реално погледнато, рядко се случват проблеми, но е хубаво да ги знаете тези неща. Както и да имате компетентен счетоводител. Уви, рядкост са в БГ и винаги е било така.
 
 Сега се сещам ( извън темата), как "капацитети" навремето когато имаше още мито, казваха на митото - мито, а НЕ ДДС, защото за автомобили произведени в ЕС се плащаше ДДС, а те му казваха "мито" и дори и незнаеха, че НЕ Е мито  Смотан. Т.н. "мито" имаше за японските/американските ( въобще извън ЕС) коли , който бяха "без преференций". Както и да е.

 За транспорта. Кажете от кой град е камиона. Аз забравих преди да спомена и още няколко варианта. Например, ако няма преглед ( ако има също не е проблем, въпреки че червеният цол е по-скъп от жълтия и е безпредметно да го купувате ако използвате варианта описан от мен по-долу за Дунава), си слагате "жълт цол" и безпроблемно го местите до Дегендорф или Пассау. С уговорката, че от доооооста време не съм им използвал услугите, поне преди за нас варненци, беше доста удобен вариант. Товари се на кораба и по Дунав си идва до БГ. Вие незнам откъде сте, но пак е вариант. Или на Видин или на Русе идва "кораба"  Ухилен . Оттам елементано си го прибирате. Сега, този вариант и преди беше ....вариант, ОБАЧЕ имайте на предвид, че има ....дооооста чакане, а разписанията им са .."пожелателни". Имаше една "мамашка" от Русе навремето която като ти обещае ..."след 10 дни е в Русе" и ..... трябва да си купиш календар и да уточниш за коя година става дума  Ухилен . Е не чак така де, ама все пак.... Незнам сега как са и кои точно предлага транспорта по Дунава, но и това е вариант. Финансово незнам сега какви са им офертите ( и дали въобще има), но навремето бяха ОК.

 Друг вариант..... от любимите ми "нестандартни". Ако се притеснявате от Унгария, те колегите много хубаво са Ви написали, че точно там ( а аз бих включил и Австрия, ако минавате оттам де и ако камиона Ви има някакъв проблем ВКЛЮЧИТЕЛНО и визуален...... австрийците са ОТВРАТИТЕЛНИ типчета) , може да имате проблеми, дори и да сте 100% изрядни, тук най-важното е шофьора Ви колко е "печен" и дали въобще има някакъв опит не само с каране в Европа, ами и с ДОКАРВАНЕ от Европа на камиони...! Но да се върнем на "нестандартният" вариант. Сега, аз не съм смятал в детайли и няма да тръгна да Ви правя вашата сметка, но има и друг вариант и той се казва Италия-кораб-Гърция.
 
 Да, ще си кажете по-скъпо е, и да, по-скъпо е, ама не с кой знае колко. Но и пак казвам зависи от кой град тръгвате от Германия. Защото едно е Мюнхен, съвсем друго ...Хамбург примерно.
 
 Ако точката ви е по на юг....... пускате се през Бреннеро ( за соло камион е 25Е ), Италията спокойно можете да си я карате по Тандженциалетатта ( тоест не платени магистрали..... бърза работа нямате) , и след това имате избор. Пристанищата който оперират за Игуменица ( Гърция) са ви .... от север на юг по реда на номерата: Триест, Венеция, Равенна, Анкона ( за по-надолу няма смисъл по принцип да карате, защото Ви идват прекалено много километри, въпреки, че е по евтино от "долните" градове до Игуменица, може и да си го сметнете де). Всяко едно от изброените пристанища си има линий, който обслужват Игуменица. А после от Игуменица до България ( незнам от кой град сте) са между 700 и 1000км. Така, че да, кораба ще Ви струва пари, но и като гориво ще спестите пари. Отделно и от такси от Италия например.
 
 Едно важно уточнение - цените на билета за кораба са мнооооого различни. Аз лично съм го правил това "упражнение" и честно да си призная е .....песен. Имал съм случай, когато се правя на ударен и взимам билет за "vehicle up to 6m, and over 2m high" и да, минава номера , колкото и странно да звучи  Ухилен Намигване. Вие както сте по влекач само, такъв билет ще Ви е между 200 и 300Е с шофьора ( цени много, аз ориентировъчно говоря), защото в момента не е силният=скъпият сезон. Ако си платите "карго" билет , както си му е реда, понеже сте с камион ( въпреки , че ...... соло влекач без товар.....) то тогава цените пак са в широки граници..... между 350 и 700Е ( по памет цитирам). Отделно трябва да си изберете и "правилният ден", понеже цените варират според деня. Във вторник може да е 350Е, в сряда 600Е , примерно де....
 
 Средно , около и малко над 24 часа Ви е кораба и като слезете на Игуменица, шофьора си има пълните часове и ..."стреля здраво" нагоре към България. Самата Гърция, нека някой колега да каже ако му се занимава, ама за соло Влекач не вярвам да има и 50Е, дори много по малко....

 Всичко е въпрос на сметки. Аз просто споделям мнение, ако мога да бъда полезен на вас, или на тези който и след време ще четат тази тема тук. Със сигурност поне първоначално варианта "кораб" е по-скъп, спор няма, но и не с кой знае колко. Но си е вариант, при това много "лесен" и "приятен". То е достатъчно маджарите да Ви "изплющят" с 100-200Е за "нещо" си, или австрийците ( ако минавате оттам) и работата става 1-1 .
 
 А и с вариант кораб.... е много по лесно за шофьора. Един билет (толл) за Германия, едно Бреннеро 25Е ( по влекач) на касите, Италия тандженциалета, билет за кораба ( нужно е добро планиране обаче...точно тук е деликатният момент) , Гърция слиза отпочинал и ..пей сърце нагоре до БГ.
 
 Вие си решавате, но варианти има много. Успех  Намигване .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
Haydutyn
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +25/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 212
Теми: 12



Активност
0%


« Отговор #22 -: Сряда, 15 Април, 2015, 11:51:58 »
ОтговорОтговор

   Ако си с жълт номер трябва ти и допеллкарте /80-90евро общо/за да не плащаш допълнително в Кат и да не ти искат да доказваш, че именно ти си собственика. После отиваш на Пасау РО-РО терминал на Вили Бетц/Феникс Машини само така работат/, дори шофьора да не знае немски там винаги има по някой българин и ще се оправиш. Смисъл е да не плащаш рушвети. Македонците товарят на ж.п. вагони 5-осни камиони и самоходни машини. Същото го правеше Капитолия Товарни и Софавто, ама преди години.
   Ако си с цолшилд/червената лента/ отиваш с немците да ти извадят няква бланка от Веркщадт за преглед примерно димомер или газанализатор. Понеже никой няма ди ти го чете-защото е на немски, ама добре е да го имаш. Дори и да те спрът номера минава при унгарци, сърби и хървати.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivan*borisov
Начинаещ
*

Рейтинг: +6/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 36
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #23 -: Сряда, 15 Април, 2015, 13:16:57 »
ОтговорОтговор

Ако камиона обаче няма преглед ( TUV) , ЕДИНСТВЕНИЯТ вариант да се докара НА ХОД е с т.н. "жълт цол".

   
 
 
 
 Ако обаче искате да извършите транспорт от ЕС до България с въпросният камион ( явно закачайки му и ремърке), има два варианта. Без да е влязал в лиценз, НЕМОЖЕТЕ да извършвате търговска дейност с този камион. НЕМОЖЕ, поне по закон. Дали ще Ви направят проблем е друга тема. Аз говоря какво ще Ви кажат на границата или ченгетата по пътя. Да, може и никой никъде да не Ви спре.....може, ама.....  Ако искате да си докарате нещо, каквото и да е то с този камион, то този товар трябва да е с фактура към ВАШАТА ФИРМА, тоест превоз за собствена сметка. Пример - слагате 3 коли в ремъркето, кауфвертаците ( договорите) на тези 3 коли са на името на вашата фирма - проблеми няма. Возите си ги за вас и това е. Нямат право да Ви пипат и да ви искат лиценз. Ако обаче тези 3 коли са примерно на мое име ( или моята фирма), то тогава Вие извършвате транспортна услуга за мен, тоест Ви трябва лиценз, който към момента камиона НЯМА, тоест НЕЗАКОННО е!!! Примера с колите може да се отнася към какъвто и да е товар. Предполагам няма да превозвате..... дамски превръзки  Смотан, че тогава незнам как ще обясните количеството им и определението "лична/фирмена употреба"  Ухилен Намигване .
*Hino* ,пропуснал си че от превозните документи (ако е натоварено ппс то) ще трябва и коректно попълнено/подпечатано *чмр*
Иначе ако не може да мине тюф се ползват унгарски и чешки транзитни номера /по са скъпи/....в Итали "тандженциале" не означава "националка" - те са страда статале ,или регионале....тва гръцки фериботи ,дунавски шлепове....хем скъпо хем по бавно е.
Най евтиния маршрут е през чехия,словакия,унг.,румъния- видин мост.
,а най бързия австрия,унг.,сърбия....

Успех !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hino
Старши потребител
****

Рейтинг: +190/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 348
Теми: 6



Активност
0%

iYi


« Отговор #24 -: Сряда, 15 Април, 2015, 14:00:02 »
ОтговорОтговор


  ivan*borisov , абсолютно нищо не съм пропуснал, напротив. Сега, незнам дали си ме разбрал правилно, или може би аз не съм обяснил правилно.
 
 Аз дадох пример ако си натоварят в ремъркето 3 коли например!!! Повтарям, три коли в ремъркето ( ако ще го прибират с ремърке, а не соло този Премиум)!!! И когато както влекача, така и ремъркето, така и товара В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТРИ КОЛИ ( ..бусове/трактори или каквото и да е ппс) е на ТЯХНО ИМЕ, тоест фактура към тяхната фирма!!! Тогава НИКАКВО ЧМР НЕ ГИ ЛОВИ, защото си ги карат за тях си! Друга стока ако си качат ( дамски превръзки например  Ухилен ) , незнам и НЕ претендирам че знам трябва ли им ЧМР или друг/и документи. Но за ппс/мпс-та в ТОЗИ, точно този описан вариант с подробностите , от мен съм 200% убеден, че става ЗАКОННО по начина обяснен от мен!
 
 Да, по скъпо идва с кораб, аз го написах това ИЗРИЧНО. Просто дадох съвет и обяснение "кое-как". НЕ съм твърдял , че е оптималният вариант. Те хората нека знаят и за съществуването на такъв/такива други варианти ( считам, че е полезно и за други четящи тази тема), пък какво ще изберат, си е изцяло тяхна работа. По-добре е да имат варианти, отколкото обратното, нали така?

  Смотан В Италия "тандженциале" си означава ТОЧНО това на което му се вика в БГ "национал" или по-точно казано определение от типа --> алтернативен на магистралата път който НЕ СЕ ЗАПЛАЩА. По принцип винаги трябва да има такъв път, безплатен, като алтернатива на платената магистрала. Навсякъде в ЕС. По принцип....
 
 "СС" и "регионале" са си пълен еквивалент на "тандженциале". Аз лично в Северна Италия ( за близо 3 години живот там) един път не съм чул някой да им казва по друг начин. На юг може.... Но това няма значение. Те и на Рома някой му викат ...."Рим"  Ухилен . Въпроса е че говорим за едно и също нещо - БЕЗПЛАТЕН път, алтернативен на магистралата!!!

 По въпроса за Унгарски и Чешки транзитни номера, с уговорката, че НИКОГА не съм ги ползвал, но съм се интересувал от тях, специално бях задал въпроса на маджарско ченге..... мнооооооого ме съмнява да са валидни ИЗВЪН конкретната страна, поне по закон. Много ми е интересно на базата на КАКВО ще са валидни транзитни номера на практически "трета страна", за валидност различна от територията на тази страна?? Унгареца се изрази така: "мен ме интересува през Унгария да си валиден и да си платиш, извън територията на Унгария, не ме интересува".
 
  И друго, тя самата застраховка е важна, предполагам знаеш. И по точно това дали МЕСТНИТЕ Я ПРИЗНАВАТ. При всички положения може да се стигне ( според зависи) до доста спорове. Спорове при който винаги "те" са си прави, защото са в държавата си , а ти си "надупената" страна в спора. Винаги и навсякъде. Еле пък българин....
 
 Е? То тогава немога да си представя какъв филм ще стане този превоз. Германия - жът цол, Чехия - някаква чешка измислица, Унгария - 200+Е техен..... Румъния какво? Румънски цол ли? :-) Филм... :-) .

 Btw, в Италия хич ги няма относно жълтия цол. "Перат" си хората здраво с него и никой не ги пипа...

 Казваш : "тва гръцки фериботи ,дунавски шлепове....хем скъпо хем по бавно е."  , добре, но ако няма TUV ( btw то е хубаво хората започнали темата, да кажат все пак , има ли преглед , няма ли, КЪДЕ е този Премиум и т.н., че ние тука вече по гатанки си пишем и влизаме в едни "уточнения", варианти и филми, достойни за "наръчник на вносителя на камиони"  Ухилен )?? Ако им се наложи да вадят както ти казваш транзитки за .... Германия, Чехия, Словакия ( там с какво?) , Унгария...... Румъния (или Сърбия, там пък "ептен" е "тъмна Индия" с какви табели ще са)  и България....Ъ? То стана ебаси златният превоз. Дали няма да им излезе по-скъпо от варианта Дунав например? Че и с кораб дори....

 Иначе да, аз НЕ СПОРЯ, че най-директният, бърз и евтин вариант си е класическия. На ход.... всички знаем откъде, според зависи от това КЪДЕ е камиона в Германия и къде са те в България. Има ли си преглед е ясно. Просто коментираме различните варианти. Кой по-скъп, кой по-евтин, кой по-бърз...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
ivan*borisov
Начинаещ
*

Рейтинг: +6/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 36
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #25 -: Сряда, 15 Април, 2015, 14:32:04 »
ОтговорОтговор

 ivan*borisov , абсолютно нищо не съм пропуснал, напротив. Сега, незнам дали си ме разбрал правилно, или може би аз не съм обяснил правилно.
  
 Аз дадох пример ако си натоварят в ремъркето 3 коли например!!! Повтарям, три коли в ремъркето ( ако ще го прибират с ремърке, а не соло този Премиум)!!! И когато както влекача, така и ремъркето, така и товара В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТРИ КОЛИ ( ..бусове/трактори или каквото и да е ппс) е на ТЯХНО ИМЕ, тоест фактура към тяхната фирма!!! Тогава НИКАКВО ЧМР НЕ ГИ ЛОВИ, защото си ги карат за тях си! Друга стока ако си качат ( дамски превръзки например  Ухилен ) , незнам и НЕ претендирам че знам трябва ли им ЧМР или друг/и документи. Но за ппс/мпс-та в ТОЗИ, точно този описан вариант с подробностите , от мен съм 200% убеден, че става ЗАКОННО по начина обяснен от мен!
 
 Да, по скъпо идва с кораб, аз го написах това ИЗРИЧНО. Просто дадох съвет и обяснение "кое-как". НЕ съм твърдял , че е оптималният вариант. Те хората нека знаят и за съществуването на такъв/такива други варианти ( считам, че е полезно и за други четящи тази тема), пък какво ще изберат, си е изцяло тяхна работа. По-добре е да имат варианти, отколкото обратното, нали така?

  Смотан В Италия "тандженциале" си означава ТОЧНО това на което му се вика в БГ "национал" или по-точно казано определение от типа --> алтернативен на магистралата път който НЕ СЕ ЗАПЛАЩА.
 
 "СС" и "регионале" са си пълен еквивалент на "тандженциале". Аз лично в Северна Италия ( за близо 3 години живот там) един път не съм чул някой да им казва по друг начин. На юг може.... Но това няма значение. Те и на Рома някой му викат ...."Рим"  Ухилен . Въпроса е че говорим за едно и също нещо - БЕЗПЛАТЕН път, алтернативен на магистралата!!!

 По въпроса за Унгарски и Чешки транзитни номера, с уговорката, че НИКОГА не съм ги ползвал, но съм се интересувал от тях, специално бях задал въпроса на маджарско ченге..... мнооооооого ме съмнява да са валидни ИЗВЪН конкретната страна, поне по закон. Много ми е интересно на базата на КАКВО ще са валидни транзитни номера на практически "трета страна", за валидност различна от територията на тази страна?? Унгареца се изрази така: "мен ме интересува през Унгария да си валиден и да си платиш, извън територията на Унгария, не ме интересува".
 
  И друго, тя самата застраховка е важна, предполагам знаеш. . Спорове при който винаги "те" са си прави, защото са в държавата си , а ти си "надупената" страна в спора. Винаги и навсякъде. Еле пък българин....
 
 Е? То тогава немога да си представя какъв филм ще стане този превоз. Германия - жът цол, Чехия - някаква чешка измислица, Унгария - 200+Е техен..... Румъния какво? Румънски цол ли? :-) Филм... :-) .

 Btw, в Италия хич ги няма относно жълтия цол. "Перат" си хората здраво с него и никой не ги пипа...

 Казваш : "тва гръцки фериботи ,дунавски шлепове....хем скъпо хем по бавно е."  , добре, но ако няма TUV ( btw то е хубаво хората започнали темата, да кажат все пак , има ли преглед , няма ли, КЪДЕ е този Премиум и т.н., че ние тука вече по гатанки си пишем и влизаме в едни "уточнения", варианти и филми, достойни за "наръчник на вносителя на камиони"  Ухилен )?? Ако им се наложи да вадят както ти казваш транзитки за .... Германия, Чехия, Словакия ( там с какво?) , Унгария...... Румъния (или Сърбия, там пък "ептен" е "тъмна Индия" с какви табели ще са)  и България....???
 Иначе да, аз НЕ СПОРЯ, че най-директният, бърз и евтин вариант си е класическия. На ход.... всички знаем откъде, според зависи от това КЪДЕ е камиона в Германия и къде са те в България. Има ли си преглед е ясно. Просто коментираме различните варианти. Кой по-скъп, кой по-евтин, кой по-бърз...
*Hino*, признавам- твойто магаре е най-мъжко – в смисъл че си най компетентен и информиран .... !
Просто не обичам дълго да пиша ,а и май няма смисъл...Само един жокер искам да ти дам относно цоловите номера ,за които се предполага че трябва да са издадени от страната в която се купува превозното средство.
Поинтересувай се дали НОВИТЕ камиони Волво и Скания ,при пътуване на ход до държава краен получател ползват шведски или белгийски цолови номера ??

Поздрави ! Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hino
Старши потребител
****

Рейтинг: +190/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 348
Теми: 6



Активност
0%

iYi


« Отговор #26 -: Сряда, 15 Април, 2015, 14:52:55 »
ОтговорОтговор

 Усмивчица ivan*borisov , повярвай ми, последното нещо което искам да демонстрирам тук е това дали съм "най" и т.н. Никога и по никакъв начин не съм казвал, че ти не си прав и че аз например съм "най" компетентен. Ако е прозвучало така, съвсем чистосърдечно моля да бъда извинен. Незнам защо ми "скачаш" така? И не се бъзикам с това...!!!

 Това което исках да кажа, и което ТВЪРДЯ ЧЕ Е ВЯРНО е описаното от мен в детайли. Не случайно има и доуточенния във връзка с точни случай и "постановки". Предполагам знаеш, в тази тематика и работа има мнооого условности. Винаги и навсякъде. Както и варианти.

 Ако не си ме разбрал какво точно искам да кажа, то .... това не е мой проблем. И въобще не се и заяждам де  Намигване.

 За това какво може и какво неможе да се случи при ВСЕКИ един от вариантите.... можем да си говорим, че и да спорим ... не до утре, ами догодина. Атестата за това кой е прав ( или на кой "магарето" му е по мъжко  Смотан) и кой не е , е това кой колко глоби е плащал и в колко филма е играл..... главната роля  Намигване. Тези неща обаче са малцина тези , които си ги признават. Предполагам добре разбираш какво визирам, нали?  Намигване

 То може и да си сложат хората едни "рисувани" номера, да си "изпраскат" една фалшива зелена карта, да го натоварят с 24 тона наркотици, и да си се приберат по живо по здраво до БГ, без никой, никъде да им направи проблем, нали? "Хипотетично" може :-).

 Аз съм имал буквално десетки случай ( сега като се сещам, дори се чудя на главата си, с кой акъл съм се хващал да го правя така) , в който съм бил абсолютно в нарушение. Да не изброявам. Къде с жълт цол, къде с български транзитен -навънка, къде с дилърски, къде с холандски ( ама фалшив) и още 356 варианта. В 98% от случайте, или не съм спиран, или съм се оправял по един или друг начин. Това което исках да кажа е, че това че АЗ съм "минавал метър" при "еди кой си" случай, НЕЗНАЧИ, че това е легалният-изряден вариант. И в този контекст, не бих искал да давам ГРЕШЕН съвет. Или поне съвет който би бил грешен за хората който четат това. Не това е идеята.

 Иначе варианти много. Всеки изразява мнение, но това което съм забелязал от описа си е едно. Повечето "съвети" и "втори варианти", моментално потъват в дън земя, в момента в който попаднеш на КОМПЕТЕНТЕН полицай .... някъде навън, който да ти изчете закона и да те вкара във "филма". Е , тогава вече става .....veeery interesting"  Намигване .  И затова казвам, само хора на който се е налагало да го играят този филм, могат да ме разберат за какво говоря. Защото на финала.... не получаваш чек с хонорар, а обратното  Намигване.

 Да ти задам една гатанка може ли? Жълт цол в Бенелюкс? Става ли или не?

 И с най-добри чувства, да не ме разбереш пак погрешно  Намигване .

 P.S. -  Новите Волва и Скании, при пътуване на ход до държава краен получател НЯМА НУЖДА да използват шведски транзитни номера , след като за ЕС продукцията им в 90% от случайте е от заводи в Бенелюкс ( Скания - Цволе, Холандия , Волво - Гент, Белгия) и Анжер, Франция (пак Скания) .  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
ivan*borisov
Начинаещ
*

Рейтинг: +6/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 36
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #27 -: Сряда, 15 Април, 2015, 15:08:44 »
ОтговорОтговор

Хино,

Не съм се интересувал може ли жълт номер в бенелюкс - знам къде НЕ МОЖЕ с жълт номер....от Германия за Белгия не съм трансферирал камиони....Говоря /пиша/ само за 100% законни действия ,няма филми, и главни герои...всичко е от първа ръка-личен опит....Иначе конкретно от Герм. до Белг. съм карал 3-4 леки коли и бусове с многократен /червен/ годишен търговски немски номер....сигурен съм че ги знаеш....те за разлика от нашите ,за които спомена в предишен пост важат и са законни навсякъде... Ухилен

п.с. новите Волва тръгват с немски червени цолови....Нови Рена ,докато се правеха в Испания тръгваха с френски "цолови"....защо и как...а..? Ухилен

Поздрави !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hino
Старши потребител
****

Рейтинг: +190/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 348
Теми: 6



Активност
0%

iYi


« Отговор #28 -: Сряда, 15 Април, 2015, 15:40:15 »
ОтговорОтговор


 Радвам се/надявам се, че правилно си ме разбрал какво точно исках да кажа и обясня. Защото, предполагам поне, знаеш че от "някой ми каза че така може", до това дали наистина може или не, разликата често е мнооого голяма. Ако се занимаваш отдавна, би трябвало да ти е кристално ясно ( нещо , което повечето хора тук няма да разберат, понеже е строго специфично и не са се сблъсквали) какво ТОЧНО съм искал да кажа  Намигване .

 Относно новите Волва/Скании, уточни ЗАКЪДЕ ще се карат ( въпреки, че вече здраво "бягаме" от темата тук)!!! Това е важно. Но принципно, въобще не ми е ясна тази гимнастика с червен цол за НОВИ машини, след като без никакъв проблем могат да отидат до RDW-то например и да си изкарат холандски ( примерно) номер и застраховка и да нямат НИКАКВИ проблеми НИКЪДЕ  Намигване .

 Основополагащ фактор за това дали ще има човек проблеми на пътя или не, за мен си остава това, КОЙ ще те спре и дали ще иска да се заяжда  Усмивчица. Защото в повечето случай искат ли да ти намерят кусур,..... си готов. При това от всякакво естество. Мен ченгета са ми чели, някакви абсолютно незнайни закони от ...еди коя си резолюция на ЕС, еди кой си член, еди коя си алинея, според която следва..... еди какво си наказание... Малоумщина типична за ..СЕЩ ( Съединените Еврейски Щати, а.к.а - Европа). Или друго..... тъпо, малоумно австрийско ченге, да ме спре с ЧИСТО НОВО камионче ( на 1500км)  , при това Фолксваген, да ме вкара за проверка и да ми наложи глоба 200Е, затова че задните спирачки, имат разлика от 12% в баланса...... ?!?! И най-накрая след луд скандал който им вдигнах, колегата му да дойде и да ми каже, че проблема бил ...ето това - сочейки регистрацията на камиончето ( тоест Българска!!!) . Така, че .... общо взето, винаги всичко е с "пожелателен" характер  Готин !

 Поздрави  Намигване

 

 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
MagnuM
Старши потребител
****

Рейтинг: +70/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 343
Теми: 14



Активност
0%


« Отговор #29 -: Сряда, 15 Април, 2015, 18:57:47 »
ОтговорОтговор

Ето едно  ЧИСТО НОВО Волво на път към България с червените номера.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* 10445115_358891224271096_7457564283754575386_n.jpg (83.4 KB, 960x720 - видяно 1609 пъти.)
Активен

Намигване Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя Намигване
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057
Етикети:
Страници: 1 [2] 3 4 5   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!