• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Покупка на камион от ЕС

Започната от combatbunny, Неделя, 12 Април, 2015, 12:16:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivan*borisov

Цитат на: MagnuM - Сряда, 15 Април, 2015, 19:57:47
Ето едно  ЧИСТО НОВО Волво на път към България с червените номера.
;D То Волвото ясно - от Гент /Белгия/...а полуремаркето откъде...?....от Алтенберге /шмиц/ или от Буртенбах /когел/... :D

Поздрави !

ivan*borisov


динко

Понеже споменавате и Италия-танженциале е околовръстното на градовете няма нищо общо със страда статале,режионале и провинчиале  но има връзка с тях.Доста неща научих но не ми вършат работа,спамим темата но ме интересува внос от Италия на лек автомобил или бусче по точно транспорта до България.

динко


Hino


За ремъркетата, може и от Велтре ( Krone)   ;) .

динко, кола ли искаш да си купуваш от Италия? Отиваш, харесваш, "лалаш си" с продавача докато не клекне достатъчно, че да ти е "удобен"  ;D , задължително му обясняваш как искаш "белла макина", а не ..данеджиатти, струфатти и т.н.  :D "Бецален" определената сума , отивате до агенция (т.н. техен "нотариус") може и там да му платиш между другото, особено ако си по на юг  ;).....
Пишете си контратото ( може и с "декларационе" по принцип), после си изкарваш CDP ( чертификато ди протерита), таргата си я прибираш, плащаш трийсетина или повече евро ( много зависи от агенцията) и си готов.
По принцип има и вариант да ти се изкара и италиански транзитен номер, не е особено скъпо, но аз така и никога не съм го правил.
Ако има нещо друго питай  ;) .
За прибирането към БГ да обяснявам ли или се подразбира?

N.B. -  Нищо неможе да те спаси от вероятност, продавача да има задължения към държавата, банки, лизинги, данъци и т.н., и колата след това да се окаже ....."под запор" казано на български. В едни 5% от случайте се случват и т.н. застрахователни измами, както и крадени коли с подправени документи и ред други неща. Работи се много често и с моргите им. Един регион в БГ стана прекалено богат от такива схеми, започнали от времето на Станишев преди. Както и да е, това е друга отделна тема.
  По принцип , най-добре е да си я купиш директно от собственик. По възможност от някое забутано село, да е поне 65 годишен, да е пенсионер и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с каскет  ;D . Знаеш ги, тези дето на кръговите ВИНАГИ незнаят как се влиза, как се кара, кога се дава мигач и т.н.  ;) .
Ако си я караш само в БГ нямаш грижи, но извън, камо ли в Италия, ако някога те спрат и я проверят по шаси, директно я конфискуват. Има не един и два такива случая. Варианта е , да купиш от реномирано кончесионарио и АКО, някога имаш проблем, директно при тях да се оправят. Неприятно, но ... това е положението и реалността. С уговорката, че тези неприятни случай са РЯДКОСТ. Бих казал под 10%. Но го казвам защото, почти няма друга държава където да има и 1% вероятност за такива неща. Всъщност 1% не де, но принципно ме разбра какво исках да кажа. Отделно, в 98% от случайте, никой никога не разбира за тези неща, понеже колите си се карат само в БГ и напрактика няма какво да стане.
Успех и по възможност избирай кола от Северна Италия  ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

динко

Не е точно така,смениха се нещата преди месеци,иначе проблем никакъв в агенцията носим документите и те казват става или ако говедото сака да ти я продаде първо да си оправи задълженията,ще я качим на платформа ако си заслужава,ако не някоя вкарана вече-след проверка как е излязла.Аз съм в южна Италия,ходя и на север не е от значение в кой район ще те набутат,знаеш какви магии правят,само за  новите им неща документ че е напуснала страната за което искат митнически печат и тогава ти дават нужните документи,благодаря за вниманието ще пиша как се развиват нещата,свестни коли има но цените им кофти или пък малко дъртички като мен.

Hino


Ако нещо се е променило през последните буквално няколко месеца може. Но ме съмнява. По принцип агенцията има неща който може и който НЕМОЖЕ да провери и "хване". Там уловките са доста. Имал съм гадже, мацка от агенция и много добре им знам нещата  ;) . Както и да е.

По принцип региона има ОГРОМНО значение, повярвай!!! Поради сто причини. Почти няма място ( включително и Сардиния), където да не съм обикалял и , повярвай ми мога да ти говоря до утре по темата  ;) .

Това за което напълно си прав е, че НАВСЯКЪДЕ има както и хубава стока, така и боклуци, така и схеми. БЕЗСПОРНО е така. Важното е, че на север, вероятността да попаднеш на ....."боб и леща"  ;D е много по-малка, отколкото на ...."прошуто крудо"  ;). Разбра ме. Мошенници има навсякъде, факт, номера е какъв процент от общото предлагане са те  ;).

И последно.... много хора/клиенти в България, ВСЕ ОЩЕ НЕМОГАТ да разберат, че в Италия има по правило мнооого хубави коли. Просто те НЕ СА ЕВТИНИ както 99% си мислят. Евтини са лошите коли, колите със забележки, проблеми и немърлива поддръжка. Буквално такива коли се карат докато не спрат и после се продават, като "контрата" е за следващият собственик. Манталитет просто. Тези коли са евтини. Хубавите НЕ са ;) !!!

Това, че на многото вносители в БГ им набутват "пакети" от по 9 коли, при които има 3 наистина хубави коли, и 6 "кошника" пълни, и си смятат цените ...."едно към гьотере", в никакъв случай незначи, че тези 3 хубави коли струват малко, а 6-те боклука "нормално". НЕ, 3-те струват МНОГО, защото са качествени и заслужават да струват много, докато 6-те боклука, реално, не струват НИЩО. И именно поради тази причина, "на финала" пакетната цена е ниска. Оттам идва заблудата, че в Италия колите са евтини, а и преобладаващата част некачествени. Както и да е , дълга тема  ;) .

Както и да е, успех с покупката. По принцип трябва и поне малко късмет...като с жените   ;).
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

динко

Благодаря за отделеното внимание,всяка стока има цена,всеки може да погледне в сайт и да разбере разликата и докато ви пиша това по регионалната телевизия дават как са закопчали наши момци натоварили автовоз с крадени коли,затова си я търся тук.Търсим я и ще се намерим дори и с леки забележки.Успех на търсещите и на колегите споделящи опит с тая материя.

SEMPER

Много приказки на търкалета изчетох и приказки от хиляда и една нощ.Че даже и опити за дисертации.

Някои хора май наистина вярват,че в държава като Германия има много варианти за извършване на точно определено нещо.


Как се купува камион ? Споделям само собствен опит,няколко пъти съм купувал влекачи за познати и съм ги карал до БГ и претендирам, че е единствения правилен.

1. Избира се дарака, задължително с това,което в България е известно като "тюф" и се спазарява. Всъщност това е най трудното,но май за това не се пита в темата и няма да се разпростирам. Щом сделката е за експорт, продавача няма как да ви начисли меверщоер (ДДС) Естествено, трябва вие да му кажете че е за експорт :) Ако взимате фактура, с изненада ще установите, че софтуера който ползват знае всичко за фирмата ви в Бг :) :)

2 Отива се в най близкото цуласунгщеле (може и в най далечното, в случая е все тая) с документите. Необходимите документи са само голям и малък талон,абсолютно нищо друго не е необходимо. Там се взимат "червени номера",прави се и застраховка.
( По принцип в цуласунгщелето могат да поискат да видят номер на рама,това се случва обаче веднъж на десет хиляди ;) така че може да се наложи и камиона да се закара до там. С какви номера се кара до там - взимат се от продавача номерата за пробефарт,и се кара с тях.
Препъни камъка тук е ако нямате немска банкова сметка. Трябва да се плати и минимален данък,за който се посочва сметка от която да се изтегли. Чувал съм, че някъде е минавал номера да се даде българска банкова сметка,но не се наемам да твърдя че това функционира наистина. Може да дадете сметка на човек,който има такава. По този начин цялата процедура отнема 15 минути до половин час с чакането на ред. Ако  трябва да платите данъка в брой - трябва да отидете до бюро на ЦОЛ, най често такова има в местния финанцамт - да платите там, и после да се върнете за номерата. Самите номера се правят на секундата в фирми, които се намират в непосредствена близост до цуласунгщелето.

Ако се чувствате като пиле в кълчища у немско - продавача може да свърши всичко по регистрацията вместо вас, като в повечето случаи ще ви отнесе над 100 евра за това мероприятие, най вероятно без да се усетите.

3. Връщате се до камиона, междувременно си взимате ТОЛ за маршрута, закачате номерата, палите (ако междувременно дарака не е загубил способността си да пали :) ) вдигате въздух и карате към Австрия.Там на границата си взимате машинка за предното стъкло (пазите си бележката за депозит) После Унгария и Румъния са на електронни винетки и това е всичко.

Бележки и предходни шайби за из път шофьора е добре да има, единствено за да се избегнат сложни преговори с унгарски задници.


Алтернативен  вариант .Пробвал съм го преди пет години за последно, в момента не знам как действа.

Ако дарака,който ви е легнал на сърце няма "тюф" си му вадите "жълти" номера и с тях го карате до ро-ро терминала в Пасау, там го качвате на шлепа и си го чакате дадойде в Видин или Русе. Варианта е подходящ и за бетонпомпи, кранове, валяци и всякаква друга строителна техника,която не е удачно да се кара на ход до БГ


П.С. - Оферти за докарване на камиони до БГ не приемам. Тоест приемам, но цената ще е такава, че по вероятно ще отнеса псувни ако я кажа.  ;D ;D ;D
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Hino

Цитат на: SEMPER - Понеделник, 20 Април, 2015, 01:05:22


Щом сделката е за експорт, продавача няма как да ви начисли меверщоер (ДДС)




   :o ::) ;D . Я пак? :-))
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

JoseCuervo

Експорт= за продажба в страна извън ЕС.

Hino


  ;D JoseCuervo   ....... "ИЗВЪН" ЕС????  :o ::)

А в рамките на ЕС какво е? "Импорт" ли?  ;D

Тука станаааа, ебаааси мазалото  ;D :D!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

ivan*borisov

Теоритично може да се придобие камион без немския продавач да начислява ддс.
Обаче това означава че българския купувач също не може да си "приспадне" съответния процент ддс върху платената сума.

За извън Е.С. се прави (и съответно заверява) износна декларация - Е Хикс 1



Nachinaesht

При покупка на камион от друга държава в ЕС продавача издава invoice/фактура с нулево ДДС, т.е. купувача не плаща ДДС. Това не е експорт, а вътрешнообщностна доставка. Това е голямо предимство при инвестиция в камион. Ако се купува от БГ, плащаш ДДС и после чакаш да ти бъде възстановен, или няколко месеца счетоводителя прави гимнастики с фактурите за покупки, и не внасяш ДДС, докато отново излезеш на внасяне. 

При покупка на горива, плащане на пътни такси и др. в ЕС се издават фактури с ДДС. После това ДДС се възстановява от съответната държава, но това не е толкова бързо, а и фирмите, които предлагат такива услуги взимат комисионни.

Hino


Тука стана ебааааси мазалото  ;D.
Сега, които му е интересно да слуша, и да си записва, че пак ще стане "интересно"..... :-))

От Германия ( а и от целият ЕС) камион може да се купи --> КАКТО НЕТТО ( без да се плаща местното ддс), ТАКА И БРУТО!!!

Такъв филм - "от Германия се купува само нетто и немски продавач е длъжен да го продаде нетто" .... е научна фантастика, нямаща НИЩО ОБЩО с реалността!!!

Немският продавач иска фирмата на която ще издаде фактура, за да я провери ( както Семпер е написал) в европейската база данни, дали е регистрирана по ддс и на базата на това издава нетто АКО ИСКАШ! Това го правят, понеже имаше не един и два случая на хора, представящи се за фирми и включително показващи картонче/карта българска и им издаваха нетни фактури, пък после се оказва, или че такава фирма няма, или че е с прекратена дейност и тогава продавача си има проблеми с местните данъчни. Но това не е важно сега...

Нетто се продава, когато купувача ИСКА нетна фактура. Това зависи от неговото счетоводство, ВКЛЮЧИТЕЛНО ( внимание тук) , ВКЛЮЧИТЕЛНО и това, дали въобще е български дилър и използва чл.143 от ЗДДС, или не е!!!

Може българската фирма да е по т.н. "общ ред" , при който МОЖЕ ДА КУПИ БРУТО, и едва след това, в България да си "оправя" ддс-тата ( много дълга тема, но е абсолютно легално това)!!! Най-често, такива фирми, задължително НЕ се занимават само с внос на мпс-та от чужбина, а и с много други неща. ЗАТОВА се практикува този начин, на брутно фактуриране при тях!!! Много гимнастики правят, но е легално... Затова си купуват БРУТО от ЕС!!!

При нетно фактуриране, купувача, българска фирма, която по основна дейност е вносител на употребявани мпс, си ПЛАЩА ДДС, ама минава по споменатия ( дори и преди в дискусията, ама кой да чете....) чл.143 , и това ддс е СЪВСЕМ РАЗЛИЧНО от общоприетото. То е т.н. "ддс на маржа", и представлява 20% от СБОРА на фактуриран транспорт + печалба ( внимание, САМО транспорт+печалба и НИЩО от основната цена!!!)  + 10% само на осчетоводената печалба!!! И да, може и БЕЗ чл.143 да си купи нетто, но там вече филма е друг , и влиза в съвсем друга графа .....

Незнам доколко ме разбрахте, ама ... това е реалноста. Всичко друго са приказки на НЕКОМПЕТЕНТНИ счетоводителки, който дори и на един семинар за "новите ддс"-та , след като влязохме в ЕС не са ходили. Камоли да знаят в ДЕТАЙЛИ, ТОЧНО в този бизнес кое-как става....

P.S. -  За продажби ИЗВЪН ЕС, не коментирам. Там е друго и не е предмет на тази дискусия...
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Nachinaesht

Колега Hino, чета с интерес твоите коментари и ти свалям шапка за писанията. Много компетентно и фактологически точно пишеш. Аз не съм спец по счетоводство, но досега съм си купил три камиона. Първия през 2008 г. от Германия, втория през 2011 от Полша и преди три седмици третия пак от Германия. Имам малка транспортна фирма и основния предмет на дейност е транспортни услуги. Всичките камиони съм закупил с фактури с нулево ДДС. От приемането ни в ЕС това е правилното. Когато купувача е българска фирма - регистрирана по ДДС, продавача / чуждата фирма - регистрирана по ДДС се издава invoice  с нулево ДДС. Това е. Който иска да вярва, който не вярва - да иде да пита счетоводител.
Когато извършвам транспортна услуга възложена ми от чужда фирма и платец е чужда фирма от ЕС, издавам invoice с нулево ДДС.
Хубав ден на всички! 

Hino


Nachinaesht, благодаря ти за добрите думи  ;) .

Май пак не съм разбран правилно. Постарах се да опиша точно как стоят нещата.
Аз НИКОГА не съм оспорвал това, че може да се купува И нетто! НЕ, в това спор няма. Единственото което съм искал да кажа и обясня е, че МОЖЕ И ПО ДВАТА начина. Може и нетто, може и бруто. И обясних защо най-често се получава така. Това е.
Всеки може да си избере как да процедира, като често това е продиктувано от компетентността на самото му счетоводство ( което си е съвсем отделна тема). Но е безспорен факт, че може да се процедира и по двата начина. И нетто и бруто.
Разбира се, най-разпространеният вариант си е нетто. Логично....

  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)