Покупка на камион от ЕС
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 18 Април, 2024, 21:36:37 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2 3 ... 5   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Покупка на камион от ЕС  (Прочетена 35861 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
combatbunny
Начинаещ
*

Рейтинг: +5/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 26
Теми: 7



Активност
0%

« -: Неделя, 12 Април, 2015, 12:16:55 »
ОтговорОтговор

Здравейте,

За нуждите на фирмата ни ще трябва да си купим камион. Имаме издаден транспортен лиценз и едно действащо камионче. Няма значение всъщност, въпросът ми е какви документи са ни нужни, за да купим машината от Германия, съответно какво трябва да направим, за да си го докараме до тук ? Ако не Ви се драска тук, може да ми драснете в скайп-а: nacionalsocialistic .

Благодаря предварително и Весели Празници.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Неделя, 12 Април, 2015, 12:16:55 »

 Активен
J_L
Старши потребител
****

Рейтинг: +273/-81
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 288
Теми: 5



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #1 -: Неделя, 12 Април, 2015, 12:24:06 »
ОтговорОтговор

Купувайки го от дилър, никакви специални документи не ви трябват. Те ще направят всичко необходимо. За вас ще остане само да му намерите товар,да го докарате и регистрирате.
Да допълня малко.
Водача, който го прибира към Б-я трябва да има договор с вас за работа и едно копие от лиценза ви. Трябва да се платаят тола в Германия, машинка в Австрия и две винетки за Унгария и Румъния(аз бих я предпочел пред Сърбия в случая)

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

When I say “capitalism,” I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Неделя, 12 Април, 2015, 12:24:06 »

 Активен
combatbunny
Начинаещ
*

Рейтинг: +5/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 26
Теми: 7



Активност
0%

« Отговор #2 -: Неделя, 12 Април, 2015, 12:30:42 »
ОтговорОтговор

Т.е, трябва да разберем, дали дилърът от немската автокъща предлага услуга с която да докара камиона до тук ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
J_L
Старши потребител
****

Рейтинг: +273/-81
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 288
Теми: 5



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #3 -: Неделя, 12 Април, 2015, 12:36:50 »
ОтговорОтговор

Не, не! Нали вие ще си го докарвате, автокъщата ще ви подготви необходимите документи и транзитните номера. Защо да ви го кара до тук? Като го вземете, ако сте му намерили товар си го изпращате да товари и си се прибира на собствен ход, но с товар. Така ще намалите разходите за прибирането му до България. И, да може да го товарите на транзитни номера. Тъй като написахте камионче, пиша за камионче, ако е прицепче, то тогава имате същите предпоставки, освен че ще е необходимо да намерите ремарке което да натоварите, а не да го прибирате соло

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

When I say “capitalism,” I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness
rider777
Потребител герой
*****

Рейтинг: +372/-1881
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2417
Теми: 34



Активност
0%

ЖИВОТА Е ХУБАВ http://www.vbox7.com/play:2404082f


Ел. поща
« Отговор #4 -: Неделя, 12 Април, 2015, 12:39:10 »
ОтговорОтговор

Това с транзитните номера с товар през Унгария си е проблем ;-)

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,
J_L
Старши потребител
****

Рейтинг: +273/-81
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 288
Теми: 5



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #5 -: Неделя, 12 Април, 2015, 12:41:16 »
ОтговорОтговор

Това с транзитните номера с товар през Унгария си е проблем ;-)
Преди(декември 2014) не беше, сега от нова година имат нов закон ама не знам.
то по принцип може и да се командирова служител на КАТ да му сложи табели, ама заслужава ли си Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

When I say “capitalism,” I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness
rider777
Потребител герой
*****

Рейтинг: +372/-1881
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2417
Теми: 34



Активност
0%

ЖИВОТА Е ХУБАВ http://www.vbox7.com/play:2404082f


Ел. поща
« Отговор #6 -: Неделя, 12 Април, 2015, 13:27:48 »
ОтговорОтговор

Тия гадове ( унгарците )  правят проблем ако си с жълти а не с червени номера даже ама поне са корумпета като всички екс соц митничари та може да се мине ако случайно не попаднеш на някой уставняк. Та миналата година решавам да се прибирам за Коледа и си намирам едно Кроне на далаверка и си го закачам и товаря за България с жълтите номера и още в Чехлия как влязох от към Дрезден и спускам бавно, че нямам ретардер и ме изпреварват едни униформени младежи и се почна една заради тия жълти номера и че съм натоварен а пък само с червени номера можело с товар ,,,, абе половин час докато изкрънкат едни 20€ от мен а аз пари много трудно давам ама им ги дадох в крайна сметка и си продължавам,,,, влизам в Маджария без ядове ама излизам през Гюла ,, не мога да се сетя как се казваше границата ама се сещате за коя говоря та там една мацка ми иска прегледа на влекача и ремаркето и като видя, че е с жълти транзитни номера и съм натоварен започна да потрива доволно ръчички и ми взе документите и вика отбий там в дясно и ела в офиса,,,,,,,,,, аз изкарвам камиона и събирам в джеба сите монетки де имах из камиона и отивам към нея и тя точно проверяваше един нашенец и аз отивам и му искам цигара, че шефа не ми е плащал 4 месеца и нямам пари за хляб даже а митничарката ме разбира какво говоря и ми дава тя цигара, че пича не пушеше и ,,,,,,,,,,,,,,, абе с 2 думи отиваме в офиса и се почна едно обяснение, че видиш ли трябвало да се върна в Маджария и да разтоваря стоката в един митнически склад и шефа да прател регистрирано ремарке да го натовари и тва щяло да струва нам си колко си хиляди евра и аз и обяснявам, че шефа ако дойде първо ще ме застреля затова, че съм такъв убитак и не съм минал и и и и ,,,,,,,,,,,,,, та тая мацка ми вика дай 100€ и немаш ядове а аз с един скъсан анцуг си мязам на мангал и вадя една шепа монети и бяха към 7-8€ ама аз и отброявам 5 и и казах, че трябва да си купя хляб, че не съм ял от 3 дена и тя мига, мига пък ми даде документите и си заминах,,,, в Румъния никой не ме е спирал ама съм чувал, че там също правели проблеми за жълтите номера ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, абе късмет ,,,, наздраве
Христос Възкръсна

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,
combatbunny
Начинаещ
*

Рейтинг: +5/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 26
Теми: 7



Активност
0%

« Отговор #7 -: Неделя, 12 Април, 2015, 13:36:56 »
ОтговорОтговор

Не, камиона не е прицеп, 19 тонно Ренде Премиум, двуосно. На около 2000 км е от София, приготвили сме 1000 лева бюджет само за гориво. Надявам се, наистина да харчи 20/100 :д. Но това е друга тема наразговор. Заповед и документация за немските митници, съгласно закона им за минимална работна заплата няма да ни трябва, тъй като не извършваме транспортна дейност и преминаваме транзитно. Ако приемем, че дилърът подготви всичко, фактури, сертификати и транзитни номера, какво ще бъде нужно на нашият колега водач, да докара машината ? Копие от договор за назначаване, и ако да, трябва ли да е преведен на немски или английски и съответно нотариално заверен ? Също така, някакви пълномощни за преминаване на границите ? Ще ме прощавате, че питам може би глупави неща, но човек се учи Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
J_L
Старши потребител
****

Рейтинг: +273/-81
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 288
Теми: 5



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #8 -: Неделя, 12 Април, 2015, 14:19:55 »
ОтговорОтговор

Българският език е официален в ЕС и не се нуждае от превод! Който иска да си го превежда, трябва да си осигури преводач, ти не си длъжен. Иначе както е казал Мечо Пух, колкото повече толкова повече. слагай в папката на водача каквото се сетиш, договор, почивки, тайм шитове, пътни листи, медицинска застраховка, ЧМР застраховка(ако ще товариш), Договора за превоз, в случай че го имаш товара преди да тръгне шофьора. По-добре да сложиш излишни документи отколкото някой да ти липсва.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

When I say “capitalism,” I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness
znamc
Младши потребител
**

Рейтинг: +20/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 97
Теми: 6



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #9 -: Неделя, 12 Април, 2015, 15:09:38 »
ОтговорОтговор

Недей да го товариш ,защото ще имаш проблем. Трябват ти червени номера задължително ,не тръгвай с жълти ,че пак ядове. Като вадят червените номера и документите ,те ще напишат данните на водача. Задължително договор ,шайби и писма за почивки ,че унгарците ги искат!
Успех!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
combatbunny
Начинаещ
*

Рейтинг: +5/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 26
Теми: 7



Активност
0%

« Отговор #10 -: Неделя, 12 Април, 2015, 20:12:48 »
ОтговорОтговор

Няма да го товариме, лиценза ни е само за транспорт на територията на РБ.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
shisho
Младши потребител
**

Рейтинг: +8/-254
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 67
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #11 -: Неделя, 12 Април, 2015, 20:33:57 »
ОтговорОтговор

Българският език е официален в ЕС и не се нуждае от превод! Който иска да си го превежда, трябва да си осигури преводач, ти не си длъжен. Иначе както е казал Мечо Пух, колкото повече толкова повече. слагай в папката на водача каквото се сетиш, договор, почивки, тайм шитове, пътни листи, медицинска застраховка, ЧМР застраховка(ако ще товариш), Договора за превоз, в случай че го имаш товара преди да тръгне шофьора. По-добре да сложиш излишни документи отколкото някой да ти липсва.

Можеш ли да подкрепиш това си твърдение с практически примери? Ако българският език, не се нуждае от превод в Съюза, то защо на мен българските институции ми искат превод на договор с европейския работодател, който е на английски от заклет преводач?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
combatbunny
Начинаещ
*

Рейтинг: +5/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 26
Теми: 7



Активност
0%

« Отговор #12 -: Неделя, 12 Април, 2015, 20:44:23 »
ОтговорОтговор

Мога да споделя пример: имаме договор с гръцка фирма Х. Правим превози от нашият цех до техни складове. Гръцките власти ни изискват заверени и преведени договори на водачите на гръцки език. На всичко отгоре возим с бусове, не с камиони.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
J_L
Старши потребител
****

Рейтинг: +273/-81
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 288
Теми: 5



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #13 -: Понеделник, 13 Април, 2015, 11:32:08 »
ОтговорОтговор

Все едно да ти искат превод на лиценза ти за международен транспорт. Договора между работодател и работник е конфендециален и се ползва само първа и последна страници. По закон нямат право да ги изискват, но тъй като няма институции които да защитават българските превозвачи от своеволията на унгарци и гърци...............чак не ми се говори.. Друг е въпроса ако не ви се занимава да си отстоявате правата

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

When I say “capitalism,” I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness
Hino
Старши потребител
****

Рейтинг: +190/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 348
Теми: 6



Активност
0%

iYi


« Отговор #14 -: Вторник, 14 Април, 2015, 11:30:44 »
ОтговорОтговор


 Такааа, от никак не малкият ми опит ТОЧНО с покупко-продажба на камиони ( и автомобили), да споделя мнението ми по случая.
 Ако камиона Ви е от Германия има два варианта за документално оформяне. И двата зависят от това дали има или няма TUV ( тоест технически преглед). Ако има, което силно препоръчвам, немците от автокъщата ще Ви направят всички нужни документи и дори ще Ви издадат временен немски талон на ваше име. Под ваше име визирам вашата фирма която купува по договор камиона. Ако купувате от частник ( едва ли) , процедурата е същата, само трябва да отидете с него в цуласунга и сами да си изкарате документите. Нищо сложно няма по принцип. След това слагате "червеният цол" ( важи минимум 14 дни, ако искате може и повече) към него си имате застраховка и газ към България. Откъде ще минавата си е ваша работа, с червен цолов номер и така подготвените документи проблеми НЕМОЖЕ да имате от документално естество НИКЪДЕ!!!
 
 Ако камиона обаче няма преглед ( TUV) , ЕДИНСТВЕНИЯТ вариант да се докара НА ХОД е с т.н. "жълт цол". Това са същите номера, но с жълта лента, а НЕ с червена. Валидността им, както и на застраховката към тях е , ВНИМАНИЕ - 5 ( словом - ПЕТ) дни!!! По принцип стигат за прибиране, въпреки, че преди време аз съм имал редица "филми" с докарване от Бенелюкс, и ми се е налагало да изкарвам втори жълт цол на Пасау например. Както и да е, това не ви вълнува.

 ВНИМАНИЕ - с жълт цол от поне ДВЕ ГОДИНИ Е ЗАБРАНЕНО, повтарям ОФИЦИАЛНО Е ЗАБРАНЕНО да се кара КАКВОТО И ДА Е МПС ИЗВЪН ТЕРИТОРИЯТА НА ГЕРМАНИЯ. Да повторя ли? ЗАБРАНЕНО Е!!! Сега, това, че все още се прави е друг въпрос. Да, практикува се, ОБАЧЕ...... ситуацията в този случай, поразително ми напомня за времето, когато вкарвахме коли от пазара в Счечин ( края на 90-те години), с абсолютно фалшиви номера и практически никакви застраховки, и когато ни видеше някой унгарец, камо ли пък ръмънещи :-) , да не споменавам какви филми бяха. Сякаш виждаха ...банкомат  Ухилен. Между другото не, че сме им спирали на румънците де, що гонитби имаше, особено в Карпатите  Ухилен, те с техните умрели Дачий нямаха никакъв шанс  Ухилен Смотан . Както и да е, това не е важно.

 Ако камиона Ви няма преглед и му изкарате жълт цол ( става без проблеми по принцип и не се ходи никъде, направо ви го носят най-често) , се пригответе за здраво плащане ( според зависи де) и дооооста нерви. Практически НАВСЯКЪДЕ извън Германия знаят, че вече тези номера НЕ важат за територията ИЗВЪН Германия ( по точно застраховката им НЯМА ПОКРИТИЕ, официално е това) и съвсем законно ще Ви спрат. Какви проблеми ще произтекат от това е друга тема. Може и да не Ви пуснат ( в правото си са), може и да Ви пуснат за 10Е, незнам, въпрос на късмет и .... ! Добре е обаче да ги знаете тези неща предварително!

 Вариант 3 - български транзитни номера. ВНИМАНИЕ - по принцип това НЕ го препоръчвам, защото и този вариант НЕ Е законен. Какво имам предвид? По принцип КАТ издава транзитни номера. Навремето и аз съм карал така. Идваш си в БГ с документите на МПС-то ( няма значение какво е то, но документите трябва да са в теб), отиваш в КАТ, искаш транзитни номера за да си го докараш и ти издават, правиш си застраховка и така. Карал съм така откъде ли не от Европа. Навсякъде са ме гледали като ..."музеен експонат"  Смотан . Що лъжи бях измислял.... от "дипломатически номера", до "държавен транспорт"  Ухилен , номера минаваше винаги.  ОБАЧЕ!!! Запомнете, официално български транзитен номер ( със застраховката към него, тя е отделна тема между другото) , се издава за превозване на МПС ---> САМО И ЕДИНСТВЕНО НА ТЕРИТОРИЯТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ!!! Това, че навремето ( пък може и сега де), МАСОВО навън не го знаят това нещо, си е техен проблем. Номера по принцип минава, обаче НЕ Е законно. Ако попаднете на някой които е наясно, става филм....
 
 Вариант 4 - пак български номера, обаче т.н. - "дилърски". Много хора незнаят за съществуването им дори. Те приличат досущ като обикновен български транзитен номер, но се издават САМО на регистрирани търговци на МПС. Имал съм такъв номер и съм го използвал, ОБАЧЕ. Тези номера се издават СЪЩО САМО за ползване на територията на България и НЕ за навън. Пак е "минавал номера", но НЕ Е законно. Трябва да се разчита на незнанието и некомпетентността на чуждите ченгета или митничари. Дори съм чувал за случай, при който бус се докарва с такива български дилърски номера от Италия, и в Гърция прави катастрофа ( пълен тотал) и след това застраховката му изплаща пълна щета  Завърти очи . Което е смешно, но.... Да не говорим че в този вариант, шофьора трябва да е служител на автокъщата, попълват се едни книжки-дневници и т.н. Тоест, не е за вас...
 
 Като цяло проблема с тези крайно непрепоръчителни варианти за които споменавам сега, НЕ Е дали ще си докарате камиона до БГ. Криво-ляво може и да го докарате ( за колко пари "рушвети" и нерви е друга тема). Проблема който може да настъпи е съвсем друг. Представете си, че стане "фал" някъде. Дори не и по ваша вина? Път е, всичко става. Тогава? Тогава ВИЕ сте виновни. Виновни за всичко и винаги. Особено в чужда държава. Само хора който са имали дори бегъл досег с такива ситуаций, могат да ме разберат за какво говоря. Не Ви го пожелавам просто....

 Относно шофьора. Кой Ви каза, че трябва да има договор към вас и/или да е от вашата фирма? Откъде накъде? Може да си наемете който си искате шофьор. Правите си договор ( ако сте супер прецизни) с предмет "услуга по докарването на въпросният камион" и това е. Няма НИКАКВО изискване той да е работник на вашата фирма. И никога не е имало. Да не говоря, че аз съм имал стотици случай при докарването и на коли и на камиони, при който договора е на мое име ( или лично или на фирмата ми), номерата са изкарани от друг, а застраховката е на трето лице. Проблем НЯМА и никой дори и не гледа това. Единственото ЗАДЪЛЖИТЕЛНО нещо е, застраховката към номерата да е на ШОФЬОРА КОЙТО КАРА МПС-то. Това е! Това го пиша в контекста на докарване на камиона, а НЕ на извършване на транспортна услуга към трето лице-фирма!
 
 Ако обаче искате да извършите транспорт от ЕС до България с въпросният камион ( явно закачайки му и ремърке), има два варианта. Без да е влязал в лиценз, НЕМОЖЕТЕ да извършвате търговска дейност с този камион. НЕМОЖЕ, поне по закон. Дали ще Ви направят проблем е друга тема. Аз говоря какво ще Ви кажат на границата или ченгетата по пътя. Да, може и никой никъде да не Ви спре.....може, ама.....  Ако искате да си докарате нещо, каквото и да е то с този камион, то този товар трябва да е с фактура към ВАШАТА ФИРМА, тоест превоз за собствена сметка. Пример - слагате 3 коли в ремъркето, кауфвертаците ( договорите) на тези 3 коли са на името на вашата фирма - проблеми няма. Возите си ги за вас и това е. Нямат право да Ви пипат и да ви искат лиценз. Ако обаче тези 3 коли са примерно на мое име ( или моята фирма), то тогава Вие извършвате транспортна услуга за мен, тоест Ви трябва лиценз, който към момента камиона НЯМА, тоест НЕЗАКОННО е!!! Примера с колите може да се отнася към какъвто и да е товар. Предполагам няма да превозвате..... дамски превръзки  Смотан, че тогава незнам как ще обясните количеството им и определението "лична/фирмена употреба"  Ухилен Намигване .

 Еми май е това, надявам се да съм бил поне малко полезен. Успех с прибирането Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
Етикети:
Страници: [1] 2 3 ... 5   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!