• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Покупка на камион от ЕС

Започната от combatbunny, Неделя, 12 Април, 2015, 12:16:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

JoseCuervo

@Hino(нещо не успях да добавя цитат)
Вътрешнообщностна доставка се нарича, а всичко което е за продажба извън ЕС обикновенно по обявите се води "експорт". Ако пише че е за "експорт" има голяма вероятност да не може да се регистрира в рамките на ЕС- я мотора не отговаря на евронорми и тнт. Преди години имахме ядове с един Ленд Крузър, който беше нов, но за "експорт" та нямаше никакво евро и да не ти казвам през какво минахме докато успеем да го регистрираме. Отделно много дилъри като им звънеш на обява на която пише "експорт" те питат къде ще се регистрира, и като им кажеш страна членка на ЕС- отказват да ти го продадат.

JoseCuervo


Hino

 JoseCuervo, кристално ми е ясно какво значи "вътрешнообщностна доставка" повярвай  ;) . Това не променя факта, че има едни специфики по тази тематика, които не са понятни на повечето хора и затова се получават прекалено много мнения, базирани на "някой казал", "счетоводителката така каза - значи е вярно" и т.н.!!! И го казвам съвсем сериозно!

За близо 10 годишният ми опит, включващ и периода преди да влезем в ЕС, КОНКРЕТНО с покупко-продажби на ПРОФЕСИОНАЛНО ниво, на всякаква такава техника , тоест от коли, през камиони всякакви, та чак до автобуси и трактори..... при това в ЦЯЛА ЕВРОПА, ..... а и включително притежаващ преди време собствени малки салони ( във времето) в общо 3 ( словом ТРИ) различни страни освен България....... считам, че мнението ми е пооооне малко меродавно  ;)!!!

Това дето го четеш "нетто експорт мьоглиг" от някой Гюнтер  :D , знаеш ли за какво е? То е точно това за което говоря, че може да го продаде и нетно. Защото някъде НЕМОЖЕ  ;). Много по-рядко да, ама има и такива случай. Затова като се обадиш и понякога работата е ...."нетто НИХТ мьоглиг"  ;) .
Другият вариант е за нови машини, чисто нови, но от по-старо поколение, вече със старо Евро ( разбирай под 5) , които са пракически останали бройки и затова за по-евтини. Такива най-често НЕМОЖЕ да се продават в ЕС и затова са за експорт, но за ИЗВЪН ЕС! Хессенс продава така от години. В Мьоердайк пък има един резак, който им сменя сертификатите и пак го играе само така.. както и да е не е важно.

Това което искам да кажа е, че ако НЕ СТАВА ДУМА ЗА НОВА машина и ако вече има първоначална регистрация на територията на ЕС....., то има ли, няма ли Евро ( екологично евро,... сетификата говорим) НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ. Да повторя ли? Значение НЯ-МА. Продава си се в ЕС и без проблем си го регистрираш където си искаш!

За този Ланд Круизър за който споменаваш, да не е чисто нов..... от Брюксел от Паскал? Тоеста братята, внасящи сума ти и знайни и незнайни вариации на коли, джипове, бусове и т.н., ама с малката подробност, че те оригинално са предназначени за извън ЕС ( най-често за Африка и Азия...като някой дори нямат и парно.....шумоизолаций и т.н.  ;D) и на територията на ЕС наистина нямат право да се продават, камо ли регистрират. Че сума ти и "стрелочници" новобогаташи навремето си накупиха едни наточени ( стил Осама бин Ладен  ;D, с мнооого "тЮнинг" арабелски :-)) ) Тойоти джипове такива, понеже бяха точно на половин цена. Пък после се чудиха как да ги регистрират в БГ..... а и да не говорим, че зимата неможеха да ги запалят.... и ред други простотии  ;D :D . Ако е така...... просто е нормално. Има и на други места такива "оферти".  Но категорично това НЕ СА машини предназначени ВЪОБЩЕ за ЕС, включително и технологично, а това, че на Паскал му идва кораба до Белгия, и си ги разтоварва, и се води документално "под-дилър" на един арабела от Дубай...... и си мисли, че може да продава мноооого в ЕС.... Този филм свърши отдавна. Ама и така трябва де, такива индивиди нямат дори и документално право да продават ТАЗИ точно техника в ЕС. Ако сте се набутали да купите оттам, то тогава проблема е изцяло ваш. И от документално = регистрация естество, и като машина ( понеже те тези въобще не са предназначени за ЕС чисто технлогично!!!) . 
  Btw , този индивид го играе на схемата "износ". Него му е важно какво ще изнесе със същият този кораб с който му карат новите Тойоти ( и не само Тойоти де) ;) . Защото 3/4 от това което качва за обратният курс са японски стари коли за Африка, но 1/4 са наточени острилки, реални коли, който заминават за Африка, ама .....документално остават в Европа ;) . Ако ме разбирате какво искам да кажа !!!

Да обобщим. Употребявана машина, внос от ЕС към БГ (ЕС-ЕС си е вътрешнообщностна, да, факт) може да се плати навън както нетто, така и бруто. Обяснил съм повечето неща защо така става и т.н.
НОВИ машини, т.н. "останали бройки", с екологичен сертификат "Евро" под 5 ( то вече и с 5 нестава в много страни от ЕС, искат 6, в БГ си върви засега 5, ама докога....) - НЕМОГАТ да се регистрират на територията на ЕС и затова се продават ЗА ИЗВЪН ЕС! Затова и някой подавачи, продават САМО за експорт ИЗВЪН ЕС. Защото просто в ЕС тази тяхна стока неможе да се регистрира!
Btw, има дори и Евро 3 оферти до ден днешен. Малко лирично отклонение..... все съм си мислил, някой ако изкара от някъде, някоя чисто нова "каска" 1844 примерно..... ако ще и Евро 0 да е  ;D :D, дали няма да избие рибата тотално  ;D :D ?
Стари машини, който вече имат първоначална регистрация ( респективно и платено ддс първоначално,...когато и да е.... ако ще и внос да са в ЕС..) на територията на ЕС...... какъв евро сертификат имат, НЯМА значение. Продават си се, и си се регистрират в страна членка на ЕС без проблем!!!


Продавача какво има налично, и как ще го продаде, си е изцяло негова работа.... но е хубаво хората да знаят как стоят нещата законово!!!

Това е от мен  ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

SEMPER

Цитат на: Nachinaesht - Понеделник, 20 Април, 2015, 13:49:07
При покупка на камион от друга държава в ЕС продавача издава invoice/фактура с нулево ДДС, т.е. купувача не плаща ДДС. Това не е експорт, а вътрешнообщностна доставка. Това е голямо предимство при инвестиция в камион. Ако се купува от БГ, плащаш ДДС и после чакаш да ти бъде възстановен, или няколко месеца счетоводителя прави гимнастики с фактурите за покупки, и не внасяш ДДС, докато отново излезеш на внасяне. 

При покупка на горива, плащане на пътни такси и др. в ЕС се издават фактури с ДДС. После това ДДС се възстановява от съответната държава, но това не е толкова бързо, а и фирмите, които предлагат такива услуги взимат комисионни.

Toва е най точната формулировка. Казано е максимално ясно и конкретно. Тук не сме събрани все експерт счетоводители , че да си изясняваме какво е косвен данък и какъв е принципа му на дължимост,но е важно да се знае, че когато стоката напусне съответната държава, то или не се дължи, или се възстановява. Същото важи и за услуга, която се извършва извън съответната държава. Естествено има и някаква сума, под чийто размер ДДС не се възстановява.

Единствената причина българска фирма да реши че иска да си внесе безвъзмездно ДДС в немската държава е ако е управлявана от олигофрен.  Ако по някаква причина ДДС-то е внесено за стока,напуснала Германия, след това следва да се възстанови.


По въпроса за колите, които се продават - "само за експорт" има два варианта

- Нови автомобили - само за експорт са, защото са произведени за други краища на света и не отговарят на европейските норми най вече на екологичните такива, липса на филтър за твърди частици и подобни .....  Логично е, че освен в Германия, не могат да се продават и в целия ЕС  . Не знам дали няма начин подобни коли да се внасят у нас, като им се оправят на хартия характеристиките, най вероятно нашите джамбази са намерили врътки да го правят

- Употребявани автомобили, обявени само за експорт. Тук вече става дума за конкретно решение на търговеца. Просто фирмата преценява, че няма желание да даде задължителната едногодишна гаранция, и обявява че би продала колата  само извън Германия. Тоест - става дума за коли, които едва ли биха изкарали година , без да им се случи нещо, а вкарването им в нормално състояние е финансово неизгодно. А ако се случи някакво гаранционно събитие, загубите на фирмата продавач, ще са поне двойно на стойността на която са продали колата.

Цената на такива коли  е  доста изгодна, и са много привлекателни за нашенци.....
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Hino

Цитат на: SEMPER - Събота, 25 Април, 2015, 02:20:34
Toва е най точната формулировка.


Казано е максимално ясно и конкретно.  <--- Което съвсем не значи, че е единственото равилно и РАЗРЕШЕНО действие!!!


Тук не сме събрани все експерт счетоводители , че да си изясняваме какво е косвен данък и какъв е принципа му на дължимост, <--- Така е, но това не променя факта, че има "подробности" които ако не се знаят и ОТЧИТАТ, би било минус ( в определено ситуации) за собственика на дадената фирма!!

...но е важно да се знае, че когато стоката напусне съответната държава, то или не се дължи, или се възстановява.  <---- Правилно ВЪЗСТАНОВЯВА!!! Къде се възстановява -> в БЪЛГАРИЯ. Как се възстановява и на базата на какви фактури се прави "баланса" , колко и какви ТОЧНО фактури от България се предоставят за да се "наместят" едни стойности, за какво служат БРУТНИТЕ ( в дадените случай) чужди ( немски или въобще ЕС) фактури???? Кои фирми използват този вариант на фактуриране и ЗАЩО ....?? Все въпроси на които САМО И ЕДИНСТВЕНО "печен" счетоводител може да даде КВАЛИФИЦИРАН отговор!!! Има защо в определени случай. Повярвайте. Затова да се говори, че се фактурира само нетто отвън.... е смешно!!!



Единствената причина българска фирма да реши че иска да си внесе безвъзмездно ДДС в немската държава е ако е управлявана от олигофрен.  <---- Ако знаеш само колко "олигофрени" такива познавам  ;D :D. Ама пълни "олигофрени"..... апартаменти си купиха от такива "олигофренски схеми"  ;) ! Грам не се бъзикам в момента!!!



По въпроса за колите, които се продават - "само за експорт" има два варианта


- Употребявани автомобили, обявени само за експорт. Тук вече става дума за конкретно решение на търговеца. Просто фирмата преценява, че няма желание да даде задължителната едногодишна гаранция, <--- или неиска да си калкулира едни най-общо казано 10% за плащане на "външна гаранция" към специализирана фирма ....        и обявява че би продала колата  само извън Германия. Тоест - става дума за коли, които едва ли биха изкарали година , без да им се случи нещо, а вкарването им в нормално състояние е финансово неизгодно. <--- Това е вярно. Пример: съединител за смяна в Германия. Най-общо произволно казано, части + труд 1700Е  , същата операция за същият автомобил в БГ ....500-600Е. Оттук САМО дадената кола е 1000Е по-надолу. Това прави ли я "лоша" ?
  А ако се случи някакво гаранционно събитие, загубите на фирмата продавач, ще са поне двойно на стойността на която са продали колата.

Цената на такива коли  е  доста изгодна, и са много привлекателни за нашенци..... <-- Привлекателни ...."чушки"  :D . Българският клиент, все още живее в 90-те и иска без пари качествена кола. Такъв филм няма и никога не е имало....

Честно казано съжалявам, че писах по темата..... Явно няма никакъв смисъл и е май по-добре мненията ми по тази точно тема да бъдат изтрити.... Безмислено е ...!!!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

rider777

Хино,,,,, в Библията има един стих, който гласи,,,,,,,,,,,, " Не хвърляй бисерите на свинете ! "    Никой да не се обижда !!!!!!!!!!!!!!
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

ivopifeca

Не хвърляй бисерите....аууу,колко мъдро, вече чак прозвуча :)

godech

Досега не съм вкарвал камион от ЕС и ме интересува как стоят нещата за докарване на самоход
Интересувам се предимно за от Германия,Франция
Какво трябва да има камиона и с какви номера трябва да е? Споменаха ми за някакви жълти където не ги признавали в някои страни.
Тюф застраховка и как стоят нещата със даяджите при вкарване че е без лиценз-за чужбина става въпрос не за България.

J_L

Малко по-долу в същия раздел в който питаш е описано подробно, но все пак ето и линк

http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=5188.0
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

the_same

Здравейте всички,
от доста време чета форума, но не бях регистриран. Вече имам причина и това да задам няколко въпроса, виждам има доста компетенни колеги които ще дадът акъл. Изчетах цялата, но искам да попитам има ли някакви особености при докарване за соло камионче от Холандия? Другото е ако имате мнение и за по-големите търговци в Холандия  Kleyn Trucks, WD Trucks, Bas Trucks и други. Има ставащи оферти, надявам се да няма шмекерии по тези големи салони с все някаква репутация?  :-\

SEMPER

След малко ще се появи колегата Хино, това му е любима тема.  ;D
Ще получиш наистина полезна информация, но ще се наложи да почетеш и за масони, евреи и световната конспирация. Шегичка  ;D :D

Съвет от мен - не тръгвай за Холандия ако си избрал от нета един единствен конкретен камион. Много е вероятно да се разочароваш, и да трябва на място да мислиш други варианти без да си подготвен.
Направи си един списък с обяви, като съобразиш местоположението на дъргелите да ти е удобно. Аз лично когато и да съм купувал камион, съм гледал и пробвал над 20 машини преди да избера.

Предимството да го купиш от такава фирма е, че състоянието му най вероятно ще е такова, каквото виждаш и историята му ще е ясна. Естествено трябва да имаш технически познания за да можеш да избереш възможно най свястното.
Малките фирми търговци не са за предпочитане, най често са на араби, събират и спасяват от скрабта дъргели от цяла Европа,като с козметични поправки ги правят привлекателни.
Такива няма смисъл даже да си правиш труда да ги гледаш.
Аз на място като видя такъв тип, като ме пита кой камион искам да видя, казвам му - няма нужда, стига ми че видях теб. Малко се разсърдват, обаче няма смисъл да си губим времето.

За прибирането на ход - нищо сложно. Застраховка, номера, по пътя най нормално - тол такси, машинки, винетки, спазваш си паузите и това е.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

the_same

Супер, значи очакваме Hino.
Относно търговците, и аз така съм чувал за всичко що е в Запанда Европа и е на колела се държи от араби, турци и т.н. Затова залагам на изброените от мен големи "бели" търговци като се надявам, че щом го продават те значи все ще става да стигне до България на ход. Е имаме основни технически познания, но се надявам да не се стига до тях.

Monster

Цитат на: MagnuM - Сряда, 15 Април, 2015, 19:57:47Ето едно  ЧИСТО НОВО Волво на път към България с червените номера.
Това са Цолшилд от Вайблинген. Забелязвате ли че никой нищо не разказва а само пита?

Hino

Цитат на: SEMPER - Сряда, 16 Март, 2016, 09:12:46След малко ще се появи колегата Хино, това му е любима тема.  ;D
Ще получиш наистина полезна информация, но ще се наложи да почетеш и за масони, евреи и световната конспирация. Шегичка  ;D :D

- Семпер, това че наричам холандците ЧИФУТИ (и откровенно ги мразя), значи ли, че е "конспирация"? Нима не са левити (ако въобще знаеш какво е това и историята им)? Нима не са доказано едни от най-големите мошенници в света? Нима не са най-големите лицемери....? А ако му се "наложи" да чете и "такива" неща, то по добре да не чете. Не че съм се засилил да пиша де... .

Цитат на: SEMPER - Сряда, 16 Март, 2016, 09:12:46Съвет от мен - не тръгвай за Холандия ако си избрал от нета един единствен конкретен камион. Много е вероятно да се разочароваш, и да трябва на място да мислиш други варианти без да си подготвен.
Направи си един списък с обяви, като съобразиш местоположението на дъргелите да ти е удобно. Аз лично когато и да съм купувал камион, съм гледал и пробвал над 20 машини преди да избера.

- То това много хубаво, дори похвално да имаш избор, само че 20+ машини за гледане има точно два проблема. Първия, или човека незнае какво иска, или неможе да го избере (поради различни причини) или няма пари за това което избере. И втория, 20+ оферти са поне една седмица време ( дори нереално оптимистичен срок ако се обикаля ЕДНА държава и се гледа средно детайлно) . Тази една седмица време му е ПОНЕ по 100Е/ден ( също крайно оптимистично), да не кажа 200Е. На финала да не стане ...".от магазина беше по евтино" :-)) !

Цитат на: SEMPER - Сряда, 16 Март, 2016, 09:12:46Предимството да го купиш от такава фирма е, че състоянието му най вероятно ще е такова, каквото виждаш и историята му ще е ясна. Естествено трябва да имаш технически познания за да можеш да избереш възможно най свястното.
Малките фирми търговци не са за предпочитане, най често са на араби, събират и спасяват от скрабта дъргели от цяла Европа,като с козметични поправки ги правят привлекателни.
Такива няма смисъл даже да си правиш труда да ги гледаш.
Аз на място като видя такъв тип, като ме пита кой камион искам да видя, казвам му - няма нужда, стига ми че видях теб. Малко се разсърдват, обаче няма смисъл да си губим времето.

- За търговците не може да се дават такива обобщения, освен ако не се говори за някой конкретни. Единствено съм съгласен с констатацията за ТУРЦИТЕ и арабите ( в точно тази последователност) . Имал съм проблеми с големи салони, както и абсолютно безпроблемна работа с малки ( почти никога не съм работил с араби, а пък за турци да не говорим..) . Всичко е до човека отсреща. Такива определения и обобщения са като ...."българите не са добри шофьори", примерно. Е да, като му видиш салона, 20см. кал или камънак и офиса контейнер..... то ясно!
 Само две приказки ще кажа, че да не навлизам в темата за "конспирацийте" :-))) . БАС и Клайн са различни от другите големи в Холандия. Но като цяло те най-много купуват "лотове" от вън. При тях холандски ( дори и общо бенелюкски) камион е с вероятност 5 до 10% да се намери. Дори 10% е крайно оптимистична стойност. Тези ЧИФУТИ  ;D :D отдавна си имат отдели за ИЗКУПУВАНЕ на всичко което е изгодно ОТ ВЪН ( след ДЕТАЙЛНО "пипане" в техните огрооооомни халета) , така че....
 Единственото което винаги съм признавал на Бенелюкс ( с акцент към Чифутландия :-) ) е, че имат коли/бусове/камиони и т.н. техника, многократно надвишаваща по качество и запазеност, ВСИЧКО друго в ЕС. При това масово и достъпна. Това е факт неуспорим. Затова, ако ще е оттам - само с местна регистрация и никакъв внос!!! Апропо, лично аз съм продал на БАС и Клайн, над 10 камиона. При това купени от Холандия и Белгия, тоест от тяхна територия  :D .


Цитат на: SEMPER - Сряда, 16 Март, 2016, 09:12:46За прибирането на ход - нищо сложно. Застраховка, номера, по пътя най нормално - тол такси, машинки, винетки, спазваш си паузите и това е.

- "Нищо сложно", аха. А защо забрави да му споменеш на човека, че се започва от прегледа?? И ако няма преглед ( в 99,8% от случайте на изгодни камиони)  за да си прибере такъв камион, от няколко години вече, ще му трябва МНОООГО късмет ( или пари). И ще спра дотук, че мога да напиша доста конкретни неща, но да не разтягам "конспирацийте"  ;D . Шегичка  ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Monster

 Колко струва ферибота от Пасау към Видин например за Хенгер или влекач?

raptor

здравейте някой може ли да ми каже искам да си купя камион до 7.5 t от германия ще търся с Tüv за червени номера обаче нямам фирма нищо понеже работя в германия и като се прибирам искам да си взема камион или бус но до 7.5 t като нямам фирма проблем ли е с фактура ли какви докоменти трябват няма да го товаря възможно ли е го закарам в БГ

raptor