• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Vw Lt 2.5tdi

Започната от evgeni-88, Петък, 17 Април, 2015, 13:18:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

evgeni-88

Здравейте!! Интересуваме модела Vw Lt 2.5tdi 109к.с 2002г самосвал с двойна гума отзаде дали са надеждни скъпили са за подръжка има ли слаби места някой да има такава техника?

evgeni-88


znamc

Във фирмата имаме крафтер с тоя мотор и е пълен боклук!!! Закупили сме го чисто нов и е обслужван редовно и с най-добрите консумативи ,но за сметка на това се счупи всичко което може да се счупи по един мотор ,после купихме нов ДВГ (понеже стария на 105 000км бръсна блока) и с новия пак ядове различни ,моят личен съвет е да бягаш далече от това 2.5тди.

znamc


Hino


Само дето Крафтър 2.5 - 109 коня и ЛТ 2.5 - 109 коня , моторите им нямат много общо  ;). Да поясня, че и преди съм срещал доста спорове по темата:

Крафтър - 2.5тди серия BJ е ---> КОМЪН РЕЙЛ мотор , с по-ниска степен на сгъстяване от ЛТ версийте. Тоест е на около 16 и нещо, почти 17 ако не ме лъже паметта. Обем 2.459. BJK е 109 коня.

ЛТ - 2.5тди е ---> РОТОРНА ел.помпа, и с по-голяма компресия (степен на сгъстяване), като варира според версията. Специално 109 коня версията на ЛТ е : ANJ s 19.0/1 , както и AVN/AVR 17,5/1. Мисля, че имаха и минимална разлика в оборотите на постигане на максимална мощност. Обема им е 2.461! 109 коня се произвежда от 1999 до 2006, а 2.5-102 коня от 1996!

Единственото ИСТИНСКО, КАЧЕСТВЕНО и ЖЕЛЯЗНО LT за ВСИЧКИ ВРЕМЕНА се казва --> AHD , 2.5 (2.459куб. , същият обем като Крафтър 2,5 и с приликите дотам! ) - 102 коня. Знаете, този мАтор  :D се използва още от Ауди 100 С4, първото А6 и т.н. Идиотоустойчив мотор и ПРАВИЛНО напаснат към кутия. Това е най-доброто произведение на немските чифутеско  ;) . Ако някой ще си купува ЛТ, единственото което трябва да търси е точно този мотор. Може и sdi "чистия дизел", и той си е отличен.

Апропо, най-често е с така добре познатата серия помпи на Бош "VE/VP" . Малцина знаят, че след като купиха миноритарен дял ( а след това и мажоритарен, но след това) от японската фирма "Kiki" ( или по-добре позната като "Zexel" ) ,  немците буквално ИЗКОПИТАХА някой от техните продукти, и напрактика VE-тата на Бош са си чист Зексел, ОБАЧЕ , внимание - ПРЕРАБОТЕН, така че ДА СЕ ЧУПИ. Знаете , "чупи-купи" , тоест т.н. "програмируемо износване". Там немците смениха точно 2 чипа ( много дълга тема) , които съвсееееем "случайно", след точно определено време се чупят и ...... Трябва да отидете точно в сервиз Бош, оборудван с техника Бош, да си платите на Бош , за да ви сменят 2 "чипчета" Бош и да можете да си карате отново машината ( кола, бус и т.н.). Иначе ....финито.  :D . На това му се вика "креативен бизнес нюх, мЕид Ин ДойчлЪнД"  ;D. А старата генерация Зексели , "цепят мрака" и "давят рибата" без никакви грижи...  ;) . Както и да е пак се отплеснах.


  А иначе за Крафтър...... За мъртъвците .... или добро, или нищо. Визия, удобство, управление, комфорт и т.н. - еталон! Техника...... АБСОЛЮТЕН БОКЛУК. Дори и братчето им - Спринтера е мноооого по-добре от тях. Диаметрална разлика със старото добро, идиотоустойчиво ЛТ 2.5тди. Две различни планети просто.....

Последно, един съвет.... Ако искате ИСТИНСКИ бус, камионче и т.н. , тогава си купете --> ИВЕКО ДЕЙЛИ!!! Ако искате нещо още по-идиотоустойчиво от Дейли, но по-грозно и по-ниско имиджово, то тогава си вземете нещо от - Исузу, Тойота Дина ( защото то е Хино) и т.н. Но от Фолксваген, различен от старото добро ЛТ, при това 2.5 AHD 102 коня .... НИКОГА!  ;)

Всичко написано от мен сега, се базира на личен опит и мнение, с които не обременявам никого, нито пък ги налагам. Просто споделям....  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

evgeni-88

Хм с една дума да търся с 102к двигател то хубаво ама те са 3-4 броя самосвали. Ивекото е по добрия вариант от Vw Lt ??? На кое от двете са по евтини частите ?

loshdancho

 Бера плодовете на едно  VP44... ЩЕ кажа на всички първо се поинтересувайте каква горивна помпа има, и ако е споменатата..... бягайте далече.
Ремонтират се  но имат навика да са своенравни като магарета. Hino има човек ,  който ги прави доста сполучливо.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Hino


loshdancho,  скочил си направо в дълбокото  :). Ама то и как не, точно VP44 е сигурно най-масовата помпа в света към момента. Точно тази немска схема за която обясних, лично на мен ми напомня изключително много това което "причиниха" на Тойота с лицензионните дюзи на Ланд Круизъра, еле пък че Тойота си притежава Дензо. Ама това е съвсем друга тема.
VP44 механично си е абсолютен ЧУК. И това се дължи на факта, че си е абсолютно японска разработка. Проблема идва точно от 1-2 чипчета, който са с програмируем ресурс, абсолюно умишлено сменени от Бош , което води до тези "скромни постъпления" за "бедните немци". Визирам не само самият ремонт, ами и абсолютната нужда от закупуване на машини и уреди съмщо на Бош за специализираните сервизи. Всяка от която на мнооого "скромна" цена. По принцип де.
И казвам по принцип, понеже още преди 5-6-7 години, и аз съм давал доста такива помпи ( сума ти и коли тогава и сега са с тях), за ремонт. Цената тогава беше фиксирана на 1000лв. Не че имаш избор де. Да не говорим, че 90% от актуалните тогава ( и сега де) дизели са с такава помпа, и както всички знаем, навън се продават когато този проблем "започне". Много често се случва .... веднъж пали, веднъж не. Докато не се ускори момента когато спира да пали. Собствениците използват този момент да продават. Идвам примерно аз, купувам, преглеждам колата..... може да е идеална и да си пали. Докарвам я до БГ, продавам я .... никакви проблеми. Няма и как аз да знам каквото и да било. И след 1-2-3 седмици , му почват, лека полека проблемите на човека.... следва скъп ремонт и т.н. После иди обяснявай, че нямаш сестра  ::) . Или, че великият немски ум е решил така...... Примерно де  :) . Нещастници.... Комерсиални нещастници.
Затова, карайте си старите роторни, или още по-добре редови помпи, най-добре на японски коли....... и няма да имате никога проблеми. Просто са направени от хора с друга идеология...... Но пък и да, не са толкова мУдИерНи  ;D и най-вече имиджови..... Което е пак от значение в днешно време....

evgeni-88 , Ивеко Дейли --> ВИ-НА-ГИ е бил по-добрият вариант от ЛТ. Старото Ивеко е много малко пред ЛТ 2.5-102 и старият добър Спринтер ( когато той не е на над 600-700хил.км де :-) ) . Това, че може би си слушал "българският фолклор" за Ивеко ( визирам Дейли специално) , незначи че това е истина. Дейли си е Дейли и това е. Истинско ЖЕЛЯЗО. Не особено удобно и комфортно, но ...... безумно здраво и най, най-вече - ТОВА Е КАМИОН. С идеология на КАМИОН и много по-малко на бус. Въпреки, че си е с размери на бус де....

Това за цените...... Аз знам какво искаш да ти кажа , ама.... нищо няма да ти кажа  ;D. И не заради друго, ами понеже .... такава сметка НЕМОЖЕ да се направи. Всичко зависи от КОНКРЕТНИЯТ екземпляр. Ако вземеш умряло Ивеко, неподдържано или "побългарявано" и т.н. ..... неочаквай нищо повече от постоянни проблеми. В този вариант не само ЛТ, ами сигурно и Крафтър би било по-добре. Същото важи и при обратният вариант с ЛТ например.
Апропо, тук километрите нямат нищо общо, запомни. Аз лично , най-добрите бусове като цяло, съм срещал, карал и продавал, когато са били на повече километри. И знаеш ли защо е така?

Много хора не си дават сметка за едно нещо.... Нека да сравним един бус ( или кола например) , на 120.000км наистина реални , 12-15 годишна. За тези години, експлоатацията на тази кола е била на 100% почти само в града. Каране тип - "спри-тръгни". Средна скорост 20-30км/ч. Друго МНОГО ВАЖНО уточнение..... "моточасове" работа..... --> МНОГО.

Така, вариант 2. Същият бус или кола, пак на същите години, ама на 350-400.000км и ДОБРЕ поддържан. Казвам добре и навреме, а не чак маниакално де. Същият този бус/кола, на тези километри, съм НАПЪЛНО УБЕДЕН, че 99,8% от клиентите, като го видят и до него е този на 120.000км, ще изберат по-новия. Да, ама НЕ!!! Този стария, за да ги има тези километри, то значи, абсолютно задължително е бил каран по магистрали. Просто иначе неможе да ги има тези километри навъртени. Просто давам пример де, разбирате ме. Отделно на това, чисто като "моточасове", той би имал ПО-МАЛКО от този "девствения" на 120.000км, защото и средната му скорост категорично и доказуемо ще е по-висока  ;D ! Отделно е нямал режим на работа тип "спри-тръгни", "запали-изгаси" и т.н. Това е МНОООГО ВАЖНО уточнение на което много малко хора обръщат внимание!!! Също така е и бил каран в практически оптимална термична среда, на мотор и периферия. И т.н., и т.н. Все важни подробности.....

Именно поради ТЕЗИ причини, много често по-стар и/или на повече километри бус/камион/кола, АКО Е ДОКАЗУЕМО и/или ВИДНО, че е каран на дълги разстояния редовно, е --> ПО-ДОБРИЯТ ИЗБОР, от ....."девствена" ...."лейка"  ;D ;) . Лошото е, че клиентите , от 25 години си живеят с комунистическото мислене, че една кола/бус , след 100.000км......"свършва", и каквото и да им обясняваш, следва репликата : "да , така е , ама дай да видим за цената сега..."  ;D .

Както и да е, пак се отплеснах. Относно въпроса ти за цените н частите, пак се върни и прочети какво написах туко що. Няма лош бус/кола/камион. Има лошо или неправилно поддържан такъв. Затова е важно какъв екземпляр ( а и включително и като спецификация) ще избереш.

Друго, вече не сме 1986 година  :D. Части има много. И евтини и скъпи. Изцяло от теб зависи какви ще си избереш. По принцип разликите в цените, доколкото ги има, не са структурно определящи при избора. Поне според мен. Много по-важно е даденият екземпляр в какво БАЗОВО състояние ще е . Защото това ти е базата, върху която....... ще купуваш ежеседмично части, или ще си караш безпроблемно нон-стоп  камиончето.....  ;) !!!
Успех..... въпреки всичко, трябва да имаш и късмет...  ;) !


loshdancho - VP44 много лесно и евтино се чипосва  ;).
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

evgeni-88

Това LT точно с тази помпа ли е VP44 знаеш ли колега ? Ти направо ме разубеди за него!! Гледам ивекото и те са на тази цена !!! Едно скромно въпросче каква е разликата от ивеко дейли и  само ивеко 35с11 ???? Кой двигател на дейлите  е по надежден ???
Дано да не ставам много нахален с тези въпроси но неискам да инвестирам в нещо което няма да излезне сполучливо !!!

Hino

Евгени, това дали ще излезе сполучливо или не, зависи най-вече от това какъв екземпляр избереш. Това се опитах да ти кажа в предният ми коментар.  ;)
 
 По реда на номерата :-) . 1 - Кое LT дали е с VP? По принцип LT с VP има само един модел. Има и с VE, която си е на същата база. Включително и 102-та коня, но поради ред причини там не създава сериозни проблеми ( поне до достигане на границата от 500хил.км де :-) ). На повечето версий, както съм написал преди, са с РОТОРНА ел.помпа. Като само и единствено 2.8 ( 4 цилиндров е той) версия 158 коня е Комън Рейл, 125 и 130 са с VE пак. По спомен цитирам, но рядко бъркам такива неща  ;).
  А иначе, като цяло която и да е помпа на ЛТ идва момент в който да създаде проблем, но това ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е след мнооого километри. Всъщност, реално 95% от ЛТ-тата глобално са на доста години и резонно са си на много километри. Ремонта преди беше задължително над 1000лв, ама ти говоря още като имах салон в БГ, което ще рече.....преди над 7 години. Сега предполагам, че цените на ремонта са диаметрално по-ниски от тогава.
 Също така, това което съм забелязал от практиката е, че т.н. "еко версий", или с други думи, тези под 100 коня ( има няколко такива на ЛТ) ...., говоря за TDI, а не SDI( SDI-то е абсолютен ЧУК :-) )  , се чупят много повече. Еле пък помпите им...

 2- ти сериозно ли ме питаш каква е разликата между .... Ивеко Дейли и само Дейли???  ::) Кой модел визираш? Защото има и само Дейли, както и Турбо Дейли, както и ред други ...... Ти кой модел искаш? Този от 80-те, от 90-те , или от 1999 година нагоре? Или от 2006?
 
 По времето на LT, Ивеко ТУРБО ДЕЙЛИ, беше вече към средата, че и към края на "кариерата" си  ;). След 1999 година е вече следващият модел. За него ли ме питаш? Ако да, то това си е абсолютната класика. То не че и стария модел не е де.....
 Новия, тоест след 99-та е много по-модерен. Ако ме питаш за него..... там вече няма 2.5, а е само 2.8 ( 4 цилиндъра) .... (( има и 2.3, ама него го ЗАБРАВИ)) ! 2.8 или известен още като "sofim"-ския мотор е ....за мен.... един от най-дообрите двигатели създавани от инженери въобще някога, някъде.....
 Една подробност. Въпреки, че ИВЕКО е практически първият производител масово налагащ Комън Рейл-а като система, съществува и Дейли (след 1999г., модела имам предвид) което не е Комън Рейл , а си е с обикновенна роторна помпа. Също си е добро  ;). 106 коня беше то.
 
 3- кой двигател е по-надежден? По-надежден е по-добре поддържания ( 2.5 от старите или 2.8 който и да е...за 2.3 казах - бягай далеч). Според мен версията няма основно значение. Мнооого по-важното е да е запазен и да са полагани поне елементарни грижи по него. Това е.

 Последно. Ще ти кажа какво правих навремето аз като си ги купувах за себе си ( а впоследствие, доста често, много бързо ги и продавах де..). Избирам , плащам, докарвам.... пълна диагностика, смяна на всичко що е филтър и всичко което "тече"  :D ( включително спирачна течност, включително антифриз, че и течност за чистачки  :D..... за масло на диф. и кутия не е нужно и да споменавам нали...... филтър дори и на хидравлика също....) , след това СВАЛЯМ помпа и дюзи и ги нося на стенд. Подчертавам - НИЩО ИМ Е НЯМАЛО, но просто профилактично. Навремето, предполагам и сега, няма да струва милиони. На мен ми взимаха ....около 500лв. Проверка, регулировка/центровка и т.н. В 90% от случайте, като ги сложа след това...... камиончето се променя много. Че и като шум дори. Върви повече, харчи по-малко и т.н. За мен това са просто принципни неща. Както и добрата нафта.
 А ако направиш като мен и си направиш основен ремонт и на турбината ( аз го правих редовно, понеже карам доста силно, а отделно имах мнооооого близък познат изключителен специалист по турбини и ми излизаше смешни пари.... говоря основен ремонт с истински части..... а не чисто нова турбина...) ... то тогава работата става "бонбон"  ;) .

 И пак ти казвам ..... избери си запазен екземпляр и си го провери както трябва. След това обслужи и си го карай със здраве и желание. Сигурен съм, че ще ти се отплати  ;) !!!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

emilpopoff

Цитат на: Hino - Неделя, 19 Април, 2015, 01:12:04
Новия, тоест след 99-та е много по-модерен. Ако ме питаш за него..... там вече няма 2.5, а е само 2.8 ( 4 цилиндъра) .... (( има и 2.3, ама него го ЗАБРАВИ)) ! 2.8 или известен още като "sofim"-ския мотор е ....за мен.... един от най-дообрите двигатели създавани от инженери въобще някога, някъде.....
Една подробност. Въпреки, че ИВЕКО е практически първият производител масово налагащ Комън Рейл-а като система, съществува и Дейли (след 1999г., модела имам предвид) което не е Комън Рейл , а си е с обикновенна роторна помпа. Също си е добро  ;). 106 коня беше то.

Само да вметна към това което е написал колегата Hino, че и 2.5, 2.3 също са SOFIM. Всъщност 2.8 произхожда от доброто старо 2.5, 2.8 просто е леко "разтърган"(в основата е стария блок) и има леко видоизменяне в газоразпределението- разпределителен вал, изспусквателни клапани и леко в главата, даже на 2.5 и 2.8 атмосферките всмукателните клапани и водачи и т.н са еднакви. По принцип 2.8 е як мотор във всичките си версии- атмосферка, турбо дизел(и турбо дизели с ГНП с ектроника) и комънрел(има две основни версии 125-128 и 146 разликата е само в турбините и софтуера), ГНП-та леко текват, ама то си е нормално за Бошовите помпи, при комънрейла обичайно пак някоя дюза и може и за гарнитура регулатора на високо налягане на помпата за високо налягане, а може и леко да потече помпата, ама това си е в реда на нещата. Комънрейлите са с електроника Бош поколение EDC15, и като по остареят започват светомузиките  :D ама и това се прави. А и м/у другото трябва да се съблюдава ангренажната група т.е само качествени ролки и ремък и пробега да е в норма иначе става весело, няма защита на клапаните т,е мели всичко наред.

juli76

Притежавам от доста години ЛТ с въпросния мотор AHD 2,5 102кс. като цяло съм много доволен здрав и надежден мотор при това е над 500х.км. и не гори масло все още има тяга а зимата пали на четвърт оборот. Проблем единствено има по някога с датчиците от което страда мощността на моменти. Слабо място е шпонката на коляновия вал към зъбното колело  на ангренажния ремък. Хубаво е въпросното колело да се сменя поне през една смяна на ремъка и съответно да се стяга добре понеже се появяват луфтове което разбива шпонката на вала и от там може да се стигне да превъртане на зъбното колело и съответно ремонт на мотор. При смяна на ремъка се сменя и този задвижващ ГНП в задната част на разпределителния вал.Желателно е да се сменят и двете оптяжни ролки защото ми се е случвало да късам този ремък именно заради тях.  Между другото това е един от най сполучливите ТДИ мотори на VW.И мисля в някой отношения е по добър от " 602.980 "мотора на Мерцедес. Бях чел някъде че е от немските дизелови мотори с най малко разстояние между цилиндрите каквото и да значи това. Вероятно има връзка не само с компактността а и с охлаждането. Въпреки това бих казал че двигателя при натоварвания над средните и най вече лятото грее. ГНП е здраво няма течове единствен проблем може да се появи с електронния блок тъй наречената глава и датчиците вътре които са мисля 4.Смисъл от ремонт няма по добре смяна на цялата помпа цена на употребявана 350лв.Не знам до колко двигателя е оразмерен със скоростите но те са слабо звено поне в моя случай ремонт смяна на лагери и след около 250х.км смяна на цялата кутия. Съединителя и демпферния маховик са здрави все пак мотора не е много мощен и това ги щади. Друго слабо място е предницата и по точно ресьора претоварва ли се редовно и кара ли се по лоши пътища се чупят като клечки за зъби. Като цяло ЛТ е сполучлив микробус и не особено претенциозен в поддръжката. При грамотно каране и адекватно обслужване не създава проблеми и служи дълго.

evgeni-88

Самоче бусчето което съм харесал е 109 к.с. 2002г

rider777

Едно време имах от старите ЛТ ,,, имал съм и бензиново от по-старите с кръглите фарове дето бяха ама харчеше яко а по-новото ми беше с 6 цилиндровия дизел 2,4 и харчеше по-малко от лека кола,,, пълно с боклуци и дърпащо двуосна платформа с качена кола на нея и разхода беше около 7 ,,, мисля, че тия бяха най-здравите ЛТ ,, с новите не съм си имал работа ама както Хино каза вече всичко се произвежда така, че да почне да се чупи планирано за да не стоят сервизите без работа. Са малко спам в темата ама Хино искам да те питам брат, че ти си като някаква техническа енциклопедия, моя син кара Мерцедес Е320 CDI 2000г и до вчера нямаше никакви ядове и изведнъж му се е счупило колелото на газоразпределителния вал. Казва ми, че е станало на ниски обороти ама като знам, че това му е седмата кола за последната година и всичките ги чипира и надува яко а и попаднах на клипчета дето са снимали негови приятели докато пали гумите точно на тази кола та предполагам, че това не е станало на ниски обороти ама мисълта ми е дали на този модел има защита на клапаните или всичко се е забило в буталата и дали има смисъл да се прави или да я разпродава на части. Сори за спама в темата.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

juli76

Цитат на: evgeni-88 - Неделя, 19 Април, 2015, 09:50:36
Самоче бусчето което съм харесал е 109 к.с. 2002г
Всичко при този бус е еднакво като версията със 102кс. разликата е само в турбината при AHD мотора турбото е "ККК" на тези със 109кс.  мисля е "Garrett". и вероятно леко пипнат софтуер. Слабо място на шаситата каквото мислиш да купуваш и ти са гредите претоварваш ли хамалската силно вероятно е да ги сцепиш това става най често в предната част от към кабината. Ивеко в това отношение са по добри защото са със самоносеща рама като на камион а не пресована ламарина.

Hino


juli76, мойте уважения, ама 102 и 109 НЕ СА абсолютно еднакви в никакви положения. Едни от нещата съм се постарал да ги обясня по-горе. Има и още, но е безпредметно да го говорим това, след като поради ред причини е ясно, че са различни!!! Да, от едно семейство са, тип да и т.н., но като цяло, това са РАЗЛИЧНИ мотори. AHD ( 102, тоест като твоето) си е най-доброто от LT и това е.
А за турбините.... има и 3К ( ККК) и Гарет и на двата, относително е и зависи от годината и от пазара.  ;) . Иначе си много прав за окачването ( както и обслужването, той и emilpopoff го спомена, а аз забравих  :( ) - LT е просто "средно ниво" ( както и Спринтера), което незначи че е зле, просто значи, че е измислено, разработено и направено, за да се СПАЗВА предварително обявеният тонаж. А и да се кара по поне малко нормални пътища. При всички положения НЕ Е "милионник" и не е най-голямото "магаре". Тук старият "брат ром" а.к.а. "Форд Транзит"  ;D е по-добре! Да не говорим за Дейлито, което е направено с идеологията на КАМИОН.
Дейлито е освен с 300 пъти по-яка рама ( както точно си отбелязал) , така и в поне повечето случай, с ..... "20" ресьора отзад, и буквално може да му се качат 240-те урода от Парламента, водейки ги към Белене, без да му се отрази особено  ;D. За разлика от ЛТ/Спринтер, където ще "клекнат" веднага. Просто приоритети. Както няколко пъти казах, едното си е чист камион ( Дейли), а другите ЛТ/Спринтер - бус. Здрав, ама бус. От което идва и факта, че са по комфортни например.
И друго....90% от Дейлитата са с двойна гума отзад. При ЛТ/Спринтер доста под 50% са така. Само хора карали АКТИВНО такъв тип бусчета, знаят за какво говоря. Двойната гума си е ....двойна гума и това е!!! Винаги, ама абсолютно винаги вариант двойна гума е за предпочитане  ;) !

emilpopoff - да, точно така СОФИМ-ски са си, или т.н. "8140" , но просто не го отбелязах, че да не стане пак дълго. То не че нестана де  ;D ... ! По-скоро го написах, като акцент, че не е например от така познатите по-стари серий 2.5, за който все още много хора смятат, че на Ситроен/Пежо и Ивеко са едни и същи мотори, а всички знаем, че кардинално НЕ са. Същото важи и за 2.2/2.3 по-новите, но това е друга тема...  ;)
Btw , тези работи с текване на помпи и ред други неща на Дейли, честно казано, само в България съм ги чувал. Навън ..... нищо подобно! Незнам защо. Обяснявам си го с нафтата и/или с практически липсата на поддръжка. Единственото за което знам със сигурност като проблем е свързан с помпата за високо налягане след сериозен километраж. Това съм го срещал както в Бенелюкс, така и в Италия. Но и на двете места ремонта не е скъп ( поне за местните им стандарти де).

evgeni-88 - ако това избрано от теб 109к.с. ЛТ е добро, огледаш го детайлно и е в добро състояние и ако нямаш реална атернатива към момента с Ивеко, или 102к.с. ЛТ ( или защо не Спринтер , аз лично винаги бих избрал Спринтер, ама внимание - истински и добър екземпляр!!!) ... то тогава "скачай" и го взимай. Със сигурност е по-добре от "умрял", неподдържан и т.н. друг бус. Ако ще и Ивеко да е. А ако е в поне базово добро състояние, и цената е добра...... един съвет - направи тези неща който ти казах по-горе, не струват милиони предполагам, след това и си го обслужи качествено при истински сервиз ( че що схеми съм им гледал на "добрите" сервизи...) и си го карай с кеф. Тези неща който ти ги говоря аз, а и не само аз, важат когато имаш право на ИЗБОР. Тоест.... наредени са ти 5-6-7 буса който биха ти вършили работа на ТЕБ...... строени, изпрани, "вчесани"  ;D и ти говорят "купи ме, купи ме..."  ;D :D . Тогава да. Ама ако нямаш избор....споменаваш самосвал.... никога не са били много разпространени самосвалите, така че.... Отделно провери дали не е бивш "гейтак" ( тоест английски внос ). Отделно си имай на предвид базовите неща за който стана дума в тази дискусия. Ако ще е за здраво товарене, той човека горе хубаво ти каза как на ЛТ ( на Спринтер е същото) се чупят ресьори и т.н. В това отношение Дейлито си е мнооого по-добре, понеже си е базово по здраво ( не говоря смао технически, ами и като модел... тоест шаси, ходова част и т.н.) .
Но и пак стигаме до въпроса за избора.... Имаш ли реален избор пред себе си - можеш да избираш. Ако не.......  ;) .

Иво, ще ти отговоря на лични  ;) .
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

evgeni-88

Колега кажи на ивекото кой мотор е по добър колко коня то е ясно че ще бъде до 3500кг ама кой мотор колко кончета да е ???
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31425634525825254&slink=9f1rxp   това сега дейли ли е или не ? Не пише че е дейли.. каква е разликата от дейлито ?   
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31426336925220211&slink=9f1rxp на това пише че е дейли но дали е така ? как се различават или те са едно и също просто неса написали дейли ?
Викаш че тези който са самосвали са самоделка ли ?

evgeni-88