• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Работа за влекач в ЕС

Започната от D. Yosifov, Петък, 24 Април, 2015, 11:05:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

rider777

Където чуеш за наем на ремарке бягай далече !!!!!!!!
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Красимир Тодоров

Пичове, за пръв път някой да пита скромно и възпитано и вие го изядохте с парцалите! Ква е тая мачовщина от селски тип?
Колега, послушай Иво, предложението му е най-добро до момента, но не се учудвай, че никой не ти казва реалните навла.
Аз питах един преди време и той откровено ме излъга,  а фирмата му се разраства всяка година.. е нема как да стане на 75 цента. Така че ако някъде ти кажат ниска цена, за да се запазят от поредната конкуренция, мисля, че именно там трябва да проучиш. Давам ти пример : Salvat logicstica


Красимир Тодоров


m@n

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 26 Април, 2015, 12:06:35
Пичове, за пръв път някой да пита скромно и възпитано и вие го изядохте с парцалите! Ква е тая мачовщина от селски тип?


Аз не виждам някой да го е нападнал. Най-културно му обясних, че едва ли тук ще му помогне някой. И твоите думи го доказват. Вместо ти да му дадеш инфо за фирма, ти влизаш и раздаваш квалификации. Много културно....

nevega

m@n аз си направих бизнес план заложих 1.10 евро/км, разходи включително заплата на шофьор-а 0.85 евро/км и скромна печалбичка от 0.25 евро/км при средем месечен пробег 10 000км и разход на камиона 32 л/100км (ех как ми се иска да мога да го сваля на 27-28 като rider-a ама или Ман-а не е вярната машина или трябва да си търся шофьор като него). Как ти се струва бива ли го плана?
То план хубаво ама никой не ще да дава 1.10 - е какво правим сега :) как разбираш ли ми помага плана?
Както и да е това което съм написал тук е реторично - а обобщението е в една мъдра поговорка "Докато умните се наумуват, лудите се налудуват".

J_L

Невега, и аз преди време правех един бизнес план. Съвсем реален, не хипотетичен. Бях заложил нови Волва по 79К всяко, по 11К км-единични и 19К двойките и цена на км 0,96 евро(на такава цена за соло работех по него време). Трябваше да се закупят първоначално 21 коли 14 единички и 7 двойки. Калкулираната заплата на шофьор беше 1500 евро/месец(при 1200-1300 по него време предлагана в БГ) и ЧМР застраховката беше в немска застрахователна компания за 1 милион стойност покритие. Общата предвиждана месечна печалба бе от рода на 50К на месец. Сега помисли и ми кажи виждаш ли важните разлики в гореизложеното и плана на Йосифови.
Аз виждам поне три проблемни детайла в техния план:
- стар автомобил
- ниска цена на километър
- неправилно калкулирани разходи(съмнявам се че отделят амортизационен фонд който да им подсигури след две години подмяната на колата с нова.

А иначе има къде и как да се постигне цена от евро и десет цента, но това струва пари. Иначе всеки си избира, и лутането и мъдруването и връзките в спедиторските среди и имиджа и реномето. Просто ми звучи налудничаво ако трябва да препоръчам някого хей така щото ми е симпатичен съфорумец.
И към Краси. Не мисля че го нападам, просто начина ми на изразяване е такъв, малко безапелационен............но това е само на пръв поглед, внимателно четене му е майката и вникване в прочетеното ;)
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

Красимир Тодоров

Цитат на: m@n - Неделя, 26 Април, 2015, 14:47:10
Аз не виждам някой да го е нападнал. Най-културно му обясних, че едва ли тук ще му помогне някой. И твоите думи го доказват. Вместо ти да му дадеш инфо за фирма, ти влизаш и раздаваш квалификации. Много културно....
Пич, прочети ми постинга, ама докрая и тогава виж дали не съм му дал име на фирма.
Имаше един Коритаров, той беше топ журналист за цели 3 дена. И той като тебе "Кажи за баничката", "Ама ти не ми каза за баничката!"
Та и ти, кажи колко пари си заложил. Човека пита за некви фирми, явно че не му стигат стотинките дето му ги дават, ама и ти! Кажи та кажи! Колко си заложил! Ми 2 евро е заложил, аз да ти кажа.. ама никой не дава.. и сега борбата е да се намери некой да дава повечко..
Дадох му фирма да проучи, по една обратна логика - като ти кажат малко, внимавай и проучвай.
А кой го е обидил - ми и ти включително, никак не е културно да натякваш, че си питал, понеже си знаел, че той не знае...
В тая тема Иво даде фирма и цена, аз дадох фирма. Ти и още един, се сцепихте да се правите на специалисти. Дай и ти някое име на спедиция и публично ще ти се извиня и ще те поздравя. А не аз едно време през нам си коя година... написа ли бизнес план.. Като че вие сте му дали пари да си купи камиона, па сега ви прецакал, като няма работа

ЕЙ, провери в SALVAT LOGISTICA, офиса в Ирун, търси Оскар, ако още е там. Ето пак казвам! :)
Повече от това... здраве. Като карахме товари на ЛКВ преди 3 години, на мен не ми харесваха цените.
И още нещо. На такива колеги, дето си карат камионите трябва да се помага. Утре некой от вас може да кара тоя камион, колегата да се развие, да вземе още един.
Па не се знае, може и некой от нас да тръгне по пътя му, да си вземе сам камион.



J_L

Сигурно аз съм този още един дето не казва. Не четеш внимателно, казах....трампови пазар. Иначе плана го правих след като ми се предложи да закупим съвместно камиони от DHL Европа, просто трябваше да заменим камионите които бях наел да работят за тях под мое ръководство със собствени(джойнт венчър) От тогава обаче изтече много вода, хората с които работех се издигнаха в ерархията. Диспонентите също, така че и да му дам евентуално номера и и-мейли, което няма как да направя, написах защо,просто не го познавам и не знам как работи за да гарантирам за него, няма да му е от помощ.
Изграждането на имидж в DHL на мен ми струваше работа на две коли на двойна езда релация България-Испания и Португалия на кръг за една година. Така че всичко струва, зависи дали си готов да платиш за него.
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

m@n

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 26 Април, 2015, 22:41:36
Пич, прочети ми постинга, ама докрая и тогава виж дали не съм му дал име на фирма.


Много добре ти прочетох постинга. Даваш му някаква фирма, където май взимали 0.75 ама май лъжат... ама я си провери най-добре... Страшна информация му даваш няма що.
Информация разбирам да му кажеш - Колега аз имам влекач и взимам X,XX евро във фирма "Х", заповядай при нас. Всичко друго са празни приказки, да не кажа глупости. (и обидни квалификации)
Ако беше толкова просто, всички щяхме да караме собствени камиони. Да ама не...





SEMPER

m@n, с уговорката че съм много далече от дискутираната тема , но лично аз не бих препоръчал непознат там където работя, сещам се веднага за поне две причини , ако тръгна да мисля, сигурно ще се сетя и за повече.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

nevega

Ей айде стига кавги де :)
Никой не иска да на препоръчвате където и да де, просто който иска да сподели да сподели къде и на какви навла кара. Ние си казахме.

J_L ами щом е бил реалистичен явно плана ти е работел (то това значи реалистичен) и си изкарал доста пари за една година - честито. Мен лично ми прозвуча малко в минало не свършено време ("трябваше да се купят...") но се надявам всичко да е минало по плана.

За мен плана ня Юосифов си е много реалистичен - много ясно, че няма да си бухнат с камион за 79хил евра щото точно тогава нямаше да има начин да карат на 0.85. Навярно и ти не си направил твоя бизнес план още първата година в която си започнал с транспортна дейност. Та така сме и ние тези които прохождаме. Най-вероятно не правим всичко по най-добрия начин, не караме на най-високите навла, но пък сме толкова гъвкави, че все ще оцелеем. А на m@n искам да кажа, че ако малко мислите ще разберете че от споделянето на информация всички печелят - понеже там където има прозрачност на цените дъмпинг-а е невъзможен щото аз като разбера че ЛКВ дават на някой 0.94 евро по друг начин ще преговарям с тях а ЛКВ ако могат мен да прекарат да не ми дават тази цена утре и на колегата няма да я дадат то затова спедициите искат цените да са търговска тайна.




rider777

Оставащите чисти пари от всеки курс и всяка релация са различни, вчера докато говорехме на скайпа ми се скапа нета ама предполагам, че със Славе сте продължили диалога та може да си разбрал, че ЛКВ на него му даваше 1,05€ на км за Германия и пак чистите му пари остават по-малко,,,, сега кара на 0,85 и ако не го лъже тая циганка с километрите ще му остават повече чисти отколкото при 1,05 нали се сещаш само трябва да се продължи по този начин.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

J_L

Nevega за мен реалистичен план е този който е направен на база конкретно състояние на пазара към момента на правенето му и в него са заложени всички съставни за един бизнес план като се отчете най-лошия възможен вариант, а не оптимистични мечти.
Плана беше изработен, но в последния момент DHL стопира преговорите. Просто ситуацията 2009 наложи да се вземат протекциони мерки от страна на водещите в ЕС. И така евтините(източно европейски превозвачи) останахме извън схемата. Румънците спечелиха тогава защото вече бяха закупили заедно коли които работеха към вторате полоивина на 2008...........но това е друга история

Да се върнем към бизнес плана. Дали ще се прави 2009 или 2015 няма разлика. Вида на параметрите в него е един и същ, различават се само стойностите. Хитринката е в детайлите и познаването им.
Ето например ти казваш че не е възможно да се закупи нов камион за 79 хиляди. До миналата година това беше така. Обаче от средата на 2014 вече и в Б-я започнаха да се предлагат т.н. оперативни лизинги където заплащаш начална стойност, месечни вноски и на края на периода(години или км) колата се изкупува от дилъра на фиксирана стойност. Този механизъм на финансиране е отдавна известен в Европа, но го пуснаха чак 2014 в Б-я. Може много да се спекулира относно причината за появяването му.
Сега си пресметни кой риск е по-голям
-да купиш нов камион на който обслужването е гаранционно, разхода е малък, пътните такси особенно екологичните са малки, имаш възможност да следиш всички параметри плюс маниера на управление на водача си дистанционно, намаляш кражбите на гориво на минимума
или
-да си купиш камион втора ръка....... Няма да изброявам недостатъците щото ти ги знаеш, а мен в момента ме мързи да пиша

Другото важно условие е, че бидейки български превозвач, попадаш в графа евтини източно европейски превозвачи(разбирай Румънски и Български) Та бидейки в тази графа на теб ти се дават най-лошите товари и релации и ти се заплаща най-ниската цена. Тази цена която при нормално изградена фирмена структура би те банкрутирала до година максимум две. Лошото е че тези спедитори, не предвиждат тарикатлъка ни. вместо да се борим за по-високи разбирай еднакви за всички превозвачи навла, ние започваме с хитринките. Само че хитринките са до време след което оставаш я без шофьори, я без лиценз.

Другото е измамата с километрите. Предоверяването на спедитора и приемането на посжочените от него километри в заявката без проверка води до ускоряване на фалита.
При първоначалния договор се уточнете по коя програма ще се изчисляват километрите. Обикновенно всички се съгласяват на Map & Guide.
Ако имате различнио цени в различните държави също е хубаво да си ги калкулиорате с помоща на същата програма
Още би трябвало на всеки километраж за курс да имате 2.5% толеранс в километрите който да ви се признава като загуби
Само да ви предупредя за важноста на горното. Една фирма която консултирах втората половина на 2014 един австрийски спедитор я бе завлякъл с 42К евро за 14 коли за 8 месеца. Преди да започна одита им, изп.директор ми твърдеше колко точни и коректни са австрийците, пък как така се случило че дърпат назад, не мой си обясни............е накрая си обясни. Подценяването на дребните неща може да е фатално и да срине цялата картинка.
Толкова за сега
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

Красимир Тодоров

Манчо, дал съм фирма, дал съм име за контакт. Да взема и да се обадя и да уговоря цена, а?
А защо тази спедиция? Ами много просто, щото на 75 цента няма как да е, според мен е 85 цента, мисля че няма наем ремаркета. Транспортната фирма се развива, и дава добри пари на шофьорите. Извод?

J_L не мом да съм по съгласен с тебе. От политика обаче нищо не отбираш :)


D. Yosifov

Благодаря на всички, които се включиха в дискусията. Никои не ме обидил по никакъв начин (поне аз не съм го възприел така) - точно обратното, критиката е доста полезна.

Виждам, че J_L наистина разбира от транспортна дейност, ще се радвам някой път да се срещнем на живо и да поговорим. От нещата, които си написал повечето съм ги съобразил когато започвахме към Freja.

Относно това кой дава информация за фирми и кой не - личен избор на всеки. Благодаря на Красимир Тодоров и на другите, които предложиха някаква информация.

Аз съм все още млад, имам доста да се уча, така че ви благодаря, че се включвате в дискусията. Наистина ми помагате. :) Ако мога и аз да съм ви полезен с някаква информация - само кажете.

Към колегата, на когото са му предложили работа в HCS - лично моят съвет е да не приемаш работата. Както написах в предния ми пост километрите, които се правят са ниски, има голяма разлика между реално изминатите километри и тези които ти плащат, доста се използват фериботи. Лично мен не ме устройваше тази спедиция, но крайното решение е твое :)

Hino


Ако позволите, само едно лично мнение...

Според мен, единственатите ДВЕ причини да съществува варианта с "наемането на източноевропейски шофьори/собственици( тоест българи и румънци) са --> неутрализиране и КОНТРОЛ на най, най-тежката им конкуренция ( на "богопомазаните" евроГейци) и ПАРИ.

Под неутрализиране и контрол имам предвид, че така, като работите за ТЯХ, тогава ТЕ Ви командват и "дирижират", а Вие нямате абсолютно никаква възможност да се докоснете до реалният пазар на товарите. Респективно да сте им конкуренция.

Под "пари", имам предвид, че Вие им работите "на готово". Вие си имате камион, имате знанията, при това в една изключително НЕжелана професия в чужбина. Те не дават ЕДНА СТОТИНКА за всичко това, като същевременно, често ИЗИСКВАТ да сте едва ли не по-добри и прецизни от най-добрият шофьор....

Отделно на това, идвайки им "на ръце", те Ви дават навла които са наистина ниски ( а някой смешни). Какво имам предвид? Те взимат товар на 1,1-1,2Е/км. На вас ви плащат 0,9-1,0Е. Е? Не остават ли 20 цента ЧИСТИ за тях? От какво? От това, че са .....европейци!!! Да ти е.а и "европейските ценности" и "свободният пазар". Свободен , чушки свободен....

20 цента на км., са 2000Е на 10000км, или чат пат на месец! Словом --> ДВЕ ХИЛЯДИ ЕВРО за тях от ЕДИН от Вас (ами от 10, ами от 100??? ), затова, че Ви дават работа ( за което трябва да им целувате краката буквално), и затова че практически по този начин си неутрализират единствената РЕАЛНА конкуренция по перо "цена"!

.......... !!!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)