• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Работа за влекач в ЕС

Започната от D. Yosifov, Петък, 24 Април, 2015, 11:05:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

naum4o

Много ми хареса статията. Авторът е уловил точните моменти и дефакто с всяка дума е прав. Направо не виждам къде не е.
Относно борсите - могат българските фирми да взимат товари от западните борси. Стига да спазват неколкостотинте изисквания при регистрация и да имат много ,,имиджови" пари за наливане. Обаче, товарите са предварително пресяти и се публикува предимно плявата. Хубав товар почти няма за българина. Просто хубавите товари се разпределят веднага, без да се публикуват. Средните по качество се дават на поляците и балтийците - неслучайно техният метър е почти двоен на българския навсякъде в ЕС, а немският спедитор обявява такива смешни цифри, че дори и за Бай Пешо със скъсания брезент, е пълно малоумие да кара на тези навла.

P.S. С цел не пиша цифри, много хора знаят обаче за какво иде реч.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

naum4o

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

hgv_driver

Сега аз като прост шофер продължавам с тъпите въпроси.
Интернет борсата не е ли просто един сайт който свързва - търсещия транспорт и предлагащия транспорт. Търсещия транспорт си дава оферта която би трябвало да се появи онлайн. Спедиторите си избират. Искате да кажете че един администратор на сайта гледа и крие хубавите оферти и оставя лошите така ли? Ми да си регистрираме един сайт www.transport.eu примерно, в който да няма скрито покрито :) ще го направим на немски английски френски... регистрация на проверени фирми и т.н.

hgv_driver


American

Цитат на: hgv_driver - Сряда, 29 Април, 2015, 19:24:36Интернет борсата не е ли просто един сайт който свързва - търсещия транспорт и предлагащия транспорт. Търсещия транспорт си дава оферта която би трябвало да се появи онлайн. Спедиторите си избират. Искате да кажете че един администратор на сайта гледа и крие хубавите оферти и оставя лошите така ли?

Не, "хубавите" товари се вземат преди да си е направил някой труда да ги публикува на сайт.
Просто си имат телефонните номера хората и си звънят:
 ( [кире]ало Джон, имаш ли го тази седмица товара от Германия за България, [джон] да, [кире] давай го насам че камиона чака празен )
smoking gun

Nachinaesht

Занимавам се с транспорт от 2008 г. 90% от товарите взимам директно от клиент/спедитор по телефона. Ако някой си мисли, че ще си купи камион, ще се регистрира в Спедитор.нет и ще започне да "бачка" за яко кинти е в огромна заблуда. В интернет борсите се качват основно "куци" товари и цените са смешни. Така е и с Тимоком. И там съм пробвал.

admin

Цитат на: hgv_driver - Сряда, 29 Април, 2015, 19:24:36
Сега аз като прост шофер продължавам с тъпите въпроси.
Интернет борсата не е ли просто един сайт който свързва - търсещия транспорт и предлагащия транспорт. Търсещия транспорт си дава оферта която би трябвало да се появи онлайн. Спедиторите си избират. Искате да кажете че един администратор на сайта гледа и крие хубавите оферти и оставя лошите така ли? Ми да си регистрираме един сайт www.transport.eu примерно, в който да няма скрито покрито :) ще го направим на немски английски френски... регистрация на проверени фирми и т.н.

Интернет борсата е просто един сайт, който свързва търсещи и предлагащи товари. Не си мисли обаче, че всички товари минават през такива сайтове. Повечето големи западни спедиции работят от дълги години със своите клиенти и не виждам по какъв начин един новоизлюпен български превозвач ще успее да ги измести. Дори и да успее да го направи, представи си само пред какви трудности ще бъде изправен, ако съвсем случайно някой товародател реши да забави или забрави плащането. Голяма част от българските превозвачи работят за западни спедиции защото последните им осигуряват карти за зареждане на гориво и заплащане на пътни такси. С други думи, навеждат се сами, защото нямат друг избор.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

combatbunny

Да кажат хората, които работят с въпросните логистики HCS, Freja, LKW Walter и т.н. - при вас има ли бавене на плащането, получавали ли сте също така сумите в 14 дневен срок срещу така популярното " 2% сконто " .. На мен ми се наложи да се преместя от отдел "спедиция" в отдел "автопарк", да бос съм с техническата спецификация на машините, но не съм бос в спедицията :) . За съжаление, мнението на Nachinaesht е в голяма част истина, въпреки, че мои познати, занимаващи се с покупко-продажба на товари от там си вадят хляба. Системата в спедитор.нет е съвсем същата и пирамидално построена :

1. Товародателят - фирма Х не ползва транспортни борси, но пък има връзки - спедитора Янко, който може и да е рода на някой от експедиторите...
2. Следва обаждане .. или пък мейл кореспонденция .. на практика жълти стотинки като стойност
3. След приемане на офертата, в главата на Янко започват да се вихрят цифри, проценти, комисионни... в един момент му става и п*шката, появява се чувство за власт, как всъщност той коли и той беси.. истинска финансово-спедиторска акула.
4. След като автоматично преизчислява навлото на товара / % комисионна / Янко се двууми - има избор - да пусне товара в спедитора или пък да звънне на шурата, казващ се Данко /примерно/, който вози с 7.5т. камионче, тъй като милия много бил закъсал със групажните товари.. Появява се чувство на чест и справедливост и Янко се свързва с Данко, като му предлага товар и цена, но докато си говорят, в главата на Янко се прокрадва и мисълта "..шура, шура ма оти ме не фане за к*ра..", като това намаля навлото с още няколко процента в полза на Янко ..

С този сценарии Янко се е наял за сметка на Данко .. Другият възможен вариянт е да играе на борсата .. Там всеки следващ "себеуважаващ" спедитор щави в своя полза, за сметка на превозвача... и накрая стигаме познатите цени в спедитор.нет от 300 лева за линеен метър в ЕС или пък 300 лева за 4 палета от Русе до Лондон.. Накрая превозвача ребри водача, като му вдига рамене и казва "..ми няя кинти уа.." ..

Друг важен момент /връщам се към началните редове/ е платежоспособността на клиентите.. дори ако връзката м/у спедитор, превозвач-спедитор /и всякакви комбинации/ и товародател е толкова топла и дори да кецкат една и съща съседка /примерно/, ако фирмата товародател не плати навреме на превозвача или на спедитора, който да плати на превозвача - вашите мъки започват в същия този момент.. нашата фирма има няколко дела към такива палави спедиции, чиито услуги сме ползвали за обратни товари .. ама .. кор .. кинти нема .. това не е основна дейност на фирмата, но е правено да изкараме за некой лев на хората отгоре.. Аз лично бих предпочел, ако имах влекачи с или без полуремаркета, да работят за такава спедиция, която да плаща на време, макар и по-ниска печалба.

Най-важното е човек да си направи сметката, да тегли чертата и да си каже - да аз ще работя за тези пари или не - аз няма да работя за такава сума и ще си търся по - добро ... в Майка Русия или Уганда /примерно/



American

Цитат на: combatbunny - Четвъртък, 30 Април, 2015, 18:56:11
Товародателят - фирма Х не ползва транспортни борси

За да ползва транспортни борси, товародателят трябва да назначи персонал "лелка" която да чака обаждания на телефона който е даден в сайта-борса.
Такааа.. това са разходи, и после тази лелка на какви цени ще ги продаде товарите ? Може да доведе товародателя до фалит.
Точка с леклата.

За целта товародателите сключват ЦЕЛОГОДИШНИ договори с някой който знае какво прави, и ще се подвизава в спедитора целогодишно, и ще има интерес $ да вдига телефона денонощно с цел да изкара нещо за труда си.
smoking gun

combatbunny

Не е задължително .. обикновено всяка поръчка за транспорт е неизменно съпътствана от определен/заложен бюджет за изпълнението и.. може да се извърши от всеки един служител на търговското дружество...

American

да, ако товарят веднъж годишно
smoking gun

American

smoking gun