• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Работа за влекач в ЕС

Започната от D. Yosifov, Петък, 24 Април, 2015, 11:05:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

J_L

Hino, мисля че е грешен подхода ти към пазара. От към навла пазара е свободен, спедитора предлага цена и ти си в правото си да я приемеш или отхвърлиш. Друг е въпроса относно това дали го намираш за справедливо или не. Методиката на изчисление на спедитора и превозвача е различна и мисля че е неправилно превозвачите да броят парите на спедиторите. Относно изискванията които се налагат над превозвачите, аз съм за тях и дори мисля че ИСО сертифицирането на превозвачите трябва да е норма. Все пак бидейки превозвач си в сферата на услугите, а те трябва да са на ниво. Проблема идва от делението на по европейци и по-малко европейци. Ясно е кои са по-малко и при кои шикалкавенето и изтъкване на причина от рода на при вас заплатите са по-малки и затова ние ще ви платим по-малко минават. Липсата на достойнство у нашите превозвачи също влияе не малко за лошите навла. На масата всички са смелчаци и изгризват гръцмуля на всички спедитори, но в действителност стоят мирно и клепат на парцали, а вечер отново гризат грацмули............Също много голям проблем е езиковата бариера и то от към юредически термини, а иначе всички са перфектно говорящи по няколо езика.......минимум
Иначе за командването и дерижирането от тяхна страна си прав, но това е пак избор на превозвача, все пак винаги има и ще има трампови пазар.уморих се да го казвам...трампови та трампови, но за мен това е бъдещето и оцеляването, а не големите спедиции.
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

J_L

When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

D. Yosifov

J_L прав си, истината е в трамповия пазар, но как превозвач с 1-2-3 камиона би се справил там? Ще се наложи да кара за по 1,05 Евро, което като махнеш всичките такси идва пак към 0,9 - 0,85. Ако не съм прав поправи ме :)

D. Yosifov


Hino



J_L , въпрос на лично мнение. Аз уважавам и ценя всяко чуждо мнение, независимо дали го споделям или не.
По тази тема, както и по която и да е друга тема, всеки има право на собствено мнение. Какво е то, си е негова работа и се базира на много различни неща. Нормално. Затова и хората сме различни  ;) .
Поздрави !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

J_L

#33
Йосифов,кои такси визираш? Хино, прав си, всеки трябва да уважава мнението на другите, дали е съгласен или не с  тяхното мнение си е личен негов избор. Кой беше казал(ако не се лъжа Волтер) Не съм съгласен с нито една ваша дума, но бих умрял за правото ви да я кажете............Аз бих допълнил че всеки гледа от свойта си камбанария и си шета на акъла. ;) Поздрави и на теб, друже и успех :)
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

Hino



  Точно така J_L   ;). Въпрос на лично мнение, а то за всеки е различно поради ред причини. Но свободата на изразяване и правото на мнение е - задължително.

  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

D. Yosifov

J_L Визирам пътните такси, защото в спедицията към, която работим в момента тя ги поема :)

J_L

Добре, друго какво поема? Колко километра от всяка заявка и опрощавате, ако въобще има такова искане към вас?
Горивото кой го плаща? Ведоствема бензиностанция ли ползвате? Връщате ли си акциза от горивата? С какви карти за гориво работите? Какъв процент ви взима агента по връщането на ДДС?...........леле, да не тръгнеш сега да отговаряш.......................просто изброявам част от въпросите които ми изникват в главата на първо четене.
Не очаквай от мен да ти дам решението, ти си този който трябва да си го намери и да си сметне задачката. Както казах всеки сам си шета на акъла. Визията за вашия бизнес си е ваша, така че вие най-добре ще си изградите легото.
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

динко

Колеги малкия е винаги малък,с няколко камиона кой ще ти възложи сериозна работа какви пари можеш да искаш,тук собствениците на камиони се вързват към голяма фирма плащат си 5% и работят под нейно име.Кооперирайте се но е малко трудно,то и на народното събрание пише нещо подобно,успех в намирането на добра спедиция.

emilpopoff

Цитат на: J_L - Понеделник, 27 Април, 2015, 11:19:15


Да се върнем към бизнес плана. Дали ще се прави 2009 или 2015 няма разлика. Вида на параметрите в него е един и същ, различават се само стойностите. Хитринката е в детайлите и познаването им.
Ето например ти казваш че не е възможно да се закупи нов камион за 79 хиляди. До миналата година това беше така. Обаче от средата на 2014 вече и в Б-я започнаха да се предлагат т.н. оперативни лизинги където заплащаш начална стойност, месечни вноски и на края на периода(години или км) колата се изкупува от дилъра на фиксирана стойност. Този механизъм на финансиране е отдавна известен в Европа, но го пуснаха чак 2014 в Б-я. Може много да се спекулира относно причината за появяването му.

Оперативен лизинг в България има доста преди средата 2014 -автопарка на повечето големи компании като Виваком, Загорка, Кока-Кола(БГ),М-тел и т.н е на оперативен лизинг -това е при леките и товарните мпс до 3.5 т. Относно тежкотоварните поне от началото на 2013 г. няма да цитирам имена на лизинги за да не им правя реклама.
Относно самата структура на оперативен лизинг колегата JL  е направил един НЕсъществуващ микс м/у Финансов лизинг с опция за закупуване и Оперативен лизинг(двата вида лизинг са диаметрално противоположни и с различна цел) - болднал съм в зелено неговия цитат.
1-во При оперативния лизинг(това си е вид ДЪЛГОСРОЧЕН НАЕМ) нямаме "начална" стойност(по принцип е разпространено да се нарича Първоначална вноска, а юридически правилно т.е така е записано в договора за  Финансов лизинг е Само участие на лизинго получателя) а имаме Депозит от Х- броя вноски, които се възстановяват в края на лизинговия договор т.е в края на НАЕМА.
2-ро При ОПЕРАТИВНИЯ ЛИЗИНГ НЯМА ПРИДОБИВАНЕ НА СОБСТВЕНОСТ В/У ЛИЗИНГОВИЯ ПРОДУКТ(камион, лек автомобил, бус и т.н и т.н) ОТ СТРАНА НА КЛИЕНТА т.е нали този финансов  продукт си е ДЪЛГОСРОЧЕН  НАЕМ т.е съответния дилър не изкупува НИЩО от клиента(лизинго получателя) ЗАЩОТО  в договора за ОПЕРАТИВЕН ЛИЗИНГ (НАЕМ) няма и не може да има клауза за придобиване на собственост в/у лизинговия продукт(КАМИОН, СОВАЛКА и т.н и т.н) от страна на клиента. Т.Е няма какво да ти изкупуват след 36 месеца защото  дефакто ти нямаш нищо  СВОЕ. Клиентът се явава най-просто казано един наемател. Например все едно да си наемеш апартамент за срок от 36 месеца и накрая хазаина ти (наемателя ти) да ти предложи след 3-те години, да си изкупи обратно Своя апартамент !!!! Звучи странно нали ?
3.-то при ОПЕРАТИВНИЯ ЛИЗИНГ имаме фиксиране на годишен пробег(т.е примерно до 100 хил. км на година или примерно 150 хил на година) а не "или" астрономическото време или пробега км . т.е карал си 95 хил. км за 1 година(при 100 хил км за 1 година) твой проблем ,,кебапчето си е изядено па макар и не цялото", но никой не плаща 3/4 кебапче в кръчмата на ли така  ;) ? Но ако минеш  над годишния пробег тогава  плащаш по предварително договорена тарифа примерно 10 евро цента на километър за всеки км над договорения годишен пробег.
4-то при Оперативния лизинг нямаме "фиксирана" стойност на закупуване, вече изясних ме, че нищо не се купува/изкупува, а имаме ОСТАТЪЧНА СТОЙНОСТ, която е Х % от стойността(цената като фабрично нов камион например) на определения лизингов продукт(камион, бус и др.) . Т.е ако камиона примерно струва 100 000 евро остатъчната ни стойност е 20 % от цената на примерния камион т.е 20 000 евро, а наема ни (оперативния лизинг) е в/у разликата т.е в/у 80 000-те евро. т.е месечната ни вноска(наемна вноска) примерно е 2350 евро за период от 36 месеца. Това е най-простия пример без включени технически обслужвания в наеманата месечна вноска, може да имаме "пълно сервизно обслужване"  или частично или никакво.
Всички други видове договори за лизинг, в които имаме клауза за придобиване на собственост от страна на лизингополучателя(клиента) в/у лизинговия продукт(камион, лека кола и др) НЕ са оперативни лизингови договори, а финансови "лизинги" .
Извода е не съветвай другиму да се "обува" с камион за почти 160 000 лв без да знаеш как въобще да избереш точния финансов продукт(точния вид лизинг) .

J_L

Браво Емил, демонстрираш добро познаване на финансовия инструмент лизинг. Не знам защо си си играл да я правиш тази демонстрация, но явно си имал нужда. Аз не виждам да става въпрос за финансиране на покупка на мпс. Писах за отношения купувач/дилър и възможноста дилъра да изкупи мпс-то на фиксирана стойност на края на определен период. Как това ще се финансира е отделна тема, За това има други опции много по-изгодни от лизинга който си посочил или банковите кредити. Чия е собственоста на мпс-то дали на банка, лизинг или превозвача бил той юредическо или физическо лице също не мисля че е предмет на обсъждане. Важното е актива да върши работата за която е предназначен и закупен/нает или както искаш го наречи.
Но, както казах имал си нужда да демонстрираш, демонстрирал си, Демонстрацията ти приета. Поне от мен ;)
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

rider777

Последният пост дали не се отнасяше за Емил Попов ??? Според мен лично не трябва да се взима на какъвто и да е лизинг, защото тогава работиш само за Банката,,, идеята да създадеш собствен бизнес е в това да работиш за себе си.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

J_L

Цитат на: rider777 - Вторник, 28 Април, 2015, 10:54:35
Последният пост дали не се отнасяше за Емил Попов ??? Според мен лично не трябва да се взима на какъвто и да е лизинг, защото тогава работиш само за Банката,,, идеята да създадеш собствен бизнес е в това да работиш за себе си.
Извинявай, поправено е. :)
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

emilpopoff

Цитат на: J_L - Вторник, 28 Април, 2015, 10:01:21
Браво Емил, демонстрираш добро познаване на финансовия инструмент лизинг. Не знам защо си си играл да я правиш тази демонстрация, но явно си имал нужда. Аз не виждам да става въпрос за финансиране на покупка на мпс. Писах за отношения купувач/дилър и възможноста дилъра да изкупи мпс-то на фиксирана стойност на края на определен период. Как това ще се финансира е отделна тема, За това има други опции много по-изгодни от лизинга който си посочил или банковите кредити. Чия е собственоста на мпс-то дали на банка, лизинг или превозвача бил той юредическо или физическо лице също не мисля че е предмет на обсъждане. Важното е актива да върши работата за която е предназначен и закупен/нает или както искаш го наречи.
Но, както казах имал си нужда да демонстрираш, демонстрирал си, Демонстрацията ти приета. Поне от мен ;)
Явно съм си играл безсмислено. Аз не съм имал за цел да промотирам Оперативния лизинг или да показвам каквото и да било, явно и след написаното по-горе от мен пак продължаваме със старата песен. Колега ти беше човека употребил в едно изречение Оперативен лизинг и обратно изкупуване, че и на "фиксирана стойност", което си е все едно дървено желязо.
Субектите клиент(лизингополучател), доставчик(дилър), нямат пряка връзка след доставката на мпс-то на клиента, ако има някакво договорно задължение за обратно изкупуване на предварително определена стойност е м/у лизинга и доставчика(дилъра- Скания БГ, Турботръкс или др.) .Клиента(лизингополучателя)   няма никаква намеса и не може да има при обратното изкупуване, това е при Оперативен лизинг.Клиента е просто и единствено наемател, който след края на наема (оперативния лизинг) приключва с взаимоотношенията си с лизингодателя и/или с доставчика.

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

hgv_driver

Прочетох статията но не можах да схвана.
Нали всеки български превозвач който има лиценз за ЕС е един вид спедитор, независимо дали има 1, 5 или 100 камиона. Сори ако е глупав въпроса но защо трябва българския спедитор да работи за €0.90 за немски спедитор, който взима товари от интернет борсите за 1.10-1.20€. Не може ли българския спедитор да взима товари от интернет борсите за 1.10-1.20 ?

hgv_driver