• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Изпит пред ДАИ

Започната от diana71, Петък, 01 Май, 2015, 10:14:23

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

diana71

Да обяснявал ни е за светлините, но като сме били двама ни е казвал да си помагаме - при даване назад на камиона за закачане и  ние сме двама на изпита и втория е проверил като ми е подал сигнал че няма проблем с тях.Само че камерата е поставена така че няма как да се види от страната на шофьора какво се случва.

diana71


rider777

Дианче, къде се случва това ??? Най-вероятно си попаднала на такъв дето не обича жените и затова те е скъсал.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

diana71

В град Сливен.Обича, не обича трябва да се примири,че макар и жени и ние сме способни.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: diana71 - Петък, 01 Май, 2015, 10:14:23
... Явих се на изпит за кат.СЕ на полигон, при положение че си изпълних елементите без грешка ме скъсаха затова че не съм си проверила светлините преди да тръгна...

     Кои светлини, всички или фарове? Такива неща и използване на предпазен колан изискват ли на полигон?


Цитат на: digital - Петък, 01 Май, 2015, 16:54:32
Г-н Админ,Вие Е категория имате ли и изпит държали ли сте ?
В случай,че притежавате заветната категория и сте активен професионален шофьор или бил такъв в близките години се предполага,че имате и професионална компетентност и все още ме питате?! Не ги чета ами просто ги зная тези неща както и всеки един колега изкарал редовно своите документи.

     Аз нямам тази категория "Е". И не можах да открия за какво е никъде. Каква правоспособност дава?


Цитат на: digital - Петък, 01 Май, 2015, 16:54:32
ЕДИТ:
@Admin
http://www.rta.government.bg/images/Image/rtaoldsite/n_uredba/n37.pdf
http://www.rta.government.bg/images/Image/n_uredba/metodikavb.pdf

     Във втория около 14-та страница има подобни, но не открих точно за светлините. Можеш ли по-конкретно да посочиш?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

diyodi

Там карах С-то. С инсруктора до бой стигнахме. Дори не му помня името.

diana71

Става въпрос за светлините на ремаркето .На полигона колан не се изисква.

Boroman21

Еее колежке що му се сърдиш на инспектора , грешката е твоя а да не говорим че именно светлините са едни от най-важните елементи по МПСтп след спирачките и кормилната система. Реално плати си пак за изпита ще го минеш но гледай да спазиш всичко а не само това което инструктора ти каже като най-важно.

И друго колежке , караш за с+е следователно е логично  да се гледат светлините и на ремаркето не само на влекача.//
https://www.google.at/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=K8FDVbveKYqvacTSgIgO&url=http://www.rta.government.bg/images/Image/n_uredba/metodikavb.pdf&ved=0CB4QFjAB&usg=AFQjCNFOmBJpwd4EDGdserH3Aeuar0waig

admin

Прочетох методиката, по кято се провеждат изпитите и установих, че за оценка НЕ кандидатът трябва да получи общо 9 наказателни точки, като не повече от 6 от тях могат да бъдат първостепенни. Като за всяко първостепенно нарушение получава 3 наказателни точки. Ако за светлините колежката е получила 3 наказателни точки, явно има и други нарушения.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

diana71

#23
Цитат на: Boroman21 - Петък, 01 Май, 2015, 21:02:00
Еее колежке що му се сърдиш на инспектора , грешката е твоя а да не говорим че именно светлините са едни от най-важните елементи по МПСтп след спирачките и кормилната система. Реално плати си пак за изпита ще го минеш но гледай да спазиш всичко а не само това което инструктора ти каже като най-важно.

И друго колежке , караш за с+е следователно е логично  да се гледат светлините и на ремаркето не само на влекача.
https://www.google.at/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=K8FDVbveKYqvacTSgIgO&url=http://www.rta.government.bg/images/Image/n_uredba/metodikavb.pdf&ved=0CB4QFjAB&usg=AFQjCNFOmBJpwd4EDGdserH3Aeuar0waig

Аз знам много добре че най - важният елемент е седалката....,но аз не слязох защото за светлините ме информира следващият курсист.Проблема е там че това не се зачете от изпитващия.

ivopifeca

Когато карах категория Е през 99,и мене ме скъсаха без причина,за да минат такива където си шарили ;)

rider777

Аз пък като карах 87ма година имаше само един милиционер на изпита ,,, нема ДАИ нема рушвети ,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Boroman21

Е да , но все пак на пътя ти ще си проверяваш а не друг , та за рова го е взел за грешка.
Пример беше с мен , на знак стоп аз се каня да спирам а даяджията ми вика давай нема коли ииии добре че спрях защото човека си ме изпробва. Каза че аз  като водач трябва да вземам решенията а не пътниците.

diana71

Цитат на: ziladjiata - Петък, 01 Май, 2015, 18:15:54
Дианче ела у Враца ще дадеш некой лев ама със сигурност ще вземе.Аз като си удължавах АДР а преди 2 месеца се изненадах като видех хора от цела БГ с мене да се явяват на изпит и като поговорихме казаха че срещу едни им сигурно че ще го изкарат така е и с книжките
.
Колко трябва да приготвя?

Hristo Lishev

И от инструктора зависи, може да те измъкне, може да те накисне. 92-ра, на изпита за С, таман бяха станали цивилни изпитващи мисля, се падна най-умрелия ЗИЛ със скапан съединител, въртя полигона и накрая вкарване на заден в укритие, съединителят подскочи и леко докоснах ръба. Инструкторът, който не беше моят, веднага вика на изпитващия: Айде бе, късай го. А оня: Не, това е единствена грешка, минава момчето. Та, на въпросния изнструктор и четиримата курсисти минаха, а от другите скъсаха май половината, нещо такова. Сега ще ги видя след 2-3 месеца, шефът на школата чак ще ме урежда да почвам в една фирма, само и само да ида при него.

3df

Привет,
Вчера писах един дълъг пост по темата ама нещо не е качен.

Та пак в резюме

До авторка на темата

Мисля, че ВАЖНО това, което ще напиша.

Първо колежката да не се заяжда с изпитващия и началника на ДАИ

просто плати си нов изпит и се яви пак.

Държах изпит през февруари в София . Преди изпита карах 2 дни по 1 час (за полигона) градско не съм карал въобще защото имам кат С от 1977 г.
Инструктора казва - Все пак си водач с опит. Тук се занимаваме само с ремаркето.

Та за проверка на изпита колежката може да си провери и прегледа изпита с картончето , което и дават преди изпита. Там има един бар код , който се изтрива преди изпита. Този бар код - картончето се пази и после отиваш във фирмата . Картончето се сканира и можеш да си видиш видеото прз програмата на ДАЙ , която я има във фирмата.

Та за изпита. Понеже още мие пресен.
Както каза инструктора при СЕ кат. се занимаваме само с ремаркета.
Като купих учебника за С категория ми казаха, че от него да чета и решавам листовките от последната част - ремаркета. И действително изпита е само за тази последна част.
На теорията бях само аз за СЕ, 2 ма за С и 9 човека за В категория.
Изпитващата раздаде таблетите и направи инструктаж. Снимахме се  на таблета и си казахме високо имената, и се подписахме. Времето за изпит за В-45 мин. за с- 30 мин,, за Е 20 мин. Въпросите се решават за Е, за  3-4 минути

За практическия изпит. Бяхме 6 човека. във фирмата се направи инструктаж от фирмата. После се дава картончето , проверяват се хората за изпит ЛК, талон и Книжка и до кога са валидни.
Изпитващия даваше вид на много строг (и такъв си беше)
Казва -  аз трябва да гледам за грешки и да ги отчитам. За това ми плащат. Но какво трябва да внимавате и кои са някои от грешките. Защото ако направите ПТП Вие си отивате , аз тговарям аз и инструктора.

Когато карате в градско - градско каране изпита е 50 минути
трябва:
- Ремаркето да не стъпва на банкета или тротоара. Не дай си боже да отнесе дърво или ограда.
- Когато спирате зад превозно средство спирате на дистанция 2 - 3 м. от предното МПС (това не го каза изпитващия - но ми го показа припомни по време на изпита. (демек помогна ми)).
-На светофар не бързайте да хванете зеления сигнал. Ако трябва карайте бавно по улицата така, че да изчакате идването на червен сигнал. Изчакайте го и на следващия зеле минете. все пак МПС то е 17 метра дълго.
- Не трябва да отнемате предимство на движещите се в права посока дори и да ги принудите да ви заобиколят.
- Ако влезете в кръстовище на зелен сигнал и правите ляв завой. При изчакване вътре в кръстовището ако ви светне червен сигнал вие се изтегляте на червено защото вече сте влезнали на зелено. Не се счита за грешка от изпитващия.
- Внимавате на пешеходна пътека. Ако няма пешеходна пътека "всяко продължение на тротоар е пешеходна пътека" . Видите ли пешеходец правите му път.
- Внимавате при дупки заобикаляйте ги . Ако трябва да минете през тях. Много бавно и леко ЦЯЛАТА  композиция да мине. Същото е и
за бабуни и и спяшт полицай.
- Знак СТОП спирате на 1 м. ПРЕД него. Понякога следва кръстовище, на което почити няма видимост (висока ограда) ,но знака е на 5 м. преди кръстовището. Спирате задължително на 1 м. пред знака стоп. ПОКЛАНЯТЕ МУ СЕ - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. ИЛИ БРОИТЕ НА УМ 21-22-23. Тогава тръгвате. На кръстовището пак спирате. Оглеждате се и се убеждавате , че с вашето излизане на главния път няма да отнемете предимство или да затрудните някои друг водач и тогава тръгвате.
- карате винаги с 20 - 30 км/час .Можете да повишите до 40 максимум.
-При управление сменяйте скоростите за да се убеди проверяващия, че владеете и правилно работите с уредите. Ако карате само на една скорост може да ви скъсат.
- Давайте мигач на време поне на 20 м. преди кръстовището.
-Карайте в най дясната лента. Ако е необходимо преминете във втората , но НИКОГА в третата лента ако има такава.
- Когато изпитващия Ви каже ей тука спрете. Убедете се че габарита на камиона няма да затвори път или изход от паркинг. Отбийте и спрете. Включете аварийните. Не СВАЛЯЙТЕ колана. Изчакайте инструкциите на изпитващия.   
-КОЛАНА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЛОЖЕН ПРИ НАЧАЛОТО НА ИЗПИТА. ПРОВЕРКА НА СЕДАЛКА ОГЛЕДАЛА СВЕТЛИНИ КЛАКСОН И ДРУГИ.
-КАМЕРАТА ОРИ ГРАДСКО СНИМА И НАПРЕД ПРЕД КАМИОНА И НА ЗАД В КАБИНАТА!!!

За полигона.

Може би щото  беше мноооого ветровито , а полигона е на Битака в София не сме правили НИКАКВИ проверки на камиона и ремаркето.
Аз бях последен на полигон и първи на градско.
НА полигона изпитващия ПАК ПРАВИ ИНСТРУКТАЖ
Наредихме конусите
Камиона е с откачено ремарке от предишния изпитван и дръпната паркинг спирачка. Качваш се друг те упътва и ти дава знак, като трябва да е ОТ  СТРАНАТА НА ВОДАЧА НА КАМИОНА. Като закачиш
дърпаш паркинг спирачката слизаш и закачаш КАБЕЛИТЕ И МАРКУЧИТЕ В ПРАВИЛНАТА ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТ
- УПРАВЛЕНИЕ НА СПИРАЧКИТЕ
- ЕЛЕКТРО
- ЗАХРАНВАНЕ С ВЪЗДУХ

Щом изпитващия при тебе се формализира точно по методиката за изпитване, която е пуснал колегата по горе (прочети написаното  на 16 страница за СЕ категория) направи следното след, като закачиш ремаркето.
- На вискок глас се обърни към инструктора или предишния изпитан да се качи в камиона да даде габарити, стоп и мигачи, а ти ЛИЧНО провери светлините от зад.
- После обиколи композицията с "РАЗБИРАЩ" поглед. ПОгледа да ти мине по целия камион от горе до долу .
-При всяко колело се наведи и погледни под камиона и ремаркето.
- На двойните гуми погледни между тях да няма камък вътре.
- Ако те питат, какво правиш кажи че:
-Гледаш целия камион за откачени капаци или незакрепени части по него.
-От долу под него за теч на ГСМ или антифриз, а най вече за заспало или умряло куче или котка, които да размажеш на асфалта.
Качи се виж седалката и огледалата. Ако можеш да направиш упражнението с колан сложи го.
-Направи си упражнението
- Като свършиш и ако трябва да откачиш ремаркето
-Дръпни въздушната спирачка.
-Откачи маркучите и кабелите при правилна последователност
-Първо откачаш маркуч захранване с въздух
-после електро
- последно управление на спирачките.

Дърпаш камиона напред и му дърпаш въздушна спирачка паркинг.

Малко дълго и подробно стана, но това е основното за изпит ЦЕ категория.
Успех

3df