• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

На коя предавка тръгвате?

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Неделя, 31 Май, 2015, 18:47:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Hristo Lishev

Аз пък с колосалния си стаж от 2 месеца и 1 седмица два пъти ми се наложи да потегля на първа. ;) Голямо нанагорнище, пълен до зуку, втория път във френско селце на кръстовище с последващ ляв завой. Инак на Манчето има лепенка на предното стъкло как се потегля. А празен с лееек наклон надолу - трета бавна с пражене - пета бавна (видях шефа, че го прави, било по-икономично) ;D. Американец, вашите добитъци май нямат половинки, доколкото съм гледал "Камиони по леда"?

Hristo Lishev


navara

На която каже автоматика на нея тръгвам.Н
Не споря с него.

navara


цецодебел

Абе това са глупости! Какъв е камиона? Пълен,празен?На наклон ?
Аз по лафет мога да си тръгна и на 7ма... или сме с лека кола,микробус,,,,
Некоректно зададен въпрос.
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

rider777

Пълен - празен винаги на първа ако е твой камиона.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

цецодебел

Цитат на: rider777 - Събота, 27 Февруари, 2016, 07:56:34
Пълен - празен винаги на първа ако е твой камиона.
Да, и като натиснеш съединителя да смениш спира на място ::) ::)
абе чат пат ръсиш глупости..
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

stefanov

Със 46 тона камион , ремарке , контеѝнер и товар или със 26 тона пачки талашит с ремарке на 2 етжа  височина 4.65м : 2ра low range low split,3тa low range high  split ,4та low range high split  , 5 high range low split , 5 high range high split , 6 high range low split , 6 high range high split ....... и така до 8ма  high range high split
Празен тръгвам на 4та low range low split

martin stanev

Бат Цецо го каза най добре, стига камиона да е с повече магарета може да се тръгне на коят искаш, ама зависи после да не остане няква трушия по лафета. Бат Иво пък го кефи 1ва....друг може да реши и на задна да тръгне, ама тва наистина е много относително бе момци.

ivopifeca

При голямо нанагорнище,на която потеглиш не е хубаво да превключваш...докато превключиш мое и назад да тръгне...хубаво е да издрапаш докато премине нанагорнището и тогава да превключваш,но на повечето от нас-камиона не е наш и бързаме,затва и товариме съединители,полуоски и кардани :)

Tihomir78

Първа и половина втора или втора натоварен или втора и половина и трета празен при 3/3. При 4/4 втора и половина или трета натоварен и 3.5 празен. Не че няма и изключения но това е най често. Аз пък си го карам като мой че не обичам да вися по пътищата и в сервизите

dino412

Цитат на: цецодебел - Събота, 27 Февруари, 2016, 09:42:28
Да, и като натиснеш съединителя да смениш спира на място ::) ::)
абе чат пат ръсиш глупости..

Не ръси никакви глупости.То Рено-то няма шанс по друг начин да тръгне ще угасне. ;D
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

цецодебел

Цитат на: dino412 - Четвъртък, 07 Април, 2016, 20:57:15
Не ръси никакви глупости.То Рено-то няма шанс по друг начин да тръгне ще угасне. ;D
Абе може и да си прав ???Сега като се замисля ренде не съм карал  ама никога..
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

Dilyan_Zagorchev

Последната Скания,която карах до преди 5 дена,имаше опция в менюто да избира автоматично предавка при потегляне.Пълен празен сам си избира.Рядко се налагаха корекции на неговите решения

dino412

Цитат на: цецодебел - Четвъртък, 07 Април, 2016, 22:57:14
Абе може и да си прав ???Сега като се замисля ренде не съм карал  ама никога..

Не си го и пожелавай даже.
И Аз не Съм карал но работихме с едни момчета с Рена.Мадара-та с 26-30т. на равно тръгва на втора от 600-700 об/мин. рендетата майор-ки 385 и 420 к.с. и празни подскачаха на втора от място и им трябваше "газ" и напън.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 31 Май, 2015, 18:47:40
    За какво МПС става на въпрос? А има ли значение или само дали е мое или на шефа?

Цитат на: rider777 - Събота, 27 Февруари, 2016, 07:56:34
Пълен - празен винаги на първа ако е твой камиона.

    Почти да напише три верни неща, след това че е - "голямо лайно" и "тъпо копеле". Само че да беше стигнал до запетая "ако е твой камиона."
    Запетаята липсва, ама обикновено са в огромен брой и накуп. Ако не е негов камионът е страшно за силово предаване. Разбира се не е толкова странно, като работник и собственик държанието му е противоположно. Поне две и половина верни неща е писал.

    За лек автомобил кой би помислил да тръгне на втора или дори трета, само при хлъзгаво нормален не би опитал това. По-горна публикация бях дал пример, обикновено онези старите шофьори, карали по 6 или поне 3 месеца за "В", почти тръгват на втора. Ако още не си отпуснал педалът на съединителя и дадеш поне втора и ползваш полусъединител (не напълно зацепен), направо си е тръгване на втора.

    Сега като се извъртяха няколко поколения "велики" шофьори без възможност за механична смяна на предавките, да не им спадне малко самочувствието? Спрямо тези които са карали бакалавър 4 години за "С" и са учили устройство на ЗиЛ, ГАЗ, Москвич... Последните години са слушали регламенти за времето на управление и почивка, правилата за движение обикновено "не били така, онова време" и въобще повечето неща са слушали, защото четенето е вредно - предполагам?! Като казвам няколко поколения "велики" шофьори имам предвид, че обикновено до 2-3 години стаж (дори по документи) обикновено се достига върха на самочувствието и идва следващите новозапочващи. Ако продължи и след 10-та година това самочувствие, явно е само на приказки този стаж.  

    Да ви кажа как тръгвам, с колелото де. Първа, втора, трета... и така до седма. И после ми се завива свят от скоростта и то се клати наляво-надясно, ту на лявото помощно колело, ту на дясното. Когато започвам да спирам: оуммм седма-шеста, оуммм шеста-пета и така до първа. Не използвам намаляване на предавките за спиране (свободен венец), а да ми е удобно за тръгване.

   
    Това е рядко, повече си пасем с патките, свирим си пеем си. Ето тук например, ама забравих да си сваля маската. А може и да се боцкам редовно?

https://fb.watch/hjiH3F_Gck/
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Честита Коледа и Новата година на всички четящи и пишещи колеги!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 29 Декември, 2022, 00:19:54
   
     Това е рядко, повече си пасем с патките, свирим си пеем си. Ето тук например, ама забравих да си сваля маската. А може и да се боцкам редовно?

https://fb.watch/hjiH3F_Gck/

Минко, Минко.....Какъв си ми паткопастир, като си подкарал вместо патките, гъските. Такава некомпетентност от твоя страна е непростима  ;D ;D ;D
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

цецодебел

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ