Ретардер 105/460
Форум на българските шофьори
Събота, 20 Април, 2024, 06:26:23 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Ретардер 105/460  (Прочетена 7209 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
terorero
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« -: Сряда, 24 Юни, 2015, 22:19:15 »
ОтговорОтговор

Може ли да се сложи ретардер на камион няма?Ъ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Сряда, 24 Юни, 2015, 22:19:15 »

 Активен
hgv_driver
Старши потребител
****

Рейтинг: +82/-105
Неактивен Неактивен

Luxembourg Luxembourg

Публикации: 363
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #1 -: Четвъртък, 25 Юни, 2015, 20:23:21 »
ОтговорОтговор

Може ли да се сложи ретардер на камион няма?Ъ?


По принцип може, но е неоправдано скъпо. В Турция слагат нови ретардери TELMA, но да даваш 10000-15000 лв няма смисъл. Който има пари си купува камион с ретардер. Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Четвъртък, 25 Юни, 2015, 20:23:21 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2247/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #2 -: Четвъртък, 25 Юни, 2015, 20:50:55 »
ОтговорОтговор



По принцип може, но е неоправдано скъпо. В Турция слагат нови ретардери TELMA, но да даваш 10000-15000 лв няма смисъл. Който има пари си купува камион с ретардер. Усмивчица

     Това е само марка Телма или е електромагнитен забавител? Както и Феродо ли е или триещата част от накладки, Ксерокс или фотокопирна машина.
     Наистина 10-15 хиляди лева са много пари, чувал съм 5 000 € за нов камион. Слагането едва ли е трудно, той е в задната част на скоростната кутия. Ама управление ел. инсталация е вероятно по-трудната част.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #3 -: Четвъртък, 25 Юни, 2015, 20:57:43 »
ОтговорОтговор

По принцип ти трябват скоростите с интардера, евентоално ако има разлика в кардана и във водната помпа ,компютър на интардера , разбиращ майстор и касмет . Ако съм пропуснал нещо нека някой да добави  Усмивчица  Усмивчица  Усмивчица  Усмивчица .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
hgv_driver
Старши потребител
****

Рейтинг: +82/-105
Неактивен Неактивен

Luxembourg Luxembourg

Публикации: 363
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #4 -: Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:02:58 »
ОтговорОтговор

     Това е само марка Телма или е електромагнитен забавител? Както и Феродо ли е или накладки, Ксерокс или фотокопирна машина.
   

Не си чувал за ретардери Telma ли? От 1946 г. фирмата Telma е световен лидер в производството на спирачни системи работещи на физичния принцип на електромагнитната индукция.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2247/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #5 -: Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:14:05 »
ОтговорОтговор

Не си чувал за ретардери Telma ли? От 1946 г. фирмата Telma е световен лидер в производството на спирачни системи работещи на физичния принцип на електромагнитната индукция.

     Това е само марка Телма или е електромагнитен забавител?

     Много високо подскочи! Нали това питам с електромагнитен забавител ли е или масло? Сметнах (и все още), че въпросът в темата е именно за такъв ретардер с масло. Преди много години предимно на автобусите се монтираха и разговорно се казваха Телма, ама едва ли всички са били марка Телма. Както и не всяка фотокопирна машина е Ксерокс!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #6 -: Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:14:21 »
ОтговорОтговор

 Данчо е писал доста подробно на подобно питане в раздела : Скания. На който му е интересно нека го прочете с две думи в резюме МИСИЯ НЕВЪЗМОЖНА(Т.Е възможна но много скъпа, тази дафина трябва да е на 100 000 км и човек  да я взел за 20 бона, че да си струва гимнастиката  Усмивчица Намигване) . Само за протокола на дафината ZF-а не е ли интардер?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
hgv_driver
Старши потребител
****

Рейтинг: +82/-105
Неактивен Неактивен

Luxembourg Luxembourg

Публикации: 363
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #7 -: Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:25:31 »
ОтговорОтговор

TELMA произвеждат електромагнитни ретардери. VOITH правят ретардери на хидродинамичен принцип, с масло.
На камион на който няма ретардер, мисля, че е много по-лесно да се сложи електромагнитен. Слага се между скоростите и кардана, Но както казах е неоправдано скъпо.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=5FMoUEmSsdE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=5FMoUEmSsdE</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2247/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #8 -: Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:28:09 »
ОтговорОтговор

  ... Само за протокола на дафината ZF-а не е ли интардер?

     Ако и скоростната кутия е за смяна, може да се "вържат" нещата.


TELMA произвеждат електромагнитни ретардери.

     Има ли в момента нови камиони с електромагнитен забавител, независимо дали е марка Телма?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
hgv_driver
Старши потребител
****

Рейтинг: +82/-105
Неактивен Неактивен

Luxembourg Luxembourg

Публикации: 363
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #9 -: Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:42:04 »
ОтговорОтговор


     Има ли в момента нови камиони с електромагнитен забавител, независимо дали е марка Телма?

Някои DAF XF105 се произвеждат с Telma електромагнитен ретардер. Също и при другите марки... Iveco, MAN, MB... който купува нов камион си го поръчва както си иска предполагам. Ретардера е опция.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #10 -: Събота, 27 Юни, 2015, 21:40:53 »
ОтговорОтговор

Телмата не се монтира от много отдавна, не отговаря на АДР . Иначе ретардер на съвременен автомобил произведен без ретардер... е невъзможно-  тоест за това се казва интардер...вграден е вътре . И има разлики  в самите скорости. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
hgv_driver
Старши потребител
****

Рейтинг: +82/-105
Неактивен Неактивен

Luxembourg Luxembourg

Публикации: 363
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #11 -: Неделя, 28 Юни, 2015, 01:05:43 »
ОтговорОтговор

Telma отговарят на ADR. За тази цел ги правят със специален топлинен щит. Друг е въпроса, че производителите на влекачи предпочитат интардери, може би с масовото навлизане на автоматичните скоростни кутии е по-удобно, не знам. Но в темата тук... питането е за преоборудване на камион, който няма ретардер.
В сайта на Telma пише какво предлагат за всяка марка. Например за Ивеко предлагат фабрично ретардери като опция за моделите Daily и Eurocargo, а за Stralis имат модел ретардер за преоборудване (retrofit). Т.е на Стралис произведен без ретардер, могат да го преоборудват в последствие и съм чувал че в Турция ги правят допълнително, но е скъпо.

Ето какво пише за Телма и АДР:

Telma applications also include A.D.R Legislation (Dangerous Goods Transportation): In order to insulate flammable goods from the heat produced by the retarder, it is protected by a heat shield.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Monster
Старши потребител
****

Рейтинг: +293/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 252
Теми: 16



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #12 -: Понеделник, 29 Юни, 2015, 14:15:31 »
ОтговорОтговор

За Швейцарския пазар Telma-та си е направо стандартна.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #13 -: Вторник, 30 Юни, 2015, 10:40:05 »
ОтговорОтговор

Който каквото иска да говори за телмата тя си е отживелица , най новият камион който съм виждал с телма е Магнум 1996 . А колко камиони изгоряха благодарение на тая телма ама това е друг въпрос .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
hgv_driver
Старши потребител
****

Рейтинг: +82/-105
Неактивен Неактивен

Luxembourg Luxembourg

Публикации: 363
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #14 -: Вторник, 30 Юни, 2015, 11:49:53 »
ОтговорОтговор

Който каквото иска да говори за телмата тя си е отживелица , най новият камион който съм виждал с телма е Магнум 1996 . А колко камиони изгоряха благодарение на тая телма ама това е друг въпрос .

То и много камиони има изгорели от запалване на спирачки или съединител, но това не значи, че конструкцията на спирачките или съединителя е лоша. Смятам се сещаш кои са причините.

Иначе ОК... да кажем че скорости с вграден интардер е по-добрия вариант.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!