• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно

Започната от Hristo Lishev, Петък, 10 Юли, 2015, 14:38:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Hristo Lishev

Скромната ми особа вече изкара три учебни часа кормуване, в които най-добре се получиха... първите четири маневри под диктовката на инструктора. ;D Теоретично нещата вървят повече от бързо, вече имам документ за квалификация товари, идния понеделник съм на листовка пред ДАИ, неделя почвам АДР-а. Но кормуването... ех, ех. Като в стария виц - ти елен виждал ли си, е нищо общо няма. Накарах сина ми да инсталира симулатор, има кормило с педали на лаптопа и се сцепих да правя гаражите, ама на живо е маалко по-инак. Вече си набих в чутурата, че като искаш ремаркето да ти върви наляво, буташ надясно, но като "заметна" и отиде тя. Хайде сега старите кучета с усмивка да си припомнят кой как е бил в първопрохождането си.

Hristo Lishev


LightOff

.... аз минах наскоро по този път и чакам книжката да взема от КАТ само. Той курса е.... една приказка, която не е за разказване! Както и да е!  Приказката е след това....
Христо, да се похвалиш като вземеш книжката! Пък после ще берем ядове с бъдещите си шефове! Дано ги има.... нали имаше една приказка: Ела зло, че без тебе по - голямо зло!

Много ми се иска от "раз" да попадна на коректна фирма и шеф, който да не е типичен представител на Пернишкия или Плевенския край!


  Успех Христо!

LightOff


Hristo Lishev

Значи правилно съм чул за милите ми съграждани, работодатели от Плевен...  :( Поживем, увидим, както казват жителите на матушка Русь. То е написано в дебелата книга, пуснал съм въдички насам-натам, ще си покаже. В момента проблемът ми е лявото, другото ляво и "замятането" на геврека. ;D

3df

Инструктора вика:

Искаш ремаркето ма дясно - върти на ляво и обратно.

Промени си мисленето.
Ръцете в долната част на волана разделени на един юмрук разстояние примерно.

Искаш ремаркето да свие на дясно.
Буташ с дясната ръка НАПРЕД волана другата се плъзга свободно по него. И си повтаряш -на дясно и контролираш само дясната ръка, която бута волана напред (извиваш на ляво) ама си повтаряш - дясно и контрол на дясната ръка и гледаш ремаркето , кокло се мести.

Трябва ремаркето на ляво . Пак в долно положение на ръцете повтаряш на ляво и с лява ръка буташ волана на пред. Дясната се плъзга свободно....

Искаш го на дясно - дясна ръка напред. На ляво с лява ръка напред.

Иначе трябва да мислиш много.

П.С. Хвани волана от долната страна с дланите нагоре. Като свиеш пръстите да си видиш ноктите върху волана.

Hristo Lishev

Благодаря за съвета, колега. Ще го изпробвам следващия път. Това е най-големият проблем - как след почти 30 години шофиране да си смениш лявото с дясно при маневриране и все едно трябва да управляваш "черав". :)

динко

Тая без каране и опити не става,без да ви притеснява не получилата се маневра от раз.Много внимателно подхождайте към изходна позиция тоест наместването на ремаркето за започване на маневрата за да избегнете много въртене и в началото малко повече место ако има е нужно за да може да свикнеш с габаритите.След няколко успешни маневри ще разберете,че дявола не е толкова черен и постепенно ще се успокоите което е много важно да извършваш тази маневра.Успех колеги ще се научите а ръцете на кой как му е удобно,някой ако има наблизо помолете го да ви помогне при маневрата не е срамно,по кофри е да забършИш нещо в близост.УСПЕХ.

ivopifeca

Ще свикнеш,спокойно.Като искаш да отиде наляво,завърти десен,гледай на огледалото гумите на полуремаркето,в същото време,гледай в дясното огледало,като почнат да се виждат маркучите,почвай да изправяш-видиш ли ги опънати,закъснял си...абе на теория е лесно,както ти викам...каране му е майката,и както Динко ти казва,много е важно как ще го насочиш,преди да почнеш да го връщаш.

SEMPER

 Както каза Динко - важно е с позицията за маневра най вече да си наясно. Другото се свиква. Не си изграждай навици от сега, а мисли. Курса ще мине, и после ако те качат на хенгер с завиваща ос - какво правиш с навиците. ;) Не му мисли много - като почнеш да караш ще видиш колко много овчари въртят геврека.  :D
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

динко

Ремарке със завиваща предна ос,не е къто полуремаркето то си е майсторлък аз тук съм зле знам как става побутвам го но липсата на опит си казва думата що Ифата де карах навремето нямаше хидравлика и си беше зор а после минах на прицеп,не се срамувайте питайте помолете някой приятел да ви даде да пробвате ще се оправите то иначе транспорта туй му е зора да можеш да я докараш до товарене и разтоварване е и други ядове, ама кураж никой не е роден научен при някои колеги по бързо при други по-бавно,когато  ми се наложи да се кача за пръв път на прицеп беше ЗИЛ и напред добре ама назад не става а тогава ни форум ни интернет,добре че не стана курса после с приятел обсъждахме особенностите и станаха нещата естествено не от първи път.Пожелавам ви много късмет в тоя занаят няма се плашите ще успеете.

Hristo Lishev

Карам курса на едноосно ремарке, а не на прицеп, така че не мога да видя никакви маркучи, уви. То е ясно, че не трябва човек да се отчайва. Габаритите не са ми проблем, а това, че гледам да не изпусна радиуса и влизам малко като румънец, дето се вика, с близък десен край на левия гараж. Благодаря на всички ви за подкрепата, ще му свикна, не може с магическа пръчка.

ПП: Имаме и жена в курса, днес пусна съединителя, без да изключи от скорост и на спирачка, инструкторът е възрастен спокоен човек принципно, но направо полудя.

3df

Христо, румънците никак не са зле, като водачи. Не, че няма и зле. 90 те години международните Романи се теглеха из цяла България да пестят нафта и да я продават.

Та за карането. Инструктора трябва да ти каже, какво да гледаш по ремаркето при маневрата за да ти е по лесно.
Не се плаши. Аз карах само 2 часа на полигон . Понеделник, вторник и в сряда на изпит.
Инструктора трябва да ти каже , какво да гледаш . какво да правиш , когато видиш предната колона на ремаркето и когато ремаркето е успоредно на осевата линия.

Но изпита не е само ляво дясно. Зависи , как ще ти се случи.

Има и други неща. Погледни тази тема и прочети внимателно, какво съм написал:

http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=5224.0.

Hristo Lishev

За плашене дума да не става, то ако беше така, да не съм се хващал въобще. Човек все пак трябва да усеща някак си вътрешно дали би му се удало или не. Просто се дразня, че уж всеки път правя както трябва, но не винаги се получава. Да не говорим, че белите линии на полигона са напълно заличени, "конусите" са правени от калибровано желязо, но това е положението. А за румънците, така съм чул лафа, не съм го измислил. ;D

цецодебел

Само спокойно колега всички са били така.Моя инструктор казваше волана се върти малко но бързо .И----- практика ако се учеше от книгите професорите да са като Шумахер
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

ivopifeca

Тая композиция с оси по средата изглежда като прицепа,но има мноого разлики...Напред е по лесно,назад по трудно от прицепа....Завиващото ремарке пък е коренно различно...Според мене,курсовете не трябва да са на "люлка",а на масовото полуремарке ;)

3df

Умря циганката дето ме хвалеше, но се опитвам да тренирам за това:
http://gfx.nrk.no//VhJHAq5EWDry6kYMmgCdoQjIRLdbOEDF8iGuizhHcu7A

червения и синия вариант.
За сега сухи тренировки.


3df