Като влязох в този форум почнах да се чудя на изрази .
-Друго си е да караш хенгер.
-Хенгера е по маневрен
Викам си , какво е това хенгер. По литературата такова животно нема.
Онзи ден чета тема в която:
Лафетата така . Лафетата онака
Ремарке със завиваща предна ос няма лафета........
Ремарке люлка с една , две или три оси.....
Аз карам гондола,,,или срещам едни гондоли....
Бе чета в книгите - няма такива определения.
Чета в нета ама и там няма - има тук-таме по форумите.
Та реших да по проуча тези определения и да се опитам да ги изясня
за младоците и кухите лейки , като мене да не се чудят това или онова, какво е.
Ta на въпроса:
хенгер по форумски се използва за камион теглещ ремарке (ремарке не прицеп)
в действителност хенгер идва от немската дума hanger.
Чудех се това фирма ли е наименование ли е? А то:
hanger на немски означава - закачалка !!! или нещо дето се закачва.
На дрехта оная тънка ивица плат на врата - на яката , която се закачва за пирона на стената.
та хенгер = hanger = закачалка.
Друго си е да караме закачалки!!!
Лафет - идва от френската дума lafette
https://de.wikipedia.org/wiki/Lafettehttps://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B0%D1%84%D0%B5%D1%82И в книгите и в нета, и в википедията лафета е основата върху, която ляга ствола (цевта) на оръдието. Името идва още от първите оръдия преди 700 - 800 години (руснаците му викат станок, но във военните училища се учи , като лафет)
Та лафет е основата върху която ляга оръдието. Или по общо казано лафет е нещо върху, което ляга и се опира нещо друго.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/ba/Gettysburg_Battlefield_%283440779321%29.jpg/800px-Gettysburg_Battlefield_%283440779321%29.jpgСамия лафет може да седи неподвижно върху земята. Да е на колела. Да е върху вериги или аксиален лагер за да се въри в различни посоки.
От тук идва , че цялата конструкция върху рамата на влекача :
- "нестандартна скрепителна плоча и седлото" могат да се нарекат лафет.
"нестандартна скрепителна плоча и седлото" е определение прието в България за това устройство , което е между рамата на влекача и царския болт на полуремаркето.
Когато имаме самостоятелно ремарке с шарнирно окачаен теглич.
Това означава , че предната ос на ремаркето завива.
Шарнирно окачения теглич може да се движи само във вертикална посока и не може да поема вертикални натоварвания.
При ремаркето количката с шарнирния теглич , оста с гумите и огромния полулагер с диаметър 1 - 1,50 м представляват лафет върху , който с другата част на лагера ляга ремаркето.
Значи и ремаркето има лафет.
Ремарке люлка.
Ако не дай си боже да държите изпит такова понятие няма и сте направо скъсан на изпита.
Ремарке с шарнирно окачен теглич означава ремарке със завиваща ос.
Ремарке с неподвижно закрепен теглич означава приетото тук наименование ремарке люлка.
Неподвижно закрепения теглич може да понася вертикални натоварвания за разлика от шарнирния теглич.
Има една тенденция при руснаците (при тях забелязах) да наричат платформите с неподвижно закрепен теглич - лафета.
Може би защото върху тези платформи лягат - поставят се автомобили.
(Тези платформи дето са за транспортиране на една или две коли с централна 1 или 2 оси)
http://avtobazar.ua/ta-no-lafet-94a-truck-2015-lutsk-1-1182296-1.htmlГондола - предполагам , че се има в предвид голямо самосвално ремарке с 2 или 3 оси и лежащто върху седлото на влекач.
А в същност гондола си е лодка:
От википедия:
Гондолата е лек плавателен съд, лодка използвана предимно във Венеция. Използва се също и в увеселителни паркове. Конструкцията и размерите ѝ са определени със закон още от 18 век. Така напр. дължината на гондолата е 11,05 m, ширината - 140 cm, тежината - 900 фунта (приблизително 400 kg), дъното е плоско.
Та ако има и други неясни думи или наименования ги слагайте в тази тема да направим нещо , като речник.