• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Направих сериозна ръководна грешка, изкажете мнение.

Започната от Milena, Сряда, 19 Август, 2015, 23:38:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hgv_driver

Цитат на: rider777 - Четвъртък, 20 Август, 2015, 09:06:14
Докато не опиташ няма как да знаеш какво ще излезе,,,, но един съвет от мен,,,, НИКОГА не плащай веднага,,,, след седмица-две могат да ти дойдат няколко писма от камери засекли твоя хубостник с превишена скорост или друго нарушение,,,, пак ли от джоба си трябва ги плащаш ????

Ех Иво, и ти се изучи гледам. Ама да те питам... когато обърна чужд камион, плати ли му всички щети???

hgv_driver


rider777

Там нямахме уговорка Чупи- Купи,,,,, А Миленче не бързай да пиеш студената вода,,,,,, преди да си опитала не вдигай белия байрак !!!!!!!!!!!!
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

hgv_driver

Цитат на: rider777 - Четвъртък, 20 Август, 2015, 09:31:46
Там нямахме уговорка Чупи- Купи,,,,, А Миленче не бързай да пиеш студената вода,,,,,, преди да си опитала не вдигай белия байрак !!!!!!!!!!!!

Точно така, не сте имали уговорка чупи-купи, защото шефа ти е бил предвидлив човек и си е направил каско за да спи спокойно. Така работят в белите държави. Не е като американеца, да мрънка после... шоферите били еди какви си... На всеки може да се случи. Перфектни хора няма. И пълно щастие няма.

Milena

Устна уговорка в съд... аз по-недоказуемо нещо не се сещам. Никъде нямаме "черно на бяло" подобна договореност за съжаление.Казвам го, защото евентуално дело също е разходи и ако не е сигурен човек (а аз не съм) поне малко за изхода, не знам колко си струва.

Колкото до каско и т.н. - сега ако катастрофираш тир ясно, но разни такива щети като моята и там се водят някаква небрежност - примерно ако опрете тавана на тир в тунел -не ги плащат, поне така сподели един превозвач имал такива ядове.



hgv_driver

Цитат на: Milena - Четвъртък, 20 Август, 2015, 09:42:49

Колкото до каско и т.н. - сега ако катастрофираш тир ясно, но разни такива щети като моята и там се водят някаква небрежност - примерно ако опрете тавана на тир в тунел -не ги плащат, поне така сподели един превозвач имал такива ядове.


Застраховката е като купуването на нов автомобил. Може да си избираш какви екстри да има. Какви щети покрива е въпрос на договорка със застрахователя и въпрос на пари. Ако искаш да ти излезе по-евтино, естествено, че няма да покрива всичко. А българина много обича евтино да минава ;)

briko

В тази ситуация без застраховка тип "каско" или друг участник/виновен- ГО/ в настъпилото събитие, Гаранционен фонд няма как да помогне. Също така не мога да си представя документ, който ще има юридическа стойност за бъдеща вина на водача на МПС при евентуална катастрофа??? 

briko

Цитат на: Milena - Четвъртък, 20 Август, 2015, 09:42:49
Устна уговорка в съд... аз по-недоказуемо нещо не се сещам. Никъде нямаме "черно на бяло" подобна договореност за съжаление.Казвам го, защото евентуално дело също е разходи и ако не е сигурен човек (а аз не съм) поне малко за изхода, не знам колко си струва.


Милена, прочетете една или няколко трудови характеристики за длъжността шофьор на леко/тежкотоварен автомобил, това е документа, който описва точно задълженията и начина на работа на служителя.

hgv_driver

Няма такова нещо като образец за длъжностна характеристика. Ако намериш пример някакъв то той е препоръчителен. Длъжностната характеристика се пише от шефа и той решава какви задължения да ти впише вътре. Кодекса на труда не го ограничава колко и какви задължения да впише. Ако иска може да впише че си длъжен след прибиране в гаража да окосиш тревата пред офиса. Друг е въпроса работника дали ще се съгласи да разпише такъв документ или ще си потърси друга работа. Длъжностната характеристика е неразделна част от трудовия договор.

briko

 :) Аз какво съм написал, точно това. Може да напишеш всичко в този документ, обаче ако се стигне до съд и работодателя съди шофьора за това, че не е изкосил ливадата пред офиса в следствие на това собственика на компанията е паднал и си е одрал коляното на 100% процента съм сигурен, че в края на делото работодателя ще плати разноските на адвоката, вещите лица и таксите на съда. Не може/няма стойност пред съда/ длъжностната характеристика да е за шофьор, а да е написано , че трябва да коси трева, чисти офиси и WCта това вече е друга длъжност, примерно домакин, общ работник и т.н.

hgv_driver

Длъжностната характеристика се прави за да знае работника какво точно трябва да прави. И ако не го направи, може да го накажеш или уволниш. Не може да осъдиш някой, че не е окосил градинката. Длъжностната характеристика НЕ СЕ пише за да го съдиш после за нещо си. За уреждане на други претенции (финансови, щети, кражби и т.н) си има Граждански-процесуален кодекс, Наказателен кодекс, Съд и т.н.

briko

Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 20 Август, 2015, 11:37:21
Длъжностната характеристика се прави за да знае работника какво точно трябва да прави. И ако не го направи, може да го накажеш или уволниш . Не може да осъдиш някой, че не е окосил градинката. Длъжностната характеристика НЕ СЕ пише за да го съдиш после за нещо си. За уреждане на други претенции (финансови, щети, кражби и т.н) си има Граждански-процесуален кодекс, Наказателен кодекс, Съд и т.н.

??? Стига глупости ;D Прочети това което пише в скобите.
Цитат:
"Това се налага с оглед на факта, че длъжностните характеристики могат да бъдат използвани като важни доказателства при разрешаване на спорове, свързани с трудовите правоотношения (трудови спорове, трудови злополуки, имуществена отговорност, дисциплинарни наказания), включително и при установяване наличието или липсата на право на допълнително трудово възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит. Oт 01.07.2007г. влезе в сила Наредбата за структурата и организацията на работната заплата(НСОРЗ), която отмени дотогава действащата Наредба за допълнителните и други трудови възнаграждения. Чл.12 НСОРЗ създаде нова правна хипотеза, според която допълнително възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит се заплаща само ако при смяна на работата или работодателя лицето работи същата, сходна или със същия характер работа, длъжност или професия. На практика единственият документ, чрез който може да бъде доказано сходството и еднородността на работата се явява длъжностната характеристика, което означава, че тя се превръща в документ с много важна доказателствена сила при възникване на спор с подобен характер."

Продължавам да пиша по темата с цел да помогна на Милена колкото мога.

admin

Да задам и аз два въпроса. Шофьорът има ли договор с фирмата и ако евентуално има, като какъв е назначен? Спазвано ли е изцяло трудовото законодателство?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Milena


admin

Цитат на: Milena - Четвъртък, 20 Август, 2015, 12:34:17Не!

В такъв случай препоръчвам да не правите резки движения, за да не изкълчите някоя става. Доколкото разбирам сте взели решение шофьора на микробуса да се прибере на ваша отговорност. Разбира се, не го защитавам, но все пак как да постъпи, в случай, че искате той да плати вашата грешка? Много добре разбирате, че е силно препоръчително всяко превозно средство, извършващо транспортна дейност, да бъде застраховано срещу съответните рискове.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Milena

Taкa каза и адвоката....общо взето може да излезе така , че аз съм го тласнала едно към престъпление и напускане на местопроизшествието, едно и към изнудване....
Смятам случая да си остане така, каквото е било е било.

Milena