• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Проблем с Ивеко Стралис 500

Започната от ico.78, Неделя, 30 Август, 2015, 16:46:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

imter

В Америка климата е друг,за това колегата и той не разбра какво искаше да каже :D,или пък е ял развалени банани от хладилника на Обама ;D ;D ;D ;D.

imter


emilpopoff

Цитат на: Hino - Неделя, 06 Септември, 2015, 16:16:20
emilpopoff, разбрахме се  ;) . Въпреки, че оспамихме темата на човека. Но пък от друга страна,  той явно се притесни нещо и не отговаря какво е станало....

По принцип, при пипане на софтуер, това се прави от наистина компетентни  хора, които знаят кое-как и най-вече ЗАЩО при едно действие, следва друго и т.н. Всички ме разбирате какво имам предвид. Това са много важни неща и за да стане едно нещо наистина качествено, трябва да се имат предвид наистина много неща. И ОСОБЕНО когато говорим за камиони. Защото за коли.... има прекалено много готови карти и там е ясно. За камиони определено НЕ Е така. А и един камион е много по-сложен и специфичен от една кола, знаем  ;). Като цяло е много дълга тема, ама МНОГО !!!



Това за пипане на кулер е много деликатна тема да знаете. Формулата на ПРАВИЛНО изчисление беше нещо от рода на два пълни реда + взимане предвид на не малко "периферни" данни. Естествено зависи и на какво се пипа кулера - кола, бус, камион.... бензин ( много по лесно е там), дизел и т.н. А пипане на кулер е абсолютно задължително да се прави в унисон с центровка/настройка на помпа/гориво (според зависи от типа) и още не едно и две неща. Просто всичко е навързано, знаем....
Ето например, доколкото си спомням, формулата при бензинов мотор за правилен тунинг, относно дюзите беше лесна --> таргетна мощност Х 5,9, делено на броя цилиндри = резултат за един цилиндър, респективно дюза. Тази стойност се завишава с между 10 и 20% ( НЕ повече, и НЕ по-малко) и правилният резултат е налице. Това е от "лесните" неща  :D .

Това което искам да кажа е, че всяка една намеса "от-до" по темата тунинг, на което и да е "нещо" ОСОБЕНО при камион, трябва да се прави компетентно. В смисъл такъв..... без експерименти и/или готови карти от "някъде", понеже просто после.... боли много  ;) . А и задължително - настройка на всеки един камион , директно на Дино ( най-добре Маха, с РЕАЛНИ стойности на нетто/бруто мощност ((= вал/гуми)) , а не на другите с измислена "компенсация" !!!)! Просто без дино и ПРАВИЛНА настройка според КОНКРЕТНИЯТ камион..... разботата става..... "дадох ти едно лекарство, ама ти го изпратих по пощата. А ти дали си 50 кила, или 150 незнам, респективно и дозата незнам, ама .... ще се има ефект  ;D" . Е то ще има, ама какъв....  :D .

Апропо, италианеца въобще и не го бъркаше колко точно ще му издържи турбината. Все пак беше южняк ( от Козенца  ;D ) , а братовчед му беше дилър на Ивеко. Сещате се  ;) .

Като цяло, лично моето мнение е, че 13 литровият Курсор е един много добър мотор и много по-здрав от десятката. Не е от най-икономичните, но не е ламя и върви прекрасно. Спомням си някакви тестове ( в Испания), където точно 500-те коня ( Курсор 13) ги тестваха около Мадрид, само че при всякакви терени и т.н. , и даде около 33. В същото време... само и единствено Д26 на МАН 480 коня ( двете турбини и двата кулера) и 500коня Магнум ( което си е Волво 12.8л Д13) дадоха съвсем малко над 30. Всички други "гонеха"  нива 33-35 при идентичните им тогава условия, така че....
А и Курсор 13 ( 500 или 560 коня) в комбинация с ръчка и грамотен шофьор, си мисля, че би бил много добър вариант. Естествено и изхождайки от факта, че струват буквално на половина, т която и да е конкуренция. Не е маловажно това.

И последно. Курсор 13 има и версия без променлива геометрия - 410 коня. В Европа не се слага, но мисля, че не е невъзможно при смяна на турбина ( с такава с фиксирана геометрия) , и респективно софтуер, да си стане ...410 "фикс". Не би трябвало да има проблем.

Извинявам се за спама, ама и колегата замлъкна, нищо не пише как е хавата :) .
  Колега HINO, ако ми дадат някога зелена светлина да upgrade-на тежка техника демек камион смятам да прочета доста преди да пипам нещо, и ще си намеря дилърски достъп до сервизната програма на съответната марка и най-вече точния човек за Ментор  ;) .
  Преди да пипна някога кулера, промених много неща преди това и съм чел, доста, доста и имам да уча и чета още доста  ;D , колите които съм бъзикал са били от една марка(по точно под шапката на една марка) и имам късмета 6-7 год. да работя в представителството на същата марка, затова , че съм имал пълен достъп до сервизно инфо на най-високо ниво, т.е и обучения и най-важното подходящите Учители и Ментор(без този човек щях да счупя много неща и да похарча и мноого излишни пари, без желаният ефект) .
  А за италианеца със Стралиса имах предвид, че турбината му може да изкара и повече от на автомата, ако има разлика в софта.
А за софта с готови карти лично мен не ме кефи, но темата е дълга и
най-вече друга т.е за друг раздел.

emilpopoff


IvanovIvan

Колега имахме подобен проблем със една Скания оказа се че задържа ретардера , провери какво става в резервоара и дали няма някой запушен шлаух . Има го и варианта с издухала гарнитура .

ico.78

Благодаря на всички за мненията.Но проблема си остава все сащия.турбината я сменихме защо показваше че работи на половина от това което трябва.някои колега беше питал за емулатора значи проблема го имаше и преди и след него.наи интересното е че докато е студен варви и след като загрее става по зле и по зле,в баирите се влачи със 20км.единствените грешки които показва е тази валвула електрическата която е вързана кам турбината с маркуче за въздуха и кабел които отивал към централитата.но слагаме същата от работещ камион и  проблема пак си е същия.на диагностика показва че всичко работи ОК?дюзи компресия всичко ок.интересното е че като изгуби мощност гасиш мотора палиш и трагва да върви както трябва и след малко пак умалява.пропуснах да кажа че всичко това го правим в испански сервиз на ивеко:)утре ще правим проба с ремарке натварено и механика вътре с лаптопа да видим какво ще покаже.вазможно ли е тази централита която оправлява мотора да отказва по нялва страна причина като загрее двигатела без да показва някаква грешка?

динко

Не се занимавай с неща които не са ти работа,търси човек или сервиз в който ще ти оправят камиона.Във фирмата в която работя, камионите основно са ИВЕКО.Само споделям,че на няколко им сменяха разпределителни валове,бяха около7-800 000 километра.Търси сервиз,карам едно такова произведение и майстора се чуди как всичко ново а харчи масло,не е сменен само компресора и от въздуховодите към седалката почна да омаслява.Успех в решаването на проблема.

Hino


Управление на турбината, класика просто. Предполагам и затова като спреш загасиш и после запалиш и тръгнеш се оправя, временно. Просто правиш рестарт и затова става така.

Апропо, ако е това, просто НЯМА КАК да няма натрупана грешка, абсурд просто. Незнам какъв е този сервиз, ако е официален на Ивеко........ , но би трябвало да са КРИСТАЛНО ЗАПОЗНАТИ с този проблем с управлението на променливата геометрия при Курсорите....!

Турбината сте я сменили, ок, работела на половината ( мерихте налягането ли? , а като мерихте този който мери знаеше ли кога/колко трябва да е за да е в гранични стойности?) ок, но като я извадихте огледахте ли я? Как беше? А новата замерихте ли я по ИДЕНТИЧЕН начин като старата и сравнихте ли стойностите? Защото ако ви е правила ИДЕНТИЧЕН проблем преди и след тази смяна ( не особено евтина, нали? ) , то значи абсолютно сигурно НЕ Е от самата турбина. Управление може, но иначе,...? Би било интересно да споделите.

Нека някой който е наясно да сподели...... "обучение" в този случай прави ли се? Понеже аз за тази операция в момента немога да кажа със сигурност. Но като знам при колко операции се изисква "обучение" със специализиран софтуер...... не е невъзможно и това да е фактор.
По малко вероятно и съвсем "странично" предположение, но при пипане на АД Блу, не е невъзможно да си влиза в сервизен режим когато загрее.....

Но да, най-правилното решение ( аналогично на това което казах още в началото) ..... слагате един Хорхе  :D вътре и да следи "лайв дата"-та и да дава диагноза. Дано не е отново на принципа "проба-грешка", че едва ли е особено евтино .

Успех  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

emilpopoff

 Ами значи влиза на авария, щом като загрее,  компа дава сигнал на актуатора да отвори геометрията до край т.е да разтовари на пълно турбото, от делно намаля количество и налягането на впръсканото гориво, а не че на турбото му има нещо. Турбото е просто изпълнител, каквото му кажат това прави, ,,помпи" и то ,,помпи", "не помпи" и то "не помпи" .когато актуатора не може да си направи зададените позиции(% процентно отваряне/затваряне) влиза на авария, за да не "счупи" турбото или мотора защитен механизъм на компа на двг  ;D . А защо влиза на авария е въпроса за 100 хил. лева :D ? Според мен работата идва от управлението на самия актуатор - окабеляване, комп и т.н
За камионите нямам опит, но при леките коли и бусове, актуатора на турбото иска реглаж и обучение т.е да му се каже с компа какви са му позициите, пример GARRET 1749 V(ПЕЖО/СИТРОЕН 2.0 hdi 16v RHR МОТОР)  по новите версии където датчика за позиция е на самия актуатор, а не старите примерно както е при по старите 1749 V(като при ФВ 1.9 тди ASZ, ARL, BUK и т.н)

динко

Грешка от електрониката е едно,камиона си вървял докът почне да проявява характер.Настройка без работеща механика-не мислим да се получи.

emilpopoff

 Tочно т.н. ,,грешка,, в електрониката може да накара механично здрав детайл или дори цял възел да не работи коректно или въобще да не работи. Електрониката и по точно софтуера командва механичните датайли и възли, а НЕ обратното, а важен и е въпроса откакво е породената въпросната грешка.
А ако примем, че турбото е маханично неизправно следва въпроса защо го прави само като загрее двг?
Примерно първи механичен проблем с турбото  <,,Криви,, лопатки на геометрията на турбото< още след 1 км по темпове шофиране ще запише грешка за <Твърде ниско нялягане на турбото< ., няма да чака да загрее мотора. защото екуто на двг знае постоянно положението на актуатора на ТК и знае какво е ,,заденото,, налягане ТК и какво е измереното реално налягане в реално време и веднага засича аномалията.
  Втори примерен мех. с ТК проблем <,, Заяла,, геометрия< тогава пак за кратко темпово шофиране ще запише  грешка<Твърде Виско нялягане на турбото< защото геоемтрията като е заяла в някакво положение и при определено натоварване ще започне ТК да пренадува.
Трети примерен механичен проблем с ТК < ,,Криви или липсващи перки на лопатките на Нагнетателя*студената част,,<  Пак няма да има нужда от загрял двг. След кратко шофиране на висока предавка в умерени оборити пр. за камион 900/1000 об/мин и малко порязко подаване на газ дори и при съвсем леко изкачване, пак се запише грешка <Твърде ниско нялягане на турбото< защото нагнетателя с кривите или липсващи лопатки няма да може да постигне ,,заденото,, от екуто на двг налягане и ще запише въпросната грешка.



ivopifeca

Цитат на: IvanovIvan - Четвъртък, 10 Септември, 2015, 16:02:47
Колега имахме подобен проблем със една Скания оказа се че задържа ретардера , провери какво става в резервоара и дали няма някой запушен шлаух . Има го и варианта с издухала гарнитура .
Същия проблем съм го имал и аз,изпускаше въздух от дясно,оказа се заради това,че задържа ретардера.Пробвайте да изолирате ретардера.

ico.78

Значи по турбината не дава никакви грешки,и изобщо не дава никакви грешки за каквото и да е било.ако ратардера защо докато е студен върви и писле като загрее губи мощност?и колкото по дълго време върви толкова по зле става.в ивеко сервиза вече са вдигнали ръце нямат си и идея защо го прави.а камиона си вървя един месец без проблем.и след закачване на едно ремарке с 20т и нещо става и от тогава започва проблема.значи преди да направи проблема сменихме перката за охлаждане и целия механизъм че заяде и скаса ремъка.ще пробваме с ратардера да изключим и този проблем и ще.още нещо се сещам свалихме филтара горивния които е за водата и като го исипахме вътре в нафтата имаше стружки алуминиеви незнаино от каде са дошли.вазможно ли е тези стружки да са продалжи ли и напред по системата???и да се получава някакво задръстване .незнаем вече какво да мислим.продължаваме с опитите.

ico.78

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 13 Септември, 2015, 13:22:54
Същия проблем съм го имал и аз,изпускаше въздух от дясно,оказа се заради това,че задържа ретардера.Пробвайте да изолирате ретардера.
А даваше ли ти някви грешки на компютара?докато е студен вървеше ли?като загрееше ли почваше да спира да варви?тои не трябвали да се чува че е постояно включен ратардера?ще очаквам отговор колега.благодаря предварително

ivopifeca

Цитат на: ico.78 - Понеделник, 14 Септември, 2015, 11:57:58
А даваше ли ти някви грешки на компютара?докато е студен вървеше ли?като загрееше ли почваше да спира да варви?тои не трябвали да се чува че е постояно включен ратардера?ще очаквам отговор колега.благодаря предварително
Точно същата работа,докато е студен върви известно време,после-край!Пробвайте с изолиране на ретардера.

IvanovIvan

Проблема със ретардера си мисля , че няма как да го изкара като грешка в Скания закачат компютрите и казват камиона е идеален дюзите са на 90% няма никакъв проблем. Следващата стъпка която направихме е да смениме турбото с друго за което сме сигурни че е ок и пак нищо , сменихме датчика на турбината и пак без резултат . С почистването на резервоара пакл не постигнахме резултат и вече направихме пълен ремонт на ретардера камиона отима инерция , оправи вървежа и свали  разхода драстично . Ако е ретардера може да го познаете ако при спускане при студен двигател когато всичко е ок и когато камиона не е наред има една и съща инерция значи и това не е . Ама най-простото с което може да започнете е почистването на резервоара и горивната система след като е имало и стружки не чакайте а и от опит глава не боли . Пожелавам ви успех и споделете до каде стигнахте с ремонта и дано да се похвалите с успешни резултати ,

mantruck1957

Цитат на: imter - Неделя, 06 Септември, 2015, 19:27:41
В Америка климата е друг,за това колегата и той не разбра какво искаше да каже :D,или пък е ял развалени банани от хладилника на Обама ;D ;D ;D ;D.

;D ;D

mantruck1957