Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 15:10:44
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Товарни автомобили
>
Iveco
>
Проблем с Ивеко Стралис 500
Страници:
1
[
2
]
3
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Проблем с Ивеко Стралис 500 (Прочетена 19716 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
imter
Потребител герой
Рейтинг: +357/-15
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 986
Теми: 35
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #15
-:
Неделя, 06 Септември, 2015, 18:27:41 »
Отговор
В Америка климата е друг,за това колегата и той не разбра какво искаше да каже
,или пък е ял развалени банани от хладилника на Обама
.
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #15 -:
Неделя, 06 Септември, 2015, 18:27:41 »
Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
Рейтинг: +73/-8
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 232
Теми: 5
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #16
-:
Вторник, 08 Септември, 2015, 23:31:54 »
Отговор
Цитат на: Hino в Неделя, 06 Септември, 2015, 15:16:20
emilpopoff, разбрахме се
. Въпреки, че оспамихме темата на човека. Но пък от друга страна, той явно се притесни нещо и не отговаря какво е станало....
По принцип, при пипане на софтуер, това се прави от наистина компетентни хора, които знаят кое-как и най-вече ЗАЩО при едно действие, следва друго и т.н. Всички ме разбирате какво имам предвид. Това са много важни неща и за да стане едно нещо наистина качествено, трябва да се имат предвид наистина много неща. И ОСОБЕНО когато говорим за камиони. Защото за коли.... има прекалено много готови карти и там е ясно. За камиони определено НЕ Е така. А и един камион е много по-сложен и специфичен от една кола, знаем
. Като цяло е много дълга тема, ама МНОГО !!!
Това за пипане на кулер е много деликатна тема да знаете. Формулата на ПРАВИЛНО изчисление беше нещо от рода на два пълни реда + взимане предвид на не малко "периферни" данни. Естествено зависи и на какво се пипа кулера - кола, бус, камион.... бензин ( много по лесно е там), дизел и т.н. А пипане на кулер е абсолютно задължително да се прави в унисон с центровка/настройка на помпа/гориво (според зависи от типа) и още не едно и две неща. Просто всичко е навързано, знаем....
Ето например, доколкото си спомням, формулата при бензинов мотор за правилен тунинг, относно дюзите беше лесна --> таргетна мощност Х 5,9, делено на броя цилиндри = резултат за един цилиндър, респективно дюза. Тази стойност се завишава с между 10 и 20% ( НЕ повече, и НЕ по-малко) и правилният резултат е налице. Това е от "лесните" неща
.
Това което искам да кажа е, че всяка една намеса "от-до" по темата тунинг, на което и да е "нещо" ОСОБЕНО при камион, трябва да се прави компетентно. В смисъл такъв..... без експерименти и/или готови карти от "някъде", понеже просто после.... боли много
. А и задължително - настройка на всеки един камион , директно на Дино ( най-добре Маха, с РЕАЛНИ стойности на нетто/бруто мощност ((= вал/гуми)) , а не на другите с измислена "компенсация" !!!)! Просто без дино и ПРАВИЛНА настройка според КОНКРЕТНИЯТ камион..... разботата става..... "дадох ти едно лекарство, ама ти го изпратих по пощата. А ти дали си 50 кила, или 150 незнам, респективно и дозата незнам, ама .... ще се има ефект
" . Е то ще има, ама какъв....
.
Апропо, италианеца въобще и не го бъркаше колко точно ще му издържи турбината. Все пак беше южняк ( от Козенца
) , а братовчед му беше дилър на Ивеко. Сещате се
.
Като цяло, лично моето мнение е, че 13 литровият Курсор е един много добър мотор и много по-здрав от десятката. Не е от най-икономичните, но не е ламя и върви прекрасно. Спомням си някакви тестове ( в Испания), където точно 500-те коня ( Курсор 13) ги тестваха около Мадрид, само че при всякакви терени и т.н. , и даде около 33. В същото време... само и единствено Д26 на МАН 480 коня ( двете турбини и двата кулера) и 500коня Магнум ( което си е Волво 12.8л Д13) дадоха съвсем малко над 30. Всички други "гонеха" нива 33-35 при идентичните им тогава условия, така че....
А и Курсор 13 ( 500 или 560 коня) в комбинация с ръчка и грамотен шофьор, си мисля, че би бил много добър вариант. Естествено и изхождайки от факта, че струват буквално на половина, т която и да е конкуренция. Не е маловажно това.
И последно. Курсор 13 има и версия без променлива геометрия - 410 коня. В Европа не се слага, но мисля, че не е невъзможно при смяна на турбина ( с такава с фиксирана геометрия) , и респективно софтуер, да си стане ...410 "фикс". Не би трябвало да има проблем.
Извинявам се за спама, ама и колегата замлъкна, нищо не пише как е хавата
.
Колега HINO, ако ми дадат някога зелена светлина да upgrade-на тежка техника демек камион смятам да прочета доста преди да пипам нещо, и ще си намеря дилърски достъп до сервизната програма на съответната марка и най-вече точния човек за Ментор
.
Преди да пипна някога кулера, промених много неща преди това и съм чел, доста, доста и имам да уча и чета още доста
, колите които съм бъзикал са били от една марка(по точно под шапката на една марка) и имам късмета 6-7 год. да работя в представителството на същата марка, затова , че съм имал пълен достъп до сервизно инфо на най-високо ниво, т.е и обучения и най-важното подходящите Учители и Ментор(без този човек щях да счупя много неща и да похарча и мноого излишни пари, без желаният ефект) .
А за италианеца със Стралиса имах предвид, че турбината му може да изкара и повече от на автомата, ако има разлика в софта.
А за софта с готови карти лично мен не ме кефи, но темата е дълга и
най-вече друга т.е за друг раздел.
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #16 -:
Вторник, 08 Септември, 2015, 23:31:54 »
Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
Рейтинг: +15/-0
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 148
Теми: 17
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #17
-:
Четвъртък, 10 Септември, 2015, 15:02:47 »
Отговор
Колега имахме подобен проблем със една Скания оказа се че задържа ретардера , провери какво става в резервоара и дали няма някой запушен шлаух . Има го и варианта с издухала гарнитура .
Активен
ico.78
Начинаещ
Рейтинг: +0/-0
Неактивен
Spain
Публикации: 6
Теми: 2
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #18
-:
Петък, 11 Септември, 2015, 22:05:32 »
Отговор
Благодаря на всички за мненията.Но проблема си остава все сащия.турбината я сменихме защо показваше че работи на половина от това което трябва.някои колега беше питал за емулатора значи проблема го имаше и преди и след него.наи интересното е че докато е студен варви и след като загрее става по зле и по зле,в баирите се влачи със 20км.единствените грешки които показва е тази валвула електрическата която е вързана кам турбината с маркуче за въздуха и кабел които отивал към централитата.но слагаме същата от работещ камион и проблема пак си е същия.на диагностика показва че всичко работи ОК?дюзи компресия всичко ок.интересното е че като изгуби мощност гасиш мотора палиш и трагва да върви както трябва и след малко пак умалява.пропуснах да кажа че всичко това го правим в испански сервиз на ивеко:)утре ще правим проба с ремарке натварено и механика вътре с лаптопа да видим какво ще покаже.вазможно ли е тази централита която оправлява мотора да отказва по нялва страна причина като загрее двигатела без да показва някаква грешка?
Активен
динко
Пълноправен потребител
Рейтинг: +31/-12
Неактивен
Italy
Публикации: 204
Теми: 5
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #19
-:
Петък, 11 Септември, 2015, 23:13:01 »
Отговор
Не се занимавай с неща които не са ти работа,търси човек или сервиз в който ще ти оправят камиона.Във фирмата в която работя, камионите основно са ИВЕКО.Само споделям,че на няколко им сменяха разпределителни валове,бяха около7-800 000 километра.Търси сервиз,карам едно такова произведение и майстора се чуди как всичко ново а харчи масло,не е сменен само компресора и от въздуховодите към седалката почна да омаслява.Успех в решаването на проблема.
Активен
Hino
Старши потребител
Рейтинг: +190/-9
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 348
Теми: 6
Активност
0%
iYi
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #20
-:
Събота, 12 Септември, 2015, 01:20:18 »
Отговор
Управление на турбината, класика просто. Предполагам и затова като спреш загасиш и после запалиш и тръгнеш се оправя, временно. Просто правиш рестарт и затова става така.
Апропо, ако е това, просто НЯМА КАК да няма натрупана грешка, абсурд просто. Незнам какъв е този сервиз, ако е официален на Ивеко........ , но би трябвало да са КРИСТАЛНО ЗАПОЗНАТИ с този проблем с управлението на променливата геометрия при Курсорите....!
Турбината сте я сменили, ок, работела на половината ( мерихте налягането ли? , а като мерихте този който мери знаеше ли кога/колко трябва да е за да е в гранични стойности?) ок, но като я извадихте огледахте ли я? Как беше? А новата замерихте ли я по ИДЕНТИЧЕН начин като старата и сравнихте ли стойностите? Защото ако ви е правила ИДЕНТИЧЕН проблем преди и след тази смяна ( не особено евтина, нали? ) , то значи абсолютно сигурно НЕ Е от самата турбина. Управление може, но иначе,...? Би било интересно да споделите.
Нека някой който е наясно да сподели...... "обучение" в този случай прави ли се? Понеже аз за тази операция в момента немога да кажа със сигурност. Но като знам при колко операции се изисква "обучение" със специализиран софтуер...... не е невъзможно и това да е фактор.
По малко вероятно и съвсем "странично" предположение, но при пипане на АД Блу, не е невъзможно да си влиза в сервизен режим когато загрее.....
Но да, най-правилното решение ( аналогично на това което казах още в началото) ..... слагате един Хорхе
вътре и да следи "лайв дата"-та и да дава диагноза. Дано не е отново на принципа "проба-грешка", че едва ли е особено евтино .
Успех
Активен
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
emilpopoff
Пълноправен потребител
Рейтинг: +73/-8
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 232
Теми: 5
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #21
-:
Събота, 12 Септември, 2015, 07:06:33 »
Отговор
Ами значи влиза на авария, щом като загрее, компа дава сигнал на актуатора да отвори геометрията до край т.е да разтовари на пълно турбото, от делно намаля количество и налягането на впръсканото гориво, а не че на турбото му има нещо. Турбото е просто изпълнител, каквото му кажат това прави, ,,помпи" и то ,,помпи", "не помпи" и то "не помпи" .когато актуатора не може да си направи зададените позиции(% процентно отваряне/затваряне) влиза на авария, за да не "счупи" турбото или мотора защитен механизъм на компа на двг
. А защо влиза на авария е въпроса за 100 хил. лева
? Според мен работата идва от управлението на самия актуатор - окабеляване, комп и т.н
За камионите нямам опит, но при леките коли и бусове, актуатора на турбото иска реглаж и обучение т.е да му се каже с компа какви са му позициите, пример GARRET 1749 V(ПЕЖО/СИТРОЕН 2.0 hdi 16v RHR МОТОР) по новите версии където датчика за позиция е на самия актуатор, а не старите примерно както е при по старите 1749 V(като при ФВ 1.9 тди ASZ, ARL, BUK и т.н)
Активен
динко
Пълноправен потребител
Рейтинг: +31/-12
Неактивен
Italy
Публикации: 204
Теми: 5
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #22
-:
Събота, 12 Септември, 2015, 21:39:31 »
Отговор
Грешка от електрониката е едно,камиона си вървял докът почне да проявява характер.Настройка без работеща механика-не мислим да се получи.
Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
Рейтинг: +73/-8
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 232
Теми: 5
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #23
-:
Неделя, 13 Септември, 2015, 11:42:27 »
Отговор
Tочно т.н. ,,грешка,, в електрониката може да накара механично здрав детайл или дори цял възел да не работи коректно или въобще да не работи. Електрониката и по точно софтуера командва механичните датайли и възли, а НЕ обратното, а важен и е въпроса откакво е породената въпросната грешка.
А ако примем, че турбото е маханично неизправно следва въпроса защо го прави само като загрее двг?
Примерно първи механичен проблем с турбото <,,Криви,, лопатки на геометрията на турбото< още след 1 км по темпове шофиране ще запише грешка за <Твърде ниско нялягане на турбото< ., няма да чака да загрее мотора. защото екуто на двг знае постоянно положението на актуатора на ТК и знае какво е ,,заденото,, налягане ТК и какво е измереното реално налягане в реално време и веднага засича аномалията.
Втори примерен мех. с ТК проблем <,, Заяла,, геометрия< тогава пак за кратко темпово шофиране ще запише грешка<Твърде Виско нялягане на турбото< защото геоемтрията като е заяла в някакво положение и при определено натоварване ще започне ТК да пренадува.
Трети примерен механичен проблем с ТК < ,,Криви или липсващи перки на лопатките на Нагнетателя*студената част,,< Пак няма да има нужда от загрял двг. След кратко шофиране на висока предавка в умерени оборити пр. за камион 900/1000 об/мин и малко порязко подаване на газ дори и при съвсем леко изкачване, пак се запише грешка <Твърде ниско нялягане на турбото< защото нагнетателя с кривите или липсващи лопатки няма да може да постигне ,,заденото,, от екуто на двг налягане и ще запише въпросната грешка.
Активен
ivopifeca
Потребител герой
Рейтинг: +196/-2525
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 2182
Теми: 113
Активност
0%
ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #24
-:
Неделя, 13 Септември, 2015, 12:22:54 »
Отговор
Цитат на: IvanovIvan в Четвъртък, 10 Септември, 2015, 15:02:47
Колега имахме подобен проблем със една Скания оказа се че задържа ретардера , провери какво става в резервоара и дали няма някой запушен шлаух . Има го и варианта с издухала гарнитура .
Същия проблем съм го имал и аз,изпускаше въздух от дясно,оказа се заради това,че задържа ретардера.Пробвайте да изолирате ретардера.
Активен
ico.78
Начинаещ
Рейтинг: +0/-0
Неактивен
Spain
Публикации: 6
Теми: 2
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #25
-:
Понеделник, 14 Септември, 2015, 10:34:12 »
Отговор
Значи по турбината не дава никакви грешки,и изобщо не дава никакви грешки за каквото и да е било.ако ратардера защо докато е студен върви и писле като загрее губи мощност?и колкото по дълго време върви толкова по зле става.в ивеко сервиза вече са вдигнали ръце нямат си и идея защо го прави.а камиона си вървя един месец без проблем.и след закачване на едно ремарке с 20т и нещо става и от тогава започва проблема.значи преди да направи проблема сменихме перката за охлаждане и целия механизъм че заяде и скаса ремъка.ще пробваме с ратардера да изключим и този проблем и ще.още нещо се сещам свалихме филтара горивния които е за водата и като го исипахме вътре в нафтата имаше стружки алуминиеви незнаино от каде са дошли.вазможно ли е тези стружки да са продалжи ли и напред по системата???и да се получава някакво задръстване .незнаем вече какво да мислим.продължаваме с опитите.
Активен
ico.78
Начинаещ
Рейтинг: +0/-0
Неактивен
Spain
Публикации: 6
Теми: 2
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #26
-:
Понеделник, 14 Септември, 2015, 10:57:58 »
Отговор
Цитат на: ivopifeca в Неделя, 13 Септември, 2015, 12:22:54
Същия проблем съм го имал и аз,изпускаше въздух от дясно,оказа се заради това,че задържа ретардера.Пробвайте да изолирате ретардера.
А даваше ли ти някви грешки на компютара?докато е студен вървеше ли?като загрееше ли почваше да спира да варви?тои не трябвали да се чува че е постояно включен ратардера?ще очаквам отговор колега.благодаря предварително
Активен
ivopifeca
Потребител герой
Рейтинг: +196/-2525
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 2182
Теми: 113
Активност
0%
ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #27
-:
Понеделник, 14 Септември, 2015, 19:13:34 »
Отговор
Цитат на: ico.78 в Понеделник, 14 Септември, 2015, 10:57:58
А даваше ли ти някви грешки на компютара?докато е студен вървеше ли?като загрееше ли почваше да спира да варви?тои не трябвали да се чува че е постояно включен ратардера?ще очаквам отговор колега.благодаря предварително
Точно същата работа,докато е студен върви известно време,после-край!Пробвайте с изолиране на ретардера.
Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
Рейтинг: +15/-0
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 148
Теми: 17
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #28
-:
Вторник, 15 Септември, 2015, 22:06:13 »
Отговор
Проблема със ретардера си мисля , че няма как да го изкара като грешка в Скания закачат компютрите и казват камиона е идеален дюзите са на 90% няма никакъв проблем. Следващата стъпка която направихме е да смениме турбото с друго за което сме сигурни че е ок и пак нищо , сменихме датчика на турбината и пак без резултат . С почистването на резервоара пакл не постигнахме резултат и вече направихме пълен ремонт на ретардера камиона отима инерция , оправи вървежа и свали разхода драстично . Ако е ретардера може да го познаете ако при спускане при студен двигател когато всичко е ок и когато камиона не е наред има една и съща инерция значи и това не е . Ама най-простото с което може да започнете е почистването на резервоара и горивната система след като е имало и стружки не чакайте а и от опит глава не боли . Пожелавам ви успех и споделете до каде стигнахте с ремонта и дано да се похвалите с успешни резултати ,
Активен
mantruck1957
Начинаещ
Рейтинг: +0/-13
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 14
Теми: 1
Активност
0%
Re:Проблем с Ивеко Стралис 500
«
Отговор #29
-:
Събота, 14 Ноември, 2015, 11:57:48 »
Отговор
Цитат на: imter в Неделя, 06 Септември, 2015, 18:27:41
В Америка климата е друг,за това колегата и той не разбра какво искаше да каже
,или пък е ял развалени банани от хладилника на Обама
.
Активен
Етикети:
Страници:
1
[
2
]
3
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...