Проблем с Ивеко Стралис 500
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 15:10:44 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2] 3   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Проблем с Ивеко Стралис 500  (Прочетена 19716 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
imter
Потребител герой
*****

Рейтинг: +357/-15
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 986
Теми: 35



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #15 -: Неделя, 06 Септември, 2015, 18:27:41 »
ОтговорОтговор

В Америка климата е друг,за това колегата и той не разбра какво искаше да каже Смотан,или пък е ял развалени банани от хладилника на Обама Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Неделя, 06 Септември, 2015, 18:27:41 »

 Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #16 -: Вторник, 08 Септември, 2015, 23:31:54 »
ОтговорОтговор

emilpopoff, разбрахме се  Намигване . Въпреки, че оспамихме темата на човека. Но пък от друга страна,  той явно се притесни нещо и не отговаря какво е станало....

 По принцип, при пипане на софтуер, това се прави от наистина компетентни  хора, които знаят кое-как и най-вече ЗАЩО при едно действие, следва друго и т.н. Всички ме разбирате какво имам предвид. Това са много важни неща и за да стане едно нещо наистина качествено, трябва да се имат предвид наистина много неща. И ОСОБЕНО когато говорим за камиони. Защото за коли.... има прекалено много готови карти и там е ясно. За камиони определено НЕ Е така. А и един камион е много по-сложен и специфичен от една кола, знаем  Намигване. Като цяло е много дълга тема, ама МНОГО !!!
 


 Това за пипане на кулер е много деликатна тема да знаете. Формулата на ПРАВИЛНО изчисление беше нещо от рода на два пълни реда + взимане предвид на не малко "периферни" данни. Естествено зависи и на какво се пипа кулера - кола, бус, камион.... бензин ( много по лесно е там), дизел и т.н. А пипане на кулер е абсолютно задължително да се прави в унисон с центровка/настройка на помпа/гориво (според зависи от типа) и още не едно и две неща. Просто всичко е навързано, знаем....
 Ето например, доколкото си спомням, формулата при бензинов мотор за правилен тунинг, относно дюзите беше лесна --> таргетна мощност Х 5,9, делено на броя цилиндри = резултат за един цилиндър, респективно дюза. Тази стойност се завишава с между 10 и 20% ( НЕ повече, и НЕ по-малко) и правилният резултат е налице. Това е от "лесните" неща  Смотан .

 Това което искам да кажа е, че всяка една намеса "от-до" по темата тунинг, на което и да е "нещо" ОСОБЕНО при камион, трябва да се прави компетентно. В смисъл такъв..... без експерименти и/или готови карти от "някъде", понеже просто после.... боли много  Намигване . А и задължително - настройка на всеки един камион , директно на Дино ( най-добре Маха, с РЕАЛНИ стойности на нетто/бруто мощност ((= вал/гуми)) , а не на другите с измислена "компенсация" !!!)! Просто без дино и ПРАВИЛНА настройка според КОНКРЕТНИЯТ камион..... разботата става..... "дадох ти едно лекарство, ама ти го изпратих по пощата. А ти дали си 50 кила, или 150 незнам, респективно и дозата незнам, ама .... ще се има ефект  Ухилен" . Е то ще има, ама какъв....  Смотан .

 Апропо, италианеца въобще и не го бъркаше колко точно ще му издържи турбината. Все пак беше южняк ( от Козенца  Ухилен ) , а братовчед му беше дилър на Ивеко. Сещате се  Намигване .

 Като цяло, лично моето мнение е, че 13 литровият Курсор е един много добър мотор и много по-здрав от десятката. Не е от най-икономичните, но не е ламя и върви прекрасно. Спомням си някакви тестове ( в Испания), където точно 500-те коня ( Курсор 13) ги тестваха около Мадрид, само че при всякакви терени и т.н. , и даде около 33. В същото време... само и единствено Д26 на МАН 480 коня ( двете турбини и двата кулера) и 500коня Магнум ( което си е Волво 12.8л Д13) дадоха съвсем малко над 30. Всички други "гонеха"  нива 33-35 при идентичните им тогава условия, така че....
 А и Курсор 13 ( 500 или 560 коня) в комбинация с ръчка и грамотен шофьор, си мисля, че би бил много добър вариант. Естествено и изхождайки от факта, че струват буквално на половина, т която и да е конкуренция. Не е маловажно това.

 И последно. Курсор 13 има и версия без променлива геометрия - 410 коня. В Европа не се слага, но мисля, че не е невъзможно при смяна на турбина ( с такава с фиксирана геометрия) , и респективно софтуер, да си стане ...410 "фикс". Не би трябвало да има проблем.

Извинявам се за спама, ама и колегата замлъкна, нищо не пише как е хавата Усмивчица .
  Колега HINO, ако ми дадат някога зелена светлина да upgrade-на тежка техника демек камион смятам да прочета доста преди да пипам нещо, и ще си намеря дилърски достъп до сервизната програма на съответната марка и най-вече точния човек за Ментор  Намигване .
  Преди да пипна някога кулера, промених много неща преди това и съм чел, доста, доста и имам да уча и чета още доста  Ухилен , колите които съм бъзикал са били от една марка(по точно под шапката на една марка) и имам късмета 6-7 год. да работя в представителството на същата марка, затова , че съм имал пълен достъп до сервизно инфо на най-високо ниво, т.е и обучения и най-важното подходящите Учители и Ментор(без този човек щях да счупя много неща и да похарча и мноого излишни пари, без желаният ефект) .
  А за италианеца със Стралиса имах предвид, че турбината му може да изкара и повече от на автомата, ако има разлика в софта.
 А за софта с готови карти лично мен не ме кефи, но темата е дълга и
най-вече друга т.е за друг раздел.
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Вторник, 08 Септември, 2015, 23:31:54 »

 Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #17 -: Четвъртък, 10 Септември, 2015, 15:02:47 »
ОтговорОтговор

Колега имахме подобен проблем със една Скания оказа се че задържа ретардера , провери какво става в резервоара и дали няма някой запушен шлаух . Има го и варианта с издухала гарнитура .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ico.78
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 6
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #18 -: Петък, 11 Септември, 2015, 22:05:32 »
ОтговорОтговор

Благодаря на всички за мненията.Но проблема си остава все сащия.турбината я сменихме защо показваше че работи на половина от това което трябва.някои колега беше питал за емулатора значи проблема го имаше и преди и след него.наи интересното е че докато е студен варви и след като загрее става по зле и по зле,в баирите се влачи със 20км.единствените грешки които показва е тази валвула електрическата която е вързана кам турбината с маркуче за въздуха и кабел които отивал към централитата.но слагаме същата от работещ камион и  проблема пак си е същия.на диагностика показва че всичко работи ОК?дюзи компресия всичко ок.интересното е че като изгуби мощност гасиш мотора палиш и трагва да върви както трябва и след малко пак умалява.пропуснах да кажа че всичко това го правим в испански сервиз на ивеко:)утре ще правим проба с ремарке натварено и механика вътре с лаптопа да видим какво ще покаже.вазможно ли е тази централита която оправлява мотора да отказва по нялва страна причина като загрее двигатела без да показва някаква грешка?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
динко
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-12
Неактивен Неактивен

Italy Italy

Публикации: 204
Теми: 5



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #19 -: Петък, 11 Септември, 2015, 23:13:01 »
ОтговорОтговор

Не се занимавай с неща които не са ти работа,търси човек или сервиз в който ще ти оправят камиона.Във фирмата в която работя, камионите основно са ИВЕКО.Само споделям,че на няколко им сменяха разпределителни валове,бяха около7-800 000 километра.Търси сервиз,карам едно такова произведение и майстора се чуди как всичко ново а харчи масло,не е сменен само компресора и от въздуховодите към седалката почна да омаслява.Успех в решаването на проблема.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hino
Старши потребител
****

Рейтинг: +190/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 348
Теми: 6



Активност
0%

iYi


« Отговор #20 -: Събота, 12 Септември, 2015, 01:20:18 »
ОтговорОтговор


 Управление на турбината, класика просто. Предполагам и затова като спреш загасиш и после запалиш и тръгнеш се оправя, временно. Просто правиш рестарт и затова става така.
 
 Апропо, ако е това, просто НЯМА КАК да няма натрупана грешка, абсурд просто. Незнам какъв е този сервиз, ако е официален на Ивеко........ , но би трябвало да са КРИСТАЛНО ЗАПОЗНАТИ с този проблем с управлението на променливата геометрия при Курсорите....!
 
 Турбината сте я сменили, ок, работела на половината ( мерихте налягането ли? , а като мерихте този който мери знаеше ли кога/колко трябва да е за да е в гранични стойности?) ок, но като я извадихте огледахте ли я? Как беше? А новата замерихте ли я по ИДЕНТИЧЕН начин като старата и сравнихте ли стойностите? Защото ако ви е правила ИДЕНТИЧЕН проблем преди и след тази смяна ( не особено евтина, нали? ) , то значи абсолютно сигурно НЕ Е от самата турбина. Управление може, но иначе,...? Би било интересно да споделите.
 
 Нека някой който е наясно да сподели...... "обучение" в този случай прави ли се? Понеже аз за тази операция в момента немога да кажа със сигурност. Но като знам при колко операции се изисква "обучение" със специализиран софтуер...... не е невъзможно и това да е фактор.
 По малко вероятно и съвсем "странично" предположение, но при пипане на АД Блу, не е невъзможно да си влиза в сервизен режим когато загрее.....

 Но да, най-правилното решение ( аналогично на това което казах още в началото) ..... слагате един Хорхе  Смотан вътре и да следи "лайв дата"-та и да дава диагноза. Дано не е отново на принципа "проба-грешка", че едва ли е особено евтино .

 Успех  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #21 -: Събота, 12 Септември, 2015, 07:06:33 »
ОтговорОтговор

Ами значи влиза на авария, щом като загрее,  компа дава сигнал на актуатора да отвори геометрията до край т.е да разтовари на пълно турбото, от делно намаля количество и налягането на впръсканото гориво, а не че на турбото му има нещо. Турбото е просто изпълнител, каквото му кажат това прави, ,,помпи" и то ,,помпи", "не помпи" и то "не помпи" .когато актуатора не може да си направи зададените позиции(% процентно отваряне/затваряне) влиза на авария, за да не "счупи" турбото или мотора защитен механизъм на компа на двг  Ухилен . А защо влиза на авария е въпроса за 100 хил. лева Смотан ? Според мен работата идва от управлението на самия актуатор - окабеляване, комп и т.н
 За камионите нямам опит, но при леките коли и бусове, актуатора на турбото иска реглаж и обучение т.е да му се каже с компа какви са му позициите, пример GARRET 1749 V(ПЕЖО/СИТРОЕН 2.0 hdi 16v RHR МОТОР)  по новите версии където датчика за позиция е на самия актуатор, а не старите примерно както е при по старите 1749 V(като при ФВ 1.9 тди ASZ, ARL, BUK и т.н)

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
динко
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-12
Неактивен Неактивен

Italy Italy

Публикации: 204
Теми: 5



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #22 -: Събота, 12 Септември, 2015, 21:39:31 »
ОтговорОтговор

Грешка от електрониката е едно,камиона си вървял докът почне да проявява характер.Настройка без работеща механика-не мислим да се получи.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #23 -: Неделя, 13 Септември, 2015, 11:42:27 »
ОтговорОтговор

Tочно т.н. ,,грешка,, в електрониката може да накара механично здрав детайл или дори цял възел да не работи коректно или въобще да не работи. Електрониката и по точно софтуера командва механичните датайли и възли, а НЕ обратното, а важен и е въпроса откакво е породената въпросната грешка.
 А ако примем, че турбото е маханично неизправно следва въпроса защо го прави само като загрее двг?
 Примерно първи механичен проблем с турбото  <,,Криви,, лопатки на геометрията на турбото< още след 1 км по темпове шофиране ще запише грешка за <Твърде ниско нялягане на турбото< ., няма да чака да загрее мотора. защото екуто на двг знае постоянно положението на актуатора на ТК и знае какво е ,,заденото,, налягане ТК и какво е измереното реално налягане в реално време и веднага засича аномалията.
  Втори примерен мех. с ТК проблем <,, Заяла,, геометрия< тогава пак за кратко темпово шофиране ще запише  грешка<Твърде Виско нялягане на турбото< защото геоемтрията като е заяла в някакво положение и при определено натоварване ще започне ТК да пренадува.
 Трети примерен механичен проблем с ТК < ,,Криви или липсващи перки на лопатките на Нагнетателя*студената част,,<  Пак няма да има нужда от загрял двг. След кратко шофиране на висока предавка в умерени оборити пр. за камион 900/1000 об/мин и малко порязко подаване на газ дори и при съвсем леко изкачване, пак се запише грешка <Твърде ниско нялягане на турбото< защото нагнетателя с кривите или липсващи лопатки няма да може да постигне ,,заденото,, от екуто на двг налягане и ще запише въпросната грешка.


Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2182
Теми: 113



Активност
0%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #24 -: Неделя, 13 Септември, 2015, 12:22:54 »
ОтговорОтговор

Колега имахме подобен проблем със една Скания оказа се че задържа ретардера , провери какво става в резервоара и дали няма някой запушен шлаух . Има го и варианта с издухала гарнитура .
Същия проблем съм го имал и аз,изпускаше въздух от дясно,оказа се заради това,че задържа ретардера.Пробвайте да изолирате ретардера.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ico.78
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 6
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #25 -: Понеделник, 14 Септември, 2015, 10:34:12 »
ОтговорОтговор

Значи по турбината не дава никакви грешки,и изобщо не дава никакви грешки за каквото и да е било.ако ратардера защо докато е студен върви и писле като загрее губи мощност?и колкото по дълго време върви толкова по зле става.в ивеко сервиза вече са вдигнали ръце нямат си и идея защо го прави.а камиона си вървя един месец без проблем.и след закачване на едно ремарке с 20т и нещо става и от тогава започва проблема.значи преди да направи проблема сменихме перката за охлаждане и целия механизъм че заяде и скаса ремъка.ще пробваме с ратардера да изключим и този проблем и ще.още нещо се сещам свалихме филтара горивния които е за водата и като го исипахме вътре в нафтата имаше стружки алуминиеви незнаино от каде са дошли.вазможно ли е тези стружки да са продалжи ли и напред по системата???и да се получава някакво задръстване .незнаем вече какво да мислим.продължаваме с опитите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ico.78
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 6
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #26 -: Понеделник, 14 Септември, 2015, 10:57:58 »
ОтговорОтговор

Същия проблем съм го имал и аз,изпускаше въздух от дясно,оказа се заради това,че задържа ретардера.Пробвайте да изолирате ретардера.
А даваше ли ти някви грешки на компютара?докато е студен вървеше ли?като загрееше ли почваше да спира да варви?тои не трябвали да се чува че е постояно включен ратардера?ще очаквам отговор колега.благодаря предварително

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2182
Теми: 113



Активност
0%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #27 -: Понеделник, 14 Септември, 2015, 19:13:34 »
ОтговорОтговор

А даваше ли ти някви грешки на компютара?докато е студен вървеше ли?като загрееше ли почваше да спира да варви?тои не трябвали да се чува че е постояно включен ратардера?ще очаквам отговор колега.благодаря предварително
Точно същата работа,докато е студен върви известно време,после-край!Пробвайте с изолиране на ретардера.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #28 -: Вторник, 15 Септември, 2015, 22:06:13 »
ОтговорОтговор

Проблема със ретардера си мисля , че няма как да го изкара като грешка в Скания закачат компютрите и казват камиона е идеален дюзите са на 90% няма никакъв проблем. Следващата стъпка която направихме е да смениме турбото с друго за което сме сигурни че е ок и пак нищо , сменихме датчика на турбината и пак без резултат . С почистването на резервоара пакл не постигнахме резултат и вече направихме пълен ремонт на ретардера камиона отима инерция , оправи вървежа и свали  разхода драстично . Ако е ретардера може да го познаете ако при спускане при студен двигател когато всичко е ок и когато камиона не е наред има една и съща инерция значи и това не е . Ама най-простото с което може да започнете е почистването на резервоара и горивната система след като е имало и стружки не чакайте а и от опит глава не боли . Пожелавам ви успех и споделете до каде стигнахте с ремонта и дано да се похвалите с успешни резултати ,

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
mantruck1957
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-13
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 14
Теми: 1



Активност
0%

« Отговор #29 -: Събота, 14 Ноември, 2015, 11:57:48 »
ОтговорОтговор

В Америка климата е друг,за това колегата и той не разбра какво искаше да каже Смотан,или пък е ял развалени банани от хладилника на Обама Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен.

 Ухилен Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 [2] 3   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!