• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпроси относно Scania 142 (баба Яга )

Започната от DimitarTodorov, Събота, 10 Октомври, 2015, 11:18:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

DimitarTodorov

 Здравейте колеги.Съвсем пресен съм във форума.Чувал съм за разни митове и легенди и за това реших да се регистрирам тук и да попитам.Надявам се да ми дадете някакъв акъл.Малко предистория:
Имам Scania 142.Дърто но вярно добиче.Горски шофьор съм.Камиона ми е с кран за трупи.Конфигурацията на мостовете е 4x2.В мокро време (разбирайте кал до ушите) срещам значителни затруднения в придвижването по горските пътища.Няма значение дали ще е празна или натоварена.Чувал съм (и съм виждал) как такива камиони (в конкретния случай MAN) го бяха направили от 4x2 на 6x4 като му бяха присадили задни мостове от КАМАЗ  ??? Питането ми е...мамка му възможно ли е това и при мен?Ще си реша в доста голяма степен рози проблем...най-вероятно е възможно...но дали си струва.Пари за друг камион нямам.А и този камион има сантиментална стойност за мен.Обичам си го.Ще се радвам ако ми дадете някакъв акъл...благодаря и безаварййно шофиране.

DimitarTodorov


rider777

Предният мост ако не е двигателен пак ще си буксуваш в калта ако ще отзад да сложиш още десетина моста,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

цецодебел

Цитат на: DimitarTodorov - Събота, 10 Октомври, 2015, 11:18:47
Здравейте колеги.Съвсем пресен съм във форума.Чувал съм за разни митове и легенди и за това реших да се регистрирам тук и да попитам.Надявам се да ми дадете някакъв акъл.Малко предистория:
Имам Scania 142.Дърто но вярно добиче.Горски шофьор съм.Камиона ми е с кран за трупи.Конфигурацията на мостовете е 4x2.В мокро време (разбирайте кал до ушите) срещам значителни затруднения в придвижването по горските пътища.Няма значение дали ще е празна или натоварена.Чувал съм (и съм виждал) как такива камиони (в конкретния случай MAN) го бяха направили от 4x2 на 6x4 като му бяха присадили задни мостове от КАМАЗ  ??? Питането ми е...мамка му възможно ли е това и при мен?Ще си реша в доста голяма степен рози проблем...най-вероятно е възможно...но дали си струва.Пари за друг камион нямам.А и този камион има сантиментална стойност за мен.Обичам си го.Ще се радвам ако ми дадете някакъв акъл...благодаря и безаварййно шофиране.
А как се узаконява този мелез?
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

DimitarTodorov

Мислил съм за вариант и с преден двигателен мост...Но май там е доста по-трудно...нямам никаква представа дали изобщо може да стане.И за узаконяването нямам представа...Ако ги знаех тези неща нямаше да пиша тук.Питам дали някой тук е правил тази дивотия?

ivopifeca

142-истинска Скания,но не си играй с преформънси...че се пре.беш

DimitarTodorov

Абе и мен ме бута на мисълта,че ще си вкарам таралеж в гащите.Ще си я карам така...пък дай Боже по-натам 6x6.....

IvanovIvan

Не вярвам да се получи с присаждане на мостове , по скоро да сасипеш камиона . А и с такива доработки няма озаконяване , освен ако не мине през Декра ама става дълга и широка .

loshdancho

За мен по лесно е да се добави раздатка, и преден двигателен мост от колкото да се преправя окачване, шаси, и .....
Подробноста е да се знае  предавателното число на  задния диф. и раздатката да  е от Скания.
По-малко ще е преправянето. Или вариант направо  мостове, кардани  раздатка от камион донор, естествено и окачването на раздатката, и  преправяне на карданите. Ама трябва много мерене и инжинерен ум. Само в Гърция съм виждал такова нещо. То и на други места сигурно има, ама не съм бил там за да ги видя.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

DimitarTodorov

Цитат на: loshdancho - Понеделник, 12 Октомври, 2015, 21:18:26
За мен по лесно е да се добави раздатка, и преден двигателен мост от колкото да се преправя окачване, шаси, и .....
Подробноста е да се знае  предавателното число на  задния диф. и раздатката да  е от Скания.
По-малко ще е преправянето. Или вариант направо  мостове, кардани  раздатка от камион донор, естествено и окачването на раздатката, и  преправяне на карданите. Ама трябва много мерене и инжинерен ум. Само в Гърция съм виждал такова нещо. То и на други места сигурно има, ама не съм бил там за да ги видя.

Ами на мен това ми беше идеята.Камион за донор.Но не съм проучвал нещата как стоят с преден двигателен мост...Може там да е по-лесно.Но ме притеснява друго.Да не да се наложи да сменям скорости.Май ще се откажа от тази идея....

Mandor

Ако имаш донор, вероятно ще си има и скорости. Само имай впредвид, че при рязане на кардани, след това трябва да се балансират.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

DimitarTodorov

Колеги гледам че темата седи още та да не пускам друга ще я използвам.
Имам проблеми със скоростите.По точно при превключване от 5-та на 6-та.Почти винаги много трудно минава на бързия блок.И така карането по баир особенно е кошмар.Чува се някакво продължително свистене като нревклча копчето на лоста.Вдигах кабината...гледах.Обаче нищо не се вижда.Явно е че превключването е пневматично.Да не би да има нещо разкачено някъде.Дайте акъл каде да погледна.Ще съм благодарен.

DimitarTodorov