Избор на кола - Мазда 3/6 /Опел Астра/Ситроен Ц4/ Пежо 307/407
Форум на българските шофьори
Понеделник, 11 Декември, 2017, 22:42:15 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
mobimax.bg
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Избор на кола - Мазда 3/6 /Опел Астра/Ситроен Ц4/ Пежо 307/407  (Прочетена 7323 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
vladyv
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1
Теми: 1



Активност
0%

« -: Понеделник, 16 Ноември, 2015, 22:48:49 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги,
 Във форума съм чисто нов, както и изобщо във форумите, от коли почти нищо не разбирам и ще помоля за вашите мнения/помощ/съвети относно създадената тема от мен. От няколко годинки "търкалям" едно Тико, предоставено от баща ми, който си го закупи '97 или '98(не помня точно) чисто ново и ако попитаме таксиметров шофиор(както и мен) си е чисто ново със своите 210к км и моментално отстраняване на изсклочило проблемче и въпреки мин. разходи по поддръжка и ремонт на "лилавият лебед" (стига с рекламата за него) след последното лято изкарано без климатик и моите 1.85м в него разбирате желанието ми за нова кола, съответно и наличието на финанси разбира се.

Характеристиките са:
1. след 2006г, хубаво е да е до 10-тина г., но ако бюджета не стига слизам надолу
2. гориво бензин/дизел - насочил съм се към бензин, през седмицата се кара градско и 1-2 уикенда в месеца извън града, харесва ми разхода на дизело, но с възможните проблеми, на автомобил втора ръка,цените за отремонтиране и изминаване на не повече от 10к км на година мисля че бензина ще е по-подходящ за мен.
3. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КЛИМАТИК/КЛИМАТРОНИК  Смотан  Смотан  Смотан
4. не държа на малък пробег на колата, а да е била добре поддържана
5. бюджета ми е 7-8 хил лева, като това е само за покупката, без разходите по регистрация,...,смяна на масло и т.н.

От няколко седмици чета по форумите свързаните теми, но колото повече четях, толкова повече започвах да се оплитам, а пък и някои от въпросите ми са свързани с информация към днешна дата и предвид че съм по цял ден пред монитора в работата и вечер когато седна още някой и друг час пред него очите вече ми изтекоха и реших да си задам въпросите директно тук с надеждата да ми помогнете.

Насочил съм се към изброените в заглавието на темата марки-модели коли, като основно погледа е към една от двете Мазди, притесненията там са ми от прочутата по форумите ръжда. Отворен съм към преложения и на други марки/модели ако попадат в изискванията ми. Бъдещата кола предпочитам да не е комби, от избраните модели( с две изключения) си личи че търся нещо по-компактно, за момента нямам нужда от товаровместимост. Фактор поддръжка винаги е колкото се може по евтин, но е ясно че с преминаването на друг клас кола цената за шофирането й става друга, но поне да не е някакви космически суми както било при ауди а4 (и това ми се въртеше в главата, но след няколко изчетени мнения бе зачертнато от списъка поради тези причини - много скъпо за каране и недостиг на бюджета за закупуване на читаво).

Ако сте стигнали до тук и не ви е доскучало - коя кола бихте ми препоръчали предвид изискванията ми и достатъчен ли е бюджетът за читава такава (да кажем за момента една от маздите). Идея си нямам колко струва добре поддържана кола след като цените варират драстично за уж видимо еднакви коли. Ясно, че повечето предлагани по нашите сайтове са с върнат километраж, но как да знам коя си струва парите. От коя част на Европа е добре да бъде колата (пак ще спомена маздите, но както казах за сега на там съм се насочил, та за тях явно зимното време не им влияе добре в Автрия и Швейцария, а пък те са масово от там). Ако бюджета не стига за какво ще, надявам се на нещо около 7500, но ако изскочи добра бройка и за 8500 ще се понапъна (предполагам ако колата си заслужава няма да има нужда в кратък период от време да се прави непредвиден ремонт). Ясно ми е че няма как да се намери нещо толкова здраво като "тамагочито", но се надявам това, което взема да не влиза често в бокса и да не ме оставя на пътя. Изобщо не бързам с покупката, дали ще е утре, след месец, два, няма занчение, първо да избера кола и след това ще чакам за хубава бройка.

Извинявам се за дългата публикация, която се получи, но исках да бъда кристално ясен какво желая, какво знам (грешно/правилно вие ще кажете) и съответно да е максимално лесно да ми помогнете. Благодаря предварително на тези от вас, които ще отделят от времето си да прочетат публикацията.

Поздрави,
Влади

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 16 Ноември, 2015, 22:48:49 »

 Активен
highway nomad
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 17
Теми: 1



Активност
1.2%


« Отговор #1 -: Четвъртък, 23 Ноември, 2017, 12:29:50 »
ОтговорОтговор

Здравей.

Мазда 3/6 не съм карал, но съм имал MPV (V6, 3.0). Години наред притежавам два ситроена - Пикасо и Ксантия. Имам и Опел Омега 2.5 TD, а също и Хонда CR-V (2.4i).

Мога да напиша тиради за всяка от марките и моделите в детайли. Препоръчвам ти просто много добре да си направиш калкулация на онова, което можеш да отделя като пари за части, поддръжка и просто текущи разходи.

От дизел няма защо да се притесняваш. Особено френския. Доказани майстори са. За съжаление нямам преки наблюдения върху 16 клапановите модели с директно впръскване, но 8 клапановите са железни. Ксантията е на оригинални 410 хиляди, а пикасото на 330 - първи собственици. Никакви дюзи, никакви проблеми.

Бензините са атрактивни заради възможността да монтираш газова система. Хондата е с такава. Също няма проблеми. Тя е на 390.000 (отново първи собственик), като 290.000 е на газ. Още си е с оригиналния изпарител. Миналата година смених механизмите в инжекторите (80 лева) и направих центровка на клапаните за 60 лева.

Ситроен не ти го препоръчвам, като марка, защото имат много крива политика за резервните части. Правят ги до навършване на 8 години на модела. И после до изчерпване на количествата. Пежо е дъщерна фирма - същата работа. Мазда се поддържа много скъпо. Поне моят опит е такъв. За астрата нищо не мога да кажа. На мен лично G версията много ми допада: нисък разход и много прилична возия (капризен съм специално към нея).

Моят съвет е банален, но се насочи към германски автомобил от Италия или Швейцария. Колкото и да ми е неприятно да го призная, там е истината. И то не за нещо друго, за поддръжката. Всичко винаги има. И афтърмаркет на корем. W140 (S500) поддържам без никакви проблеми. Нищо, че е кола на 22 години. Просто явно си държат на машините германците. А франсетата са много комерсиални и по тази причина губят....

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Четвъртък, 23 Ноември, 2017, 12:29:50 »

 Активен
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +194/-2488
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2153
Теми: 110



Активност
1%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #2 -: Неделя, 26 Ноември, 2017, 17:36:30 »
ОтговорОтговор

Здравей.

Мазда 3/6 не съм карал, но съм имал MPV (V6, 3.0). Години наред притежавам два ситроена - Пикасо и Ксантия. Имам и Опел Омега 2.5 TD, а също и Хонда CR-V (2.4i).

Мога да напиша тиради за всяка от марките и моделите в детайли. Препоръчвам ти просто много добре да си направиш калкулация на онова, което можеш да отделя като пари за части, поддръжка и просто текущи разходи.

От дизел няма защо да се притесняваш. Особено френския. Доказани майстори са. За съжаление нямам преки наблюдения върху 16 клапановите модели с директно впръскване, но 8 клапановите са железни. Ксантията е на оригинални 410 хиляди, а пикасото на 330 - първи собственици. Никакви дюзи, никакви проблеми.

Бензините са атрактивни заради възможността да монтираш газова система. Хондата е с такава. Също няма проблеми. Тя е на 390.000 (отново първи собственик), като 290.000 е на газ. Още си е с оригиналния изпарител. Миналата година смених механизмите в инжекторите (80 лева) и направих центровка на клапаните за 60 лева.

Ситроен не ти го препоръчвам, като марка, защото имат много крива политика за резервните части. Правят ги до навършване на 8 години на модела. И после до изчерпване на количествата. Пежо е дъщерна фирма - същата работа. Мазда се поддържа много скъпо. Поне моят опит е такъв. За астрата нищо не мога да кажа. На мен лично G версията много ми допада: нисък разход и много прилична возия (капризен съм специално към нея).

Моят съвет е банален, но се насочи към германски автомобил от Италия или Швейцария. Колкото и да ми е неприятно да го призная, там е истината. И то не за нещо друго, за поддръжката. Всичко винаги има. И афтърмаркет на корем. W140 (S500) поддържам без никакви проблеми. Нищо, че е кола на 22 години. Просто явно си държат на машините германците. А франсетата са много комерсиални и по тази причина губят....
Колега може и да спамя,но бих му препоръчал италянски автомобил,със система комън рейл Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
SEMPER
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +274/-92
Неактивен Неактивен

Germany Germany

Публикации: 1248
Теми: 10



Активност
1.2%


« Отговор #3 -: Понеделник, 27 Ноември, 2017, 01:03:52 »
ОтговорОтговор

Възможно най глупаво е да се избира кола по марка. Защото след това следва и безумието след като си избрал марката да започнеш да търсиш твоята кола сред възможно най евтините оферти на пазара...

От всички изброени евентуално Астра-та има шанс да ти създаде най евтини проблеми.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната
highway nomad
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 17
Теми: 1



Активност
1.2%


« Отговор #4 -: Понеделник, 27 Ноември, 2017, 11:21:23 »
ОтговорОтговор

Абсолютно неадекватно изказване. Не ми се сърди.

Какво общо има изборът на марка с цената, която си готов да платиш?!  Ъ?

А изборът на марка си е важен, при това много. Не всички имат еднаква политика по отношение на резервните части. Ако някой може да си позволи и има желание да загуби 50% стойност от автомобила още през първите 3 години - купува нова кола и не му мисли.

Този, който няма възможност да кара чисто ново, трябва да подходи към избора си мъдро. Особено когато трябва да избира между 15 годишни таралясници, внесени от Германия и Италия. Точно това написах в първия си пост - има марки, които държат на машините си и ги поддържат с части до преклонна възраст. Има и такива, за които е по-важна продажбата на нов леген. Е, купете си 15 годишен Ситроен, например, и приятна поддръжка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!