• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Собствен камион или фирмен?

Започната от Kozzirago, Вторник, 08 Декември, 2015, 14:31:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Kozzirago

Здравейте,
Изчетох доста теми във форума относно работодатели, камиони, добри и лоши практики в този бранш. Никъде обаче не видях тема за това кое е по-добре, да си вземеш собствен камион и да караш за някоя голяма фирма или да караш техен камион?
Още преди да си задам въпроса знам, че си има плюсове и минуси, но има ли такива от вас, които са минали и през двете неща и могат да споделят опит? :)

Kozzirago


rider777

Има само минуси,,,,,, карай си в някоя голяма фирма и си свиркай,,,,,,,,,,,,,,,, за собствен бизнес трябва яко дупе и много кинти ,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

imter

Ти отказа ли се вече,или направи кинти :D?

Kozzirago

Цитат на: rider777 - Сряда, 09 Декември, 2015, 14:59:53
Има само минуси,,,,,, карай си в някоя голяма фирма и си свиркай,,,,,,,,,,,,,,,, за собствен бизнес трябва яко дупе и много кинти ,,,,,,,,,,
Може ли малко по-подробно, какви са минусите? Знам, че големи фирми предлагат закупуване на камион от тях може и на лизингова схема, като реално си продължаваш работата за тях, но с твой камион.

Mandor

Дискордия например. Точно из форума има доста писано за тях.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

kron

Минусите ли какви са ако купиш чисто нов камион което в днешно време е безумие от такива фирма примерно от Дискордия,работиш ли работиш и то само за едно за вноските по лизинга,и така ако успееш да го изплатиш после почваш да хвърляш пари да го стягаш защото нов камион ще го изплатиш след като му навъртиш скромните 600-700 000км зависи от релацията де.Ако се хванеш на тази схема да вземеш камион от такава фирма,почваш една работа която на дали ще ти хареса 5 години работиш където ти кажат без много да те питат искаш или не(така мисля че се получава но не съм го изпитал) за Дискордия познавам само един който се е хванал на тази схема и мисля че след 6 години работа изплати камиона но много други си останаха само с мераците да имат свой камион с две думи изгоряха до като изплащаха камион но не устискаха до края да го платят.Ако вземеш втора ръка камион първо не знаеш каква изненада ще ти поднесе този камион дали той ще излезе читав през експлоатацията да ти носи за да си погасяваш вноските по кредита който ще вземеш за да го купиш защото до колкото разбрах такава ти е идеята(която е много глупава идея).За да го плащаш и да ти остава някой лев трябва да се ориентираш към работа вътрешно в Европа за което трябва да си решиш искаш или не което също е важно.Ако предприемеш такава схема трябва да си технически грамотен за да съкратиш разходите за труд по сервизите,поне за елементарните неща дискове накладки,тампони,въздушна система вярвай престоите в сервиз ако не си помагаш сам излизат скъпо.Друг много важен минус много повече работиш когато си собственик с 1 камион от колкото ако си шофьор,защото разходите не са само за закупуване и стягане на камион,това са застраховки,щетоводител,телефон,данъци,осигуровки прегледи,и много други дребни разходи по 20-30-50-100лв,амортизация на камиона през годините.До като го изплащаш и нямаш настрани пари(които ако имаш сега ще свършат бързо)си много зависим от спедицията с която ще работиш,с две думи минуси много.Има ЕДИН плюс сам ще си си шеф,няма кой да ти натяква за грешките които си направил не че ти сам няма да си ги натякваш де.Не разбрах каква е идеята на човека създал темата да забогатее като си купи камион ами не вярвам да се случи,в бранша става все по трудно.А сега да разгледаме гледната точка ако не предприемеш по горното ами си шофьор и караш чужд камион.1 спиш спокойно не мислиш за нищо(гуми,масла,съединител,мотор,документация и други)2 избираш къде да работиш,каква релация варианти много,само в България,прави курсове примерно България-Европа или примерно България-Русия или Азия,или пък за малко повече парици вътрешно в Европа,3 към днешна дата не се притесняваш дали ще ти платят защото на пръсти се броят фирмите които няма да ти платят заработеното(ако всичко е точно от твоя страна,няма щети по машината)4 може да си технически не грамотен защото ще си избереш фирма с нови камиони където ще се оцапаш само да вдигнеш телефона за да кажеш за някакъв проблем,който проблем ще бъде отстранен в сервиз сигурно има и други плюсове но сега не мога да се сетя и се надявам другите колеги да ти споделят.И накрая най важното колко ще спечелиш като съпоставиш двата варианта като шофьор на прави курсове България-Европа си докарваш 2200-2500лв може да стигнеш и до малко повече но всичко зависи от броя на курсовете които ще направиш за месец време.Като шофьор вътрешно в Европа заплащането се завиши офертите варират от 1700евро до 2000евро на месец но при този вариант повечето фирми имат едно изискване стоиш минимум 3 месеца в Европа,с твой камион на дали ще ти остават повече от 2500 до максимум 3000евро на месец след като ИЗПЛАТИШ камиона и друго винаги трябва да имаш пари за по сериозни ремонти при този вариант,но ще си ШЕФ сам на себе си.Избираш вариант и смело напред,но вярвай втория вариант(да си шофьор) е ПО ДОБЪР ;D ;D ;D

Joro Stoqnow

Здравейте,
Нов съм тук , малко ми е чужда вашата професия, но при създалата се ситуация при мен може и да стана ваш колега.
Точно такава тема за закупуване на камион силно ме интересува , за което благодаря на Kozzirago . Единствената разлика при мен е това че аз искам да купя всичко НОВО и естественно с кредит . Така по мои сметки месечната ми вноска ще е около 2000 евро . Възможно ли е при такава вноска да остават пари и за мен , и да покрия консумативите на камиона .Колко е нормалния пробег на едни гуми на влекача и на ремаркето.
Извинявам се за може би тъпите въпроси ... но трябва да тръгна от някъде все пак

kron

Здравей Жоро,възможно е да ти остават пари ама на хартия ;D ;D ;D.Започваме със сметките,как я изчисли тази вноска от 2000евро за чисто нова композиция,за колко години си изчислил лизинга на камиона.Нов влекач евро6 струва от порядъка на 80-85 000 ЕВРО+ ЧИСТО НОВО РЕМАРКЕ 22 000ЕВРО без ДДС кеш ако се плати,ако вземеш композицията през лизингова компания минимума който ти искат са 10% от тази сума не ми се смята за 5 години колко ще ти е вноската,другия вариант през банка залагаш си къщата и вземаш машината и печелиш големите пари ако ти е писано.Сега за работата колко километри ще въртиш,нещо от порядъка на 12-13000км на месец може и повече ама по рядко ако работиш вътрешно в Европа според зависи релацията.Колко е пробега на гумите това е много относително всичко зависи от товари,релация,шофьор и прочие нещо от порядъка 250-350 000км ама може и по малко.На колко се вози вътрешно в Европа от 0,85 до 1 евро на километър което 1 евро е в много редки случай,имаш елка почвай да смяташ(ВНОСКА ЗА КАМИОН,КОМАНДИРОВКА НА ШОФЬОР,ПЪТНИ ТАКСИ,АМОРТИЗАЦИЯ,ЗАСТРАХОВКИ,ПОДДРЪЖКА НА ФИРМА,ДАНЪЦИ И ПРОЧИЕ)и ако ти излезе сметката не чакай отивай и купувай една нова машина каквато марка искаш имаш ли парите никой няма да те върне ;D.Сега един съвет като си нямаш хабер от тая работа хич не се занимавай с глупости ако нямаш излишни пари.

nevega

Kron е абсолютно прав - аз не виждам как ще ти излезе сметката с нова композиция освен ако не си много на ти с бизнеса и си намериш релация добре заплатена (1 евро/км) правиш по 12000км, и то до 10т товари и си караш сам - но това просто няма как да се случи :)

Не се хвърлай на голямото - и с нов и със стар камион все желязо, дърво и хартия ще караш :) а мангалите в Белгия, Франция или Италия така или иначе ще ти нарежат брезента (и дано само с това да се разминеш)

Joro Stoqnow

Здравейте
Първо искам да благодаря за отговорите на kron и nevega . А сега да споделя моите разсъждения с вас .
Мисълта ми за нова композиция е породена от това че има гаранционно обслужване поне за първите 3 години и 350000 хил. километра с което за мен остават само консумативите, цената на композицията съм сметнал на стойност от 120000 евро с ДДС , поради причина че фирмата ще ми е нова и на дали ще се класирам за данъчен кредит, но ако това се получи цифрата пада с 20000евро. От там при кредит за 100000 и за срок от 5 години при лихва от 7,5% месечната ми вноска ще е 2000 евро.
Сега правя следната сметка ... ако камиона изминава по 10000км. на месец и при цена за километър от 0,85 евро на километър получавам 8500евро. Разход за гориво при 40/100км и при цена на нафтата от 1.10евро(при условие че сега зареждам колата на 1.90лв за литър) получавам разход за гориво 4400евро . Както може би забелязвате смятам със стойности които са ниски и въпреки това остават 4100 евро .
До тук ми стигат възможностите за смятане , релацията за която МОЖЕ БИ ще ме уредят е България - Германия но не зная таксите по пътя за да ги вкарам в сметките
Колкото до шофьора , в началото ще караме двойка с мой познат стар тираджия за да схвана нещата .
Така излях си душата пред вас, показах ви как смятам аз, знам че има неща които пропускам , но помогнете с ваши съвети и мнения .
Благодаря ви предварително!

admin

Жоро, карал ли си досега композиция в чужбина? Ако си карал, значи имаш някакъв поглед върху нещата. Ако обаче не си, съветвам те да започнеш някъде работа, за да придобиеш представа от първо лице. Едва тогава ще можеш да прецениш дали това е начинанието, с което искаш да се захванеш.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Joro Stoqnow

Истината е че не съм карал , имам на предвид че изобщо не съм карал композиция дори в България.
Обстоятелствата са такива че работата която работя в момента скоро ще престане да съществува и ще остана на улицата и искам да започна нещо свое за да се прехранвам .
Може би ви звучи наивно това което споделям но има и още нещо , ако изпусна момента сега понеже заплатата ми е висока след това и заем няма да мога да изтегля за композиция.
Благодаря за съвета admin и много добре те разбирам какво ме съветваш ..... сещам се за една поговорка .. на чужд гръб и 100 тояги са малко

Hino


Joro Stoqnow, а и към всички на които им е интересно, позволете да си споделя мнението ( без да съм шофьор, но претендирайки, че имам поне бегъл поглед по темата).
Ако нямаш опит с тази дейност, това което си го мислиш е чисто и просто - ритуално самоубийство!! Не само за транспорта, камо ли международния, ами и за която и да е бизнес сфера. Нямаш ли поне малко, екзистенц минимум опит - просто не се захващай. А транспорта е строго специфична дейност, изискваща много реални знания и представляваща множеството уравнения с повече от едно неизвестно. Наглед малки и дребни неща могат, а и често "обръщат каруцата". А потърпевшия си си ти.
Навло от порядъка на 0,80 до 1,00 ( че и повече) е реално в момента, ОБАЧЕ. Целта на големите, силни и мощни спедиции е да "изтеглят" при себе си, точно такива малки превозвачи ( 1 до 10 камиона) за да работят за тях. Защо? Защото те са им огромната конкуренция, колкото и странно да звучи. А такива фирми са много, особено наши. "Прибирайки" ги при себе си, така те си елиминират най-силната конкуренция. Най-силната, понеже тези фирми, могат да си позволят да возят на 0,80-0,90Е/км, а на големите това не им харесва, понеже им бърка директно в бизнеса. Това става поради ред причини, а сега ако тръгна да пиша защо и как, ще стане прекалено дълго, но това е моето мнение. Прост пример ( дори бях писал статия по темата) - те взимат на нормалната ( не най-високата цена) цена от 1Е, но ти дават на теб , бедният българин на 0,85Е. За 10000 пълни километра, а те реално на месец са повече, това прави разлика от порядъка на 1500Е НА КАМИОН!!! 1500Е които те печелят от всички нас на камион, без да инвестират абсолютно НИЩО !!! Не е малко нали?
Караш ли за чужда спедиция обаче, да, на под 1,00Е, имаш и някой преимущества, които за малка фирма могат да са структуроопределящи. Например - гарантирана работа, километри, заплащане. Дават ти карти за гориво и такси, а после ти прихващат сумите. Това е добре, понеже не ти трябва кеш за месеца ( или за два, за да си сигурен). А един месец, гони 5000Е за тези разходи. Болшинството от хората с по 1-2 камиона, нямат нужен кеш за всички разходи и го играят мача "на сигурно", точно поради тези причини. Логично. Отделно, не се разправят с некоректни спедиции и клиенти. Работят само с едни ( големи), а оттам няма как да те излъжат и да не ти платят. Което е много важно.
Цената която плащат обаче е ..... 0,85Е.км, примерно. Само за сведения. Според мен, без да претендирам за максимална прецизност, но в момента нормалното навло в ЕС е около 1,00Е/км. Най-общо казано. Защото има и не малко случай и на 1,1-1,2. Тоест, нива като отпреди, със скъпата нафта, а сега всички знаем колко е цената й. Това се получава, заради отчетливият растеж на товари, при относителен дефицит на камиони. Но да споделя нещо важно. Това е сега. Как ще е за в бъдеще е съвсем отделна тема.....която едва ли може да бъде прогнозирана с абсолютна точност.

За камиона. Да купуваш нов, че и композиция, без да имаш опит е ... пълна глупост. Поради 100 причини. Но ако все пак си го решил, ще ти споделя нещо. Варианти и предложения много. Мога да пиша до утре на обяд буквално. Влекач.... от 70000Е нагоре ( до над 120-130 за някой "сериен убиец-рецидивист" :-))), като Волво ФХ16 или Скания V8 730, които едва ли те интересуват). Средна стойност 80Е. Ремърке, ако го купуваш ти- ново от 18( с клизма) до 30. Средно ..... малко над 20. И там има МНОГО специфика. Освен типа разбира се.
При лизинга има също много варианти. От 10% 1-ва вноска и класически вариант, до вариант с остатъчна стойност. И тук има толкова много специфика, че ако тръгна да пиша, ще стане пълен ферман.
Сервизни договори - много полезни, но и на съответната цена. Ти си избираш с или без. Както и с какъв точно.

ЗАПОМНИ - грешно решение при покупката ( тук не споменавам, конкретен модел влекач, а и ремърке, понеже това е много основна тема, ама МНОГО) и респективно лизинга, може да те ЗАКОПАЕ кардинално.
Лично според мен, плащане на банка (на еврей) никога не е най-добрият вариант, но често неможе без това. Ако ти се наложи..... всичко над 1000Е/месец е абсолютно безмислено. Лично мнение с което неискам да ангажирам никого. 1000Е е предела според мен.
Друго което само ще загатна при лизинга и стойноста на камион/композиция. Смятайте си т.н. "прозорец". Какво е това ли? Това е колко реално плащаш при лизинг. Защо е важно ли? Защото не е най-важното колко ще го купиш нов, а и колко ще струва в КРАЯ НА ПЕРИОДА. Пример призволен - едно Ивек струва ново от 75Е, но на 5-тата година е около 20Е ( много зависи от 100 неща, но горе долу говоря). Тоест изплащаш 55Е. Едно Волво, струва ново 85Е примерно, но на 5-тата година може и да струва 35Е, тоест изплащаш 50Е. Има много други вариант, но това което искам да кажа е, че е важно да се следи и т.н. реална остатъчна стойност, за да си наясно какво следва в дългосрочен план!

Колко ще ти остават ли? Ако работиш за чужда спедиция, на нормалните за тях нива, които офертират за наши фирми ..... и се движиш около 0,85Е/км при СЕГАШНАТА ситуация ( която обаче няма да е задълго, понеже тази цена на нафтата няма да е вечна) , ще ти остават между 2000 и 4000Е на месец. Това е страшно голяма разлика, която се определя от това какъв камион имаш, как караш, колко си добър, колко се чупи,каква му е поддръжката и още 124 неща :). Отделно дали имаш един или няколко камиона и респективно разходите ти за фирма и документи и т.н. Средно да кажем 3000Е нетни на месец. Хайде сега се замисли, заслужава ли си този риск, при положение, че с малко повече късмет, можеш евентуално да си намериш работа като шофьор за 2000Е на месец, без НИКАКЪВ РИСК с фирми, кредити, залози и т.н. супер важни неща, при тов аза следващите 5 години? Лично решение е това.
Според мен.... както вече казах, нова композиция е пълно убийство. По добре стара и ПЛАТЕНА КЕШ. БЕЗ ЛИЗИНГИ. При правилно избрана спецификация  ( много дълга тема) и кадърен шофьор, аз претендирам, че НЕ се чупи толкова често и на финала струва дори по малко като стойност на поддръжка и текущи разходи. Просто не ти струва 1000+ Е на месец точно никога.
Друго което много хора забравят. Сметни си периодите от време, през които камиона ще стои в БГ. Караш 3 месеца, но 1 почиваш нали? Този 1 месец ти ПАК ПЛАЩАШ лизинга. Плащаш но неработиш!!! Сметни си колко такива периода имаш в годината и задължително тази сума я прибави към лизинговата стойност. Защото това ти е реалното плащане на годишна база. Тогава лизинга реално скача ;). Детайл е това, но много важен детайл!!! Естествено ако си на лизинг де ;) !
Пътни такси.... Евро 6 все още не е толкова по евтино от Евро 5. Засега. Как ще е в дългосрочен план е друга съвсем отделна тема. Както и точноколко ще е разликата. Затова трябва да си, тоест не трябва, а ДЛЪЖЕН си да знаеш къде ще караш. Има държави където няма преимущества за Евро 6, както и държави където има. Сядаш и смяташ детайлно. Защото засега, Евро 6 поне в повечето случай не пести толкова много от пътни такси.... Също много дълга тема.
И отделно.... българските фирми НЕ работят на истинските европейски навла от около 1Е, че да могат да си позволят нови композиции. Когато т.н. евроГейци започнат да ни плащат и на нас толкова, колкото и на тяхните фирми, тоест около 1Е, то тогава да. Но при 0,8-0,9Е/км.. няма как да стане. Лично мнение.

Темата е наистина много дълга, но личното ми мнение е, че нова композиция при тези нива на заплащане към български фирми е - голяма глупост. Все пак ако държиш на това, ще ти дам един съвет, който мисля ще ти е от помощ. Вземи си камион до 1 година, до 100хил.км. Или т.н. "демонстрационен". Практически пак е нова машина, но цената вече е друга. Отделно - плати го на НЕТНА стойност. Как става това ли ? Ако ти е интересно пиши тук, ще ти обясня. Възможно е и става. Тогава печелиш по две направления. Първо - не го плащаш 80Е, ами ..... 65Е примерно. Пак е практически нов. Дори и да е на 100хил.км какво от това? След 5 години няма да е на 600хил., ами на 700хил.км, голяма работа. Второ... плащаш 65Е и това е. Варианта който си го мислиш - чисто нов - 85Е. ОБАЧЕ 85Е + ДДС. Да, ддс се тегли и ползва ( което пак е нерви и филми и т.н.), но това не променя факта че го има. 85Е + 20% ти е 85Е + 17Е = 102.000Е. Къде са 102.000Е, къъде 65.000Е ;) . Детайли просто ;) . Както и още много детайли има ;) .

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

nevega

Аз не съм шофьор - имам 2 камиона които работят в Европа ще ти споделя моя опит
1-во България - Германия 10 000 км според мен са мечта, а и цена от 0.85 евро/км - по тази релация не знам как ще намериш ако имаш нещо в предвид това е друг въпрос
Таксите - Германия 0.15 евро на км, Австрия - 0.30 евро/км, Франция ако не гониш само национали средно е по 0.24 евро/км
Швейцария не я комнетираме да не дава господ да ходиш там :) Унгария към 120 евро май да минеш през нея (аз не карам прави курсове не съм много на ясно колегите могат да ме коригириат тук)
Горивото - Германия по магистралите е 1.13 до 1.17 Франция 1.24 е Люксембург си е далавера - 0.98 с ДДС :)

Имай в предвид че средно 10% от пробега не се плаща - било то не ти плащат празни км (някаква част) или просто разлики от това как се изчислява маршрут-а и как действително се изминава.

Като сметнеш всичко това баланса е под 4000 евро като аз от тези пари плащам заплата на шофьорите 2000 евра + осигоровки и транспорт за смените та общо взето от камион ми остават определено под 2000 евра

Това с гаранционното е нож с две остриета - имаш гаранция но всяко влизане за упслужване ти е 2-3 пъти по скъпо от това да го направиш в нормален сервиз а не в официалния за марката. Освен това 4-5 год МАН на 400 - 450 000 лв е около 35 000 евро не знам за 3 год дали ще имаш 50 000 евро ремонти - но ти си знаеш. Има го и другото че за нов кредит/лизинг е по-лесно от колкото за 2-ра употреба.

Гуми масла не ги мисли много малки разходи са сравнени с всичко остананало - най-вече гориво/такси и т.н

Аз започнах скоро този биснес ако искаш обади се ще ти споделя опита си до сега

До колегата от предния пост - брей къде са тези нормални навла 1.2 :) пишите ама никаква конкретика
Аз такова навло не съм видял аз карам на 0.98 но ми плащат пътни такси само в Германия за жалост 80% от пробега ми е Франция
Когато говорим за навла има много много неща които трябва да се обмислят не само самото навло - ама това е друга тема 

Hino

 Съжалявам че пиша втора публикация веднага, но сега видях отговора докато съм писал.

Жоро ..... личи си, че нямаш НИКАКВА реална представа от тези неща. Не ми скачай сега обаче. Не те обиждам  ;).
40/100 точно НИКОГА няма да ти харчи камиона, ако ще и с 28 тона да си редовно. Според товара, шофьора, дестинацията и камиона, ще се движиш в средни граници 27-33. Това е МНОООГО относително понятие и зависи от прекалено много неща, но средно, НОВ камион при РЕАЛНОСТА в ЕС , според мен 30/100 няма да мине тотал за месеца. Къде е 30, къде 40?!?!?!?
1,1Е нафта??? Това да не е някоя нафта за совалки :-). Казваш, че би искал да караш БГ-ЕУ-БГ. Тогава с голям резервоар ще се класираш със зареждане само от БГ. А в момента, доколкото знам, можеш и на 1,7лв./л крайна С ДДС да плащаш ( ти незнам, но по принцип може). Пак казвам с ддс това. Къде е 1,1Е, къде 1,7лв?!!?
От тези две неща само си с МНОГО назад в сметките. Тоест, грешиш МНОГО, ама наистина МНОГО!

7,5% лихва? Хмммм, добре. А знаеш ли, че нов камион от вносител е с около 5%? Горе долу е толкова. 7,5% е 50% повече от 5%, ако изхождане от базата на 5-те % ;) ! Сметни го за 5 години колко е .....!

Произволно само ще ти кажа една оферта която видях тези дни. Ново Ивеко Евро 6 .... 9000Е 1-ва вноска, 36 месеца по 1000Е и тези 36 месеца си в пълна гаранция и поддръжка ;). Но това е по скоро като наем, понеже в края на периода имаш т.н. "остатъчна стойност" от .... 36000Е. А камиона струва тогава горе долу толкова ( или според мен, реално може да струва и 45000Е, тоест тези 36000 които ти остават + 9-те хиляди който си дал в началото, за да излезеш на финала на нула дадени и да си само с тези 1000Е/мес. като наем. Наем, но караш чисто нов камион....). Можеш да продължиш да го изплащаш, можеш и да го върнеш. Твое решение, но на фона на заплануваните от теб 2000Е /месец, тези 1000Е пак за нов камион са много по-добре. Просто пример, който ми дойде на прима виста.

Незнам какво да ти кажа, о мисля, че някой ти е напълнил главата с глупости и ти е дал изключително грешни съвети, възползвайки се от некомпетентността ти. Което е често срещано. Съвет - не вярвай на такива хора ( ако ги има де). А този който ти е казал 40/100 или средна стойност на нафта 1,1Е/л., просто повече не комуникирай с него.....

Съвет...... ЗАБРАВИ този си вариант от 50-100-120 ХИЛЯДИ ЕВРО, ЗАРОБВАНЕ. Нито имаш опита, нито знанията, нито това е правилното решение за теб. Може да звуча грубо, но ти го казвам откровенно. И мисля, че всички тук ще ме подкрепят.
Вземи си едно старо, но добро и прецизно избрано Евро 5 за 15 до 20хил.Е ( има и за 10Е :-) )  , обслужи го ИДЕАЛНО и пробвай. Пробвай половин-една година, докато се научиш. Много работи ще научиш повярвай, ама МНОГО. Едва тогава, когато се почувстваш поне малко компетентен, седни и си сметни нещата. И сам ще видиш кое е най-правилното решение за теб в случая ;).

Седни, намери и дори запомни наизуст ВСИЧКИ пътни такси в различните страни. Много са, но си длъжен да ги знаеш. Да не говорим за спецификите - тунели и различни маршрути. Длъжен си да ги знаеш. Както и границите и защо ....еди къде си, се минава от ...еди къде си, а не от .... другаде. Също и както къде може и не е проблем да караш т.н. "национал" (без такси) и къде не е оправдано....!
Специално за пътни такси, на месец, си приготви средно, пак казвам средно, поне 1500Е. Има разлики, но си заложи 1500Е.....

Поздрави и не се сърди за относително резките коментари, просто те са продиктувани от това което пишеш ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)